Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5551
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Manurhin »

Lemet kirjutas:Ja Rootsil oli selliseid allveelaevu kasutusel toona kui mitu??? On kasutusel täna mitu???
Aga eks küsi rootsude käest, äkki ütlevad sulle 8). Aga miks üldse ilmtingimata rootslased?
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Lemet »

Rootsud pole midagi sellist väitnud, akf aga on. Nii et miks mapeaks rootsudelt küsima? Ja miks Rootsi? Aga sellepärast, et seda väidab Kurm, kellele sekundeerivad sellised väljapaistvad asjatundjad peal- ja allveemerenduses nagu Varro Vooglaid, Markus Järve ja isa-poega Helmed. Kellede kinnitusel olla olnud tegu Rootsi allveelaevaga.

Muideks- Rootsi mereväe allveelaevad on nimepidi teada. Nii aktiivteenistuses olevad kui kasutusest mahavõetud.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... edish_Navy
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5551
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Manurhin »

Lemet kirjutas:Rootsud pole midagi sellist väitnud, akf aga on. Nii et miks mapeaks rootsudelt küsima? Ja miks Rootsi? Aga sellepärast, et seda väidab Kurm, kellele sekundeerivad sellised väljapaistvad asjatundjad peal- ja allveemerenduses nagu Varro Vooglaid, Markus Järve ja isa-poega Helmed. Kellede kinnitusel olla olnud tegu Rootsi allveelaevaga.

Muideks- Rootsi mereväe allveelaevad on nimepidi teada. Nii aktiivteenistuses olevad kui kasutusest mahavõetud.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... edish_Navy
Raudpoltkindlalt pole siin vist keegi midagi väitnud. Küll aga on pakutud, et võis olla allveelaev. Vähemalt see teooria seletaks nii mõndagi. Mis ühe riigi armeel või luureteenistustel olemas on või pole, seda ei tea me kunagi täies mahus. Tuletaks meelde kasvõi inglaste Enigma-koodi murdjat Colossust. Et selline asi üldse eksisteeris, sai avalikkus teada alles 1974. aastal. Sinnamaani suutsid asjassepühendatud suud pidada, kuigi tolleks ajaks polnud elektronarvuti enam mingi ülisalajane ulmeaparaat.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Smith »

Jah, samuti USAs “Area-51”s (koht, mida polnud kaartidel ja mille olemasolu armee
ei tunnistanud) välja arendatud F-117 Nighthawk.
7 aastat hoiti esimese stealth lennuki olemasolu saladuses. Uuendusliku
välimusega lennuk , mida ei olnud olemas, andis aastateks vantenõudele
ja UFO “juhtumitele” ainest. :lol:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Swedish ... _incidents

Eks Rootsi on nende allveelaeva jantidega aastakümneid kodanike
tagajalgadel hoidnud, ilmselt sellest ka see teooria.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Lemet »

Mina liigitaks allveelaevaga kokkupõrke Estonia uppumise põhjuste hulgast samasse suurusjärku UFO rammimisega. S.t. olematu tõenäolsusega sündmuseks. Eriti rootslaste allveelaevaga. Sest nagu ütles Trondheimi professor- 1000 tonni 4-sõlmese kiirusega või 5000 tonni 1,9 sõlmega. Mingi väike allveelaev ei kvalifitseeru kaalu poolest, suur jälle meeskonnaliikmete arvu poolest
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kriku »

Lemet kirjutas:Päris välistada ei saa ka maaväliste tsivilisatsioonide sekkumist, aga järsku siiski ei muudaks seda teemat siin parafoorumi filiaaliks...
Toetan :|
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Lemet »

Vähemalt see teooria seletaks nii mõndagi.
Mitte muhvigi ei seleta. Ükski terve mõistusega allveelaevnik ei roni sellise ilma ja lainega vee peal asudes suure reisilaeva ligidusse. Kui just imperaatori alamate ja sõjaolukorraga tegu pole. Kellele keiser isiklikult elu hinnaga pole teinud ülesandeks vaindlane merepõhja saata. Sest allveelaev on tegelikult üpris õrn asi. Ja isegi kokkupuude , rääkimata kokkupõrkest, võib allveelaeva põhja viia. Ühtegi rootsude allveelaeva pole kadunuks kuulutatud.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Svejk »

Praegune jutusaba on tingimusel, et Estoniaga kokkupõrganud allveelaev uppus, ja kui uppus, siis tingimusel, et keegi sealt ei pääsenud.
Aga allveelaevad on ehitatud sukeldumiseks ja (siinkohal panen puusalt) peaks taluma suuremaid koormusi kui pealveelaevad.
Arendades mõtet edasi - allveelaevadel on survekere eraldi, välise kaitsva kesta all peidus.
Võibolla väide, et "kokkupõrganud allveelaev uppus" on pisut liialdatud... 8)
Ja isegi juhul, kui ta seda tegi, siis sõltuvalt asjaoludest meeskond võis pääseda.

Ei midagi isiklikku, proovin arutelu aspektipaletti pisut rikastada...
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Lemet »

Allveelaevad on PÕHIMÕTTELISELT projekteeritud teistsuguste koormuste jaoks kui seda on jääklassiga laevaga kokku põrkamine. Sedasorti vigastuste seedimine on suuresti välistatud. Näiteks Esimese maailmasõja päevil uputati neidsamu tugevaid allveelaevu rammimise abil ligi 20. Ja ka Teises maailmasõjas oli liitlaste laevastikes sügavveepommide kõrval rammimine üheks põhiliseks manöövriks allveelaevadega võitlemisel. Meile siin kõige lähem juhtum on 50ndatel Paldiski lähedal pooleks sõidetud M-200. Meeskond mäletamist mööda hukkus
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
alax
Liige
Postitusi: 1998
Liitunud: 07 Dets, 2005 15:53
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas alax »

Kui vaadata Estonia hukku ja võimalikku sõjatehnika vedu eraldi, siis on pilt selgem. Laevahukk paljastas midagi, millest ei taheta siiani rääkida. Kõik nüüdsed teooriad on teretulnud varjamaks Estonia huku põhjuseid ja sõjatehnika vedamist. Keegi ei taha ennast süüdi tunnistada.
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Lemet »

Kui vaadata Estonia hukku ja võimalikku sõjatehnika vedu eraldi, siis on pilt selgem.
Just. Suure tõenäolsusega ongi tegu kahe eraldiseisva sündmusega, mida vandenõuteoreetikud üritavad punti siduda. Omaette teema on mõistagi veel poliitikud, kes üritavad jaburate avaldustega profiiti lõigata.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Svejk »

Lemet kirjutas: Esimese maailmasõja päevil uputati neidsamu tugevaid allveelaevu rammimise abil ligi 20. Ja ka Teises maailmasõjas oli liitlaste laevastikes sügavveepommide kõrval rammimine üheks põhiliseks manöövriks allveelaevadega võitlemisel.
Kindlasti ei ole allveelaevad projekteeritud temast mitmeid kordi suurema massiga pealveelaeva rammitavaks objektiks.
Estonia küljel olev auk viitaks aga justkui sellele, et hoopis allveelaev ise miskitmoodu rammis, mitte ei olnud rammitav.
Siit ka küsimus - on mingeid näiteid, kus allveelaev ise oli rammija?
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas AMvA »

Lemet kirjutas:Allveelaevad on PÕHIMÕTTELISELT projekteeritud teistsuguste koormuste jaoks kui seda on jääklassiga laevaga kokku põrkamine. Sedasorti vigastuste seedimine on suuresti välistatud. Näiteks Esimese maailmasõja päevil uputati neidsamu tugevaid allveelaevu rammimise abil ligi 20. Ja ka Teises maailmasõjas oli liitlaste laevastikes sügavveepommide kõrval rammimine üheks põhiliseks manöövriks allveelaevadega võitlemisel. Meile siin kõige lähem juhtum on 50ndatel Paldiski lähedal pooleks sõidetud M-200. Meeskond mäletamist mööda hukkus
Mitte Paldiski, vaid siinsamas Tallinna lähistel, minu teda Naissaare ja Suurupi vahel
Kasutaja avatar
Mõmps
Liige
Postitusi: 482
Liitunud: 11 Mär, 2009 13:39
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Mõmps »

Päris välistada ei saa ka maaväliste tsivilisatsioonide sekkumist, aga järsku siiski ei muudaks seda teemat siin parafoorumi filiaaliks...
Aga kas kaasfoorumlased nõustuvad sellega, et kogu selle asja juures vähemalt TUNDUB midagi olevat kuidagi....veider. Kõik need meeskonnaliikmete pääsemise/kadumise lood, küll see atlandi luku poldi merre viskamine, Eesti poolele valikuliselt info ja materjali andmine, sillal olnud isikute laipasid ei identifitseeritud, samas tuukrid sobrasid 6. teki kajutites.
Kõik need juhtumid eraldi oleks ju veel kuidagi seletatavad, kuid kombineerituna jätab kuidagi kinnimätsimise mulje. Ja kui juba on kinni mätsimine, siis on küsimus, et milleks ?
Selge tundub olevat see, et laev oli tehniliselt...ütleme nii, et mitte kõige paremas seisukorras. Kas see oleks põhjuseks, et rootsud sooviks seal miskit varjata ? Laeva tehnilist kontrolli tehti ka Rootsi sadamates. Tehti väga hooletult või ei tehtud üldse ? See oleks mõjuv põhjus ?
Kõigi maade proletaarlased,palun ärge enam kunagi ühinege.
Treimani muuseumimaja :wink:
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Lemet »

Estonia küljel olev auk viitaks aga justkui sellele, et hoopis allveelaev ise miskitmoodu rammis,
Minu arust on just see jälg tunnistusrks, et ei rammitud. Sest sellisel juhul peaks kokkupõrke jälg ulatuma tervel küljel ülalt alla. Sest allveelaevade süvis on samast klassist kui Estonia oma, 5+ meetrit. Ja mingit spetsomm rammi augu tekitamiseks veepiirist kõrgemal allveelaevadel pole. Paar poognat eespool sai postitatud venelaste Projekt 641 foto, sealt saab vaadata. Sisuliselt on tegu sirge ninaga ülalt alla, pisut etteulatuv veepealne ninaosa on kerge konstruktsiooniga ning varjab endas hüdrolokaatori antenni. Ja vaevalt suutnuks kerge väliskere jääklassiga praamlaeva sel kombel vigastada, et mujale mingeid jälgi poleks jäänud.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist