Ei, milleks ? Venemaal ongi rong kõige tavalisem ja massilisem kesk-ja pikamaa reisi vahend nn lihtinimesele riigi sees.On pikka aega olnud ja on ka praegu. Kuid ka naaberriikidesse, kus on sama 1520 mm rööpmelaius . 1000 km ,2000 km , isegi 3000 km ja rohkem rongiga sõita on venelasele väga tavaline. Novosibirskist Moskvasse sõidab venelane ikka rongiga ( oma 3000 km ) Jõukad ärimehed ja ametnikud, kel aega vähe ja raha palju, sõidavad lennukiga.Taaniel Tina kirjutas: ↑12 Sept, 2023 9:20Ja kui viia see kokku uudisega, kus autodele ei taha kütust jätkuda, siis varsti peavad venelased hakkama reisima ainult rongiga või hobuvankriga (autod ei sõida ja lennukid kukuvad alla). Aga see kuulub juba vist pigem nalja nurka või oleksoloogia alla, kui 21-l sajandil peab tuhandeid km reisima rongiga (v.a. mõned diktaatorid).See juba lähipäevil väga mitmes hädamaandumine.
Sõit Musta mere äärde puhkama - Sotši, Anapa,ammusest ajast ka Krimm, mis nüüd okupeeritud ja seal pole päris turvaline, seega turiste vähem -kuid ikka rongiga. Moskva- Simferoopoli rongid ( mingi 1500 km tõenäoselt oli läbi Ukraina sõites ) olid juba nõukaajal maist samethooajani nii pilgeni täis, et sinna oli võimatu kupeesse või platskaarti piletit saada.Loomulikult ööbiti rongis.
Sõitsid ka Eestisse tuhandete kaupa kui rong veel käis. Mäletan ju ise neid pikki koosseise Balti jaamas .Nii regulaarreisid kui erireisid Vene pühade ajal .Sõitsid Soome, Lätti, Kasahstani , Gruusiasse,Armeeniasse, Aserbaidzaani. Lennuk oli ikka palju kallim ja sinna oli keeruline kõiki neid kohvreid kaasa vedada igast träniga . Eesti, Soome ja Läti rongisõit on nüüd kinni, kuid mitte tehnilistel, vaid poliitilistel põhjustel. Kuidas neil lõunasuunaga praegu on, seda ei tea, võib-olla on ka poliitilised takistused.
Venemaal oli ja on rong pikamaareisi jaoks väga tavaline ja võiks öelda, et isegi valdav transpordiviis.