Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
taara
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas taara »

Lõik kehtivast liiklusseadusest.

3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;


Toome siis punktidena välja. Äkki nii on selgemini loetav ja aru saadav.

B kategooria autod on:
  • auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat;
  • sama auto koos kerghaagisega;
  • sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi;
  • sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
Või veel punasemana.

B kategooria autod on:
  • auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat;
  • auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat koos kerghaagisega;
  • auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi;
  • auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja mis on kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni kaheksat sõitjat koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
Ehk siis uuesti. B kategooria sõidukiks loetakse kaubikut, mis on pilgeni täis laetud 3500 kg'ni ja sellele kinnitatud kerghaagist, mis on pilgeni täis laetud 750 kg'ni. Selleks ei ole vaja mitte mingit lisakoolitust.



Vastus küsimusele, et millal selline muudatus tehtud on, siis... See on liiklusseaduses kirjas olnud alates selle loomisest 01.07.2011. Enne seda oli liikluseeskiri.

Lõik 01.07.2011 aasta Liiklusseadusest.

3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
häh
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas häh »

Jõudis pärale. Mis mul selle vastu.

Masside puhul arvestatakse registrimassi. Kui kunagi LE aegadel eksamit sai tehtud, oli täpselt nii, et rong 3500 ja kõik. Kunagi kui see B96 tuli sai küsitud mis kus, ei viitsinud teha. Ja O2 kohta see jutt kehtib 100%.
Kerghaagisega siis N1/M1 kuni 4250kg.

-----
Natuke üritasin otsida, paberil 80ndate lõpu LEd ei leidnud riiulist, LE 2001 aasta redaktsioonis massi otse sisse kirjutatud pole, vaid oli vastav viide Liiklusseadusele, ehk siis vastava määrusega kehtestati need massipiirid. Mitte, et see vabandab :)
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Kui vaadata kaasaegsete mikromootoritega autode tehnilisi andmeid, siis võib näha, et paljudel neist tootja ei luba vedada isegi 750kg massiga kerghaagist või ei lubata üldse haagist vedada.
On näiteks lubatud vedada ainult 400kg täismassiga haagist aga nii kergeid praktiliselt meil enam ei müüdagi, sest "ehitajatel" on vaja nii suuri kärusid, kuhu mahub peale pakk ehitusplaate.
Ja tavalise, tanklast võetud tühja rendihaagise vedamise eest, võib halva õnne korral ka trahvi saada.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas MeelisV »

Kood 96 pole üldse O1 haagise teema see on O2 haagise teema.
Kood 96 loodi selleks, et tasakaalustada olukorda kus B sai sõita reaalselt 3500+750 ehk 4250
Selle 96ga saab nüüd lihtsustatud viisil ka sõita B mis on kuni 3500 ja O2 sellisena, et ei lähe rong üle 4250
Edasi tuleb juba BE mis annab 3500+3500 võimaluse.

See B 3500 koos kerghaagisega on olnud põhimõtteliselt kogu aega ainult need kes valesti mõistsid tagusid oma trummi nii kõvasti et kõik said sealt oma tõe ja tegelik tõde oli varjus. Oli ka juhuseid kus patrullile teepeal tuli seda määratlust aeglaselt ette lugeda et saaks asjast aru.
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas MeelisV »

Selleks, et auto saaks vedada 750 kg on mootor vaid üks osa. Vaja on selleks ka kere konstruktsiooni, vedrustust, käigukasti ja pidureid.
Ei ole asi kardetud mikromootoris ka 2l diisel avensis või 2.4 L bensiin mitsubishi ei saanud 750 haagist vedada.
Mootor saab hakkama aga kui kere ei kannata, käigukast ei kannata ja pidama ei saa siis sealt need piirid tulevad.
häh
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas häh »

Jah, mulle on tambitud see 3500 täpselt nii pähe. Kusjuures 2 kohas (80ndate lõpp ja nullindate algus, kuigi siis võidi lihtsalt ka üle ludistada) + mingi omaaegne liiklusõpik, niiet ei ole ainult patrullide teema. Soovitus lugeda oli täiesti õige.

150kW automaadiga usakas registrimassiga ~2 tonni tohtis vedada nt 550 kg. Konkreetselt kasti pärast, seal oli soovituslik õlivahetus jms ekstra kirjas pikema vedamise peale.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas ahto42 »

Mul enda peas dilemma, et on üks auto 150hp, millel manuaalkastiga võib vedada 2000kg, tehasa tuuninguga(170hp, mootor, pritse jne sama mis 150hp) ka 2200kg. Aga täpselt sama auto aga automaatkastiga 1350kg.
Kõik ülejäänud tehnilised sõlmed(pidurid nt) on samad, ainult üks pedaal puudu. Tootja on piiranud haagisemassi, kuna tahtis säästa automaatkasti.
Miks ma ei või omal riisikol vedata 1350+kg haagist? Olles ise teadlik, et võin kahjustada käigukasti.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

MeelisV kirjutas: 16 Sept, 2022 6:22 Selleks, et auto saaks vedada 750 kg on mootor vaid üks osa. Vaja on selleks ka kere konstruktsiooni, vedrustust, käigukasti ja pidureid.
Ei ole asi kardetud mikromootoris ka 2l diisel avensis või 2.4 L bensiin mitsubishi ei saanud 750 haagist vedada.
Mootor saab hakkama aga kui kere ei kannata, käigukast ei kannata ja pidama ei saa siis sealt need piirid tulevad.
See, et väiksemal autol pole lubatud täis kerghaagis, ehk 750 kg piduriteta, on üsna tavaline.
Kuid on ka suuremaid, võimsamaid autosid, millel on piiratud või pole üldse lubatud.

Näiteks Mercedes C36 AMG, tootmiaastad 1993-1997, 206 kW, tootja andmetel haagist üldse vedada ei või.
Samal kerel põhinev "tavaline" C280 võib vedada piduriteta 750 kg ja piduritega vist 1200.
Seejuures nimetatud C36 omab C280st tunduvalt võimsamat mootorit (280 hj 192 hj vastu), kasutatakse tugevamat käigukasti (S600 oma), tugevamat tagasilda ja pooltelgi ning võimsamaid pidureid (ees SL600, taga E420 omad). Põhjus on selles, et tootja, taibates, et käruvedajad pole antud auto ostjaskond, ei hakanud seda lihtsalt haagiseveoks sertifitseerima, sestap haagise kohal on passis nullid. Seejuures jõudu on autol küllalt (mootor toodab 380 Nm). Ja automaatkastil on õlijahuti ka olemas (selle puudumine on nt USA autodel tavaline haagise piirangute põhjus).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

häh kirjutas: 15 Sept, 2022 16:40 Tõuks kvalifitseerub (A kat) mootorsõidukiks, sama, millest artikkel räägib.
Mitme kW mootoriga elektritõuks, mis arendab kiirust 100 kmh, võrdsustatakse A-kategooria mootorsõidukiga ja eeldab vastavat juhiluba. Ka siis, kui see pole üldse registreeritud ja tema klass pole paberil määratud. Arvesse lähevad tehnilised näitajad.
Täisealine isik, kes sellisega sõidab (aga ka alaealine) riskib saada soolase trahvi lubadeta sõidu eest. AM kategooria, mis kõigil täisealistel B-kati omanikel omistatakse automaatselt (näiteks sa võid õppesõitu teha registreeritud õpilasele ka AM-ga) selleks ei piisa. "Rolleri load" on väga selge kiiruse ja võimsuse/töömahu piiranguga.

Ja antud tõlgendus võimaldas omal ajal tõmmata liistule eriti ülbeid rolleri-kaake. Ja võimaldab ka täna tõmmata liistule nahhaalseid tõuksimehi. Trahv on selle eest krõbe ja kui oled korra maksnud, siis teist korda ei taha enam.

Veel üks nüanss - MKM-is liikus paar aastat tagasi idee lubada B-kati omanikel, kes läbivad mingi täiendkoolituse, sõita võimsuspiiranguga A-katiga ilma riiklike eksamiteta. Igati mõistlik mõte, ka minusugune vana känd võiks õppida 125sega sõitma ja sõita natuke. Eksameid ma teha ei viitsiks. Aga just see rolleripardakk ja asjaolu, et antud leevendust hakkaks ära kasutama osad rolleri-idioodid, on selle asja peatanud. Niiet tänage, kui mõni vastu satub :twisted:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
2korda2
Liige
Postitusi: 1748
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas 2korda2 »

Trumm,
kui kindel sa oma väidetes oled? Ma mõtlen just seda "määrati trahv juhilubadeta sõitmise eest"? Kas sa oskad välja tuua, milline menetlusprotsess välja nägi?
Ma nimelt sügavalt kahtlen kas partullpolitseinikul on ikka pädevust määrata sõiduki kategooriat millegi muu kui sõiduki enda dokumentide järgi.
häh
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas häh »

Mopeedi korral on asi väga lihtne- kiirus saab olla kuni 45 km/h. Fikseeritakse ära ja ongi korras.
2korda2
Liige
Postitusi: 1748
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas 2korda2 »

häh kirjutas: 15 Sept, 2022 15:48 LS pg 23 ja 24.
Juhtimisõiguseta sõit on tõepoolest see, mille kaela saad.
Kas sa ikka vaatasid hetkel kehtiva LS-i redaktsiooni? Nende paragrahvide all on ikka hoopis teine jutt.

Asi ei ole nii lihtne, vt. LS § 74 - ma söön oma mütsi ära, kui keskmine partullpolitseinik nendele tingimustele vastab. Suva tondi hüütud "mõõtsin kiiruseks N, järelikult on sul kategooria X sõiduk" ei päde ja sellele ma tähelepanu juhingi. Minimaalselt tuleks korrektse menetluse jaoks konkreetne sõiduk läbi tehnoülevaatuse lasta (kui on kahtlus, et sõiduk ei vasta dokumentides olevale ja võib olla vajalik teise kategooria määramine).
häh
Liige
Postitusi: 230
Liitunud: 23 Nov, 2014 20:42
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas häh »

Jah, 93 ja 94 peab olema.

Tee peal ei hakata kindlasti mingit ekspertiisi tegema. Ilmselt protokoll ja edasi lähed jala?
Rohelise numbriga kiiremini kui 45 km/h liigelda ei tohi ja sellest täiesti piisab mahakorjamiseks. Tehnilistele nõuetele
mittevastavus, pg 73 ja siis 90, 91, 92? Aktsiaid ostad pg 201 ja 218 järgi? Kindlustuse ja ülevaatusega seonduv pealekauba?


Ära neile rallijatele tehtud on, järelikult töötav variant kottimiseks on olemas.

Kahtlustan (ei tea), et pakutakse kiirmenetlust, st võtad piiraja eemaldamise omaks. Alternatiiv on ilmselt ekspertiisi jms menetluskulude kinniplekkimine.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Peeter »

2korda2 kirjutas: 16 Sept, 2022 21:47
häh kirjutas: 15 Sept, 2022 15:48 LS pg 23 ja 24.
Juhtimisõiguseta sõit on tõepoolest see, mille kaela saad.
Kas sa ikka vaatasid hetkel kehtiva LS-i redaktsiooni? Nende paragrahvide all on ikka hoopis teine jutt.

Asi ei ole nii lihtne, vt. LS § 74 - ma söön oma mütsi ära, kui keskmine partullpolitseinik nendele tingimustele vastab. Suva tondi hüütud "mõõtsin kiiruseks N, järelikult on sul kategooria X sõiduk" ei päde ja sellele ma tähelepanu juhingi. Minimaalselt tuleks korrektse menetluse jaoks konkreetne sõiduk läbi tehnoülevaatuse lasta (kui on kahtlus, et sõiduk ei vasta dokumentides olevale ja võib olla vajalik teise kategooria määramine).
Kui peaks olema juhtunud situatsioon, kus sinu poeg on rolleril enam kui 45km/h-ga liiklusjärelevalvet teostava isiku radarisse sõitnud, siis soovitan tõsiselt kangi tõmmata enne kui niimoodi oma õigust nõudma asudes niimoodi lahmima hakkad. Nii kui võtad seisukoha, ja väljendad seda ka avalikult politseiametniku suhtes, et "sa tont ei kvalifitseeru LS 74 alusel, siis arvesta, et oled juba teel maksimumkaristuse suunas. :P Kõigepealt saad vastuseks LS 194 lg3, ja siis hakatakse asja kokku kirjutama, valikuvõimalusi on küllaga ja sõltub see kõik asjaoludest ja konkreetsest juhtumist, aga põhiasjaolu oled juba sa ise laiama hakkamise pärast :write: :twisted: :
algatuseks:
*AM-alamkategooriale lubatud suurima sõidukiiruse ületamine
*valmistajatehase poolt lubatud suurima kiiruse ületamine
*omavoliline ümberehitus
Ja edasine vastavalt asjaoludele:

*juhtimisõiguse puudumine
*nõutava varustuse puudumine
*juhtimisõiguse üleandmine juhtimisõigust mitte omavale isikule
kui tuleb lisaks veel
*joobeseisundis juhtimine, siis järgmine ring
Soovitan tutuvuda LS paragrahvidega 201, 202, 203, 207, 218, 227 ja neid on veel. Kui selgub, et pidurilingid töllerdavad ja/või klotsid on kulunud ja/või suport lekib või mida iganes muid tehnilisi probleeme, mis noorte jaoks tavaliselt üldse olulised ei tundu, siis lisandub 209-210, kui sel ajal oli veel ka kaassõitja, siis vastavalt oludele 238, 239-1, 240. Kui silmajäämisel oli veel mingeid muid LS nõuete rikkumisi, siis 230-233 ja 242.
Tulemus: treila järgi, roller treilale, roller politseiparklasse, edasi ekspertiis, jne jne vastavalt ametlikult iseenda poolt käima lükatud menetlusele. (NB! Mul tuttavad treilamehed, kes seda teenust kenasti vajadusel lepingu alusel osutavad). Soe soovitus: mõtle tõsiselt oma sõnade üle senikaua, kuni valik on veel sinu. Arvesta, et politseinikud on näinud küllalt selliseid vendi kes oksi laiali üritavad hakata ajama ... :wall:
diesel
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas diesel »

kuda sellega on?
poes vabalt müüakse mitmekilovatiseid tõukse, mis üle saja hoogu sisse võtavad.
registreerimisele need ei kuulu.
kui mul on puhtad a load, kas siis muudkui kiman sellisega ja isegi kiivrit ei pea pähe panema?
natke kahtlane värk justkui.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline