Korralik töll suudab IGA mootori kiirest "peeneks" sõita!

No mismoodi sa hoiad mootorit millele on insenerid konstrueerinud hammasrihma õli sees töötama?davidsoniharald kirjutas: ↑26 Juun, 2023 17:42 Kui sa nägid ühte sellist autot, siis oli lihtsalt halb eksemplar ja eeldades, et sel veel oli garantii, siis remont oli tootja kulul. Kui sa nägid platsitäit selliseid ja absoluutselt kõigil oli mootor 100tkm peal laiali, siis on insenerid midagi mööda projekteerinud ja tootjal kulub palju raha nende kõigi remontimiseks. Tarbija huve kaitsevad erinevad tarbijaorganisatsioonid ja tarbijad hääletavad jalgadega. Nagu absoluutselt ükskõik mis teise tootega siin maailmas.
Selline nähtus võib olla konkreetse kooli või sõiduõpetaja taga. Virutasin googlesse "ökosõit" ja lehekülgi ikka tuli. Üsna asjalik jutt oli näiteks seeKapten Trumm kirjutas: ↑26 Juun, 2023 15:20
Selle asja praktiline rakendus on minu silmis selline (juba teine laps, kes vajab järgi aitamist), 1500 pöördel vahetatakse käik üles, pöörded langevad sinna tühikäigu kanti (ok, õpilane nats kohmitseb ka ja auto hoog langeb). Seejärel hakatakse uuesti kiirendama (ülekoormatud mootori törina saatel) ja ühe silmaga piilutakse tahhomeetrit, et ega äkki pole liiga palju pöörded (ökonoomne pole ju!).
Hakkasime käiku üles vahetama 2000-2500 pöördel ja kõik asetus oma kohale. Auto tegi alla vahetamata ja tõrkumata tänavanurgapöördeid, rida oli vahetada lihtsam ja mõne vilkuma hakanud rohelise alt lipsas ka läbi (selmet järsku pidurdada, tagant sissesõidu ohuga).
Mul on üks ammune tuttav, kes töötas pikka aega sõidu- ja liiklusõpetajana. Ütles, et maanteeameti arust pidigi "öko" olema "töristamine". Tema õppeauto oli õnneks vähe suurema turbodiisliga, mis tegi neid trikke paremini kaasa kui 1,2 63 kW vabahingav.
See minu silmis ongi probleem, et kestvuskaupu, mida saab suurepäraselt teha pikaajalisena, tehakse mingi "rohelise" egiidi all lühiajaliseks ja "peaaasi, et garantiiaja ära kestab". Tänapäeva auto peaks kestma veel kauem kui need igavesed W124 mersud, sest tänapäeval ei tooda keegi tsinkimata autosid, need vanad mersud lõppeks roostetasid meil ikkagi ära.Tegelane5 kirjutas: ↑26 Juun, 2023 20:13 No mismoodi sa hoiad mootorit millele on insenerid konstrueerinud hammasrihma õli sees töötama?![]()
OK saan aru et Citroen C3 ei peagi pool miljonit sõitma, ennem laguneb ka muu vrakk ära aga ikkagi.![]()
Aga juu siis garantiiaja kestab ära ning siis vaadaku järgmine omanik ise mis teeb. Näib et korralik hinnapomm on tehtud et esimene omanik ikka liiga kaua autot ei hoiaks.
https://youtu.be/pwx3fUJXtw8?t=45
C3 minu tutvusringkonnas ei ole, aga C4 on olnud mitu tükki ja kõigil neist on tulnud esivedrud umbes 100000 peal vahetada, sest need läksid lihtsalt katki.Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Juun, 2023 8:26 See munakujuline Citroen on vist mingi eriti õnnetu. Esivedrud paistavad olevat spageti materjalist. Ühe naiskolleegil oli selline, küsin, et miks nina nii maas, ütleb, et juba ammu, on rehvegi vahetanud, kuna rattakoopas mingi asi lõhub. Vaatan koopasse, vedru kõige alumine keerd on vajunud vedrupüstaku küljes olevast kandetaldrikust allapoole. Vedrud sobimatust terasest tehtud? Ahjaa, läbisõit oli 98 000.
Tegelt praegusel ajal auto annab ise oma "käiguvahetustuledega" sellest märku, häda on lihtsalt selles, et see varieerub päris palju. Vähemalt minu tööauto oma turbodiiselmootori ja päris jõhkra pöördemomendiga ei lubanud küll 1200 pöördel üles vahetada. Kui vahetasid, nõudis alla vahetamist.
See on suhteline - kehtib see üldiselt turbodiislite kohta, kus suurim pöördemoment ongi 1500 ja 2000 vahel. Kus on ka öko pöörded.Pöörded peavad ikka olema vastavuses konkreetse mootori karakteristikaga ja kui õigesti mäletan on hea sõita maksimaalse pöördemomendiga.
Seal jääb/roostetab esiamordi tugilaager kinni, siis keerates rattaid väänatakse vedru, millele tuleb pragu sisse ning mingi hetk murdub ära. Varasematel põhukottidel ja sidrunitel läks see vedruots veel lisaks "ilusti" rehvi sisse. Uuematel olla tehtud vedru hoidev taldrik suurem, et ära hoida vedru otsa minek rehvi.Marvin kirjutas: ↑27 Juun, 2023 10:01C3 minu tutvusringkonnas ei ole, aga C4 on olnud mitu tükki ja kõigil neist on tulnud esivedrud umbes 100000 peal vahetada, sest need läksid lihtsalt katki.Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Juun, 2023 8:26 See munakujuline Citroen on vist mingi eriti õnnetu. Esivedrud paistavad olevat spageti materjalist. Ühe naiskolleegil oli selline, küsin, et miks nina nii maas, ütleb, et juba ammu, on rehvegi vahetanud, kuna rattakoopas mingi asi lõhub. Vaatan koopasse, vedru kõige alumine keerd on vajunud vedrupüstaku küljes olevast kandetaldrikust allapoole. Vedrud sobimatust terasest tehtud? Ahjaa, läbisõit oli 98 000.
It's French, you know![]()
Netis on näha, et põhjamaades on vanemaealised elektriautoomanikud ahastuses, sest nende moodsate (plasttiibadega) elektriautode põhja all puudub igasugune tehases paigaldatud roostekaitse ja mõne talvekuuga on tekkinud ulatuslikud pinnaroostekahjustused.Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Juun, 2023 8:26See minu silmis ongi probleem, et kestvuskaupu, mida saab suurepäraselt teha pikaajalisena, tehakse mingi "rohelise" egiidi all lühiajaliseks ja "peaaasi, et garantiiaja ära kestab". Tänapäeva auto peaks kestma veel kauem kui need igavesed W124 mersud, sest tänapäeval ei tooda keegi tsinkimata autosid, need vanad mersud lõppeks roostetasid meil ikkagi ära. ...Tegelane5 kirjutas: ↑26 Juun, 2023 20:13 ....
Aga juu siis garantiiaja kestab ära ning siis vaadaku järgmine omanik ise mis teeb. Näib et korralik hinnapomm on tehtud et esimene omanik ikka liiga kaua autot ei hoiaks.
https://youtu.be/pwx3fUJXtw8?t=45
Absoluutselt iga autoga võib miljoni täis sõita. Muudkui remondid ja taod raha sisse ja sõidad. Iseasi kui rentaabel see on. Päeva lõpus ütleb Excel, kas oli soodsam ka kui selle asemel sõita 5x200tkm ostes kõik autod uuena.Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Juun, 2023 11:23 Olete ehk lugenud? https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/m ... -ei-kesta/
Eesti enim sõitnud väikekaubik peaks olema üks esimese põlve Citroen Berlingo 2.0 diiselmootoriga. Läbinud üle 1M km. Muidu tundub tubli, aga selle klausliga, et selle miljoni peale kulus 6 (loe kuus) tagasilda![]()
Värske update igapäevaelust:davidsoniharald kirjutas: ↑27 Juun, 2023 14:56Absoluutselt iga autoga võib miljoni täis sõita. Muudkui remondid ja taod raha sisse ja sõidad. Iseasi kui rentaabel see on. Päeva lõpus ütleb Excel, kas oli soodsam ka kui selle asemel sõita 5x200tkm ostes kõik autod uuena.Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Juun, 2023 11:23 Olete ehk lugenud? https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/m ... -ei-kesta/
Eesti enim sõitnud väikekaubik peaks olema üks esimese põlve Citroen Berlingo 2.0 diiselmootoriga. Läbinud üle 1M km. Muidu tundub tubli, aga selle klausliga, et selle miljoni peale kulus 6 (loe kuus) tagasilda![]()
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot], Georges ja 3 külalist