Militaartehnilised kurioosumid...

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

Midagi eriti suurt - oma aja kohta muidugi :D
Ehk siis K-7

http://mkmagazin.almanacwhf.ru/avia/k_7.htm
Pilt


Ühtlasi küsimus - kas keegi teab kuidas mingil URL-il asuvat pilti siin foorumis väiksemana näidata?
Kasvõi näide sellesama K-7-ga
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
Kasutaja avatar
krizz
Liige
Postitusi: 2275
Liitunud: 18 Mär, 2006 1:59
Asukoht: Eesti Kuningriik
Kontakt:

Postitus Postitas krizz »

Paar kolli. Maus ja p-1000
Pilt
* Otsin pilte ja infot Aegna merekindluses teeninutest, eriti aastatest 1930-34 *
* Meie peaülesanne olgu peatada eestlaste väljasuremine. Ukrainlased ei sure välja ka siis, kui nad kotavad (enamasti venelastega asustatud) Ida-Ukraina ja Krimmi! *
motofassist
Liige
Postitusi: 314
Liitunud: 30 Mai, 2006 14:20
Kontakt:

Postitus Postitas motofassist »

Siin aint Ratte P-1000. Mausi ei näe.

See annab mingi ülevaate. :twisted:
Pilt
motofassist
Liige
Postitusi: 314
Liitunud: 30 Mai, 2006 14:20
Kontakt:

Postitus Postitas motofassist »

Kasutaja avatar
krizz
Liige
Postitusi: 2275
Liitunud: 18 Mär, 2006 1:59
Asukoht: Eesti Kuningriik
Kontakt:

Postitus Postitas krizz »

Jaa jah! Hiir on ikka Rott!! :P
* Otsin pilte ja infot Aegna merekindluses teeninutest, eriti aastatest 1930-34 *
* Meie peaülesanne olgu peatada eestlaste väljasuremine. Ukrainlased ei sure välja ka siis, kui nad kotavad (enamasti venelastega asustatud) Ida-Ukraina ja Krimmi! *
motofassist
Liige
Postitusi: 314
Liitunud: 30 Mai, 2006 14:20
Kontakt:

Postitus Postitas motofassist »

:wink:
Kasutaja avatar
suurpomm
Liige
Postitusi: 750
Liitunud: 17 Juul, 2005 9:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas suurpomm »

plekkpea
Liige
Postitusi: 1775
Liitunud: 03 Nov, 2005 21:30
Asukoht: Harju
Kontakt:

Postitus Postitas plekkpea »

Huvitun maisest rasketehnikast.
vipu
Liige
Postitusi: 208
Liitunud: 03 Apr, 2006 1:43

Postitus Postitas vipu »

Potsataja103 kirjutas:
Soobel kirjutas:Betoonliikuritest jäi meelde Pärnus Sauga jõe suudmes seismas mingi betoonist pargas või laevakere. Igatahes kiilja vööri ja ankrutega nagu laev.
Käepärast on ainult talvine pilt:

Pilt
rostockis oli ka kai ääres betoonist laev, peaks kuskil isegi mingi pilt olema
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

Et siis alvee-lennukikandja... :D

http://www.combinedfleet.com/sen_toku.htm
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

Sii t juba läbi käinud DORA / GUSTAV
Maailma kõigi aegade suurim tõsiseltvõetav suurtükk. (on ehitatud ka suurema kaliibriga mortiire )
Üksainumas pilt selles rubriigis nii suure asja kohta on ikkagi häbematult vähe. :D
Pilt

Nendest masinatest on teises teemas juba pisut kirjutatud
http://www.militaar.net/viewtopic.php?t=874

Niisiis teenindas seda 1350 tonni kaaluvat gigant suurtükki väidetavalt umbes 4000 meest – ja tööd oli palju…
Esiteks tuli ettevalmistada spetsiaalne positsioon. Kuna tegu oli raudteesuurtükiga siis oli positsiooniks kaks täiuslikult paralleelset rauteeliini kaugusega üksteisest 6 meetrit.
Pilt
Arvestades suurtüki kaalu oli neile raudteeliinidele tarvis väga arvestatavat vundamenti.
Lisaks põhiraudteedele tuli monteerida ka veel üks lisaroobas montaazikraana tarvis kummalegi poole põhiliine.
Pilt
Kuna DORA/GUSTAV-i 807 mm kaliibriga ja 400 tonni kaaluvat rauda oli võimalik laskeseadeldises liigutada vaid üles-alla siis horisontaalsihis sihtimiseks tuli eelpoolmainitud „raudteepositsioon” rajada kurvilisena – ehk siis eelnevalt sihtmärke arvestades täpselt väljaarvutatud raadiuseid mööda.
Kokku oli selle kaheksarööpmelise raudteeliini pikkuseks väidetavalt ligi 1,5 kilomeetrit.
Mitte vähe ei nähtud vaeva ka suurtüki maskeerimisega – selleks rajati kõrged betoonvarjeseinad kummalegi poole rudteed, mitte küll kogu liini pikkuses vaid nii, et oleks võimalik suurtükk vajadusel seinete varju veeretada ja maskeerimisvõrguga katta.
Suurtükki pidi õhurünnakute eest turvama neli õhutõrjedivisioni.
See suur töö õnnestus sakslastel teha ümbes kolme nädalaga.
Alles nüüd algas suurtüki enda montaaz:

- Kõigepealt veeti kohale spetsiaalsed sildkraanad monteerimistööde tarvis, järgmisena neli spetsiaalset rudteeplatformi – üks iga „nurga” alla.
- Raudteeplatformidele toetati kaks hiiglaslikku kandetala mis omavahel ühendati.
Pilt

- Edasi tuli „lafett” kui nii võib nimetada, raua tõste ja kandemehhanism.
- Ja lõpuks muidugi hinnaline suurtükiraud
Pilt

Peale nende põhidetailide kuulusid komplekti loomulikult platformid meeskonna tarvis, sihtimis, laadimis, tõste jne mehhanismid.
Kõige selle tarvis läks vaja oma elektrijaama, teenindavat trantsporti jne.
„Komplekti” kuulus 25 mitmesuguse otstarbega sõidukit.
Kohale tuli toimetada ka laskemoon – 7 tonnised soomustläbistavad mürsud ja rohkem kui pooletonnised heitelaengud.
Sevastopoli all olevat suurtüki montaaz sakslastel õnnestunud üllatavalt kiiresti – selleks kulus 52 tundi…


Selle hiiglatöö tulemusena tegi üks nendest suurtükkidest Sevastoopoli all 46 lasku sihtmärgi pihta ja 2 testlasku.
Laskmise tulemused on eri andmetel vasturääkivad – kuid enam vähem on tunnustatud üksainus tabamus – vene suurtükipatarei 35 BB (Maksim Gorki II) ühte laskemoonakeldrisse läbistades 27 m kõva pinnast…

Ja see on kõik…
Tohutu masinavärk osutus täiesti kasutuks – kuna 7 tonnised 250 kilose lõhkelaenguga mürsud tungisid rohkem kui 15 m sügavusele maapinda ja lõhkesid seal kellelegi kahju tekitamata…
Pilt
Effektiivne oli relv vaid otsetabamuse korral – kuid häbematult suur mürskude hajuvus, ei jätnud selleks erilist šanssi.
Sevastoopoli vallutamist juhtinud von Mannstein olevat öelnud:
„DORA / GUSTAV on geniaalne inseneride kätetöö – kuid sõjapidamiseks täiesti kasutu…”

Siiski kasutati hiigelsuurtükki veel ühel korral – 1944.a septembrikuus sooritas see 30 lasku Varssavi ülestõusnute pihta - suurtüki varustuses olid ka nelja-poole tonnised fugassmürsud.
Tulemustest täpsemalt teada ei ole, kuid igaljuhul polnud see töö sellise relva jaoks.
http://www.aopt91.dsl.pipex.com/railgun ... 0index.htm
http://html2.free.fr/canons/doramt.htm
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
Maximus
Liige
Postitusi: 301
Liitunud: 18 Veebr, 2006 14:06
Asukoht: Raplamaa
Kontakt:

Postitus Postitas Maximus »

Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Ei saa lugeda enamikku neist ülearu kurioosseteks, kui vaid see lendav tank välja arvata. Vähemalt CFS3-s on sellega kuradi naljakas lennata. See kahur paneb üksiklaskudega ja pihta saada on raske. Aga kui B25 tabab, hõljub temast vaid sitt ja sulepuru.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Selle teema alguses Karuke juba riputas lendava tanki pildi. Pikemalt:
http://www.explosive.ru/12/3/385.html
Lendavad tankid praegugi teema:
http://rnd.cnews.ru/reviews/index.shtml ... /16/214090
Me 262 Sturmvogel ja 5 cm kahuriga variant lasti tootmisse Hitleri nõudmisel. Göring oli vastu. Tegelikult idee vast väga hull polnudki. Just Normandia invasiooni tõrjumisel oleks piisaval hulgal Sturmvogeleid osutunud vägagi efektiivseks. Õhutõrjel oleks kiireid masinaid olnud raske tabada, samas suurel kiirusel ründamise puhul paratamatu ebatäpsus poleks nii suure hulga tihedalt paiknevate sihtmärkide puhul olulist rolli mänginud.
hol-tim 123
Liige
Postitusi: 232
Liitunud: 20 Jaan, 2006 14:06
Kontakt:

Postitus Postitas hol-tim 123 »

Pilt :)
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist