Üks kunagine tuttav teadis üht sellist Volga kolbide peale ümber tehtud Mosset. Edasi läinud küll paremini kui tava-Mosse, aga kippus pidevalt üle kuumenema. Küllap jahutussärk ei saanud suurema läbimõõduga silindrite ärajahutamisega enam hakkama. Igatahes tõstnud tolle tuunitud Mosse omanik varsti tavamootori peale tagasi - sõita oli vaja, mitte iga jupikese maa tagant jahutuspausi pidada.Kapten Trumm kirjutas: ↑11 Jaan, 2023 13:13
Samas raamatus on muidu ka õpetus 412 mootori töömahu suurendamiseks, kasutades Volga kolbe. Paraku aga ainult silindri läbimõõdu suurendamine annab lisavõimsust suurtel pööretel, mis võimendab seda pehmust veelgi. Tegelikult tuleks töömahtu suurendada läbi kolvikäigu kasvatamise. See aga nõuab teist väntvõlli ja kepsusid, mis pole põlve otsas lahendatav mure. Pluss muidugi toonastel Volga hülssidel (mida oli vaja jämedamatele kolbidele) oli see probleem, et seal oli hülsi ülaossa tehases pressitud väike happekindlast malmist hülsike ja kui seda hülssii hakata treipingis mosse plokki parajaks tegema, siis läheb see hülss sealt lahti ja tekkiv üleminek rikub kohe kolvirõngad.
P.S. Mis käigukasti puutub, siis ühe sõbra isal oli kunagi 412, millel peal GAZ 24 käigukast, mingi vahetükiga aretatud miskitmoodi. Olevat olnud endine õppesõiduauto ja juba tollest ajast niisugune.