Mida rohkem ma seda teema viimast osa siin loen, seda rohkem tekib tunne, et diiselmootoriga masinat on mõtet osta ainult uuena või väga väikese läbisõiduga. Kui juba ~10 aastat täis tiksub, või LS sinna 200 000km kanti, siis on tõenäoline, et sellest on ainult üks peavalu ja rahakoti koormaja
Ma olen eluaeg olnud bensiinimootoriga sõiduvahendite fänn ja disladega mingeid kogemusi pole.
Mul pole ka kunagi ühelgi masinal nt õli välja imetud. Alati on lastud alt karteripõhja õlikorgist vana õli välja.
Õlifilter on tõesti nii mõttetu hinnaga junn, et seda jõuab (no peaks jõudma) igaüks omale aastas korra või kaks osta ja ei pea "kokkuhoiuks varastama". Pigem siis juba õli iga vahetuse pealt natuke "kõrvale panna" ja päeva lõpuks saad oma masinale õlivahetuse jao õli tasuta
Kuna ei ela pealinnas ega isegi mitte 2024 Euroopa kultuuripealinnas, siis nn "margiteenindustes" käinud ei ole ja olenevalt probleemist on saanud väisata igasugu muid "mittemargi" teenindusi, aga mingeid erilisi probleeme pole mul nendega olnud. Paaril korral on praeguse käruga ainult tõstuki käpad auto põhja all "valesse kohta" ülestõstmisel pandud (meil suht vähe esinev mudel ja mark ning siis vennad leiutavad kuhu panna) ja mõnes kohas on põhja natuke sisse muljutud (ja olen alati alles palju hiljem avastanud selle), mistõttu ma märkisin lõpuks punase aerosooliga alt neli õiget tõstekohta ära ja nüüd iga kord loen sõnad peale
Aga on ka nö vedanud, sest mingite eritõsiste probleemidega (purunenud mootor, käigukast vms) pole elus kordagi vajadust olnud teenindustes käia, kuigi pole kunagi omanud poeuut masinat ja alati kas teise või kolmanda "ringi" (omaniku) kärusid. Sidureid, startereid, rattalaagreid, kardaaniriste, õlitihendeid (karter, plokikaan jne) ja elektrilisi jubinaid on ainult saanud käia teeninduses vahetamas. Muid pudinaid olen vahetanud ise.
Aga kunagi nooruses (35 kuni 20 aastat tagasi), kui ka masinad olid n.ö. "elementaarsed" ning minimaalselt täis igasuguseid remontmiseks või diagnostikaks erivahendeid nõudvaid vidinaid (ZAZ 965 > VAZ 2103 > VAZ Lada 2107 > Opel Ascona > Opel Vectra > Mazda 323 > Volvo S40), sai ikka peaaegu kõik ise tehtud.* Mida vanemaks saad ja mida keerulisemaks ning eritöövahendeid nõudvamaks need limud lähevad, seda vähem on isu, tahtmist ja võimalusi midagi suuremat ise teha.
* 2107-el läks ükskord kardaani tugilaager puru. Läksin sellega toona n.ö. teenindusse. Seal keerati lahti võtmisel laagripuki üks tikkpolt (põhja külge keevitatud) looma jõuga lihtsalt puru, sest......
vend keeras mutrit lahti valele poole!

Toona sai veel ise teeninduses soovi korral garaažis kõrval vahtida, kui vennad masinat lammutasid, aga sai veidi kaugemal kellegagi mulisetud ja ei jõudnud kohe reageerida, kui vend padrunvõtme sabale pika toru otsa pani ja siis valele poole väänama hakkas. No ja siis seal need "spetsialistid" läksid ja puurisid uue augu läbi salongi põranda /auto põhja ja panid läbi selle augu uue tavalise poldi. Aga kuna nad ei puurinud täpselt õigesse kohta, siis jäi see laager veidi kuskile poole viltu ja hakkas all teatud kiirustel hirmsasti vibrama ja väristama. Pärast tuli endal uus polt õigesse kohta põhja külge keevitada, mis oli üks paras kebernidze

Vat pärast seda ma tegin kõik mis vähegi sai alati ise
