Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

Maik12 kirjutas:
Lemet kirjutas:
äkki ikka käsitsi avamine ja pärast ei läinud kinni korralikult.


Ja milleks tuli avamerel tormise ilmaga käsitsi avada?


a) avastati poolel teel, et visiir pole korralikult kinni? keegi tark arvas, et prooviks uuesti avada ja paremini kinni panna?
b) vabatahtlikult sooviti autodekil olnud koormast vabaneda
c) püstoli toru ees, sunniti koormast vabanema
d) laev lekkis mujalt ja kui oli näha, et pilsipumbad ja äravool pole piisav, arvas keegi tark, et võiks visiiri avada ja sealt kaudu vee välja juhtida?

7 postitust reaktsioone sellele Mati ajuvabale postitusele ja veel midagi eemaldatud.
Maik12
Liige
Postitusi: 30
Liitunud: 08 Sept, 2021 14:27

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Maik12 »

Lemet kirjutas:
Kas nüüd päris?! Jah 30m just pole aga..


Otse loomulikult pole vahet, kas 30 m või 60+... Eriti väike on vahe sukeldujatele....
Aga kui tõsiselt, siis selle teema ümber on sedavõrd palju vahtu pekstud ja vandenõuteooriat arendatud, et igasugu "uue ja seninägemta-kuulmata" infoga väljatulijad võiksid vaevuda vähemalt usutavuse mõttes kelbaseajamisega ette vaadata.


Jah, iga kord kui estonia teema tuleb rambivalgusse, siis tekib hulk uusi entüsiaste, kes ammu unustatud vanu teooriaid suure õhinaga uue pähe esitlevad, sealjuures omaltpoolt kerged üle võlli liialdused juurde panevad.
Seda hoogu tuleks kuidagi paremini maha tõmmata.

Meenus ka Kurmi üleskutse, et ta otsib juba aastaid inimest, kellega faktide pinnal selles teemas debateerida... keegi ei julge või ei taha ja tema väited jäävadki kõige paremini kõlama.
Aga on ju piisavalt tugitooli eksperte kasvõi siinse foorumi näitel, kes esindavad ametlikku versiooni ja suudavad siin mistahes Kurmi teooriad sõrmenipsust ümber lükata.
Äkki aeg avalikult välja tulla ja särada?
BenJunior
Liige
Postitusi: 32
Liitunud: 07 Aug, 2021 22:36
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas BenJunior »

Pilte Rambist Ahter

Et siis lihtsalt.
Avatud natuke ahtris parema parda ramp.
Arusaamatu on
1) miks
2) milleks
3) kuidas
4) millal

Selleks peaks uurima ka ahtri rambi lukke. Kas need on terved ja lukus voi mitte.

Vööri rampi kontrollisime.
Et seal on 2 eri liiki lukustust.
1) konksud mis siis silindritega juhitavad ( silindrid 4dal tekil. Samas ruumis, kus ka tõste silindrid on.
2) sormed , ka hürdo silindid … nood ka on lukustus asendis.
Ehk siis ramp on jõuga avatud. Rambi poolel on purustatud lukustus pesad.

Ei tahaks nõustuda, aga samas spetsialist on nii kui kindel, et ikkagi visiir tõmbas Rambi lahti.

Samas on Rambi külgedel vigastused, mida ei saanud teha ei laev ise ega visiir.
Arusaamatu…

Rambi toste silindritega on veel küsimusi.
Miks, kes ja kus ja kui pikk on pikk… ehk siis , kas need hoidsid midagi ja kui kaua… ?

Vööri Ramp, ei ole ise eest kukkunud. See on nii kui üheselt selge.
Ta ei mahu geomeetriliselt sinna laeva alla nii kukkuma. Laeva pulba jääb ette.
Rääkimata muudest märkidest.

Kui siia nii kui kõiki fakte kirjutada siis 50% kukuvad solvama ja ennast välja elama.
Teine 50% targutama.
Ja 6 ajakirjaniku otsivad siit infot mida järgmisesse artiklisse panna.

See signaal mis Hr Arika sonari pildi rikkus on Atlase elektronic poolt tehtud 3D navigatsiooni sonar allveelaevadele. Nad ju ei püüdnudki ennast varjata.

Ei olnud vee all ei Venelasi ega Rootslasi. Hoopis Hall Kittel.
Nii ja nüüd saate rahu mõneks ajaks. Veel hunnik videosid läbi vahtida.
Manused
Parem ramp , Avatud
Parem ramp , Avatud
Parem ramp , Avatud
Parem ramp , Avatud
Vasak ramp , Kinni
Vasak ramp , Kinni
Viimati muutis BenJunior, 11 Sept, 2021 15:35, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5552
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Manurhin »

Ma vaatan, et siia on taas tekkinud mitmeid tegelasi, kes muudes teemades sõna ei võta, aga siin trollivad nii kuis jaksavad. Täpselt nagu eelmisel korral, mil asi lõppes selle teema sulgemisega. Kas seegi kord üritatakse teemat umbe jooksutada?
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Lemet »

Manurhin kirjutas:Ma vaatan, et siia on taas tekkinud mitmeid tegelasi, kes muudes teemades sõna ei võta, aga siin trollivad nii kuis jaksavad. Täpselt nagu eelmisel korral, mil asi lõppes selle teema sulgemisega. Kas seegi kord üritatakse teemat umbe jooksutada?


Paraweb on siia kolinud...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

Nüüd on nii, et edaspidi postitatakse pilte ainult koos selgitusega, mida neilt täpsemat näha on ja eriti, miks see oluline on.

"Estonia" kohta leiab tuhandeid pilte, jooniseid jms. ning kui neid niimoodi suvaliselt ükshaaval postitada, siis muutub teema loetamatuks.
BenJunior
Liige
Postitusi: 32
Liitunud: 07 Aug, 2021 22:36
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas BenJunior »

Ja siis leidsin ka ühe video, kus uuritakse (02.10.1994) Estonial rooli ja sõukruvi.
Need on vigastatud. Vähemalt üks pool ( aru pole saada kumb ).

Veel rohkem aga tekitas hämmingut video laevast, mis tehti vahetult ennem reisi. Kui see kord üles laetakse , lisan siia lingi.

Laeval ei olnud nähtaval, mingeid triipe ega kraapse. Ei paremas ega vasemas pardas.
Viimati muutis BenJunior, 11 Sept, 2021 15:36, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Kriku »

Jutt ja pilt peaks teineteist täiendama. Pilt peaks muutma juttu arusaadavamaks. Jutust peaks samamoodi selguma, mida pilt kujutab, millele pilti vaadates peaks tähelepanu pöörama ja miks see oluline on.
klamber
Liige
Postitusi: 60
Liitunud: 22 Apr, 2009 17:37
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas klamber »

Maik12 kirjutas:Jah, iga kord kui estonia teema tuleb rambivalgusse, siis tekib hulk uusi entüsiaste, kes ammu unustatud vanu teooriaid suure õhinaga uue pähe esitlevad, sealjuures omaltpoolt kerged üle võlli liialdused juurde panevad. Seda hoogu tuleks kuidagi paremini maha tõmmata.

Meenus ka Kurmi üleskutse, et ta otsib juba aastaid inimest, kellega faktide pinnal selles teemas debateerida... keegi ei julge või ei taha ja tema väited jäävadki kõige paremini kõlama.
Aga on ju piisavalt tugitooli eksperte kasvõi siinse foorumi näitel, kes esindavad ametlikku versiooni ja suudavad siin mistahes Kurmi teooriad sõrmenipsust ümber lükata.
Äkki aeg avalikult välja tulla ja särada?


Uus foorumikasutaja oleks võinud ju enda sõnade järgi talitada ja hoogu natuke maha tõmmata - selle asemel, et korduvalt siin lahatud kuulujutte taas korrata, oleks võinud juba postitatud sisuga tutvuda. Sel juhul ei oleks kümmekond lehte tagasi siin viidatud töö ehk märkamata jäänud ja põgusalgi tutvumisel selgunud, et akadeemiliselt on paljudki Kurmi väited (kuivõrd need faktid on, saab igaüks otsustada) ümber lükatud...

Fucs kirjutas:Vahepeal on uute avastuste valguses "Estonia" uurimiste teemal koostatud Tallinna Tehnikakõrgkoolis ka üks magistritöö.

Tauri Roosipuu

PARVLAEVA ESTONIA HUKU VARASEMATE UURIMISTULEMUSTE VÕRDLUS SEOSES UUTE ASJAOLUDEGA
Magistritöö
https://digikogu.taltech.ee/en/Download ... 8075f5f0df
Turist 47
Liige
Postitusi: 5340
Liitunud: 08 Nov, 2014 18:30
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Turist 47 »

"Estonia" kohta leiab tuhandeid pilte, jooniseid jms. ning kui neid niimoodi suvaliselt ükshaaval postitada, siis muutub teema loetamatuks.

Teema ongi täna loetamatu nendele, kellel ei ole täpset ja kindlat, seda õiget arvamust õnnetusest ja kes ei ole nõus fakte ja arvatavaid teooriaid "jõuga" endale sobivalt kokku mixima.
Iga uue, tegelikult vana, väitega ja poolikult välja pakutud/ öeldud "faktiga" on mingil, minule isiklikult arusaamatul, põhjusel vaja toota uut ja võimalikult intrigeerivat jama.
Arvamus, kahjuks, hetkel on säärane :(
Maik12
Liige
Postitusi: 30
Liitunud: 08 Sept, 2021 14:27

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Maik12 »

klamber kirjutas:
Fucs kirjutas:Vahepeal on uute avastuste valguses "Estonia" uurimiste teemal koostatud Tallinna Tehnikakõrgkoolis ka üks magistritöö.

Tauri Roosipuu

PARVLAEVA ESTONIA HUKU VARASEMATE UURIMISTULEMUSTE VÕRDLUS SEOSES UUTE ASJAOLUDEGA
Magistritöö
https://digikogu.taltech.ee/en/Download ... 8075f5f0df


Võtsin ette kõige aktuaalsema punkti: 3.4 Veealuse vigastuse võimalikkus Estonia huku käigus

Selline segapudru ja faktidega sobivalt ümber käimine, et pidin kohvi kurku tõmbama... Kord on tal augud ülalpool veepiiri, siis analüüsib ta seda kuidas augud allpool veepiiri ikka ei tohiks uppumise ametlikku põhjust mõjutada. Siis on tal korduvalt väited, et aukude asukoht pole lõpuni selgeks tehtud. Samas on tal seal joonis 9 kus augud on üsna täpselt määratletud... Kõige tõenäolisemat versiooni, mida ka Evertson käsitles, et auk ulatus nii autodekile kui ka allapoole ja uputas nii autodekki kui alumisi dekke korraga, seda ta ei käsitlenud.

Tema väide, et allpool autodekki pääsenud reisijad ei näinud seal olulises koguses vett, on ümber lükatav siit:
https://www.estoniaferrydisaster.net/es ... t/21.3.htm
alfa hotel
Liige
Postitusi: 314
Liitunud: 08 Mär, 2018 21:14
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas alfa hotel »

BenJunior kirjutas:… pikk ja pidev segane ning grammatikast kaugel olev seosetu jutt…


Kas võiks paluda sellist segast soga nagu seni on kõvasti tulnud, enam mitte toota? Või siis vähemalt kuidagi selgeltmõistetavalt ja mittekrüptiliselt esitada?
Turist 47
Liige
Postitusi: 5340
Liitunud: 08 Nov, 2014 18:30
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Turist 47 »

Eesti Päevalehe ja rahvaasemike koostöös teooriatele lisa. Igor Volke X-Failid on ka laual.
" Riigikogulased arutasid teooriat (loodan, et tegid seda vähemalt väljaspool tasustatud tööaega ), et Estonia parvlaev poetas enne hukkumist mere põhja lasti " - https://epl.delfi.ee/artikkel/94564879/ ... ohja-lasti
Veljo63
Uudistaja
Postitusi: 2
Liitunud: 08 Sept, 2021 13:56
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Veljo63 »

Tere!

Soomlase jutt riigikogus on ju kohati häma, pardal olnud sõidukite andmed on avalikuks juba ammu tehtud.
Autode algtabel on parit Hamburgi Tehnikaulikoolist - https://tore.tuhh.de/bitstream/11420/48 ... Kehren.pdf

Olen pikka aega moelnud kas postitada oma kogutud info voi mitte, olen selle teema kaks korda labi lugenud, kuid kusimusi on ikka rohkem kui vastuseid.

Alustuseks autotekil olevad autod. Algne tabel sai minu hinnangul tulla vaid kas a) Estlinelt voi b)tollist ning uldsegi ime, et see on avalikult kattesaadav mingist raportist.
Iseloomustamaks 1994 bardakki, siis 19'st Eesti numbrimargiga autost 3 on ilmselt kogemata valesti sisestatud tabelisse ehk 15% ka soome voi rootsi numbrimargiga autodest voivad olla vale numbrimargiga. Kokku oli pardal 76 soidukit seega eesti autosid oli 25% vaid.
Ime kombel on kolm Eesti autojuhti tanapaevani elus (google). Neilt voiks kindluse mottes ule kusida, kas nagid autotekil mingeid kahtlaseid soidukeid, kuid voimalik et sel pole motet, sest keskmine laevareisija ei poora enamasti tahelepanu teistele suvalistele soidukitele, kui pargib autot laeva, et minna kiiresti edasi reisidekkidele, seda enam et enamasti jalgitakse laevapersonali juhiseid millisesse kohta parkida ja kuidas. Aga paha ei teeks neilt kolmelt ule kusida, niikaua kuniks see on voimalik.

Pilt

Kommentaarideks soidukite nimekirja kohta:
a) auto nr 27 - AEV asemel on kirjutatud HEV
b) auto nr 31 - AUM asemel on kirjutatud AUN
c) auto nr 51 - EEB asemel on kirjutatud EEV
Koik need on sarnasel kolavad voi klaviatuuril korvuti olevad tahed. Keegi dikteeris kellelgi ette ja kuna vois olla kiire, siis kirjutati nii, nagu kuuldi - sellest ka minu prognoos, et 15% rootsi/soome numbritest voivad samuti olla mitte paris oiged, kuid peaaegu korrektsed. Voib vahem olla, voib rohkem olla. Oleks vaja et keegi rootsi poolt ule kontrollib reg.nr vastavuse pariselu suhtes.
Nuud aga:
d) auto nr 50 - juhuslikult on 688GAD puhul tegemist ainsa soidukiga, millel on militaarne iseloom - UAZ 452A, kuid omal ajal oli neid palju tsiviilkasutuses "rahva autona" ja minu hinnangul on see lihtsalt juhuslik kokkulangevus, sest tabelisse on margitud DAF veok, ning DAF veokil ongi sarnane korrektne numbrimark hoopis 688GAB, ehk jallegi on sarnaselt kolav taht vahetusse lainud. Lisaks tundub see nimekiri olevat "eel-registreerunute nimekiri" ehk viimasel hetkel pealepressinud vaidetavaid sojavaekolonne siin tabelis olla ei tohiks.

Edasi tuletame meelde et on Fakt - Rootsi luureamet on riiklikul tasemel ametlikult tunnistanud militaarvedusid kahel eelneval reisil, kuid vaikinud saatusliku reisi kohta.
Vaatame natuke pardal olnud veokeid:
e) metsaveokid - nr 28 (50 tonni), nr 33 (55 tonni), nr 65 (50 tonni) olleks koik 24 meetrit pikad, kui ka nr 50, mis oli 36 tonni, samas "vaid" 18 meetrit pikk.
f) uldine transport (rahvusvaheline transport nt euroalustel legaalset kaupa) - autod nr 21, 34 ,35, 36, 51, 53, 62, 67, 72, 73, 76 - suurem enamus jaavad 16-19 tonni vahemikku, kergemad on 10 tonni ja raskeim 32 tonni.

Edasi laheb huvitavamaks:
g) Rootsi numbrimargiga veokid nr 42 mis vedas "boards" massiga 54 tonni ja 24 meetrit pikk ning nr 66, mis vedas "chipboards" massiga 35 tonni olles vaid 13 meetrit pikk. Pidid need ikka elektroonikad olema, mis kaaluvad sama nagu metsaveok olles ise 5-9 meetrit lühem veok!
Pakun, et saatuslikul reisil ei viitsitud salaja enam vedada, tahtsam kraam sai juba ara veetud ning pandi ametlikesse paberitesse, et veame rekkaga "mingit elektroonikat", keskmine tollitootaja nagunii aru ei saa mis see on (voi oli teadlik, kuid vahemalt paberid olid korras). Voimalik et pohilised militaarseadmed veeti eelnevatel nadalatel juba ara ning elektroonika oli teisejarguline, kuid sellegi poolest "asjade voti", et eelnevate militaarvedude last uldsegi kaima panna/kaivitada. Relvakaupmees Voronin, kelle kaptenikajutit spetsiaalselt otsiti, ei tegelenud toenaoliselt Makarovi voi AK-47 muugiga, vaid ilmselt omas sidemeid igas valdkonnas, nii laevanduses kui ka sojanduses. Kas keegi teab, oli see tal esimene merereis septembris, voi soitis kaasa ka nadalad varem?
Tuletan veel meelde, et samal ajal tegeleti Paldiski tuumabaasi sulgemise ja laialitassimisega ning sealne NSVL elektroonika voiski Ameerika luurele huvi pakkuda. Eesti oli transiitriik, Rootsi usaldusvaarne partner.

Naide - soitsin 90'ndate alguses eestis keskmisest kiirema autoga, mil oli radaripuudja - kui ukskord linnas politsei kinni pidas ja kusis et mis see on, vastasin et tegemist on "vargusvastase seadmega" - see vastus sobis ning see votab kokku keskmise inimese tehnikataibu 90ndate alguses. Loomulikult oli ka oma ala eksperte, kuid nad tootasid oma valdkonna hea palga peal (10000++ EEK), mitte tollis (~2500EEK).

Ja nii lihtne ongi, ei mingit salaparast koobaltit voi "punast elavhobedat". Tuleb autodekile sisse minna (inimesi seal nagunii pole, hauarahu on mujal, nt kajutites), vaadata kas Scaniaveok nr 42 ja muu veoki mark nr 66 on oma lastiga alles ning voib teema loppenuks kuulutada ja motlema hakata, millest voi kellest tekkis 22+meetrine ja 4m korgusega rebend millest 16.07 Ohutuskeskus raakis.


Samuti soovitan alla laadida aasta 2000 pildid sakslaste sukeldumisest, ca 160 pilti vrakist, ule poole vaga hea kvaliteediga selle aja kohta:
https://www.estoniaferrydisaster.net/download.html
Samad pildid on koos selgitava tekstiga ka - https://www.estoniaferrydisaster.net/sitemap.html
Miks alla tommata? - Sest info kipub internetist ajaga kaduma. geocities.com, hot.ee, zone.ee, neti.ee eraisikute lehed - koik 90ndate veebilehed on igaveseks kadunud. http://www.archive.org aitab, aga mitte alati.


Veel laeva vrakist merepohjas - on loogiline et see on kahjustunud, rebenenud, muljunud, molkis - kui mitu(kummend)tuhat tonni prantsatab merepohja, kaivad laevakerest suured joud labi, mida tootja pole ette nainud ja mida on voimatu simuleerida voi oletada, lisaks 27a jooksul vasinud metall.
Rambi kinnituste vasimine, kui ka eestloikamine on molemad 50-50 voimalusega, mida enne ei saagi selgeks, kui ramp on ules tostetud ja labi uuritud. Kahjuks tavainimene seda ei saa kunagi nagema, ilmselt paigaldatakse see visiiri korvale piiratud ligipaasuga sojavaebaasi.
Discovery dokumentaali filminud seltskond tuleks ules otsida ja neilt tapsemaid kaadreid kusida rambi kohta - kas oli 2019a avatud voi mitte. Millegi parast rootsi-soome-eesti ministrid pidasid kiirnoupidamise enne dokumentaali avalikustamist.
Samuti voiks youtube poolaka Slawek Packo kaest kusida, kas ta maletab voi kais laeva voori filmimas. Poola pole hauarahu osaline seega ta sukeldus seal legaalselt aastal 2001 - https://www.youtube.com/watch?v=WMK_4mbJgDM <-- kvaliteet vaat et paremgi, kui 2021 materjalil mida pole veel avalikustatud suures osas (filmitud materjale on mitmete tundide kaupa)
Uhtlasi ei saa ka tahelepanuta jatta ca 1 kuu vanat uudist, mil rootslased teatasid, et plaanivad kindlasti enne praegust Eesti eel-uurimist korra vraki juurde minna!

Tormisest merest - torme on iga aasta ja reise iga paev iga ilmaga - millegi parast ei ole viimased 27 aastat enam ukski laev kehva ilmaga pohja lainud siin meie tiigis nimega Laanemeri kus on muuhulgas vaga tihe liiklus marinetraffic.com andmetel, ega mujal "paris merede" peal. Jah - Viking Sally polnud disainitud avamerele jne, kuid oli aastaid soitnud merd ja ilmselt mitte ainus taoline "ajame paberid korda" alus.

Vabandan tapitahtede puudumise eest, mu klaviatuur ei toeta neid.
Koike head!
Manused
sõidukid pardal
sõidukid pardal
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 997
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: Parvlaev "Estonia" hukkumine

Postitus Postitas Sekeldaja »

Veljo63 kirjutas:Edasi laheb huvitavamaks:
g) Rootsi numbrimargiga veokid nr 42 mis vedas "boards" massiga 54 tonni ja 24 meetrit pikk ning nr 66, mis vedas "chipboards" massiga 35 tonni olles vaid 13 meetrit pikk. Pidid need ikka elektroonikad olema, mis kaaluvad sama nagu metsaveok olles ise 5-9 meetrit lühem veok!
Pakun, et saatuslikul reisil ei viitsitud salaja enam vedada, tahtsam kraam sai juba ara veetud ning pandi ametlikesse paberitesse, et veame rekkaga "mingit elektroonikat", keskmine tollitootaja nagunii aru ei saa mis see on (voi oli teadlik, kuid vahemalt paberid olid korras). Voimalik et pohilised militaarseadmed veeti eelnevatel nadalatel juba ara ning elektroonika oli teisejarguline, kuid sellegi poolest "asjade voti", et eelnevate militaarvedude last uldsegi kaima panna/kaivitada. Relvakaupmees Voronin, kelle kaptenikajutit spetsiaalselt otsiti, ei tegelenud toenaoliselt Makarovi voi AK-47 muugiga, vaid ilmselt omas sidemeid igas valdkonnas, nii laevanduses kui ka sojanduses. Kas keegi teab, oli see tal esimene merereis septembris, voi soitis kaasa ka nadalad varem?
Tuletan veel meelde, et samal ajal tegeleti Paldiski tuumabaasi sulgemise ja laialitassimisega ning sealne NSVL elektroonika voiski Ameerika luurele huvi pakkuda. Eesti oli transiitriik, Rootsi usaldusvaarne partner.


"Boards" tähistab inglise keeles siiski ka saematerjali ja "chipboards" puiduhakkest / saepurust pressitud plaate, mida tol ajal tehti näiteks Püssis.
Saematerjali veeti tollal Rootsi hoolega, olen isegi 93. ja 94. aasta suvedel seal Eestist tulnud rekkasid plangust ja prussist tühjaks laadinud ning teatud tüüpi alusteks kokku klopsinud.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist