Liikluse planeerimisest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Smith »

imelik oleks kui nad kuskil teiste vahel ukerdama peavad ja iga paari km järgi jälle teed ületama
Aga inimene kes käib autoga tööle peab ukerdama nende jalgrataste taga, sest noh, liibuvates pükstes mees peab saama sõita takistusteta :D ? Kokkuvõttes- lycrameestel on nende jaoks ehitatud kergliiklusteel ebamugav sõita (peavad arvestama teistega), siis nad sõidavad sõiduteel, põhjustades evamugavust mootorsõidukitele.

Pilt
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Lemet »

Kui autojuht ei suuda üksikust jalgratturist, kes sõidab kenasti tee paremas servas, ilma suurema hädaldamiseta mööduda, siis peaks ta vabatahtlikult loovutama oma juhiload ja tagasi autokooli minema. Väidan, et 99% jalgratturitest saad sa niimoodi mööda, et ei pea isegi aeglustama. Vähemalt selline on minu kogemus autoroolis. Ja ka jalgratta seljas.
Lugupeetavale teadmiseks- kohtulahend määras "ohutuks vahemaaks" autoga jalgratturist möödumisel minimaalselt 1,5 meetrit. Olen nõus sõidutunde võtma, kuidas näiteks kella 15.00-17.00 vahel Pirita teel esimeses reas tallavast vändahullust vahemikus Pirita Selver- Randvere tee rist sel kombel mööda saab, et see ohutu vahemaa säilib. Praktikas viimati eelmise nädala lõpus kontrollitud situatsioon muideks. Ja terve rida jõlkus jalgratturi sabas mingi 20 km/h.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Lemet »

Mul tekkis küsimus, et kui sa liikuma hakates sellisele ette keerad, siis äkki peaks sõidutunde võtma?
Järsku tutvuks enne postitamist liiklusseadusega?
Jalgratturid, pisimopeedi- ja mopeedijuhid võivad mööduda seisvast või aeglaselt liikuvast sõidukist paremalt, kui selleks on piisavalt ruumi ja selle sõiduki juht ei ole andnud märku parempöördeks.
Kirjeldan situatsiooni- seisan foori taga, parem suund põleb ja auto kuskil 0,4 meetri kaugusel äärekivist. Tuleb ja pressib üks ajuhälbik end minu ja äärekivi vahele. Roheline süttis ja mina alustasin parempööret, eeldades, et NII LOLL ei saa üks inimene ometi olla, et hakkab minust paremalt otse edasi pressima. Eksisin, oli küll nii loll. Tegelikult oli veel lollim, võttis käte ja jalgadega vehkima hakata...mille peale ma südamerahuga parempöörde lõpetasin. Kuigi esialgu oli mõte peale ehmatust lasta hullukesel edasi kimada.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
2korda2
Liige
Postitusi: 1748
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas 2korda2 »

Omamoodi naljakas on lugeda kuis oma autode kohta käivale arvamusele kaalu andmiseks öeldakse "mul on autosõiduga selline kogemus taga"... ja siis sama soojaga tuleb sama tegelane ratturitele ette ütlema kuis ja kus nood peaksid liiklema (seejuures on sõnavõtust selgelt aru saada, et ütleja enda viimane ratta-kogemus on ereka ja kokuka ajast).
Mina ostsin endale tavaratta kõrvale karbonraamiga MNT-ratta (see lühend ei tähenda triatloni/temposõidu ratast) kui erinevate terviserikete tulemusel keris kaal juba kolmekohaliseks. Suguvõsas olemas kunagine U23 meister kes paar aastat profileiba maitsnud. Tema nõustas. Soovitas tollal kasutatuna 1,5KEUR ratast - täpselt sellisega oligi ta oma tiitli teeninud. Mina panin eelarveks 1000EUR ja sinna sisse pidid ka kingad mahtuma. Leidsime sobiva ratta. 3 aastat käisin sõitmas. Kergliiklusteele sattusin sellega vaid väljaspool asulaid - oma elu on liiga armas. Tõsi, asulates liiklesin üldse nii vähe kui võimalik.
Siit soovitus: minge ja proovige ise MNT rattaga kergliiklusteedel liigelda. Tänapäeval on neil küll ketaspidurid aga need aitavad üpris vähe olukorras, kus kergliiklusteel mõni ootamatult suunda muudab. Sellise rattaga eesmärgipäraselt sõites ei ole jalakäijate/tõukside/lapsevankrite vahele asja. See lõppeb halvasti, kiirelt.
Mis puudutab aga "ei saa mööda", siis khm, nii pikalt roolis kogemust ja ikka mööda ei saa? Valdav enamus "kileviineritest" liiguvad suhteliselt kiirelt (aloo - 20km/h liiguvad mu teismelised oma universaalratastel!), suhteliselt ettearvataval trajektooril (kes ei liigu saab tõenäoliselt kiirelt oma ihu hinnaga "koolituse"). Meie teede laius üldjuhul on piisav, et mahuks kõrvuti nii autojuht kui "kileviiner".
Igasugu "pean saama igal tänaval sõita oma rattaga igal ajal" kampsunid on liikluse seisukohast oluliselt hullemad.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kilo Tango »

Smith kirjutas: 06 Juul, 2023 12:27 ...
Aga inimene kes käib autoga tööle peab ukerdama nende jalgrataste taga, sest noh, liibuvates pükstes mees peab saama sõita takistusteta :D ? ...

...
Ära valeta. Ega sa üksi linnas ei sõida. Ma liigun ka autoga ringi omajagu ja no ei ole sellist ukerdamist mitte kusagil. Sa dramatiseerid probleemi üle mitu-mitu suurusjärku. Eeldusel, et see probleem üldse eksisteerib muul kujul, kui üksikjuhtumid. Püksid ei puutu karvavõrdki asjasse muus osas, kui et mõnel paistab kade meel olevat, et nende pe**e ei mahu sellistesse.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Lemet »

Valdav enamus "kileviineritest" liiguvad suhteliselt kiirelt
Lõppkiirusel vast küll, aga selle saavutamine võtab kileviineritel aga aega kordades rohkem kui autodel, miska tänavaliikluses tekitatakse selliste poolt tõsiseid läbimisprobleeme. Puust ja punaseks- kui autosid jõuab fooritsükli jooksul ristmikult läbi kümme-kaksteist, siis sellise viineri sabas jõuavad seda teha vaid neli-viis. Sest jalgratturil võtab hoo ülessaamine lihtsalt rohkem aega.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
2korda2
Liige
Postitusi: 1748
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas 2korda2 »

Lemet kirjutas: 06 Juul, 2023 13:19
Valdav enamus "kileviineritest" liiguvad suhteliselt kiirelt
Lõppkiirusel vast küll, aga selle saavutamine võtab kileviineritel aga aega kordades rohkem kui autodel..
Absoluutselt kindlasti vale. Kui "kileviiner" kasutab oma ratast eesmärgipäraselt, siis 0-30km/h tuleb kiiremini kätte, kui valdav osa autojuhte tavapärases liikluses vajab. Foorist-foorini sööstjatele jäävad küll jalgu, jah.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Nutt ja hala

Postitus Postitas Kapten Trumm »

2korda2 kirjutas: 06 Juul, 2023 13:11 Omamoodi naljakas on lugeda kuis oma autode kohta käivale arvamusele kaalu andmiseks öeldakse "mul on autosõiduga selline kogemus taga"... ja siis sama soojaga tuleb sama tegelane ratturitele ette ütlema kuis ja kus nood peaksid liiklema (seejuures on sõnavõtust selgelt aru saada, et ütleja enda viimane ratta-kogemus on ereka ja kokuka ajast).
Mine puhka jalga ja rahusta erekat, 2korda2. Minul on samuti täitsa korralik maastikuratas olemas, millega sai sõidetud eelmine pühapäev. See pole muidugi karbonraamiga, aga siiski.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Juul, 2023 13:27 ... karbonraamiga, aga siiski.
Kas ma olen tõesti ainuke, kellel selline emakeele risustamine keelevärdjatega silma kriibib? Endal ei ole piinlik või? Justkui anglitsismi kasutamine teeks süsiniku kuidagi "pidulikumaks".
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Lemet »

Kui "kileviiner" kasutab oma ratast eesmärgipäraselt, siis 0-30km/h tuleb kiiremini kätte, kui valdav osa autojuhte tavapärases liikluses vajab.
Jätke jutt. Või hakkate tõemeeli siin kinnitama, et tänavajalgratturi kiirendus on parem kui keskklassi sõiduautol? Tõsiselt??? Paneme siis asjad joonele?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas AMvA »

Lemet kirjutas: 06 Juul, 2023 13:39
Kui "kileviiner" kasutab oma ratast eesmärgipäraselt, siis 0-30km/h tuleb kiiremini kätte, kui valdav osa autojuhte tavapärases liikluses vajab.
Jätke jutt. Või hakkate tõemeeli siin kinnitama, et tänavajalgratturi kiirendus on parem kui keskklassi sõiduautol? Tõsiselt??? Paneme siis asjad joonele?
On küll. Esimesed 10 meetrit teen ma autodele oma maastikurattal ära, kusjuures pean veel ühe jala kinga pedaali klipsi kinnitama. Kui saaks mõlemad jalad pedaalidel startida, siis juhiks ilmselt veidi pikemalt.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Lemet »

Lugupeetaval on ilmselgelt õigus oma arvamusele. Isegi kui sel mõlema jala otsas ämber juhtub kolisema...ja temast 15nda meetri märgi juures üle sõidetakse.

EDIT: Ma pakuks välja hoopis teise võrdluse- võtke stopper ja mõõtke, kui kiirelt nullist kolmekümne kilomeetrise tunnikiiruseni jõuate. Ja mina mõõdan, kaua kulub selleks Peugeot Rifteril. Ja siis võrdleme, kellel on "jämedam" ja kes kellele jalgu jääb.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
wolfgang
Liige
Postitusi: 1042
Liitunud: 28 Dets, 2008 22:44
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas wolfgang »

MAMIL-i MAMIL-iteks, neid on veids ka naljakas vaadata. Ja tuleb nõustuda, et enamasti on nad aegruumist, milles nad viibivad teadlikud ja teevad ka omalt poolt pingutusi, et auto alla mitte jääda. Ohtlikumad on vigurratturid(reeglina vanem rattur, kelle liikumiskiirus meenutab E. Salumäe startide eelset vigurdamist) ja muidugi tatid. Eriti tatid kes sõidavad grupis. See seltskond ei tohiks küll kergliiklusteelt, selle olemasolul ära tulla. Samas, ega nad seda foorumit ei loe ja pelgalt halaks see siin jääbki :).
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4834
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Some »

Kilo Tango kirjutas: 06 Juul, 2023 13:35
Kapten Trumm kirjutas: 06 Juul, 2023 13:27 ... karbonraamiga, aga siiski.
Kas ma olen tõesti ainuke, kellel selline emakeele risustamine keelevärdjatega silma kriibib? Endal ei ole piinlik või? Justkui anglitsismi kasutamine teeks süsiniku kuidagi "pidulikumaks".
Mul oli ükskord tõsine vaidlus sõbraga, kes üritas selgeks teha, et tungstenpirnid on paremad kui volframpirnid....
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas parkija »

Hm , vaidlete , tõestate kellel on pikem ?
Kergliiklustee ja sõidutee ristumiskohal on jalgrattur kohustatud liikuma mitte kiiremini kui jalakäija kiirusega .

Aga MINA täna nägin , kuidas grupp jalgrattureid Rannamõisa piirkonnas sõitis kergliiklusteel , olid spetsiaalsed rattasõidukostüümid ja ilmselt ka süsinikkiuga armeeritud rattaraamid , kedagi nad ei ohustanud , omavahel kokku ei põrganud , seega , saab küll , kui tahta .

Rohkem vastastikust lugupidamist ja oma ego taltsutamist liiklusesse !
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline