Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Kõik käimasolevast sõjast
Vasta
tympsa
Liige
Postitusi: 1435
Liitunud: 14 Mär, 2013 14:00
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas tympsa »

Taaniel Tina kirjutas: 12 Sept, 2023 9:20
See juba lähipäevil väga mitmes hädamaandumine.
Ja kui viia see kokku uudisega, kus autodele ei taha kütust jätkuda, siis varsti peavad venelased hakkama reisima ainult rongiga või hobuvankriga (autod ei sõida ja lennukid kukuvad alla). Aga see kuulub juba vist pigem nalja nurka või oleksoloogia alla, kui 21-l sajandil peab tuhandeid km reisima rongiga (v.a. mõned diktaatorid).
Ei, milleks ? Venemaal ongi rong kõige tavalisem ja massilisem kesk-ja pikamaa reisi vahend nn lihtinimesele riigi sees.On pikka aega olnud ja on ka praegu. Kuid ka naaberriikidesse, kus on sama 1520 mm rööpmelaius . 1000 km ,2000 km , isegi 3000 km ja rohkem rongiga sõita on venelasele väga tavaline. Novosibirskist Moskvasse sõidab venelane ikka rongiga ( oma 3000 km ) Jõukad ärimehed ja ametnikud, kel aega vähe ja raha palju, sõidavad lennukiga.

Sõit Musta mere äärde puhkama - Sotši, Anapa,ammusest ajast ka Krimm, mis nüüd okupeeritud ja seal pole päris turvaline, seega turiste vähem -kuid ikka rongiga. Moskva- Simferoopoli rongid ( mingi 1500 km tõenäoselt oli läbi Ukraina sõites ) olid juba nõukaajal maist samethooajani nii pilgeni täis, et sinna oli võimatu kupeesse või platskaarti piletit saada.Loomulikult ööbiti rongis.

Sõitsid ka Eestisse tuhandete kaupa kui rong veel käis. Mäletan ju ise neid pikki koosseise Balti jaamas .Nii regulaarreisid kui erireisid Vene pühade ajal .Sõitsid Soome, Lätti, Kasahstani , Gruusiasse,Armeeniasse, Aserbaidzaani. Lennuk oli ikka palju kallim ja sinna oli keeruline kõiki neid kohvreid kaasa vedada igast träniga . Eesti, Soome ja Läti rongisõit on nüüd kinni, kuid mitte tehnilistel, vaid poliitilistel põhjustel. Kuidas neil lõunasuunaga praegu on, seda ei tea, võib-olla on ka poliitilised takistused.

Venemaal oli ja on rong pikamaareisi jaoks väga tavaline ja võiks öelda, et isegi valdav transpordiviis.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda II osa

Postitus Postitas Kilo Tango »

gooligan kirjutas: 12 Sept, 2023 10:20 ...
See, mida Venemaa harrastada püüab, on lean manufacturing ja selle alamkategooria Just in Time Production (JIT)
...
Olen natuke teoreetilises plaanis seda JIT teemat nuusutanud. Sisuliselt käib see nii, et tarnijate ja lõppmonteerimise ettevõtte infosüsteemid integreeritakse ja selle juures tagatakse logistilise ahela vigadeta toimimine. Antud puhul ei ole ilmselt sellise lihtvitud tarneahelaga tegemist, vaid lihtsalt välditakse vaheladudes kraami kuhjamist. Samas sellega kaasnevaid probleeme lihtsalt talutakse, mitte ei üritata neid lahendada (sest selleks puudub võimekus ja vastav kultuur).

JIT eeldab ka vastastikust kvaliteedikontrolli usaldamist. Vene puhul on pigem tavaks, et sisse tulnud komponendid tuleb oma kvaliteedikontrollis üle vaadata.

Ehk siis lõppkokkuvõttes saavutavad ukrainalsed osaliselt oma eesmärgi - toodangu maht väheneb ja omahind kallineb.
tympsa
Liige
Postitusi: 1435
Liitunud: 14 Mär, 2013 14:00
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas tympsa »

Lisada võiks, et lennukil on oma plussid muidugi, sest viimase hetke pakkumised lennureisile võivad olla väga odavad, isegi märksa odavamad kui rongipilet. Kuid venelasel on pikaaegne harjumus sõita rongiga ja pealegi reeglina ei meeldi inimestele passida neid viimase hetke pakkumisi kui sõidu kuupäevad sinna ja tagasi on juba kindlaks määratud. Piletid taskus paar nädalat enne väljasõitu on ikka hoopis kindlam.
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 2367
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas _dumbuser_ »

Taaniel Tina kirjutas: 12 Sept, 2023 9:20
See juba lähipäevil väga mitmes hädamaandumine.
Ja kui viia see kokku uudisega, kus autodele ei taha kütust jätkuda, siis varsti peavad venelased hakkama reisima ainult rongiga või hobuvankriga (autod ei sõida ja lennukid kukuvad alla). Aga see kuulub juba vist pigem nalja nurka või oleksoloogia alla, kui 21-l sajandil peab tuhandeid km reisima rongiga (v.a. mõned diktaatorid).
See rongiteema on ehk siin naljakas. Ma vbl olen valesti aru saanud aga tundub kül, et enamvähem kogu aasia uhab rongidega. India puhul on ilmselt vist kõik näinud pilte kus rong on lihtsalt mingi liikuv asi kus on nii peal kui sees ja vbl ka kuskil all rahvast nii palju, et rongi ennast ei paistagi õieti. Siin on jah pohlad kas lased selle paarsada kilti autoga või mitte aga kui distantsi läbimiseks on vajalik mitu paagität kütet ja rongi puhul on hind vbl viiendik sellest siis ei pea päris pikalt mõtlema mida eelistatakse. Lisaks on osadel juhtudel rongi kiirused sellised mille puhul autoga ei jõua sinna lähedalegi.
Kasutaja avatar
lamba-ants
Liige
Postitusi: 427
Liitunud: 25 Juul, 2022 14:48
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas lamba-ants »

Taaniel Tina kirjutas: 12 Sept, 2023 9:20 Aga see kuulub juba vist pigem nalja nurka või oleksoloogia alla, kui 21-l sajandil peab tuhandeid km reisima rongiga (v.a. mõned diktaatorid).
Euroopa Liidus juba tegeletakse kliimaeesmärkide nimel lendude piiramisega. Võibolla saad tulevikus rongiga sõites veel iseendagi üle naerda.
Taaniel Tina
Liige
Postitusi: 1078
Liitunud: 07 Nov, 2012 9:54
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Taaniel Tina »

Ma vbl olen valesti aru saanud aga tundub kül, et enamvähem kogu aasia uhab rongidega.
Lennuk on tegelikult siin Euroopas suht kiire ja odav liikumisvahend, paarisaja euro eest saad mitme tuhande km kaugusele tundidega.
Edasi
Aasia arenenumates ja rikkamates riikides sõidavad sellised pikamaa rongid nii 200-300 km/h ilma probleemideta. Arengumaades loksuvad vaikselt.
Palju Venemaal selliseid liine on, kus saab sõita 200 km/h? Mina tean 3. liini.

Meedias tahab Venemaa küll endast jätta muljet, kui arenenud ja rikkast riigist, kes võib kõikidele teistele ülalt alla lasta. Aga reaalsuses on see, et selle maa läbimiseks, mille eurooplase läbivad tundidega, kulutavad venelased päevi.
Selle pärast kuulub see naljanurka.
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 2367
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas _dumbuser_ »

Taaniel Tina kirjutas: 12 Sept, 2023 11:45 Meedias tahab Venemaa küll endast jätta muljet, kui arenenud ja rikkast riigist, kes võib kõikidele teistele ülalt alla lasta. Aga reaalsuses on see, et selle maa läbimiseks, mille eurooplase läbivad tundidega, kulutavad venelased päevi.
Selle pärast kuulub see naljanurka.
Igatahes. Ka taandareng on areng.
Kasutaja avatar
Targutis
Liige
Postitusi: 166
Liitunud: 07 Aug, 2022 8:18
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Targutis »

Reaalsus on see, et rongid hakkavad lennukitele järele jõudma. Prantsusmaal näiteks on eesmärk, et lennureisile kestvusega 2 tundi oleks analoog rongi näol. Ja tihti on see ka kusjuures kiirem analoog sama vahemaa läbimiseks...
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 2367
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas _dumbuser_ »

Mõned näited kuidas sanktsioonid "ei tööta" ja mismoodi keegi reageerib.
https://www.youtube.com/watch?v=rZYmZtFKHac
https://www.youtube.com/watch?v=2nzTAZpZecg
Kasutaja avatar
Targutis
Liige
Postitusi: 166
Liitunud: 07 Aug, 2022 8:18
Kontakt:

Vene-Ukraina sõda II osa

Postitus Postitas Targutis »

See, mida Venemaa harrastada püüab, on lean manufacturing ja selle alamkategooria Just in Time Production (JIT)
kurat see oli päeva parim nali. Panna tiblunnivärdjatele külge lääne tootmisfilosoofiat. Kõik kes vähegi venemaa tööstust tunnevad (ja ka LEAN-i põhimõtteid), teavad ette, et see ei ole lihtsalt võimalik...

edit: kuna meie rahuarmastav, poliitkorrektne foorum hoolitseb nõrgemate eest ning on keelanud ära sõna t.bla, siis parandasin postituses algset sõnakasutust. Lisaks tahaks välja tuua seltsimees keeletoimetajale, et t.bla ei võrdu automaatselt venelasega ning ei ole pelgalt rahvusega piiritletud termin. Vaid tegemist on tõekspidamiste, kutuuri (õigemini suuresti selle puudumisega) ning hoiakute jms kogumiga. Ehedaim näide on lähiminevikust "Aivo Peterson"
tympsa
Liige
Postitusi: 1435
Liitunud: 14 Mär, 2013 14:00
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas tympsa »

Lisada võiks seda, et auto ei ole ka seetõttu rongile Venemaal alternatiiv, sest vahemaad on tohutud ja teede olukord väljaspool suuri magistraale kohutav.

Kuidas teile meeldiks sõita autoga niisugusel maanteel ?

https://www.ssqq.com/archive/vinlin27c.htm

Kuid on ka niisugune tee Siberi ekstremaalsetes loodustingimustes

https://en.wikipedia.org/wiki/Amur%E2%8 ... k_Mainline

Ma tean, millise mina valiks kui peaks ilmtingimata sinna sõitma või kaupa vedama


Jah, rongiga võtab teekond kauem kui lennukiga, kuid vähemalt saad ise kohale ja kui vead kaupa, saad ka kauba kohale ettearvatava ajavahemiku jooksul
tympsa
Liige
Postitusi: 1435
Liitunud: 14 Mär, 2013 14:00
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas tympsa »

_dumbuser_ kirjutas: 12 Sept, 2023 11:53 Mõned näited kuidas sanktsioonid "ei tööta" ja mismoodi keegi reageerib.
https://www.youtube.com/watch?v=rZYmZtFKHac
https://www.youtube.com/watch?v=2nzTAZpZecg
Venelane / sovett vingub alati kui talle midagi ei meeldi ja kaebleb ülekohtu üle, mida talle väidetavalt tehakse. Kuid need sanktsioonid ei töötagi põhjustel, mida eelnevalt mainisin.

Eraisikute reisimine oma autoga üle EU piiri pole kindlasti määrav faktor, mis Venemaad kui riiki mõjutaks ja sunniks Kremli alla andma. Kaubaautode piiriületuste keelustamine mõjutaks rohkem majandust , kuid nagu öeldud, ka sellest on kergesti võimalik mööda hiilida kui vaadatakse ainul rekka numbrimärki. Stark Logisticu autodel ju pole Vene numbrimärke, mis ? Ja taolisi firmasid on sadu, rekkasid tuhandeid.

Mis mõjutaks oluliselt Venemaa majandusolukorda oleks EU- Venemaa / Valgevene piiri täielik sulgemine. Lihtsalt ei saa üle ja kogu moos ! Ei saa üle rongiga ega autoga ega rekkaga ega laevaga ega lennukiga. Majandusisolatsioon ! Ainult kinniplommitud vagunid ilma vahepeatusteta Venest Kaliningradi läbi Leedu. Transiidimahud mitte suuremad kui enne täiemahulist sõda.

https://lounaeestlane.ee/brussel-alistu ... -raudteed/

Kuid piiride sulgemist nad ei taha teha.Seda ei taha Euroopa suurriigid ega ka väiksemad . Sest vaadake, me peame siis kahjumid sisse võtma... ja humanitaarsed kaalutlused...perekonnad ei saa üle sõeluda sinna, tänna ja tagasi jmt pläma.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Walter2 »

_dumbuser_ kirjutas: 12 Sept, 2023 11:11 See rongiteema on ehk siin naljakas. Ma vbl olen valesti aru saanud aga tundub kül, et enamvähem kogu aasia uhab rongidega. India puhul on ilmselt vist kõik näinud pilte kus rong on lihtsalt mingi liikuv asi kus on nii peal kui sees ja vbl ka kuskil all rahvast nii palju, et rongi ennast ei paistagi õieti.
Vaesem elanikkond jah, keskklass lendab riigisiseselt enamasti lennukitega (riik on ikka kohutavalt suur meie mõistes). Isegi olen Goa-st Jaipuri lennanud tuliuue Airbus-ga - täiesti viisakas ja tipp-topp teenindus, keegi ei istunud ka katusel ega tiibade peal ega üritanud sulle midagi pähe määrida.. :)
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Runkel
Liige
Postitusi: 3588
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Runkel »

Kas sanktsioonid või embargo? Viimasest veel ei kõnelda. Oluline oli, et peale Krimmi sündmusi läks sanktsioonipoliitika käima - tehnoloogiale pandi juba siis piirid peale. Oleks võinud ka punktuaalsemalt neid järgida, kuid see teeb head tööd - pikaajalist kahju Venemaale.
Sanktsioonid mõjuvad ka sanktsioonide kehtestajale. Siinjuures on oluline Vene riske järjest vähendada, kohanduda muudele turgudele.
Tulemused:
Eurostati andmeil on viimase kahe aasta jooksul ELi nõudlus Vene energia järele märgatavalt vähenenud. Võrreldes 2021. aasta teise kvartaliga on Venemaalt imporditud nafta osakaal koguimpordis tänavu teiseks kvartaliks langenud 27 protsendipunkti, 29,2 protsendilt 2,3 protsendile, maagaasi osakaal 38,5 protsendilt 12,9 protsendile ja kivisöe osakaal 45 protsendilt 0 protsendile.
https://majandus.postimees.ee/7851948/m ... avahetuses
Pole paha!
Inxs
Liige
Postitusi: 299
Liitunud: 09 Apr, 2022 7:46
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Inxs »

Sel nädalal arutavad piiririigid Euroopa Komisjoni suunist Venemaa numbrimärkidega autode osas, et leida ühine viis selle rakendamiseks," teatas Tsahkna pressiesindaja vahendusel.

Euroopa Komisjon avaldas 8. septembril uued sanktsioonide jõustamise juhised, mille kohaselt ei tohi liikmesriigid lubada Euroopa Liitu Vene numbrimärkidega eraisikute autosid. See puudutab peale erasõidukite ka ettevõtete vedusid. Sanktsioonide jõustamine on liikmesriikidele kohustuslik.

https://www.err.ee/1609097816/tsahkna-p ... el-nadalal

Täeisti arusaamatu- hakatakse arutama kehtivate kohustuslike juhiste ühise rakendamise viisi.
Või peaksime lugema seda uudist nii, et otsustajad kardavad et äkki keelab veremaa vastumeetmena eu numbrimärkidega sõidukite sissesõidu.

https://majandus.postimees.ee/7853365/l ... keeritakse
Viimati muutis Inxs, 12 Sept, 2023 13:47, muudetud 1 kord kokku.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: GertS ja 15 külalist