Liikluse planeerimisest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
Sho
Liige
Postitusi: 3363
Liitunud: 26 Jaan, 2009 18:45
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Sho »

Some kirjutas: 06 Juul, 2023 14:23 Mul oli ükskord tõsine vaidlus sõbraga, kes üritas selgeks teha, et tungstenpirnid on paremad kui volframpirnid....
See pole veel midagi, mul üks sôber üritas mulle selgeks teha, et hispaanlaste Vôitmatu Armaada hukutas Püha Tuul ehk Kamikaze, kui hispaanlased üritasid selle armaadaga Jaapanisse dessanti teha.
Vähe sellest, osadel hispaanlastel olevat ônnestunud ka maabuda ning nende rapiirid olid palju efektiivsemad kui samuraide katanad.
Võtke teed ja tulge homme jälle..
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Smith »

Kergliiklustee ja sõidutee ristumiskohal on jalgrattur kohustatud liikuma mitte kiiremini kui jalakäija kiirusega .
Kas tuleb jalakäija kiirusel või täie lauluga, vahet pole, autojuht talle teed andma ei pea kui ta ratta seljast maha ei tule.

https://www.liikluskasvatus.ee/et/lapse ... -uletamine
Sõidutee ületamiseks reguleerimata ülekäigurajal arvestan, et jalgrattalt maha tulemata pole mul ülekäigurajale otse lähenevate juhtide suhtes eesõigust. Seepärast peatun ning ületan sõidutee alles siis, kui autod on möödunud.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ja nii ongi - täiskiirusega reguleerimata ülekäigurajale kihutava ratturi võib juriidiliselt võttes laiaks sõita.
Aga kes meist on selline jätis, et teeb seda külma kõhuga. Pluss jamad, auto ei saa vähem viga kui näiteks metskitse alla ajades - isegi kasko olemasolul oled ikka nädal ilma autota ja üleslöödud auto on üleslöödud auto, mitte üles löömata (ükskõik kui hästi seda tehakse).

Ma tean seda asja hästi, kuna igapäev puutun kokku - varsti sõidan sealt jälle, eks pärast muljetan, mitu liiklusidiooti näha oli.
Aga autojuhid võivad möliseda küll ja mida kangem kategooria, seda rohkem on nad koolis käinud ja seda rohkem jagavad, mis on ohtlik ja mis mitte.
Jalgrattur üldreeglina on liikluses samade teadmiste tasemega kui jalakäija, parimal juhul aga läbinud üsna minimalistliku B-kati koolituse. Ja Boldi autoga sõitjatega on selline värk, et sõidavad enamasti sellised hipsteri meelelaadiga tegelased, kel endal autot pole ja seetõttu puudub ka igapäevane liikluskogemus autoroolis (sellepärast neid ka keskmiselt tihedamalt kraavist või katuse pealt leitakse).

Aga traagika on selles, et jalgratturi elu lihtsustamiseks tehtud mööndus kasutati kohe kurjalt ära ja ülekäigurajale sõit muutus ka autojuhile ohtlikumaks. Tõesti ei ole mugav, eriti toeklipsidega võistlusrattal, ronida pidevalt sadulast maha. Ja lapsed käivad täna üldjuhul jalgrattakoolis ja oskavad rohkem asju vaadata kui mõni keskeale lähenev ökohipster.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas mart2 »

Nehed, puhake natuke!

- Mis kellegil seljas, on tema isiklik probleem - kuni on seljas!
- Mis ratas ja mitu? Kelle asi? Mul on näiteks peres 5 ratast, nende seas 15-aastane ja 7,4kg AL maanteeratas ja 10kg süsinikraamiga maastikuratas Mõlemad aktiivses kasutuses trennis ja võistlusrajal.
- Kas on ratturite seas mölakaid? ON.
- Kas sõiduteel on rattaga lubatud sõita vanemal kui 16 aastat? ON.

Nüüd asja teine pool:
- Kas autojuhtide seas on mölakaid? Kaeblejatelt kandev vaikus ... 8)
- Kas autojuhid üritavad teha sõiteel äärekivi ja autoratta vahet minimaalseks, isegi kui seal vahel on jalgrattur? Mitmed.
- Kas autojuhid näitavad möödasõitu sooritades või pöördel suunatuld? Väga harva, sageli isegi teisele autole mitte ...

Äkki vaataks vahel peeglisse? :scratch:

Ma siinkohal lõpetan.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42812
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kriku »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Juul, 2023 15:34Ja nii ongi - täiskiirusega reguleerimata ülekäigurajale kihutava ratturi võib juriidiliselt võttes laiaks sõita.
Idiootlik väide. Teise poole seaduserikkumine ei anna sulle õigust teda laiaks sõita - kui just hädakaitsega tegu pole.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Lemet »

Kas autojuhid üritavad teha sõiteel äärekivi ja autoratta vahet minimaalseks, isegi kui seal vahel on jalgrattur? Mitmed.
Autojuhipoolset teelt rammimist (teisiti ei oska sellist situatsiooni kirjeldada) pole kohanud, küll aga olen mitmelgi korral avastanud enda ja äärekivi vahele pugenud rattureid ja tõuksisõitjaid. Ja muideks- mäletamist mööda peaks liiklusseaduses olema kuskil kirjas nõue "...tuleb sõita sõiduolusid arvestades võimalikult sõidutee parema ääre lähedal,...". Tea, kas see on uuemal ajal ära muudetud? Et mölakaid esineb nii sutojuhtide kui ratturite hulgas, on mõistagi selge, aga millegipärast on neid süüdmatuid pedaalijaid isiklikult mulle ette jäänud autojuhtidest kõvasti rohkem.
Idiootlik väide. Teise poole seaduserikkumine ei anna sulle õigust teda laiaks sõita - kui just hädakaitsega tegu pole.
Ifiootlik on väita, et füüsikaseadused ei kehti. Varjust ülekäigurajale kihutajat pole pahatihti puhtfüüsiliselt võimalik ühte tükki jätta. Ja ülla-ülla- sellisel puhul jääb autojuht juriidiliselt täiesti süütuks.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Sten1111
Liige
Postitusi: 238
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Sten1111 »

Kriku kirjutas: 06 Juul, 2023 17:29
Kapten Trumm kirjutas: 06 Juul, 2023 15:34Ja nii ongi - täiskiirusega reguleerimata ülekäigurajale kihutava ratturi võib juriidiliselt võttes laiaks sõita.
Idiootlik väide. Teise poole seaduserikkumine ei anna sulle õigust teda laiaks sõita - kui just hädakaitsega tegu pole.
Kui autojuht tunnistab et nägin küll ratturit ja meelega ei pidurdanud siis tekib tal ilmselt probleeme. Kui teeb suured silmad ja ütleb et ei näinud siis ei juhtu tõenäoliselt midagi
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Nutt ja hala

Postitus Postitas Smith »

Kas autojuhid näitavad möödasõitu sooritades või pöördel suunatuld?
Mina vähemalt näen protsentuaalselt suunatuld autodel oluliselt rohkem kui suunamärguandeid trikoomeestel.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Lynx
Liige
Postitusi: 101
Liitunud: 01 Veebr, 2009 18:05
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Lynx »

Kilo Tango kirjutas: 06 Juul, 2023 13:35
Kapten Trumm kirjutas: 06 Juul, 2023 13:27 ... karbonraamiga, aga siiski.
Kas ma olen tõesti ainuke, kellel selline emakeele risustamine keelevärdjatega silma kriibib?
Kriibib silma ja eriti veel kõrva.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42812
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kriku »

Lemet kirjutas: 06 Juul, 2023 17:37
Idiootlik väide. Teise poole seaduserikkumine ei anna sulle õigust teda laiaks sõita - kui just hädakaitsega tegu pole.
Ifiootlik on väita, et füüsikaseadused ei kehti.
Seda pole keegi väitnud.
Lemet kirjutas: 06 Juul, 2023 17:37Varjust ülekäigurajale kihutajat pole pahatihti puhtfüüsiliselt võimalik ühte tükki jätta.
Sellest polnud jutt.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2029
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Rebane11 »

Lõriseb ikka täiega. Sai siis läbi leedu firma tellitud oma autole pihustid. Tarneaeg 1-2 päeva Eestisse. Ja all hästi peene kirjaga - ajast, kui kaup saabub Vilnijuse komplekteerimiskeskusse. Too aeg pidavat olema kuni nädal. Eestis selliseid nalju pole kohanud - ei osanud enam oodatagi.
soul
Liige
Postitusi: 2898
Liitunud: 12 Nov, 2005 22:59
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas soul »

Smith kirjutas: 06 Juul, 2023 15:30
Kergliiklustee ja sõidutee ristumiskohal on jalgrattur kohustatud liikuma mitte kiiremini kui jalakäija kiirusega .
Kas tuleb jalakäija kiirusel või täie lauluga, vahet pole, autojuht talle teed andma ei pea kui ta ratta seljast maha ei tule.

https://www.liikluskasvatus.ee/et/lapse ... -uletamine
Sõidutee ületamiseks reguleerimata ülekäigurajal arvestan, et jalgrattalt maha tulemata pole mul ülekäigurajale otse lähenevate juhtide suhtes eesõigust. Seepärast peatun ning ületan sõidutee alles siis, kui autod on möödunud.
Autojuhina annan jalgratturile sellistel puhkudel alati teed, isegi siis, kui sadulast maha ei tulda, nii on lihtsalt endale ohutum ja harjumuseks saanud. Ja rattaga olles tänan käega, kui teed antakse.

Ega sel teemal oska ei nutta ega halada, lihtsalt mõned tähelepanekud.
Sõiduteel soovitan tungivalt (Lezyne 300 lm) või analoogset võimast vilkuvat tagatuld kasutada, autojuhtide suhtumist muudab see märgatavalt, nii suunatule näitamise, kui möödasõidu kauguse osas, napikaid polegi enam täheldanud, kuigi aastasest viie tuhandest ratta km tuleb 80% maanteel.

Olen mõelnud, et autojuhieksamil võiks olla selline simulatsiooni pink, kus tulevane juhilubade omanik tunneks oma seljaajuga, kui auto maanteekiirusega 30cm kauguselt jalgratturist mööda sõidab. See oleks silmi avav kogemus, muudaks ehk mõnede uljaspeade käitumist.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2775
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas OLAVI »

soul kirjutas: 06 Juul, 2023 22:14 ...
Sõiduteel soovitan tungivalt (Lezyne 300 lm) või analoogset võimast vilkuvat tagatuld kasutada, autojuhtide suhtumist muudab see märgatavalt, nii suunatule näitamise, kui möödasõidu kauguse osas, napikaid polegi enam täheldanud, ....
Mingid uuringud on näitanud, et kuigi vilkuv punane tagatuli on kaugemalt märgatav, siis tagasõitja ei oska õieti hinnata vilkuva punase tule kaugust ning vilkuv tuli põhjustab tagant otsasõite, eriti kui eesolevaid vilkujaid on mitu.

Seetõttu on mitmetes riikides kohustuslik kasutada pidevalt põlevat tagatuld ja ainult vilkuv tuli ei ole lubatud.
Erinevates foorumites on rattasõitjad ise arvanud ohutumaks kasutada maanteeliikluses kaks ühes lahendust, kus on nõuetekohane pidevalt põlev ja võimsam vilkuv koos kasutusel, aga linnas ja võistlustingimustes kus on (ees)sõitjaid tihedamalt, ainult pidevalt põlev tuli, ilma vilkumiseta.

(Hollandis ja Saksas on esitule heledus ka limiteeritud ja liiga suure valgusviljakusega tuled ei ole nõuetekohased.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
mongol
Liige
Postitusi: 1793
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas mongol »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Juul, 2023 9:42 Mul on neid sõidutunde sinust tunduvalt rohkem, niiet tänan muretsemast.
Teeks nii, et sa oma load lõikad pooleks ja ei trügi oma jõuetu AMG-ga liiklusesse, kui sa tsiklimeestest probleemi näed. Muul ajal sõidan ka peaaegu-mersusga, aga natsa kobedamaga kui su iseehitatud käkk.
professional retard
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Smith »

juhilubade omanik tunneks oma seljaajuga, kui auto maanteekiirusega 30cm kauguselt jalgratturist mööda sõidab. See oleks silmi avav kogemus, muudaks ehk mõnede uljaspeade käitumist.
See kogemus on ikkagi vajalik ju jalgratturile saamaks aru, et tema koht on kergliiklusteel selle olemasolul. Kui ma paar aastat tagasi mootorratta juhilube tegin, käisime autokoolis läbi erinevad situatsioonid, sest uppuja päästmine on ikkagi uppuja enda asi ning kõigil meil on vaid üks elu.

Keegi surus siin “aga liiklusseadus lubab ja mina võin!”.
Liiklusseadus lubab ka raukadel ja roolijoodikutel mopeedautodega maanteel sõita juhtimisõigust omamata ja tervisekontrolli läbimata, õnneks peavad nüüd vähemalt sõidukid ülevaatusel käima.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 1 külaline