Liikluse planeerimisest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas OLAVI »

taara kirjutas: 30 Nov, 2023 17:33
Aga kui kõrged masinad on sügavad külmunud rööpad lume sisse vajautanud, siis madalama põhjaga masinal on seda teed mööda võimatu sõita, sest kõõlub põhjapidi lumevalli peal ja rattad ei ulata vastu maad (vao põhja).
Ja mis on lahenduseks? Igaüks ehitab naabrist kõrgema auto? Või teevad kollektiivlepingu, et igaüks ostab samade mõõtudega autod ja rehvid. ...
Näiteks üks kena AlfaRomeo kupee sai talveks 6cm kõrgemaks tõstetud, sest omanik muidu kodust välja ei saanud.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas isakene »

taara kirjutas: 30 Nov, 2023 17:28 Võibolla tõesti. Aga ma siiski usun, et see vedamise mure pole ikkagi nii suur kui välja näidata üritatakse. See võib olla suur mure mõningatel üksikindiviididel, aga mitte enamustel maal elavatel inimestel.
Ega sa ei peagi kõike nägema. Land Cruiser näeb ühtemoodi välja nii linnas kui maal, aga kui linnamehe maastur on seest piinlikult puhtaks lakutud, siis maamehe või metsamehe tööriist näeb seest välja samasugune kui omaaegne kolhoosi varustaja uazik. Enamuse ajast parajalt tolmune, õliplekkidega, kulunud istmetega ja paarsada kilo kultivaatoripiisid, adraterasid ja muud vajalikku või vähemvajalikku kola kaasa loksumas. A väljast see ei paista. :)
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
taara
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas taara »

Ega ei kahtlegi, et nii on ja veel vähem panen pahaks. Aga kahtlen selles, et enamus maal elavatel inimestel nii on ja sellistel töökohtadel on, kus selle järgi reaalne vajadus on.
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Smith »

Jääb ka igasugu osse vähemaks, kes viimase raha eest endale rondi ostnud, seda ülal pidada tegelikult ei jõua (rehvid! hooldused!) aga ummistavad tänavaid ja oma keskmisest kehvemas korras masinaga ohustavad ka kaasliiklejaid.
Vanadel rontidel hakkab ju olema 50 euri aasta - see raha ikka leitakse ja ei kao nad kuhugi.
Käisin selle aasta jaanuaris-veebruaris metsa tegemas, sellesama 1,9 Golfiga. Viimased 800m teest olid hooldamata. Lumeolude kohta otsi ise sellest ajast ilmaprognoose. Saed, kanistrid, vahetusriided, söök - kõik mahtus kaasa.
Korvtõstukit ega bobcati pole vaja olnud vedada aga väike-ekskavaatori vedasin küll laenutusest ära.

Siis sa rikud räigelt Liiklusseadust ja sead teiste isikute elu ohtu. Palun vaata oma autopassist, millise täismassiga haagist VW Golf vedada võib.
——
Paljud vallad ei lükka eramaal asuvat teed lahti, kui see tee viib ainult ühte majapidamisse, olgu servituudiga antud avalikku kasutusse või mitte. Neid majapidamisi on palju, kus viimane 100-200 meetrit on oma maa peal.
Lisaks talvele on mudane aeg, maainimestel pole reeglina ööklubisid ja veganbaare, vaid käiaksegi kalal ja jahil.
Ühesõnaga, kindlasti saab ilma - autot ei ole üldsegi vaha, vanasti käidi hobusega või jala, aga reaalsuses tuleb lapsed kooli, trenni ja lasteaeda viia.

See, et Eestis oleks elu ka väljaspool suurlinnasid on lahutamatu osa laiapindsest riigikaitsest ja kavandatav automaks annab sellele kindlasti hoobi, rääkigu linnas elavad golfimehed mis tahavad.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Väino
Liige
Postitusi: 785
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Väino »

Akf OLAVI kirjutas: 30 Nov, 2023 17:30 ...Üksik suurem lumesadu ei olegi siin nii suur segaja, kui talvel kinnitrambitud lumi sulades tekitab jäätunud sügavad rööpad, millest isegi sahk ei saa jagu.
Selline olukord tekkib tavaliselt siis kui temperatuur käib nulli ümber: sajab, sulab veidi, tallatakse kinni, külmub, sajab ... Kui on pikemalt külmakraadid, siis üldiselt saab sahk ikkagi teelesadavast lumest jagu ja sula tulles ei ole rööbaste tekkimine võimalik, sest tee peal pole selleks piisavalt lund.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas isakene »

taara kirjutas: 30 Nov, 2023 17:59 Ega ei kahtlegi, et nii on ja veel vähem panen pahaks. Aga kahtlen selles, et enamus maal elavatel inimestel nii on ja sellistel töökohtadel on, kus selle järgi reaalne vajadus on.
Ma võtsin kätte ja hakkasin nuputama, kui palju mul kodust 10 km raadiuses maastureid on. Mingi paarkümmend tükki sain kokku. Absoluutses enamuses on omanikel miski suurem või väiksem põllumajandus- või metsandusettevõte või toimiv talu seljataga. Paar hobisõidukit on ka, hobilobudikud, mille omanikud oma lõbuks offroadi sõidavad. Aga eputamismaasturit, mis kaks korda aastas saabuvat lund ootab ja millega ülejäänud ajal tšillimas ja teatris käiakse, ei leidnudki. Ning enamusel kohalikel maasturiomanikel on kinos ja teatris käimiseks miski väiksem ja viisakam riistapuu. Mis ei pruugi ka maasturist vähem nooblim ja odavam olla, olenevalt omaniku jõukusastmest.

Ma ei tea, kuidas sealt eemalt paistab, aga pikaaegse kohalikuna ütlen südamerahuga, et siinkandis on maastur küll 90% juhtudest lihtsalt tööloomaks.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2321
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas maksipoiss »

taara kirjutas: 30 Nov, 2023 17:28 usun, et see vedamise mure pole ikkagi nii suur kui välja näidata üritatakse..
:wall: Ma kardan et valitsus toimetab täpselt sama moodi, usupõhiselt. Arvavad asjad kuidagimoodi olevat ja panevad edasi silmklapid peas.
klemm
Liige
Postitusi: 187
Liitunud: 01 Veebr, 2013 9:41
Asukoht: Padise
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas klemm »

isakene kirjutas: 30 Nov, 2023 19:53
taara kirjutas: 30 Nov, 2023 17:59 Ega ei kahtlegi, et nii on ja veel vähem panen pahaks. Aga kahtlen selles, et enamus maal elavatel inimestel nii on ja sellistel töökohtadel on, kus selle järgi reaalne vajadus on.
Ma võtsin kätte ja hakkasin nuputama, kui palju mul kodust 10 km raadiuses maastureid on. Mingi paarkümmend tükki sain kokku. Absoluutses enamuses on omanikel miski suurem või väiksem põllumajandus- või metsandusettevõte või toimiv talu seljataga. Paar hobisõidukit on ka, hobilobudikud, mille omanikud oma lõbuks offroadi sõidavad. Aga eputamismaasturit, mis kaks korda aastas saabuvat lund ootab ja millega ülejäänud ajal tšillimas ja teatris käiakse, ei leidnudki. Ning enamusel kohalikel maasturiomanikel on kinos ja teatris käimiseks miski väiksem ja viisakam riistapuu. Mis ei pruugi ka maasturist vähem nooblim ja odavam olla, olenevalt omaniku jõukusastmest.

Ma ei tea, kuidas sealt eemalt paistab, aga pikaaegse kohalikuna ütlen südamerahuga, et siinkandis on maastur küll 90% juhtudest lihtsalt tööloomaks.
Hakkasin ka mõtlema omakandi maasturitele. Lisaks tööautodele on ka sügavama metsa elanikud. Ja ega neid suuri autosid nüüd niipalju ka pole, 10-20% äkki.
Mina käisin see talv juba naist poodi viimas kuigi elame peaaegu maantee ääres. Sama soojaga sõitsin ka ühele naabrile jäljed ette, sest esiveoline keeldus liiklusesse minemast. Eelnevatel talvedel teinud ka seda oma naisele kui pole aega teda vedada.
Sahk tuleb tavaliselt õhtu poole ja hommikuks sajab uus lumi. Lisaks veel saha lükatud külmund vall väravataga. Tõesti ei viitsi õhtul kl 21 minna valli eest lükkama. Ja kes soovib vaielda tulge vaielge nende traktoristidega, enne tuleb kevad kui need lund lükkama õpivad.
4x4 autot vajan igapäevaselt: suured ja rasked koormad, ka käruga, lumega poodi on lihtsalt boonus. Teatrisse keeldub naine sellega minemast :lol:
Ja, et linna inimesi veel rohkem närvi ajada siis meil on koguni 3 autot. Selle kolmandaga sõidan ainult siis kui põhiautodel peaks midagi katki minema ja töökoja uksetaga sissepääsu ootab.
Ps. Vahest käin õlle järgi ka, et pikast seismisest ära ei laguneks.
Kristo 53980192
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4623
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Madis Reivik »

Eks eesmärk olegi kõik ära nivelleerida, mida need Keila/Valga/Elva ossid ikka oma rontidega sõidavad, käigu parem jala.
Kuradi maasturimehed jne jne.
Sõitke bussiga jne.

Üldiselt, sellist möla võib kusagil ülikooli sööklas sõpradega ajada aga valitsuse poliitikaks see ei sobi.
taara
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas taara »

klemm kirjutas: 30 Nov, 2023 20:43 Hakkasin ka mõtlema omakandi maasturitele. Lisaks tööautodele on ka sügavama metsa elanikud. Ja ega neid suuri autosid nüüd niipalju ka pole, 10-20% äkki.
Vähemalt selle postitusega läheb minu uskumine kokku. Pigem vähestel on vaja maasturit suurte ja raskete asjade või haagise vedamiseks. Enamus saavad ikka hakkama ka tavaliste autodega (olgu selleks linnamaastur, allroad või tavaline 4wd). Ikkagi mulle ei müü selle jutuga, et maal muud moodi ei saagi hakkama kui full lukkudega tõstetud ja chipitud maasturiga. Vähemalt selline mulje jääb inimeste selgitustest.

Üleüldse. Käige või tankiga linnas teatris või maal metsa tegemas. Mul sellega probleemi ei ole. Automaksu ei poolda. Kui midagi teha, siis pooldan kütuseaktsiisi tõstmist ja luksusautode maksustamist.
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Smith »

taara kirjutas: 30 Nov, 2023 22:08
klemm kirjutas: 30 Nov, 2023 20:43 Hakkasin ka mõtlema omakandi maasturitele. Lisaks tööautodele on ka sügavama metsa elanikud. Ja ega neid suuri autosid nüüd niipalju ka pole, 10-20% äkki.
Vähemalt selle postitusega läheb minu uskumine kokku. Pigem vähestel on vaja maasturit suurte ja raskete asjade või haagise vedamiseks. Enamus saavad ikka hakkama ka tavaliste autodega (olgu selleks linnamaastur, allroad või tavaline 4wd). Ikkagi mulle ei müü selle jutuga, et maal muud moodi ei saagi hakkama kui full lukkudega tõstetud ja chipitud maasturiga. Vähemalt selline mulje jääb inimeste selgitustest.

Üleüldse. Käige või tankiga linnas teatris või maal metsa tegemas. Mul sellega probleemi ei ole. Automaksu ei poolda. Kui midagi teha, siis pooldan kütuseaktsiisi tõstmist ja luksusautode maksustamist.
Kes ütles, et full lukkudega, tõstetud ja cipitud maastur ?
Ma arvan, et peetakse silmas maastikusuutlikku sõiduautot enamjaolt.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

2korda2 kirjutas: 30 Nov, 2023 15:15 Teemast välja aga päästekomandode kaardi leiab siit.

Mis puudutab maal elamist ja selleks vajalikke sõidukeid, siis ... no ei ole vaja suurt lukustatavate diffritega džiipi maal elamiseks. See ~3-5 päeva aastas kui ehk tõesti tuleb korraga(!) nii palju lund maha, et ilma sahata normaalse autoga liikuma ei pääse - no kannatad ära. Kui võtad endale lihtsalt pisut kõrgema kliirensiga masina (20+cm, näiteks Subaru XV-l on 22cm kliirens aga saab hakkama 7l/100km), siis pole ka 20cm lund mingi probleem. Sellest rohkem tuleb meil korraga maha aga üpris harva.

Automaksu poolt olen. Saab rüsadest lahti - eelkõige lihtsalt registris istuvatest aga ka magalate parklates selliseid seismas küll ja veel. Jääb ka igasugu osse vähemaks, kes viimase raha eest endale rondi ostnud, seda ülal pidada tegelikult ei jõua (rehvid! hooldused!) aga ummistavad tänavaid ja oma keskmisest kehvemas korras masinaga ohustavad ka kaasliiklejaid.
Kahtlemata oleks õiglasem kui kogu autode "kliimareostus" rakendataks kütuseaktsiisi näol aga avaturu tingimustes sõidaks siis maksud hooga Lätti.
Puhas RE parteisõduri jutt, sorry....
Selline pidev kihk teisi elama õpetada ja lõpliku tõe valdamise fenomen.
Küll mina linnainimene (aga lõpliku tõe valdaja) juba tean, kuidas ilmas asjad käivad ja mida maainimene vajab!
Ja kõik peatatud registrikandega autod on "osside romud".
Kas sa seal parteis mõne vanemspinneri ametikohale ei võiks kandideerida?
Viimati muutis Kapten Trumm, 01 Dets, 2023 9:55, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Madis Reivik kirjutas: 30 Nov, 2023 20:47 Eks eesmärk olegi kõik ära nivelleerida, mida need Keila/Valga/Elva ossid ikka oma rontidega sõidavad, käigu parem jala.
Kuradi maasturimehed jne jne.
Sõitke bussiga jne.
Üldiselt, sellist möla võib kusagil ülikooli sööklas sõpradega ajada aga valitsuse poliitikaks see ei sobi.
Probleemiks on ökofashistlikud kalduvused koalitsioonis.
Kõigepealt tuleb luua suure võimuga "kliimaministeerium", mis kirjutab ette reeglid kuidas elada tohib.
Seejärel tuleb kõik elu allutada sellele - kui ikka kooskõlastus puudub, ei tohi kõhutuultki lasta (kasvuhoonegaasid ju!).
Siis tuleb panna kõik spindoctorid jutustama ees seisvast hävingust ja vaikselt, end kindlalt paistab ees midagi Pätsu ajastu taolist.
Pensionäri 2106 ja maainimese 25a vana maastur asendada lubadusega helgemast "liikuvusreformist". Ainult reaalmajandus toimib vastupidi - töökohad kolivad maalt ju ära. Järelikult on veel rohkem vaja liikuda. 30 000 turuhinnaga karumustika maavalduse eesti 90 000 hinnaga Mustamäe korterit ei osta, eriti kui oled juba 50, laenu ka on raske saada.

Finishisirgel paistab ees peaauhind - kliimavoliniku koht kõige agaramale kliimameetmete elluviijale. Kuna NATO peasekretäriks meiesuguseid ei võeta, siis taoline lohutusauhind sobib hästi!
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vanadel rontidel hakkab ju olema 50 euri aasta - see raha ikka leitakse ja ei kao nad kuhugi.
Ei ole, see on väga vana info. Viimane avalik idee oli 70 eurot aasta ja tean, et otsitakse praegu põhjusi, et sellele otsa veel väänata.
Kuna see pole piisavalt roheline ja reformitud "liikuvus". Surve selle tõstmiseks tuleb "kliimaministeeriumist", kellele ka rahandusministeerium alluma peab.

Sellised asjad tekivadki, kui asju koostavad võhikud, kes on nii isad, et asja jagavate nõuannet ei kuula. Ma võin kihla vedada, et pensionäri 40a vana Vaz-2106, mis sõidab suvel 2000 km, on iga kell rohelisem suvalisest elektriautost või tojootahübriid afuijensisest.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
logistik76
Liige
Postitusi: 316
Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas logistik76 »

Oot, miks selliste ülesannete jaoks Skoda enyaq ei sobi. Või Hyundai ioniq 5. Või Tesla model X.
Raha pole? Voolu pole?
Siis plug-in, mida on ka Volvo valikus.
Ikka kallis? GPS põhine automaks ju ka ei sobi, vaata teemat "privaatsus on kallis".
Ühe rehvi raha maasturi pidamise eest aastas automaksuks leida pole ju küll selline kulu, mis siruli viskab.
Kriitikat kah: Vähemalt osa kogutavast maksust peab minema teehoolduse parandamisse. Ja mingi osa võiks ka omavalitsustele jagada, et tõesti karumustika inimesed (kilomeetreid raskesti läbitavaid teid) hädavajaliku masina eest maksusoodustust saaks. 95 % autoomanikest kiunub igatahes niisama.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist