Ei kvalifitseeru möödumiseks ja omab õigust.Lemet kirjutas: ↑07 Juul, 2023 15:18Kas see siiski ei sõltu sellest, kas jalgrattur või tõuksisõitja ületab teed ülekäigurajal või kulgeb sõiduteel auto ja sõidutee serva vahel? Viimasel juhul peaks see kvalifitseeruma paremalt möödumiseks ja sel juhul pole tal mitte mingit eesõigust.parkija kirjutas: ↑07 Juul, 2023 15:06 Kapten Trumm : pööret sooritav sõiduk peab teed andma otse liikuvale jalgrattale , mootorrattale , pärisuunas teed ületavale jalakäijale ... , peaks nüüd hoogu ja tutvuks liiklusseadusega ning seejärel rakendaks saadud teadmised praktikas , ilmselt saab paljudel liikluses ohutum olema .
Liikluse planeerimisest
Re: Liikluse planeerimisest
Re: Liikluse planeerimisest
See pisut nagu ikka ei klapi. Kui jalg- või mootorrattur liigub sõiduteel, siis ta on liikleja nagu iga teinegi, ning peaks sõitma eesliikuva auto järel, mitte kõrval (ainus mööndus minu teada on see, et kaks mootorratturit tohivad kõrvuti sõita, küllap siis ka jalgratturid, aga mitte auto ja *-rattur) ning kui too eesliikuv auto tahab paremale pöörata siis rattur lihtsalt tema taga ootab kuni pööre on sooritatud. Punase tule all esiritta hiilinud mootorratturitega pole tavaliselt ka muret, sest need on rohelise süttides juba ammu läinud, enne kui autojuht siduri ühendatud saab. Kui aga jalgrattur on kellelegi seal külje alla hiilinud siis ta ei tohiks eeldada, et tal mingised õigused veel olemas on, sest teda ennast ei tohiks seal olla (vaid ta peaks ootama järjekorras eesoleva auto taga nagu järgmine auto, troll, traktor või iseliikuv kraana).AMvA kirjutas: ↑07 Juul, 2023 19:18Ei kvalifitseeru möödumiseks ja omab õigust.Lemet kirjutas: ↑07 Juul, 2023 15:18Kas see siiski ei sõltu sellest, kas jalgrattur või tõuksisõitja ületab teed ülekäigurajal või kulgeb sõiduteel auto ja sõidutee serva vahel? Viimasel juhul peaks see kvalifitseeruma paremalt möödumiseks ja sel juhul pole tal mitte mingit eesõigust.parkija kirjutas: ↑07 Juul, 2023 15:06 Kapten Trumm : pööret sooritav sõiduk peab teed andma otse liikuvale jalgrattale , mootorrattale , pärisuunas teed ületavale jalakäijale ... , peaks nüüd hoogu ja tutvuks liiklusseadusega ning seejärel rakendaks saadud teadmised praktikas , ilmselt saab paljudel liikluses ohutum olema .
Re: Liikluse planeerimisest
Seadus nagu ütleks, et mööduda tohib ainult siis, kui parempoolset suunatuld sees ei ole:
(8) Jalgratturid, pisimopeedi- ja mopeedijuhid võivad mööduda seisvast või aeglaselt liikuvast sõidukist paremalt, kui selleks on piisavalt ruumi ja selle sõiduki juht ei ole andnud märku parempöördeks.
Re: Liikluse planeerimisest
Sõitsin üleeile Pärnu maanteel Pääsküla kandis kilomeetrikese jalgratturi sabas tema dikteeritud kiirusega - 40-45 km/h. Ei olnud keeruline. Kuigi kahekohaline 3,2- liitrine V-6 mootoriga auto istumise all..
Paremad autojuhid siin oleks jõudnud vist küüned küünarnukkideni ära närida selle pingutuse ajal.
Paremad autojuhid siin oleks jõudnud vist küüned küünarnukkideni ära närida selle pingutuse ajal.
professional retard
Re: Liikluse planeerimisest
See on ju ideaalne sallivuse ja meelerahu treening, täis zen ja täiesti tasuta. Siin põhjaosariikides on neid noori või liiga vanasid juhte lademetes, kes igasugu enesehävituslikke manöövreid teevad, näiteks sõidavad ristuvalt teelt täiega kolmnurga tagant ristmikule täiega välja või püüavad vahetada maanteele rambi pealt neljakümnega sajaga sõitva veoauto ette või sõidavad ringliikluses vastassuunas. Politsei just alustas teavitust, et ättidel tuleb load ära võtta ja noori paremini koolitada, enne kui üksinda liiklusesse lastakse kaost tekitama.
Re: Nutt ja hala
Kummaline soovitus, et jalgratturid peaksid seda ohtliku olukorda siis pidevalt kogeda saama. Pakun, et valdav enamus jalgrattureid, kes maanteel liiguvad on seda korduvalt tunda saanud, erinevalt autojuhtidest, kes neid napikaid teevad.Smith kirjutas: ↑07 Juul, 2023 6:34See kogemus on ikkagi vajalik ju jalgratturile saamaks aru, et tema koht on kergliiklusteel selle olemasolul. Kui ma paar aastat tagasi mootorratta juhilube tegin, käisime autokoolis läbi erinevad situatsioonid, sest uppuja päästmine on ikkagi uppuja enda asi ning kõigil meil on vaid üks elu.juhilubade omanik tunneks oma seljaajuga, kui auto maanteekiirusega 30cm kauguselt jalgratturist mööda sõidab. See oleks silmi avav kogemus, muudaks ehk mõnede uljaspeade käitumist.
Re: Liikluse planeerimisest
Nagu selgitasin - mootorratta lube tehes tehti vähenalt mulle igatahes selgeks, et neid kogemusi on eelkõige minul vaja enne juhtimisõiguse saamist: lähedalt mööduv autojuht, rekka “tuulest” välja tulemine, metsa vahelt põlluvahelisele lagedale teele sõitmine jne, sest mina olen see nõrgem osapool. Jutt käis siis eelkõige minu arvates autokoolis kogemuse/teadmise saamisest.Kummaline soovitus, et jalgratturid peaksid seda ohtliku olukorda siis pidevalt kogeda saama.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Re: Liikluse planeerimisest
Hakkame siis jälle A-st ja B-st peale- mida kvalifitseerib seadus möödumisa all...Ei kvalifitseeru möödumiseks ja omab õigust.
Nii et kui pedaalija trügib autost mööda, siis on vaieldamatult tegu möödumisega. Lisaks, nagu akf Madissp täheldas, sätestab seadus üheselt, et auto sisselülitatud suunatule puhul pole auto ja kõnnitee serva vahel asuval jalgratturil mingit eesõigust otseliikumiseks. Ei seaduse, ei terve mõistuse seisukohast.45) möödumine on ühest või mitmest sõitvast sõidukist ettejõudmine oma sõidurajalt välja sõitmata. Möödumiseks loetakse ka vastusõitvast sõidukist möödumist;
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Liikluse planeerimisest
Ratturitele tundubki sageli Liiklusseaduse järgimine mootorsõidukijuhi poolt nende kiusamisena.Ei seaduse, ei terve mõistuse seisukohast.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Re: Liikluse planeerimisest
Tehke nüüd üks suur ring omavahel ning suur kalli kalli ka, saagu ma eluaegse banni siit järgneva eest aga nii masendavat punti kui sellise jama üle arutlevat... puhas rõõm, et päris elus ei pea kokku puutuma.
Re: Liikluse planeerimisest
Ja mille pärast teie nutta ja halada tahaks? Peale selle, et postitajat ümbritsevad nõmedada inimesed ja viriseja ainuke äge isiksus.
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Või siis teemade puudust on. Näiteks tüübid, kes jalutavad oma koera lahtiselt terviserajal. Ja kui siis jooksja peab seisma jääma, sest rakats otsustas "saaki jälitada" ning omanikule märkuse teeb, saab veel õiendada, et "kus ma oma koera siis jalutama peaks" või "ta on tegelikult sõbralik".
Re: Liikluse planeerimisest
Täitsa nõus, pudulojused peavad kinni olema.Või siis teemade puudust on. Näiteks tüübid, kes jalutavad oma koera lahtiselt terviserajal. Ja kui siis jooksja peab seisma jääma, sest rakats otsustas "saaki jälitada" ning omanikule märkuse teeb, saab veel õiendada, et "kus ma oma koera siis jalutama peaks" või "ta on tegelikult sõbralik".
Ma olen kalal käies ikka mitu korda peaaegu infarkti saanud, kui kuskilt taluõuest suur hundikoer näkku karjuma tuleb ja aru ei saa kas ründab kohe või mitte. Eks kusagil mingi hetk hakatakse enesekaitseks vabakasvatuses olevate koerte ründeid tõrjuma, mis võib loomale saatuslikuks saada. Siis on kindlasti kisa lahti, sest loomad asendavad aina enam noorpaaridel lapsi.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Nutt ja hala
Lycras trollid mölisemas....?andrus kirjutas: ↑06 Juul, 2023 10:19Näen hirmsat suuvesistamist. Kas tõesti mingit äratrööbatud premium ratast ei suuda osta, et uurida, mis karu kõhus on?Kapten Trumm kirjutas: ↑06 Juul, 2023 8:37Eks see sama tõusiklik suhtumine on ka siis, kui ikka on 10 000 eurot maksev karbonfiibrist raami ja ABS piduritega ratas, siis PEAB kogu ülejäänud maailm seisma jääma, kui MINA sõidan. Ja eks palju on ka lihtsalt idikaid, kes arvavad, et jalgratturile annab roheline transport kõik vajalikud eesõigused.![]()
Enamikel automeestel, sh minul on ratas samuti olemas ja ikka üle keskmise.
Aga lycra-mehed ja rohelised üritavad jätta muljet, justkui autojuht ei oskagi rattaga sõita- ja ratta-asjadest teadmiseks peab olema kas kitsavõitu velvetpükstes hipster või siis äärmisel juhu lycras keskealine töll

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Minule õpetati autokoolis väga lihtsalt - pöördel paremale tuleb end sättida oma sõiduraja paremasse serva ja vasakpöördel vastupidi. Katab kinni ebavajalikud augud, kust kaudu mõni idioot võib sulle ootamatult kõrvale ilmuda ja sinu pöörama asudes avarii põhjustada. See, kas mõni kaherattaline seeläbi saab kiiremini või aeglasemalt minna, mind ei huvita kuigivõrd, ei ole vaja reegleid rikkuda.Lemet kirjutas: ↑09 Juul, 2023 8:26 Nii et kui pedaalija trügib autost mööda, siis on vaieldamatult tegu möödumisega. Lisaks, nagu akf Madissp täheldas, sätestab seadus üheselt, et auto sisselülitatud suunatule puhul pole auto ja kõnnitee serva vahel asuval jalgratturil mingit eesõigust otseliikumiseks. Ei seaduse, ei terve mõistuse seisukohast.
Ka ei luba ma paremalt mööda sõita/mööduda (pean silmas siis kas sama sõiduraja või teepeenra kaudu). Reeglid on kõigile. Mootorratastega (krossikad) on paar korda katsetatud. Ilma eduta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.