Lennuõnnetused

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
huvitun
Liige
Postitusi: 1285
Liitunud: 28 Mär, 2014 9:20
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas huvitun »

Nižneangarskis läks lennuk katki. Täna hommikul? An 24. Otsa ei lõppend vist keegi. Eksin, piloot ja tehnik hukkusid. Vasak mootor ütles üles ja lennuk sõitis maandumisrajalt välja.

Reisija video sündmusest: https://vk.com/video-34740837_456256348

https://lenta.ru/news/2019/06/27/an24/
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Lemet »

Otsa said ikka mõlemad piloodid...ja passaserid vajasid tohterdamist. Praegustel andmetel. Kuigi venelaste lennuõnnetustel on ennegi paarist hukkunust saanud ajapikku nelikümmend...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vastaja
Liige
Postitusi: 605
Liitunud: 15 Mär, 2013 17:37
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Vastaja »

Esmaspäeval põrkasid õhus kokku kaks Saksa Eurofighter Typhoon hävitajat.
Õnnetus toimus Mecklenburg-Vorpommenis Fleezeni järvest põhja pool. Ühe lennuki piloot hukkus.https://defence-blog.com/news/two-eurof ... _zVZAsWnws
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42800
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kriku »

Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3505
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59

Taevast sajab lennukeid

Postitus Postitas Dr.Sci »

28-02.2018 - Tegemist pole mitte enam juppidega - mainitud õnnetus oli siiani kergelt mällu jäänud, nüüd kui lugeda https://leht.postimees.ee/6816109/polev ... amiskursus
oli asi ikka päris karm.

Noppeid:

15 meetri kõrguselt kiirusega 352 km/h prantsatab lennuk vastu Tallinna lennujaama lennurada. Purunevad telikuluugid ja mootorid saavad kahjustada.

..kuna mootorid huugavad suurel võimsusel, hakkab lennuk nüüd nina ees taeva poole sööstma. Nii lennuki kiirus kui ka tõusunurk on suuremad kui normaalsel õhkutõusul. Võrdluseks: kui muidu tõuseb tavaline reisilennuk ligi 460 meetrit minutis, siis nüüd umbes 1800 meetrit minutis. «Manual pitch trim only», «ENG 2 FIRE», «ELEV FAULT» on vaid mõned teated, mis õhku tõustes pardaarvutilt kumama hakkavad. Kokpitis kostavad mitmed helialarmid, mis pardalolijatele rikkis lennukist märku annavad. Instruktor, kes lennukit juhib, on selleks hetkeks aru saanud, et juhtkangil puudub igasugune mõju lennuki kõrguse kontrollimisele. Külgedele pöörata õnneks veel saab.

Instruktor püüab lennukit kontrolli alla saada ja ohtlikust tõusust välja tuua. Ta liigutab trimmiratast nii, et lennuki nina pöörduks taevast rohkem maa poole, ja vähendab mootorite võimsust. Mõju on aga oodatust suurem – nüüd pöördub lennuki nina liiga palju alla ja lennuk hakkab 485 meetri kõrguselt piltlikult öeldes pea ees maa poole lendama.
Trimmirattad on mehaaniliselt trossidega ühendatud lennuki tagaosas paikneva stabilisaatoriga, mille küljes olevate elevaatoritega saab kõrgust tüürida. FOTO: Uurimisraport
Instruktor liigutab trimmiratast nüüd jälle vastupidises suunas, et lennuk langemisest välja tuua ja kontrolli alla saada. Kui lennukil on jäänud maapinnani vähem kui 200 meetrit, lisanduvad kokpitis tuututavatele helialarmidele ka häälhoiatused: «sink rate», «pull up», «terrain, terrain, too low, terrain». Ülekoormus on peaaegu sama suur kui astronautidel kosmosesse lennates.

Lõpuks õnnestub instruktoril lennuk kontrolli alla saada. Kriitiliste sündmuste algusest on selleks hetkeks möödunud vaid üks minut ja kaheksateist sekundit. Endiselt ei tea keegi, mis ja miks on juhtunud.
«Kas mootorid töötavad?» küsib instruktor. «Mootor kaks põleb,» vastab ohutuspiloot, olles lugenud seda ekraanilt nähtud veateatelt. Seiskunud see veel ei ole, vaid töötab põledes edasi. Lennuk lendab stabiilselt 396 meetri kõrgusel Tallinna lennujaama taga Maardu küla kohal.
«Mayday, mayday, mayday,» ütleb instruktor lennujuhtimistornile
...............................................................
Tõsiasi on aga see, et tegemist oli äärmiselt õnneliku õnnetusega. Uurija Unt ütles, et kurvemate tagajärgedega õnnetust aitas ära hoida kapteni rollis instruktori suur kogemus ja osav tegutsemine. Näiteks võib selle juhtumi puhul lugeda igati õigeks tema otsust mitte lülitada välja põlevat mootorit, ehkki ametlik protseduur nii ette nägi. Samuti tuleb hinnata ka tema otsust pöörduda lühimat teed pidi lennurajale tagasi.
nimetu
Liige
Postitusi: 7677
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Taevast sajab lennukeid

Postitus Postitas nimetu »

Tõesti. Ikka väga õnnelik õnnetus. Üks vale liigutus ja kõik pardal olijad oleks ilmselt hukka saanud. Piloot väärib selle teo eest medalit.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Walter2 »

"Trimmirattad on mehaaniliselt trossidega ühendatud lennuki tagaosas paikneva stabilisaatoriga, mille küljes olevate elevaatoritega saab kõrgust tüürida".
Tõsiselt kaa või?! Ja mis need elevaatorid seal lennuki küljes teevad? :wall:
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42800
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kriku »

PM joonis selle kohta:
pm_airbus.jpg
pm_airbus.jpg (139.93 KiB) Vaadatud 6649 korda
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Walter2 »

Jah, vabandan - ajasin termineid veidi sassi... Pilt seletab ära.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3505
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Dr.Sci »

Walter2 kirjutas:Jah, vabandan - ajasin termineid veidi sassi... Pilt seletab ära.
Asja nimi on tagatiib...
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Walter2 »

Siiski - kas tõesti käitatakse A320 -el veel midagi mehaaniliselt trossidega? :shock:
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42800
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kriku »

Trossid on juhuks, kui automaatika ei tööta.
Zwyx
Liige
Postitusi: 151
Liitunud: 29 Dets, 2017 13:13
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Zwyx »

Ametlik uurimisaruanne OJK ehk Ohutusjuurdluse Keskuse lehel: https://www.ojk.ee/et/system/files/fail ... report.pdf, seda rahvusvahelises lennunduskeeles ehk inglise keeles. Sai kiiresti läbi loetud ja paistab jah, et pisikesed pisiasjad, nagu liiga paks õli, SEC juhtarvutite arusaamine lennumasina maapinnal olemisest ja SmartLynxi treeningujuhendid tõid kaasa parajalt suure häda.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5706
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas toomas tyrk »

Dr.Sci kirjutas:
Walter2 kirjutas:Jah, vabandan - ajasin termineid veidi sassi... Pilt seletab ära.
Asja nimi on tagatiib...
Eestikeelne nimetus on siiski kõrgustüür, mis joonisel ilusti ka "elevaatori" järel kirjas. Miks eesti keeles inglise keelseid termineid kasutatakse - ilmselt probleem ajakirjaniku teadmistes asjast.

Tagatiib on lennuki tiival olev maandumisel väljalastav ja kallutatav osa, mis aitab hoida lennuki õhus väikesel maandumiskiirusel.

Illustreeriv pilt
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42800
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kriku »

toomas tyrk kirjutas:Miks eesti keeles inglise keelseid termineid kasutatakse - ilmselt probleem ajakirjaniku teadmistes asjast.
Tekstis kasutatakse mõlemat, minu arust puhtstilistilistel põhjustel sõnakorduse vältimiseks.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist