Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Kõik käimasolevast sõjast
Vasta
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitus Postitas Peeter »

Kriku kirjutas: 30 Aug, 2023 7:02 Sellise komisjoni eesmärk pole siiski mitte juhtumi uurimine, vaid poliitikakujundamine. See ei ole uurimisorgan.
Täiendan: Sellise komisjoni eesmärk pole siiski mitte juhtumi uurimine, vaid asjaolude selgitamine ja seejärgne võimalike "vigade paranduse" ettepanekute tegemine nii seaduseloome, kui ka riikliku poliitika kujundamiseks. See ei ole uurimisorgan
m8578
Uudistaja
Postitusi: 1
Liitunud: 01 Dets, 2022 14:59
Kontakt:

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitus Postitas m8578 »

Kriku kirjutas: 29 Aug, 2023 14:51 Selles "Eesti ettevõttest kliendis" (AS Metaprint) oli tema abikaasal samuti osalus ning ta isegi oli seda ametlikult külastanud (mida ta sel hetkel nähtavasti ei soovinud avaldada).
Kas oli osalus Metaprintis?
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitus Postitas Kriku »

m8578 kirjutas: 30 Aug, 2023 10:20
Kriku kirjutas: 29 Aug, 2023 14:51 Selles "Eesti ettevõttest kliendis" (AS Metaprint) oli tema abikaasal samuti osalus ning ta isegi oli seda ametlikult külastanud (mida ta sel hetkel nähtavasti ei soovinud avaldada).
Kas oli osalus Metaprintis?
Tänan, tundub, et ses asjas eksisin.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitus Postitas Some »

Kahtlen, et CMR konventsioon kaitseb autojuhti migrantide- või salakauba vedamise osas. Ning võimuesindajatele vastuhakk on ka autojuhi puhul karistatav, sõltumata sellest, kas ta veab seaduslikku või ebaseaduslikku koormat.
Runkel
Liige
Postitusi: 3588
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitus Postitas Runkel »

Natuke veel "debitoorse võlgnevuse juhtimisest". Selle vähendamiseks ei pea rekkaid üle piiri vedama, tuleb vaid nõuda ostjalt kokkulepitud tähtajaga kauba eest tasumist kokkulepitud panka. Kas tegu võis olla mingi (Metaprinti) ettemaksega mingite varude soetamiseks? Sel juhul klapiks rekadega Venemaale materjali järele minemine küll ja "tegevuse järk-järguline kokkutõmbamine". Nii palju, kui olen aru saanud, siis veod kaubaga käisid ikka Eestist Venemaale.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitus Postitas Kriku »

Ei tundu sellega klappivat:
Sõja puhkemise hetkel oli Metaprint lahti olev krediidiportfell ligi miljard rubla (praegu pea 10 miljonit eurot – toim.). Tarnete kohesel peatamisel lepingupartneritele oleks järgnenud lepingupartnerite võla teenindamise kohene peatumine.
Metaprindi äripartnerid olid Metaprindile võlgu, mitte vastupidi.
stennadi
Liige
Postitusi: 36
Liitunud: 15 Okt, 2005 21:11
Kontakt:

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitus Postitas stennadi »

Some kirjutas: 30 Aug, 2023 11:00 Kahtlen, et CMR konventsioon kaitseb autojuhti migrantide- või salakauba vedamise osas. Ning võimuesindajatele vastuhakk on ka autojuhi puhul karistatav, sõltumata sellest, kas ta veab seaduslikku või ebaseaduslikku koormat.
CMR konventsioon on äärmiselt üldsõnaline tekst. Päriselt loeb kohaliku riigi varasem kohtupraktika CMR konventsiooni tõlgendamisel.
Runkel
Liige
Postitusi: 3588
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitus Postitas Runkel »

Kriku kirjutas: 30 Aug, 2023 11:09 Ei tundu sellega klappivat:
Sõja puhkemise hetkel oli Metaprint lahti olev krediidiportfell ligi miljard rubla (praegu pea 10 miljonit eurot – toim.). Tarnete kohesel peatamisel lepingupartneritele oleks järgnenud lepingupartnerite võla teenindamise kohene peatumine.
Metaprindi äripartnerid olid Metaprindile võlgu, mitte vastupidi.
See, et müüdud kauba krediit on 1 mld või muu summa, on usaldusväärse äripartneri puhul loomulik. Tsitaadi teine pool on arusaamatu - juba müüdud kauba tasumisega näib olevat probleeme ja nõutakse uusi tarneid, et vana võlgnevust teenindada?! Isegi kui tegu oleks, ma arutan endamisi, konsignatsiooniga - kaup vastutaval hoiul kliendi juures (ja müügi toimumisel siis hoiul kauba maht vastavalt väheneb) -, siis taandub see ikka müüdud kauba eest raha nõudmiseks.
PS Mind muidugi huvitab ka see, mis vääringus kaubeldi ja mis pangad seda teenindasid?
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitus Postitas Kriku »

Runkel kirjutas: 30 Aug, 2023 11:37Tsitaadi teine pool on arusaamatu - juba müüdud kauba tasumisega näib olevat probleeme ja nõutakse uusi tarneid, et vana võlgnevust teenindada?!
Just täpselt.
OhYeah
Liige
Postitusi: 395
Liitunud: 26 Veebr, 2022 1:41
Kontakt:

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitus Postitas OhYeah »

Kriku kirjutas: 30 Aug, 2023 7:54 Peaministri "Vikerraadio" intervjuust https://www.err.ee/1609081205/kallas-ee ... u-korgemad:

Vabandage väga, aga kui peaminister räägib "kokku pakkimisest" kui faktist, siis tema ka vastutab selle eest. Ei saa mõne minuti pärast öelda, et ei tea, mismoodi poolteise aasta jooksul tootmise ümber korraldamine ja käibe kasvatamine on "kokku pakkimine", aga küll ta kuidagi on. Peaminister, vandeadvokaat (mis on võrdsustatav doktorikraadiga), ei saa usutavalt konstrueerida ahelat, et mina ei teadnud, millega minu abikaasa tegeleb, tema ei teadnud, millega AS Metaprint tegeleb, me mõlemad uskusime, et pooleteise aasta jooksul muudkui "pakiti kokku" ja küll kindlasti pakiti ka. See kõik on nii hale :wall: .

Olgu moraalse vastutusega abikaasa äritegevuse eest kuidas on, aga praegu Kaja Kallas lihtsalt valetab.
Ausalt öeldes mulle tundub sinu kokkuvõtte põhjal imelik, et seal raadiosaates väljaöeldu ei ole rohkem meedias kajastust leidnud. Siin on kaks varianti, kas pannakse tuima sellisel tasemel juba, et kõigest on täiesti suva või on tegemist meditsiinilist sekkumist vajava probleemiga.
logistik76 kirjutas: 30 Aug, 2023 9:51 Kuna peaminister on asjaga otsapidi seotud, siis äkki ikka sobib siia:
https://www.err.ee/1609081694/norstati- ... reitingule
Neljanädalases vaates reformil pisike tõus ja nädalases vaates pisike langus.
Oponeerin:
PM_KPT.png
PM_KPT.png (24.51 KiB) Vaadatud 1768 korda
Zuslik
Liige
Postitusi: 528
Liitunud: 14 Mär, 2008 23:34
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitus Postitas Zuslik »

STI69 kirjutas: 30 Aug, 2023 8:07 Tegevuse lõpetamisega venitamist on Metaprint põhjendanud nii:
Sõja puhkemise hetkel oli Metaprint lahti olev krediidiportfell ligi miljard rubla (praegu pea 10 miljonit eurot – toim.). Tarnete kohesel peatamisel lepingupartneritele oleks järgnenud lepingupartnerite võla teenindamise kohene peatumine. Ehk me oleksime jätnud Vene majandusse kingitusena sellise koguse kapitali. Selle asemel otsustasime realiseerida äärmiselt keerulise debitoorse võlgnevuse juhtimise plaani, kus vähenevate tarnetega siiski hoida kliente jätkuvalt meile maksmas. Selline strateegia oli toonud meid tänaseks olukorda, kus meil õnnestus Eestisse tagasi tuua 2/3 välja antud krediidi massist. Hetkel toimuva taustal ilmselt see strateegia on muutumas kasutuskõlbmatuks.

Selle strateegia rakendamisel leppisime ühiselt Starkiga kokku, et kõik autod tuuakse tühjalt tagasi, potentsiaalsetele Vene klientidele teenuseid ei pakuta. Loomulikult oli tühjade autode tagasi toomine rahaliselt kahjulik, kuid muid võimalusi meil ei olnud.
https://www.err.ee/1609074995/metaprint ... -euro-eest

Ehk siis anti megalt krediiti oma partneritele ja kui nad oleksid stepsli kohe välja tõmmanud, oleksid saanud 10 milkut vastu pükse. Ma hästi ei usu sellesse. Pigem üritati Venemaa tehasesse investeeritud raha tagasi teenida nii palju kui võimalik.
Peaministri jutt, et kuu aega peale sõja algust lõpetas Stark veresuunalise veotegevuse võib olla selles osas tõsi, et teistele peale Metalprindi tõesti teenust ei pakutud kuid sellele vaatamatta teenis Sark korralikult- Kraag avaldas nüüd Eesti Päevalehele, et 2022. aastal teenis firma Metaprindi Venemaa vedudelt 1,1 miljonit eurot ning tänavuse aasta jooksul on seni teenitud ligi 475 000 eurot.
Aga see 10 miljoni kojuajamise jutt tundub ikka väga õõnes sest- Pärast artikli avaldamist saadetud vastuses selgitas Metaprinti suurosanik Lemendik, et kaupa on müüdud Venemaale 29,8 miljoni euro eest.
Seejuures üht toodet kaubakoodiga 7210122000 (Белая жесть, ehk tinatatud valgeplekk) just sõja ajal hooga vedama hakatigi. Alates mullu aprillist kuni aasta lõpuni veeti seda Venemaale 60 korda enam kui aasta varem, koguväärtuses üle nelja miljoni dollari (3,7 miljonit eurot) eest. Suuresti tänu sellele kasvas 2022. aastal Metaprinti müük Venemaale 22% võrra, võrreldes sõjaeelse aastaga.
Olen ennem öelnud ja ütlen uuesti, et need avaldused nende härrade poolt peale seda kui peaminister oli juba 2 päeva rääkinud, et tema mehega seotud ettevõte aitab teist Eesti ettevõtet tiblastanist välja tõmmata ja tegelikult vedusid ja käivet pole enam ollagi- jätab ikka ühe "karvase käe" mulje mis seda toimetamist orkestreeris!
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
Kasutaja avatar
Health
Liige
Postitusi: 870
Liitunud: 25 Aug, 2019 14:13
Kontakt:

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitus Postitas Health »

OhYeah kirjutas: 30 Aug, 2023 11:58Oponeerin:

PM_KPT.png
Lähen natuke teemast mööda aga äkki lõpetaks nende Postimehe veebiküsitlustega vehklemise. Jätab endast targema mulje või tulevad viimaks ka Facebooki arvamusküsitlusi ning Seitsmeste Uudiste päevaküsimisi siia näitama. Norstati, Turu-uuringute ja muul sellistel on piisavad.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitus Postitas Kriku »

Health kirjutas: 30 Aug, 2023 13:03äkki lõpetaks nende Postimehe veebiküsitlustega vehklemise.
Toetan.

Arutelu autojuhi vastutusest inimsmugeldamise näitel läks põgeniketulva teemasse: viewtopic.php?p=804682#p804682
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitus Postitas Some »

Kriku kirjutas: 30 Aug, 2023 13:08
Health kirjutas: 30 Aug, 2023 13:03äkki lõpetaks nende Postimehe veebiküsitlustega vehklemise.
Toetan.

Arutelu autojuhi vastutusest inimsmugeldamise näitel läks põgeniketulva teemasse: viewtopic.php?p=804682#p804682
Nii palju siiski puutus too arutelu asjasse, et Stark Logistics ei vastutanud selle eest, kas kaup on sanktsioonide all või mitte. Kaubakoodidega nihverdamine on puhtalt Metaprindi vastutus, milles Hallikul osalust pole, nii et Kaja Kallase moraalne süü on kõvasti väiksem.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitus Postitas Kriku »

"Peaminister Kaja Kallas võttis riigikogu korruptsioonivastase erikomisjoniga ise ühendust ning pakkus kohtumise ajaks esmaspäeva, 4. septembri kell 10.00. Lisaks on kokkulepe, et 11. septembril kell 13 osaleb ta julgeolekuasutuste järelvalve erikomisjoni istungil," ütles ERR-ile peaministri nõunik Maris Lindmäe.
https://www.err.ee/1609082321/kallas-la ... -aru-andma
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline