Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

vanahalb kirjutas: 03 Juul, 2023 9:21 Selle imemisega pole mu tähelepaneku järgi probleem mitte selles et midagi jääb karterisse järgmiseks korraks vaid selles et eeldatakse et tuli tühjaks ja valatakse raamatu järgi norm peale.
Teeninduses tavaline pilt et imetakse midagi, siis võetakse õlimõõtjaga püstol ja lastakse sellega niipalju juurde kui raamat käseb. Ja kui ei olnud karter täitsa tühi siis saab sinna üle normi õli. Hea on kui keegi vaevub vardaga kontrollima. Iga kord ei suvatseta vaid antakse kliendile normist kõrgema õlitasemega auto.

Olavi pooleks minevate väntvõllide kohta oli ka veel küsimus et OK, selle teooria järgi peab pistiku ära tõmbama just sel momendil kui pritse käib ja siis jääb pihusti lahti. Aga kas sisselaske, surve ja töötakti ajal jõuab silindrisse tõepoolest nii palju kütust joosta et seal olev kokkusurutav õhk seda kompenseerida ei suuda ja surve väntvõlli peale hakkab. Hiljemalt väljalaske taktiga on ju silinder jälle tühi.
Ning puhttehniliselt - mis asi seda ühisanuma pihustit suleb? Kui vedru siis pole mingit vahet kas pisyik on küljes või mitte. Kui midagi kahepoolse solenoidi sarnast siis võib- olla.
Siin üks pilt
https://www.enginebuildermag.com/2015/1 ... injection/
ja video
https://www.youtube.com/watch?v=NUvWnOd5lFw

Selle järgi tundub küll OLAVI väide jama, sest pinge kadumisel solenoidilt sulgeb vedru kuulklapi ja kütusesurve ise suleb nõela.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

OLAVI kirjutas: 02 Juul, 2023 15:07
Õlivahetuse viga ei sõltu mitte töö sooritamise viisist vaid kiirustades valesti toimetamisest.
Kasutan oma autodel ka väljaimemist ja kui seda teha nii nagu ettenähtud (soe õli ja min 20min imemist), siis imedes tuleb rohkem õli välja kui alt punnist kiirustades lastes.
Kui töökoja juures oodates, platsil seistes on mootor jahtunud, siis mootori soojendamine õlivahetuseks (nagu peaks) on liigne ajakulu ja otseselt vähendab mehaaniku sissetulekut.

Igasugused õlivahetamised on remonditöökodadele kõige suurema kasuteguriga tuluallikad, sest seda tegema saab panna suvalise praktikandi.
(On ka nii juhtunud, et kui õlifilter on "väga kinni", siis praktikant hakkab suruõhu meisli abil starterit mootori küljest eemaldama.)
Kõige hullem, mida tehakse (olen ühte esinduse töömeest kuulnud sellega ka kiitlemas), et jäetakse õlifilter vahetamata. Näiteks seepärast, et oma autole on samasugust vaja. Tõmmatakse lapiga filtri korpus puhtaks ja näeb välja nagu vahetatud. Üllatavalt paljudel esinduste õlininadel on samat marki autod, millega esindus tegeleb? Saab kasutada oma töötaja soodustust ja lisaboonusena varastada juppe kliendi arvelt (pannes kirja osi, mida tegelikult ei vahetata).

Mis juhtub filtriga? Ühel hetkel ummistub filtri papist element, õlisurve avab möödavooluklapi (kogu mootorisse minev õli käib enne süsteemi minekut läbi filtri) ja puhastamata, kulumisjääke täis õli tulvab süsteemi. Mõju mootori elueale ei pea vist seletama.

Aga selleks, et teil külma õli ei vahetataks, tooge auto töösse võimalikult täpselt. Näiteks 5 min varem. Mitte nii, et toote hommikul ja töö aeg on kuskil päeval. Üsna suure tõenäosusega saate sedasi "osalise õlivahetuse", keegi teie autot soojendama ei hakka. Väikesed tarkused, mis tekivad siis, kui ka ise seda tööd tegema pead, oskad jama vältida. Mina sõidan küll enne ise õli vahetamist auto töösoojaks ja 10 min enne läbipesuvahend ka sisse, siis lased 10 min tühikäigul tiksuda. Ja õlil lasen veerand tundi tilkuda. Karteripõhin on küll täitsa puhas siis.

Olen mõnikord esinduses hooldatava (uue) auto ajanud ka oma töökojas kanalile. Te ei usuks iial, mida ma aja jooksul sedasi avastanud olen. Rekord on vastu see, et veermikupoldid olid kinni keeratud sõrme jõuga. Tilkuv karteripõhja õlikork (vahetaja ei viitsinud lattu vasktihendit otsima minna, kuigi arvele pannakse see ikka "abimaterjalide" all) on üks vähemohtlikke patte isegi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Tehes autole ainult õlivahetuse on see tehnohooldeprogrammi rikkumine, kuna õlivahetus on selle üks osa.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 03 Juul, 2023 9:57
Kõige hullem, mida tehakse (olen ühte esinduse töömeest kuulnud sellega ka kiitlemas), et jäetakse õlifilter vahetamata. Näiteks seepärast, et oma autole on samasugust vaja. Tõmmatakse lapiga filtri korpus puhtaks ja näeb välja nagu vahetatud. Üllatavalt paljudel esinduste õlininadel on samat marki autod, millega esindus tegeleb? Saab kasutada oma töötaja soodustust ja lisaboonusena varastada juppe kliendi arvelt (pannes kirja osi, mida tegelikult ei vahetata).

Mis juhtub filtriga? Ühel hetkel ummistub filtri papist element, õlisurve avab möödavooluklapi (kogu mootorisse minev õli käib enne süsteemi minekut läbi filtri) ja puhastamata, kulumisjääke täis õli tulvab süsteemi. Mõju mootori elueale ei pea vist seletama.

Aga selleks, et teil külma õli ei vahetataks, tooge auto töösse võimalikult täpselt. Näiteks 5 min varem. Mitte nii, et toote hommikul ja töö aeg on kuskil päeval. Üsna suure tõenäosusega saate sedasi "osalise õlivahetuse", keegi teie autot soojendama ei hakka. Väikesed tarkused, mis tekivad siis, kui ka ise seda tööd tegema pead, oskad jama vältida. Mina sõidan küll enne ise õli vahetamist auto töösoojaks ja 10 min enne läbipesuvahend ka sisse, siis lased 10 min tühikäigul tiksuda. Ja õlil lasen veerand tundi tilkuda. Karteripõhin on küll täitsa puhas siis.

Olen mõnikord esinduses hooldatava (uue) auto ajanud ka oma töökojas kanalile. Te ei usuks iial, mida ma aja jooksul sedasi avastanud olen. Rekord on vastu see, et veermikupoldid olid kinni keeratud sõrme jõuga. Tilkuv karteripõhja õlikork (vahetaja ei viitsinud lattu vasktihendit otsima minna, kuigi arvele pannakse see ikka "abimaterjalide" all) on üks vähemohtlikke patte isegi.
Ütleme ausalt, et need on küll väga naglad väited ja siinkohal võiks meie Liivimaa parim autoparandaja nende esinduste nimed ka ära mainida. Eriti ülbe on see filtri mittevahetamise väide. Esinduse tehnikud teenivad piisavalt, et mitte hakata selle kümne eurose filtri pärast sellist lollust tegema.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

vanahalb kirjutas: 03 Juul, 2023 9:21 ...
Ning puhttehniliselt - mis asi seda ühisanuma pihustit suleb? Kui vedru siis pole mingit vahet kas pisyik on küljes või mitte. Kui midagi kahepoolse solenoidi sarnast siis võib- olla.
Pihusteid on erineva tööpõhimõttega.
Enamlevinud elektromagneetilised pihustid avab mähist läbiv vool ja need on senikaua avatud, kuni vool katkeb.

Piesopihustid, millel ühtpidi kulgev vooluimpulss avab pihusti ja järgnev, vastandpolaarsusega impulss sulgeb pihusti. Kui sulgevat impulssi ei tule, jääb pihusti avatuks.

Alljärgnevatelt linkidelt leiab lugemist ja silmaringi avamiseks vajalikke märksõnu.

https://www.researchgate.net/figure/Int ... _274528921
Pilt
https://www.google.com/search?q=diesel+ ... s-wiz-serp
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 03 Juul, 2023 10:23
Kapten Trumm kirjutas: 03 Juul, 2023 9:57
Kõige hullem, mida tehakse (olen ühte esinduse töömeest kuulnud sellega ka kiitlemas), et jäetakse õlifilter vahetamata. ....
Ütleme ausalt, et need on küll väga naglad väited ja siinkohal võiks meie Liivimaa parim autoparandaja nende esinduste nimed ka ära mainida. Eriti ülbe on see filtri mittevahetamise väide. Esinduse tehnikud teenivad piisavalt, et mitte hakata selle kümne eurose filtri pärast sellist lollust tegema.
Ütleme ausalt, siis "kokkuhoitud õli" ja vahetamata filter on ühed leebemad näited, sest enamustel meestel on omal veel "erapraksis", kus töövälisel ajal "firmakvaliteediga teenust" osutatakse.

Isiklikest kogemustest ainult üks näide on näiteks selline, kus ca 10 aasta vanunese, esindusest uuena perre ostetud ja ca 60 000km läbisõiduga "perenaise ostukäru", mida käidi AINULT esinduses Tallinnas hooldamas, avamisel selgus et kojamehe süsteem (mootori kinnitus ja hoovastik) oli "põrandal" erinevatest tükkidest kokkukeevitatud (sobimatud tükid olid üksteise peale asetatud ja keevitustraadi otsad ripnesid, ehk polnud isegi maskeerimisega vaeva nähtud) ning armatuuri sees, roolisambal oleval elektrilisel roolivõimendil (hind pool auto väärtusest) olevad sildid näitasid, et see roolivõimendi on valmistatud KOLM aastat PEALE auto ostmist.

Kui omanik läks esindusse kurtma, et pärast viimast hooldust kojamees ragiseb ja roolivõimendi vahepeal ei tööta, siis lubati lahkesti ca 5000eur eest korda teha, et masin on juba nagunii vana kah ja ongi "detailide loomulik kulumine või võime uue auto müüa". :scratch:
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Vahelduseks üks nõuküsimine. Mida arvata chiptuuningust? Ma vaatan, et saaksin endal suht lihtsalt 370hj pealt 415hj peale ja pöördemomendiks 600Nm. Ehk tasub ära?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sõltub, kuiväga sul seda vaja on.
Antud "lisa" väga suur pole, mootor ja muu elab selle üle. Võimsus +12 ja moment +20%
Arukas on uurida sealt, kes samasugusel autol teinud on, sest õige vastus on vägagi tegija (tema kogemus ja renomee) ning auto põhine.

Minu ühe auto ajuga mässas kunagi Kaido Karjus ja seal jäigi eesmärk saavutamata. Aga mees oli vähemalt aus, et raha mässamise eest ei võtnud ja ütles ausalt, et ei tea, mis probleem on, kuna pole päris tema mark (tegeleb Hondadega põhiliselt). Kui Hondaga teema oleks, külastaks uuesti.

Kui mina selles rollis oleks, siis ma telliks jupid nt Saksamaalt mõnest spetsialiseeritud tegija poest ja laseks siin paigaldada. Või saadaks aju Saksamaale. Lihtsalt seal on turg palju suurem ja kogemusi rohkem, kui kodukamara põlveotsa tegijatel.
Viimati muutis Kapten Trumm, 03 Juul, 2023 12:47, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16610
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fucs »

Mida rohkem ma seda teema viimast osa siin loen, seda rohkem tekib tunne, et diiselmootoriga masinat on mõtet osta ainult uuena või väga väikese läbisõiduga. Kui juba ~10 aastat täis tiksub, või LS sinna 200 000km kanti, siis on tõenäoline, et sellest on ainult üks peavalu ja rahakoti koormaja :D

Ma olen eluaeg olnud bensiinimootoriga sõiduvahendite fänn ja disladega mingeid kogemusi pole. :dont_know:

Mul pole ka kunagi ühelgi masinal nt õli välja imetud. Alati on lastud alt karteripõhja õlikorgist vana õli välja. :roll:

Õlifilter on tõesti nii mõttetu hinnaga junn, et seda jõuab (no peaks jõudma) igaüks omale aastas korra või kaks osta ja ei pea "kokkuhoiuks varastama". Pigem siis juba õli iga vahetuse pealt natuke "kõrvale panna" ja päeva lõpuks saad oma masinale õlivahetuse jao õli tasuta 8)

Kuna ei ela pealinnas ega isegi mitte 2024 Euroopa kultuuripealinnas, siis nn "margiteenindustes" käinud ei ole ja olenevalt probleemist on saanud väisata igasugu muid "mittemargi" teenindusi, aga mingeid erilisi probleeme pole mul nendega olnud. Paaril korral on praeguse käruga ainult tõstuki käpad auto põhja all "valesse kohta" ülestõstmisel pandud (meil suht vähe esinev mudel ja mark ning siis vennad leiutavad kuhu panna) ja mõnes kohas on põhja natuke sisse muljutud (ja olen alati alles palju hiljem avastanud selle), mistõttu ma märkisin lõpuks punase aerosooliga alt neli õiget tõstekohta ära ja nüüd iga kord loen sõnad peale :D

Aga on ka nö vedanud, sest mingite eritõsiste probleemidega (purunenud mootor, käigukast vms) pole elus kordagi vajadust olnud teenindustes käia, kuigi pole kunagi omanud poeuut masinat ja alati kas teise või kolmanda "ringi" (omaniku) kärusid. Sidureid, startereid, rattalaagreid, kardaaniriste, õlitihendeid (karter, plokikaan jne) ja elektrilisi jubinaid on ainult saanud käia teeninduses vahetamas. Muid pudinaid olen vahetanud ise.

Aga kunagi nooruses (35 kuni 20 aastat tagasi), kui ka masinad olid n.ö. "elementaarsed" ning minimaalselt täis igasuguseid remontmiseks või diagnostikaks erivahendeid nõudvaid vidinaid (ZAZ 965 > VAZ 2103 > VAZ Lada 2107 > Opel Ascona > Opel Vectra > Mazda 323 > Volvo S40), sai ikka peaaegu kõik ise tehtud.* Mida vanemaks saad ja mida keerulisemaks ning eritöövahendeid nõudvamaks need limud lähevad, seda vähem on isu, tahtmist ja võimalusi midagi suuremat ise teha. :D

* 2107-el läks ükskord kardaani tugilaager puru. Läksin sellega toona n.ö. teenindusse. Seal keerati lahti võtmisel laagripuki üks tikkpolt (põhja külge keevitatud) looma jõuga lihtsalt puru, sest...... vend keeras mutrit lahti valele poole! :shock: Toona sai veel ise teeninduses soovi korral garaažis kõrval vahtida, kui vennad masinat lammutasid, aga sai veidi kaugemal kellegagi mulisetud ja ei jõudnud kohe reageerida, kui vend padrunvõtme sabale pika toru otsa pani ja siis valele poole väänama hakkas. No ja siis seal need "spetsialistid" läksid ja puurisid uue augu läbi salongi põranda /auto põhja ja panid läbi selle augu uue tavalise poldi. Aga kuna nad ei puurinud täpselt õigesse kohta, siis jäi see laager veidi kuskile poole viltu ja hakkas all teatud kiirustel hirmsasti vibrama ja väristama. Pärast tuli endal uus polt õigesse kohta põhja külge keevitada, mis oli üks paras kebernidze :twisted: Vat pärast seda ma tegin kõik mis vähegi sai alati ise :D
moppel
Liige
Postitusi: 35
Liitunud: 29 Mai, 2011 10:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas moppel »

Some kirjutas: 03 Juul, 2023 12:00 Mida arvata chiptuuningust?
Ehk tasub ära?
Tasuda pole seal midagi. Kui EGR ka lasta kinni keerata, siis võiks isegi mõtet olla sellel kulutusel.
Eks järgmisel tüv-il on näha, kas saab heitgaasidega läbi või tuleb kohti otsima hakata.
Kinnise EGRiga püsib õli ja sisselase puhtam kindlasti, kW mõju on pigem psühholoogiline.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mida rohkem ma seda teema viimast osa siin loen, seda rohkem tekib tunne, et diiselmootoriga masinat on mõtet osta ainult uuena või väga väikese läbisõiduga. Kui juba ~10 aastat täis tiksub, või LS sinna 200 000km kanti, siis on tõenäoline, et sellest on ainult üks peavalu ja rahakoti koormaja :D
Meil oli majas kolm Fiat Doblo kaubikut 1,3 diisel 66 kW. Läksid parematele jahimaadele umbes 140 tuhande juures. Kolmest autost kahel jõudsid minna klapid pähe (keti mingid rullikud jooksid kokku analooge mitte omava 15k õlivahetuse välbaga) ja ühel oli juba vahetatud käigukast (saime õnneks saksast peetu, esinduses küsiti 4 tuhat). Konditsioneer töötas selleks ajaks ainult ühel, teistel mädanesid mingid teesoola kätte asetatud torud läbi ning kõige kummalisem rike oli süütelukk, selle südamik on tehtud vist tainast, umbes 120 tuhande peal enam võti lihtsalt ei keera, uus südamik koos vajalike võtmete progemise-värgiga on tuhat euri umbes. Mäletan, et ostsin oma c-klassi mersule uue lukusüdamiku koos võtmetega umbes 25 euro eest. Süütelukk sai vahetatud kolmest autost kahel ja kolmandal keeras võti suure nikerdamisega ainult :shock:

Ei ole väga julgustav see praeguse aja diiselautode teema. Kaubiku puhul muidugi tähendab bensumootor premium auto bensiinikulu (10l/100 ja rohkem), kuna see kuut on ebaaerodünaamiline. Muidu oli nende Fiatide kütusekulu keskmiselt 6.5 liitrit 100 peale (valdavalt linnasõit ja lühikesed otsad).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

moppel kirjutas: 03 Juul, 2023 12:50
Some kirjutas: 03 Juul, 2023 12:00 Mida arvata chiptuuningust?
Ehk tasub ära?
Tasuda pole seal midagi. Kui EGR ka lasta kinni keerata, siis võiks isegi mõtet olla sellel kulutusel.
Eks järgmisel tüv-il on näha, kas saab heitgaasidega läbi või tuleb kohti otsima hakata.
Kinnise EGRiga püsib õli ja sisselase puhtam kindlasti, kW mõju on pigem psühholoogiline.
Selline teenus peaks ikka käima (saksas käib) nii, et tegija dünob auto ära (et efekt on näha) ja teeb ka heitgaaside mõõtmised, mitte nii, et pannakse sulle mingi pirukas kokku ja pärast oled ülevaatusel hädas sellega.

Turboautol iseenesest ei tohiks heitgaasid eriline risk olla, kui tegija oskuslik on, ülevaatusel kontrollitakse COd ja HC-d, nii tühikäigul kui 2000 rpm, sellega tuleb arvestada, mis sul sumpast 5000 pöördel lendab, ei morjenda kedagi. Kui madalatel pööretel pritsetabeleid mitte ülearu näppida, siis peaks olema võimalik küll. Vingunäidud kipuvad siis rappa minema, kui muudetakse mootori rauda ja kui tühikäik muutub ebakindlaks. Seeriaautod üldjuhul täidavad need ülevaatuse normid (antud autol on ilmselt CO 0,1% ja HC 100 ppm) uhke varuga.

100 Nm lisamoment on rohkem tunda kui 45 hj võimsust. Vanasti tähedas EGR pimedaks tegemine (kui seda sai vee kirvemeetodil teha), et ülevaatusel kippusid heitgaasid üles, just tühikäigul.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 03 Juul, 2023 11:11
vanahalb kirjutas: 03 Juul, 2023 9:21 ...
Ning puhttehniliselt - mis asi seda ühisanuma pihustit suleb? Kui vedru siis pole mingit vahet kas pisyik on küljes või mitte. Kui midagi kahepoolse solenoidi sarnast siis võib- olla.
Pihusteid on erineva tööpõhimõttega.
Enamlevinud elektromagneetilised pihustid avab mähist läbiv vool ja need on senikaua avatud, kuni vool katkeb.

Piesopihustid, millel ühtpidi kulgev vooluimpulss avab pihusti ja järgnev, vastandpolaarsusega impulss sulgeb pihusti. Kui sulgevat impulssi ei tule, jääb pihusti avatuks.
Jama jutt. Piezoelement muudab oma suurust vaid juhul, kui teda läbib pidev elektrivool. Vooluringi katkemisel taastab piezokristall oma esialgse kuju, ning vedrud sulgevad rõhualandusklapi.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Piezoelement
Kuna juba koma kuritarvitamiseks läks, siis maakeeli kirjutatakse see "piesoelement" - nagu kuuled 8)
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 03 Juul, 2023 13:06
Piezoelement
Kuna juba koma kuritarvitamiseks läks, siis maakeeli kirjutatakse see "piesoelement" - nagu kuuled 8)
Mõte ei muutu.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Amazon [Bot] ja 1 külaline