Lennuõnnetused
Re: Lennuõnnetused
Nižneangarskis läks lennuk katki. Täna hommikul? An 24. Otsa ei lõppend vist keegi. Eksin, piloot ja tehnik hukkusid. Vasak mootor ütles üles ja lennuk sõitis maandumisrajalt välja.
Reisija video sündmusest: https://vk.com/video-34740837_456256348
https://lenta.ru/news/2019/06/27/an24/
Reisija video sündmusest: https://vk.com/video-34740837_456256348
https://lenta.ru/news/2019/06/27/an24/
Re: Lennuõnnetused
Otsa said ikka mõlemad piloodid...ja passaserid vajasid tohterdamist. Praegustel andmetel. Kuigi venelaste lennuõnnetustel on ennegi paarist hukkunust saanud ajapikku nelikümmend...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Lennuõnnetused
Esmaspäeval põrkasid õhus kokku kaks Saksa Eurofighter Typhoon hävitajat.
Õnnetus toimus Mecklenburg-Vorpommenis Fleezeni järvest põhja pool. Ühe lennuki piloot hukkus.https://defence-blog.com/news/two-eurof ... _zVZAsWnws
Õnnetus toimus Mecklenburg-Vorpommenis Fleezeni järvest põhja pool. Ühe lennuki piloot hukkus.https://defence-blog.com/news/two-eurof ... _zVZAsWnws
Re: Lennuõnnetused
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Taevast sajab lennukeid
28-02.2018 - Tegemist pole mitte enam juppidega - mainitud õnnetus oli siiani kergelt mällu jäänud, nüüd kui lugeda https://leht.postimees.ee/6816109/polev ... amiskursus
oli asi ikka päris karm.
Noppeid:
15 meetri kõrguselt kiirusega 352 km/h prantsatab lennuk vastu Tallinna lennujaama lennurada. Purunevad telikuluugid ja mootorid saavad kahjustada.
..kuna mootorid huugavad suurel võimsusel, hakkab lennuk nüüd nina ees taeva poole sööstma. Nii lennuki kiirus kui ka tõusunurk on suuremad kui normaalsel õhkutõusul. Võrdluseks: kui muidu tõuseb tavaline reisilennuk ligi 460 meetrit minutis, siis nüüd umbes 1800 meetrit minutis. «Manual pitch trim only», «ENG 2 FIRE», «ELEV FAULT» on vaid mõned teated, mis õhku tõustes pardaarvutilt kumama hakkavad. Kokpitis kostavad mitmed helialarmid, mis pardalolijatele rikkis lennukist märku annavad. Instruktor, kes lennukit juhib, on selleks hetkeks aru saanud, et juhtkangil puudub igasugune mõju lennuki kõrguse kontrollimisele. Külgedele pöörata õnneks veel saab.
Instruktor püüab lennukit kontrolli alla saada ja ohtlikust tõusust välja tuua. Ta liigutab trimmiratast nii, et lennuki nina pöörduks taevast rohkem maa poole, ja vähendab mootorite võimsust. Mõju on aga oodatust suurem – nüüd pöördub lennuki nina liiga palju alla ja lennuk hakkab 485 meetri kõrguselt piltlikult öeldes pea ees maa poole lendama.
Trimmirattad on mehaaniliselt trossidega ühendatud lennuki tagaosas paikneva stabilisaatoriga, mille küljes olevate elevaatoritega saab kõrgust tüürida. FOTO: Uurimisraport
Instruktor liigutab trimmiratast nüüd jälle vastupidises suunas, et lennuk langemisest välja tuua ja kontrolli alla saada. Kui lennukil on jäänud maapinnani vähem kui 200 meetrit, lisanduvad kokpitis tuututavatele helialarmidele ka häälhoiatused: «sink rate», «pull up», «terrain, terrain, too low, terrain». Ülekoormus on peaaegu sama suur kui astronautidel kosmosesse lennates.
Lõpuks õnnestub instruktoril lennuk kontrolli alla saada. Kriitiliste sündmuste algusest on selleks hetkeks möödunud vaid üks minut ja kaheksateist sekundit. Endiselt ei tea keegi, mis ja miks on juhtunud.
«Kas mootorid töötavad?» küsib instruktor. «Mootor kaks põleb,» vastab ohutuspiloot, olles lugenud seda ekraanilt nähtud veateatelt. Seiskunud see veel ei ole, vaid töötab põledes edasi. Lennuk lendab stabiilselt 396 meetri kõrgusel Tallinna lennujaama taga Maardu küla kohal.
«Mayday, mayday, mayday,» ütleb instruktor lennujuhtimistornile
...............................................................
Tõsiasi on aga see, et tegemist oli äärmiselt õnneliku õnnetusega. Uurija Unt ütles, et kurvemate tagajärgedega õnnetust aitas ära hoida kapteni rollis instruktori suur kogemus ja osav tegutsemine. Näiteks võib selle juhtumi puhul lugeda igati õigeks tema otsust mitte lülitada välja põlevat mootorit, ehkki ametlik protseduur nii ette nägi. Samuti tuleb hinnata ka tema otsust pöörduda lühimat teed pidi lennurajale tagasi.
oli asi ikka päris karm.
Noppeid:
15 meetri kõrguselt kiirusega 352 km/h prantsatab lennuk vastu Tallinna lennujaama lennurada. Purunevad telikuluugid ja mootorid saavad kahjustada.
..kuna mootorid huugavad suurel võimsusel, hakkab lennuk nüüd nina ees taeva poole sööstma. Nii lennuki kiirus kui ka tõusunurk on suuremad kui normaalsel õhkutõusul. Võrdluseks: kui muidu tõuseb tavaline reisilennuk ligi 460 meetrit minutis, siis nüüd umbes 1800 meetrit minutis. «Manual pitch trim only», «ENG 2 FIRE», «ELEV FAULT» on vaid mõned teated, mis õhku tõustes pardaarvutilt kumama hakkavad. Kokpitis kostavad mitmed helialarmid, mis pardalolijatele rikkis lennukist märku annavad. Instruktor, kes lennukit juhib, on selleks hetkeks aru saanud, et juhtkangil puudub igasugune mõju lennuki kõrguse kontrollimisele. Külgedele pöörata õnneks veel saab.
Instruktor püüab lennukit kontrolli alla saada ja ohtlikust tõusust välja tuua. Ta liigutab trimmiratast nii, et lennuki nina pöörduks taevast rohkem maa poole, ja vähendab mootorite võimsust. Mõju on aga oodatust suurem – nüüd pöördub lennuki nina liiga palju alla ja lennuk hakkab 485 meetri kõrguselt piltlikult öeldes pea ees maa poole lendama.
Trimmirattad on mehaaniliselt trossidega ühendatud lennuki tagaosas paikneva stabilisaatoriga, mille küljes olevate elevaatoritega saab kõrgust tüürida. FOTO: Uurimisraport
Instruktor liigutab trimmiratast nüüd jälle vastupidises suunas, et lennuk langemisest välja tuua ja kontrolli alla saada. Kui lennukil on jäänud maapinnani vähem kui 200 meetrit, lisanduvad kokpitis tuututavatele helialarmidele ka häälhoiatused: «sink rate», «pull up», «terrain, terrain, too low, terrain». Ülekoormus on peaaegu sama suur kui astronautidel kosmosesse lennates.
Lõpuks õnnestub instruktoril lennuk kontrolli alla saada. Kriitiliste sündmuste algusest on selleks hetkeks möödunud vaid üks minut ja kaheksateist sekundit. Endiselt ei tea keegi, mis ja miks on juhtunud.
«Kas mootorid töötavad?» küsib instruktor. «Mootor kaks põleb,» vastab ohutuspiloot, olles lugenud seda ekraanilt nähtud veateatelt. Seiskunud see veel ei ole, vaid töötab põledes edasi. Lennuk lendab stabiilselt 396 meetri kõrgusel Tallinna lennujaama taga Maardu küla kohal.
«Mayday, mayday, mayday,» ütleb instruktor lennujuhtimistornile
...............................................................
Tõsiasi on aga see, et tegemist oli äärmiselt õnneliku õnnetusega. Uurija Unt ütles, et kurvemate tagajärgedega õnnetust aitas ära hoida kapteni rollis instruktori suur kogemus ja osav tegutsemine. Näiteks võib selle juhtumi puhul lugeda igati õigeks tema otsust mitte lülitada välja põlevat mootorit, ehkki ametlik protseduur nii ette nägi. Samuti tuleb hinnata ka tema otsust pöörduda lühimat teed pidi lennurajale tagasi.
Re: Taevast sajab lennukeid
Tõesti. Ikka väga õnnelik õnnetus. Üks vale liigutus ja kõik pardal olijad oleks ilmselt hukka saanud. Piloot väärib selle teo eest medalit.
Re: Lennuõnnetused
"Trimmirattad on mehaaniliselt trossidega ühendatud lennuki tagaosas paikneva stabilisaatoriga, mille küljes olevate elevaatoritega saab kõrgust tüürida".
Tõsiselt kaa või?! Ja mis need elevaatorid seal lennuki küljes teevad?
Tõsiselt kaa või?! Ja mis need elevaatorid seal lennuki küljes teevad?

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Lennuõnnetused
PM joonis selle kohta:
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Lennuõnnetused
Jah, vabandan - ajasin termineid veidi sassi... Pilt seletab ära.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Lennuõnnetused
Asja nimi on tagatiib...Walter2 kirjutas:Jah, vabandan - ajasin termineid veidi sassi... Pilt seletab ära.
Re: Lennuõnnetused
Siiski - kas tõesti käitatakse A320 -el veel midagi mehaaniliselt trossidega? 

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Lennuõnnetused
Trossid on juhuks, kui automaatika ei tööta.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Lennuõnnetused
Ametlik uurimisaruanne OJK ehk Ohutusjuurdluse Keskuse lehel: https://www.ojk.ee/et/system/files/fail ... report.pdf, seda rahvusvahelises lennunduskeeles ehk inglise keeles. Sai kiiresti läbi loetud ja paistab jah, et pisikesed pisiasjad, nagu liiga paks õli, SEC juhtarvutite arusaamine lennumasina maapinnal olemisest ja SmartLynxi treeningujuhendid tõid kaasa parajalt suure häda.
-
- Site Admin
- Postitusi: 5706
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Eestikeelne nimetus on siiski kõrgustüür, mis joonisel ilusti ka "elevaatori" järel kirjas. Miks eesti keeles inglise keelseid termineid kasutatakse - ilmselt probleem ajakirjaniku teadmistes asjast.Dr.Sci kirjutas:Asja nimi on tagatiib...Walter2 kirjutas:Jah, vabandan - ajasin termineid veidi sassi... Pilt seletab ära.
Tagatiib on lennuki tiival olev maandumisel väljalastav ja kallutatav osa, mis aitab hoida lennuki õhus väikesel maandumiskiirusel.
Illustreeriv pilt
Re: Lennuõnnetused
Tekstis kasutatakse mõlemat, minu arust puhtstilistilistel põhjustel sõnakorduse vältimiseks.toomas tyrk kirjutas:Miks eesti keeles inglise keelseid termineid kasutatakse - ilmselt probleem ajakirjaniku teadmistes asjast.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline