Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Võimalik. Nendel saaledel, mida mina vahetama olen pidanud, on igatahes ära kulunud alumiiniumi alt paistnud pronks. :oops:
Seejuures tuleb siinkohal kiruda B-varuosa saalede nigelat kvaliteeti, olen näinud pronksi (ja hädist õlirõhku) 110 tuhande km järel, kusjuures väntvõll oli perfektselt standardmõõtmes ja auto sai iga 10 tuhande km takka õlivahetuse Valvoline 10W-40 poolsündiga. 1986 BMW oli. Ja saaled üldi ühtlaselt kulunud, mis ei viita ühelegi mõõtmete või võõrkeha/temperatuuri anomaaliale.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:Võimalik. Nendel saaledel, mida mina vahetama olen pidanud, on igatahes ära kulunud alumiiniumi alt paistnud pronks. :oops:


See ongi normaalne. See "alumiiniumi" kiht, mis on tegelikult mingi plii sulam, on mõeldud sissetöötamiseks.
Fuchs
Liige
Postitusi: 372
Liitunud: 22 Nov, 2005 14:02
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Fuchs »

AMvA kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:Võimalik. Nendel saaledel, mida mina vahetama olen pidanud, on igatahes ära kulunud alumiiniumi alt paistnud pronks. :oops:


See ongi normaalne. See "alumiiniumi" kiht, mis on tegelikult mingi plii sulam, on mõeldud sissetöötamiseks.


Kindel et normaalne? Teiste markidega ei ole kursis, aga vähemalt BMW mootoril on nii, et kui juba pronks saale pinnalt paistab, kipub väntvõlli kaeltel juba pind rikutud olema (jutid sees).
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

AMvA kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:Võimalik. Nendel saaledel, mida mina vahetama olen pidanud, on igatahes ära kulunud alumiiniumi alt paistnud pronks. :oops:

See ongi normaalne. See "alumiiniumi" kiht, mis on tegelikult mingi plii sulam, on mõeldud sissetöötamiseks.

No ei tea - vagi mootoritel kui plii/babiidi kiht pealt maas ja alt pronks väljas on juba õlirõhu probleemid käes. Kusjuures vända kaelad on ilusad ning piisabki vaid samas mõõdus uute saalede panemisest et mootor korda saada.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Seal on pigem probleem sellest, et metalliosakesed on ennast saale pehme pinna sisse söönud ja kulutavad vändakaelu
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No ei tea - vagi mootoritel kui plii/babiidi kiht pealt maas ja alt pronks väljas on juba õlirõhu probleemid käes. Kusjuures vända kaelad on ilusad ning piisabki vaid samas mõõdus uute saalede panemisest et mootor korda saada.


Täpselt nii ongi (oligi). Väntvõlli kaelad olid (veel) perfektselt siledad ja vajaliku mõõdu piires, piisas uute (antud juhul normaalmõõdus) saalede panekust.
See hõbedane kiht on ikka alumiinium, ehk viimane 50 aastat, babiit oli selline WWII aja teema.

Ja kui pronks paistab, siis õlirõhku enam hästi ei pea (tühikäigul langeb alla 0,4 bar, tuli hakkab põlema.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas:Seal on pigem probleem sellest, et metalliosakesed on ennast saale pehme pinna sisse söönud ja kulutavad vändakaelu


Selliseid asju põhjustab õlivahetusega üle laskmine, umbes õlifilter ei lase enam õli läbi, avaneb möödavooluklapp ja kogu see must saast, mis karteripõhjas leidub, pumbatakse süsteemi (kust see satub ka saaledele lõppeks).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:
Täpselt nii ongi (oligi). Väntvõlli kaelad olid (veel) perfektselt siledad ja vajaliku mõõdu piires, piisas uute (antud juhul normaalmõõdus) saalede panekust.
See hõbedane kiht on ikka alumiinium, ehk viimane 50 aastat, babiit oli selline WWII aja teema.


Sa võiks selle alumiiniumi kohta ka mingi tõenduse esitada.
Ja Mahle teeb siiani WW II spetsifikatsiooniga saalesid, eks? https://www.mahle-aftermarket.com/na/en/performance/engine-bearings/#trimetal%E2%84%A2enginebearings
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tõsiselt ikka räägid, rohelised ja babiit massikasutuses?
Babiit sisaldab põhiosana tina (Sn) või seatina (Pb), lisandeina antimoni (Sb) ja vaske (Cu) ning vajadusel ka teisi komponente (nt. nikkel (Ni), telluur (Te), kaltsium (Ca), naatrium (Na), magneesium (Mg), arseen (As), kaadmium (Cd)).

Rohelised võtaks klaasi suhkruvett ja minestaks.

Sait millele sa viitad muidu, räägib võidusõidust.

Alumiiniumist või selle sulamist pinnakattega saaled on ammuilma masskasutuses.
https://www.kingbearings.com/material-t ... ium-based/
Nimetatakse ka bimetall-saaled.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2775
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:Ei tea jah, kust see info pärit on, ilmselt elav fantaasia.

Aga igatahes Mobil USA lehel pole Mobil 1 Formula õli juures poolt sõnagi mingist kasutuspiirangust. Arvestades, kui tähtis on USA-s selliseid piiranguid märkida, et mitte saada mõnelt lollilt tarbijalt miljoninõuet, siis seda kahtlasem on see jutt.

Molekulide pikkuse jutt kah paras umbluu.

Eks ajaga koos muutuvad kaubamärkide sisud ja tootjate kodulehtedel avaldatud kirjed.
Sellepärast kirjutasingi, et silmatorkav pudelil olev reklaamiks kasutatav tekst võib muud tähtsad omadused varju jätta.
Jah hetkel näitab nende .com koduleht Formula nimega ainult 5W-40 MB õli aga vanasse arvutisse (pole aega hetkel käivitada) on mul salvestatud ajalooks erinevate õlide vanemad tootjaandmete lehed.

Selle pärast ka Mobil oma kodulehel kirjutab korduvalt: "Kontrollige alati oma kasutusjuhendist tootja soovitatud õli viskoossusastet, API -teenuste klassifikatsiooni ja ehitaja heakskiitu. Samuti võite tutvuda Mobil 1 ™ tootejuhendiga, et saada kiiret ülevaadet peamiste tootja heakskiitmiste kohta ning teavet Mobil 1 mootoriõli tsingi ja fosfori taseme kohta.

Näiteks selle tootel on kirjutatud, et pole soovitatud tänavaliikluseks: https://www.mobil.com/en/lubricants/for ... cing-0w-50

Keemiatoodete kaubanduslikud nimetused ja toote tegelikud sisud sõltuvad ka riigist, kus seda müüakse. (Kaasaarvatud liimid, puhastusvahendid, ehituskeemia, jne.)
Näiteks üks LiqeMoly vanaauto õli mida olen pikalt kasutanud, siis UK lehel on kirjas "vananenud toode", DE lehel "pole saadaval EUs" ja rus lehel "Ostke, hea õli".
Kuna osade tootjate arvates kuulub Eesti Idaeuroopa alla, siis meil saab seda "EU autosid rikkuvat" õli poest osta.

(Oma isiklike autode kogemused saaledega jäävad 90 algusse, sest siis hakkasin õlivalikule tähelepanu pöörama lähtuvalt mootori konstruktsioonist ja selle tootmise ajast ja rohkem pole mul märgatavaid mootorite kulumise probleeme olnud.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2775
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:... Molekulide pikkuse jutt kah paras umbluu.

Molekulide erineva pikkuse ja molekulide sidemete tugevuse jutt on pärit Emeriitprofessor Mihkel Naams õpetustest.
https://www.google.com/search?q=Mihkel+ ... cwQ4dUDCA0
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

OLAVI kirjutas:Näiteks selle tootel on kirjutatud, et pole soovitatud tänavaliikluseks: https://www.mobil.com/en/lubricants/for ... cing-0w-50

Nojah - leidsite ka vedeliku mida välja tuua... :)
Tänavaliikluseks mittesobivuse sisu on samal lehel toodud järgmine:
''Mobil 1 Racing™ oils are not recommended for everyday general street use where vehicles use catalytic exhaust converters.''
elik võib põntsu panna katile kui see on autol peal kuna sisaldab topeltkoguseid Zn ja P -ühendeid, mida vajavad võistlusmootorid. Samuti ei sobi see õli 2-taktilistele ega lennukimootoritele - seega tavaauto kasutajatele täiesti mittevajalik ollus.
Ning tervitusi hr. Naamsile - tema loengute faktirikkuse korvas vaid nende esitamise verbaalne meistriklass, mis jääb kustumatult meelde kõigile asjahuvilistele, kes just parasjagu tema labori põrandat ei pooninud või koduhoovis puid ei lõhkunud... :mrgreen:
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Laadisin netist alla 80ndate BMW omaniku käsiraamatu ja seal on kirjas umbes sedasi.

"Kuigi API SE kategooria õlid on BMW poolt lubatud, soovitame tungivalt kasutada API SF.
Viskoossuse osas tavamootoritele ette ei kirjutata rohkem kui graafik õhutemperatuurivahemikega ja sinna sobivate viskoossustega.

Seejuures 20W-50 õli, mida kasutan, on lubatud vahemikes -10 kuni +50. Kuna sõidan ainult suvel, siis sobib kenasti.

Enam kasutatav 10W-40 sobib selle graafiku järgi pigem põhjamaale, -10 kuni +20 ehk siis kuumade ilmadega liiga vedel.

Märksa karmim on asi, kui oled M5 õnnelik omanik, kohustuslik on API SF ning 15W-40 või 15W-50.

õIse olen tähele pannud (kuna autol on täiendavad õli manomeeter ja temperatuur, et 40 viskoossusega õliga kipub õlisurve olema kuuma ilmaga nadivõitu ja mootor plagiseb ka tavaliselt rohkem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Crispy »

Ja siis mõtleme muigega millist odavat kräppi valatakse nendele "tuuningbemmidele" sisse. Peaasi, et odavalt sõidetud saaks ja BMW istumise all oleks :D
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

"Tuuningbemmi" nõudmised üldiselt täidab 90% Maximast ostetud õlisid ära (kui vähegi firmat seal taga on).
Enamiku ajast kärab suvaline 10W-40 mineraalõli kah, kuna enamasti on see vähemalt SM tasemel.
Lihtsalt +30 kraadiga linnaliikluses kipub see vedelaks jääma.

Mina nt tegin selle vea, et mootorit ehitades hoonisin silindrid kergelt üle selle abrasiiv-käsihooniga. Et uued kolvirõngad paremini sisse töötaks. Tulemuseks oli aga õlikulu, kuigi kompressioon oli väga hea. Kui hakkasin 10W-40 asemel kasutama 20W-50, siis õlikulu peaaegu, et kadus. 10W-50 aga on juba ainult sünteetiline ja see pole mootori sissetöötamiseks hea (liiga hästi määriv õli takistab sissetöötamist).

Ka panin tähele, et 10W-40ga on suvel õlisurve kuumalt selline lahjapoolne. Lihtsalt see BMW käsiraamat kinnitas kogemust, et 10W-40 sobiks kuskile Põhja-Soome oludesse suvel, mitte Tallinna ummikutesse +30 kraadiga.

Tuuningbemmide probleem on enamasti selles, et õlivahetustega lastakse üle. BMW mootor aga on väga pirts igasugu häälestamiste, hooldamiste jne suhtes. Üks suhteliselt hooldusmahukas toode, ütleks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline