Liikluse planeerimisest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Smith »

Kapten Trumm kirjutas: 02 Dets, 2023 12:06
Smith kirjutas: 01 Dets, 2023 23:15 Keegi pole ju seda väitnud? Minu kadund naaber sõitis Suzuki Jimmyga. Räägitakse ikka sellest, et maastikusuutlikuke sõiduautole ei ole alternatiiviks ühistransport, jalgratas ega Nissan Leaf.
Kõige klassikalisem arutlusviga õlgmehe näol.
Suzuki Jimny (ja nt Vitara) ei ole mingid linnamaasturid, vaid täiesti tõsised väiksesed maastikuautod. Umbes nagu Niva. Lihtsalt pisikese mootoriga, mis piirab mõneti seda maastikuvõimekust.
Seda ma polegi väitnud, väitsin seda, et Jimmy ei ole suur ning üleüldse ei pasundata suurtest maasturitest, vaid igasugu suurusega maastikusuutlikest sõiduautodest/maasturitest.
Katsume palun aru saada, et see paarsada eurot aastaste kulude vahet ei suuna valdavat enamust autopidajaid masohhismile mingite 20+a vanuste autodega
Siin julgen vastu vaielda- minu kodulinna autoplatsid on 15-20 aastaseid Volvosid täis, ja tehakse laoplatse juurde. Lääne-Euroopast tassitakse praegu neid nii palju, kui vähegi võimalik ja ka kaubaks läheb ülipalju. Kindlasti on siin seos tulevase maksuga. Juba ilma automaksuta on meie sõidukiprgi keskmine vanus 17,3 aastat.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Olles ise 23a vana Volvo omanik viimane 12 aastat, siis ütleks, et soov saada sellises eas autost toimiv igapäevaauto, millega iga nisanäpp hakkama saab, on fatamorgaana. Putitamist seal jagub, kui natuke sõidetud saab ning silikoonõliga läikima nühitud lõdvikute ja maha keritud spidomeetri lummus lahtub. Mina kulutan selle auto remondile ja hooldusele umbes 300 eurot igal aastal. Seda siis eeldusel, et ma ise olen (no vähemalt enda arvates) päris ok mehhaanik, mul on korralik kanali ja tööriistadega garaaz ja see 300 kulub ainult vahetatavatele vedelikele ning varuosade ostmisele, tööd arvestamata. Noh veakoodid saan loetud ja elektri ees ka risti ette ei löö. Kui sama hulk tööd lasta teha harjukeskmises töökojas, saab nendest garaazipäevadest rahulikult mingi 2-3 tuhat aastas. Need autod on küllalt keerukad, tööd on ajamahukad. Ees seisavad (suvel plaanin tegeleda) hammasrihma vahetus ja mootori õlilekete kõrvaldamine, viimane tundub eeldavat mootori lauale tõstmist.

Ja auto, mis ma 12 a tagasi ostsin, oli täieliku hooldusajalooga ja kontrollitud läbisõiduga umbes 232 tuhat km, milletaolist (vähemalt sellises vanuses) ei leia sa üheltki platsilt. Hiljuti sai mul täis 300 tuhat km. Sellise läbisõiduga võivad paljud kulujupid olla veel originaalid, näiteks amordid, sharniirid ja enamik vedrustuse kummijunne, mis ehk seletab ka minu auto suht väikest remondivajadust (tean samasuguseid autosid, mida remonditakse märksa rohkem ja mille jukerdav elektroonika on neelanud tuhandeid). Hetkel on ka akuutne viga - tagurdustuled põlevad meelevaldselt, näiteks käivitades ja tagurpidikäigu panekul ei põle üldse. Jäljed viivad tagurdustulede releeni tagumises releede karbis, mis tuleb vist ära vahetada (käigukasti küljes oleva lüliti vahetus tulemust ei andnud). Olen taolisi anomaaliaid ka varem harutanud, aasta tagasi kadusid ära pidurituled tagalaternates, kuid lisastopptuli jäi. Kuna seal toimivad tagatuled läbi CAN-BUSi ja eespoolt neid 12V üldse ei lülitatagi (käib läbi tagumise releekarbi, mis juhib pagasnikus asuva aku voolu), siis noh, kes jagab Lada elementaarelektrit, siis.....päris keerukas.

Ühesõnaga, kes taolisteks väljakutseteks hästi valmis pole, soovitan soojalt otsida endale mõni liisingust tulnud väikeauto või liisida lausa uus. Kui keegi arvab, et küllap remondib odavalt, siis eksib - remondikulud tuhandetega pole seal haruldased, eriti mingite leedulaste kokku käkerdatud autodel. Täitsa sõitev uus auto (Kia Picanto näiteks) maksab salongis natuke üle 10 tuhande.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Smith »

Ühesõnaga, kes taolisteks väljakutseteks hästi valmis pole, soovitan soojalt otsida endale mõni liisingust tulnud väikeauto või liisida lausa uus.
Kas ei olnud mitte akf Kapten Trumm see, kes siin aastaid PPA ja kõigi anetite peale näpuga näitas ja väitis, et vana auto kilomeetri hind tuleb oluliselt soodsam?

See-selleks, subjektiivsed soovitused võivad ju õiged olla, aga fakt on see, et meie sõidukipark on vana ja seda eriti väljapool Tallinna. Tulev sõidukimaks ja euribor suunab hetkel inimesi just soetama vanu ja tossavaid autosid, vähemalt ninu provintsis on suundumused sellised. Harv ei ole isegi auto24 kuulutuses lause :”selle auto aastamaks hakkab olema XX eurot”. Asi ei ole ju selles, et maarahvale pistikuhübriidid ei meeldiks, aga nende hind ei ole lihtsalt jõukohane. Ja lõppudelõpuks ongi keskkonnasäästlik üks auto lõpuni sõita.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 02 Dets, 2023 12:00 ... Näiteks ostsin naisele aastal 2019 korea pisiauto, tootmisaasta 2013, mille läbisõit oli 104 tuhat km, ajalugu viimse mutikani teada, garantii kehtis veel 1 aasta, seal on tulnud natuke teha muidugi remonti (nii mõnikümmend kuni 150 euro aastas), aga põhimõtteliselt murevaba auto - maksin selle eest (sic!) 3600 eurot. Selle rahasumma suurusjärgus oli valikut küll ja küll. Öelge, mis kuradi pärast peaks autot tarbeesemena ostes võtma riske mingi türklaste platsilt pärineva "väga vana autoga"?
...
OLI jah aga 2019 aastast saati on hulga vett merre voolanud.
Nagu olen siin varem kirjutanud, siis kasutatud autod on selle ajaga läinud oluliselt kallimaks, kui võrrelda kasutusomadusi ja omamishinna suhet.

Kui vaadata samadele kriteeriumitele aga 2x tõstetud piirhinnaga (inflatsioon?), vastavate autode pakkumisi, siis leiame täna pakkumistest ainult 8 autot, mis moodustab kogu pakutavatest autodest tublisti alla 1 protsendi.
Ja mitu neist oleks sobiv igapäevaselt kasutatavaks maapereautoks, saab igaüks ise arvata.
https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... =otsi&ak=0

Muutustest mis on viimastel aastatel toimunud autoehituses ja nende vastupidavuses olen siin varemgi kirjutanud, et mu 2019 aasta tööauto vajas enne garantiiaja lõppu suuremat (kokku üle 2 kuu)mootoriremonti.
Nüüd mul järgmine, 2022.03 tööauto, millel sai just 100 000 kellale on juba kuu aega garantiiremondis mootoriketi purunemise tagajärjel.
Esinduse väitel on see tüüpviga.

Ehk suure tõenäosusega kui 2024 aastal osta kuni 6 aasta vanune auto (et liisingu lõpuks auto vanuse piirmäära ei ületaks), siis see ei pruugi enam teenida sama usaldusväärselt kui 2013 aastal toodetud masin ja võib mõne aasta pärast vajada kulukat remonti.

Kui leida "türki platsilt" vana lihtne (ilma elektriliste lisadeta) masin, siis see võib sõita üle palju nooremad autod.
Mul omal on varuautoks 95a. vabalt hingava diisliga Golf3, mille kellal 110 000km ja see võib veel mitu ringi maakerale peale sõita.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas parkija »

Tahan vaielda selle väite vastu: "vanu ja tossavaid autosid " , konkreetselt , kui sõiduk on läbinud tehnilise ülevaatuse siis on ta teelegaalne ja sõiduki vanus ei ole mingi näitaja , tossamise kohta ka , kui vastab normile siis on korras .
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Smith kirjutas: 02 Dets, 2023 16:13 Kas ei olnud mitte akf Kapten Trumm see, kes siin aastaid PPA ja kõigi anetite peale näpuga näitas ja väitis, et vana auto kilomeetri hind tuleb oluliselt soodsam?
20 aasta vanuseid politseile soovitasin...?

Muu jutt õige, meil sõidetakse 20 a vanuste autodega seepärast, et pole teist valikut, mitte seepärast, et inimestele meeldib kliimat soojendada.
Ja need vanad autod ongi enamasti keskmised või pigem suured, sest need püsivad veel koos, need Kaug-Ida odavkoogid on 20a vanuselt sellises "seisukorras", et juhikohalt võib mõnikord asfalti läbi põranda näha.

Roheröökurid, kes tegelikult on ülekeskmise palgaga kontoriinimesed või ametnikud kuskil Tallinna kesklinnas, ei saa sellest tõsiasjast lihtsalt aru. Kõik ei saa kaks Eesti keskmist palka ja paljudel ongi auto ostu eelarve nt 2000 eurot ning 30 tuhandese elektrijaarise liisingut neile ei anna keegi. Paraku aga on sellised "otsustajad" enda arvates kole targad ega kuula nõuandeid - ja viimasel ajal ei taha asja rohkem jagavad inimesed ka enam seda nõu anda, sest mis sa seinale ikka räägid.

Autode vanusestatistika räägib selget keelt, neid suhteliselt uusi autosid on meil umbes viiendik ja nendest suur osa on firmade ostetud. Vaadake, kui palju on meil 10-20a ja 20+ a vanu autosid. Isegi kui võtta need hüpoteetilised fantoomid sealt maha, moodustavad nad endiselt kaaluka enamuse. See, et auto on ajutiselt registrist maas, ei tähenda automaatselt "fantoomautot, mis nõgestes roostetab ja loodust reostab". Näiteks minu kõige esimene auto, tootmisaastaga 1978, mille sain endale 1994, on siiani garaazis alles ja on 20 aastat ajutiselt kustutatud, mitte ei "reosta nõgestes loodust". Taolisi asju võib olla üllatavalt palju. Arvelt maas võib olla seepärast, et meil on ju vägivaldne sundkindlustus ja selleks, et LKF tarkadega mitte õigusvaidlust pidada (et auto ei sõida), siis on targem see ajutiselt kustutada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

parkija kirjutas: 02 Dets, 2023 16:50 Tahan vaielda selle väite vastu: "vanu ja tossavaid autosid " , konkreetselt , kui sõiduk on läbinud tehnilise ülevaatuse siis on ta teelegaalne ja sõiduki vanus ei ole mingi näitaja , tossamise kohta ka , kui vastab normile siis on korras .
No kes nende autodega rohkem tegelevad, ilmselt ka teavad, mismoodi need ülevaatused tulevad ja kui üle noatera või kuipalju hinge kinni hoides. Või kui korras need tegelikult on. Ei pea siin silmas hoolikate hobiautotajate sõidukeid, vaid just selliste peremeeste omi, kes paneks ka surnud koera ukse taha, kui see vaid hauguks....
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas parkija »

Palun konkreetne näide , ülevaatusel susserdamise kohta .
Mu mõlemad audid saavad tuleval aastal 30 aastaseks , mõlemal on kehtiv kindlustus ja ülevaatus , üks diisel ja teine bensiini mootoriga , eks lagunevad ka - küll tahavad pidurid ravi , küll annavad uksepolstrid alla ja igal aastal ülevaatuse esimeses voorus saan korduva , nii naljakas kui see pole , on veaks loks rattalaagris , bensukonega audil oli veaks kütuseleke , tuli tagasivoolu toru täispikkuses vahetada .
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16610
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Fucs »

Kapten Trumm kirjutas:Teiseks, vaadake nt mobile'st neid "väga vanu autosid". 30a vanused autod on juba muutud youngtimeriteks, korraliku 1990ndate keskpaiga C-klass mersu eest (sellise hind on 3-10 tuhat juba) saab täiesti lõdva randmega endise liisinguauto Eestist, millel läbisõitu ehk 100 tuhat, ajalugu kõik teada ja võibolla garantiigi veel kehtib (nt Kia garantii on 7 aastat). Ja mis võtab bensiini sellisest mersust vähemalt poole vähem.

Ühesõnaga, tüüpne hirmutamine, mis lähemal uurimisel osutub väljamõeldiseks. Väga vanad (st 20+) vanuses autod moodustavad kasutatud autode impordist tühise osa, sest need on muutunud nishitooteks (nt vaadake see autoplats Mäepealse tn ARK-i ees). Ja nende hinnad, mis osta kannatavad, on juba kallimad kui Eesti ajalooga 5-7a vanustel väikeautodel.

Näiteks ostsin naisele aastal 2019 korea pisiauto, tootmisaasta 2013, mille läbisõit oli 104 tuhat km, ajalugu viimse mutikani teada, garantii kehtis veel 1 aasta, seal on tulnud natuke teha muidugi remonti (nii mõnikümmend kuni 150 euro aastas), aga põhimõtteliselt murevaba auto - maksin selle eest (sic!) 3600 eurot. Selle rahasumma suurusjärgus oli valikut küll ja küll. Öelge, mis kuradi pärast peaks autot tarbeesemena ostes võtma riske mingi türklaste platsilt pärineva "väga vana autoga"?

Katsume palun aru saada, et see paarsada eurot aastaste kulude vahet ei suuna valdavat enamust autopidajaid masohhismile mingite 20+a vanuste autodega, et seda automaksu miinimumi saada. Ja kuna uued ja uuemad autod ostetakse läbi liisingu, siis see registreerimismaks.....noh võetakse siis lisavarustust natuke vähemaks ja asi ants.
Vähe pikemalt siis sealt artiklist
„Võib tekkida skeemitajaid ja 2024. aasta lõpus registreeritakse maanteeametis rohkem sõidukeid kui tavaliselt,“ ütleb Eurostauto tegevjuht Karlo Pilter. „Kõik automüüjad proovivad kindlasti järgmisel aastal teha häid müüke,“ lisab Mariine Auto juhataja Toomas Saarelaid. Lexus Tallinna juhatuse esimees Gunnar Toomemets on kindel, et 2025. aastal saabub turule külm periood, mille kestust on keeruline ette ennustada....

...ABC Motorsi esindaja Indrek Luberg näeb, et kui vaadata juba 2025. aastasse, siis saab see uute autode müügis olema väga raske. Kuna Eestis juba registreeritud sõidukitele registreerimismaks enam ei rakendu, siis soodustab see kindlasti kasutatud autode müüki. See mõju tema sõnul ajas kahaneb....

...Toyotade müüja Margus Nõmmik näeb aga, et kohalikul turul olevad kasutatud autod muutuvad atraktiivsemaks. Juba registris olevatel autodel on turul selge eelis või on nende eest võimalik natuke kõrgemat hinda küsida....

...Hondasid müüva Catweesi juhatuse liikme Andres Antsovi sõnul võib 2024. aastal alata suuremat sorti kasutatud autode import Eestisse. Temaga nõustub ka Autospiriti juhatuse esimees Marko Viirand. Tema peab küll silmas hilisemat aega, kui maks juba kehtib. „Võitjaks võib olla vanemate autode impordiäri ehk enam kui viie aasta vanuste autode import võib suureneda, kuna neil on automaks väiksem. Keskkonna osas halb trend.“...

...Üks suuremaid kriitikanooli läheb automüüjatel selle pihta, et automaksust räägitakse kui keskkonnakaitse meetmest. Amserv Auto esindaja Margus Nõmmik ütleb otse, et praegune eelnõu ei vii meid kuidagi lähemale eesmärgile vähendada CO2 heidet ja uuendada niigi Euroopa vanimat autoparki. Inimestele, kes saavad praegu lubada endale vaid kasutatud autot, muutub uue auto soetamine veelgi kaugemaks unistuseks....

....Ka Autospiriti esindaja Marko Viirand usub, et autopark hakkab meil järjest vananema ja see muudab keskkonna olukorra halvemaks. „Soovitud tulemust, et inimesed hakkaksid eelistama säästlikemaid autosid, kindlasti ei saavutata.“

Mariine Auto juhataja Toomas Saarelaid rõhutab, et Eestisse hakatakse tooma väga vanasid autosid ja hoidma siin elus registris juba olevaid vanu sõidukeid. „Võib juhtuda, et kogu riigi heidete vähenemise jutt ei vasta tõele.“...

...Veho tegevjuht Keijo Kaasik näeb ühe tahuna halba arengut kasutatud autode turul....
...„Vanemate autode sissetoomisel eraisikute poolt – sest nii on odavam – hakkab tõenäoliselt levima peidetud avariilisus, manipuleeritud hodomeetrinäidud jne. Samuti suureneb jõuliselt soov 2024. aasta lõpuks Eestisse tuua just neid sõidukeid, mis maksu seisukohast saavad olema kõige kallimad ja keskkonnavaenulikumad....

Algavad teeninduste ja keretöö tegijate pidupäevad

ABC Motorsi turundusjuht Indrek Luberg ütleb kokkuvõtteks, et mootorsõidukimaks on halb mõte. Algsest 120 miljoni eurosest aastasest mahust on saanud 230 miljonit ja eesmärk on riigile tulu teenida. Tema arvates ei peaks mootorsõidukimaksu kehtestama elektrisõidukitele ja ära tuleks jätta ka massikomponent. Viimane kajastub ka auto CO2 näitajas, nii et seda pole vaja eraldi maksustada.

„Tarbesõidukite puhul ongi massikomponent just sel põhjusel ära jäetud. Kui ministeerium väidab, et raskemad autod lõhuvad rohkem teekatet, siis võiks alustada naastrehvide maksustamisest. Hea on see maks kindlasti ABC Motorsi teenindusele ja keretöökojale, sest inimesed hakkavad autosid pikemalt käigus hoidma ja need osakonnad saavad tööd juurde.“...

https://arileht.delfi.ee/artikkel/12024 ... argatavalt
slider
Liige
Postitusi: 633
Liitunud: 02 Jaan, 2016 22:51
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas slider »

Tahaks ka teada, need küsimärgiga masinad mida parklas näed - tikutopsi suurused augud küljekarbis, neil oli juba paar a tagasi poogen ülevaatusest... ja muust.
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Smith »

Tahan vaielda selle väite vastu: "vanu ja tossavaid autosid " , konkreetselt , kui sõiduk on läbinud tehnilise ülevaatuse siis on ta teelegaalne ja sõiduki vanus ei ole mingi näitaja , tossamise kohta ka , kui vastab normile siis on korras .
Esiteks vanad ongi ju tossavamad - ehitatud vanemate Euro normide järgi ja teiseks minul on mitu sõora, kelle autol on näiteks EGR ja/või DPF välja lõigatud ning kodeeritud, aga ülevaatusel seda ei kontrollita.

Pilt
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Üks praktiline näide veel, kus võib osutuda hädavajalikuks raamiga, neliveo/lukkudega maastur või pikap

Pilt

Kui sul on hektar taluhoovi ja/või kilomeeter sahatatava suure teeni, siis ilma sahata (kas traktor või maastur) ei saa. Kandekerega sõidukile seda panna ei või ja Suzuki Jimny on liiga vähese jaksu/massiga selleks tegevuseks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

slider kirjutas: 02 Dets, 2023 19:51 Tahaks ka teada, need küsimärgiga masinad mida parklas näed - tikutopsi suurused augud küljekarbis, neil oli juba paar a tagasi poogen ülevaatusest... ja muust.
Miks sa arvad, et sellised ülevaatust ei saa? Ülevaatuse ajaks tõmmatakse karbid teibiga üle ja aerosoolvärv peale, arvesse läheb ainult visuaalne mulje (auto ei või olla ropult roostes). Ja seaduse mõistes pole keelatud ka makroflex ja taolised asjad. Väline karp pole tugevuselement ju. Kui läbi on sisemine karp või selle seos autopõhjaga, siis on teine asi (läbikukutamise põhjus on struktuurse tugevuse probleem).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui leida "türki platsilt" vana lihtne (ilma elektriliste lisadeta) masin, siis see võib sõita üle palju nooremad autod.
Mul omal on varuautoks 95a. vabalt hingava diisliga Golf3, mille kellal 110 000km ja see võib veel mitu ringi maakerale peale sõita.
Kui sa tutvud natuke kestvustestidega (toona oli see vaid 80 000 km), mida tehti 70-80ndatel Saksa autoajakirjanike poolt, siis seal esineb näiteks juhtumeid, kus W123 Mersu (täpsemalt mudel 250) kohta öeldi, et alla -15 ei käivitu ja probleemi garatiiajal ei suudetud lahendada, hoolimata karburaatori ja süütejagaja vahetamisest esinduses garantiikoras. Ehk siis need "lihtsad" autod omasid omal ajal ka hulgaliselt tülikaid vigasid, mille kohta samuti käsi laiutati. Mõnikord käidi esindust/töökoda painamas mõnesaja km takka.

Tõsi, ei ole fikseerinud veel juhtumit, et oleks remonditud/vahetatud midagi kapitaalset (nt mootorit, käigukasti), aga lugusid, kus auto tuli puksiiri või nööri otsas remonti tassida, esines ka toona. Hiljuti katsetasid sakslased C-klassi mersut 300 000 km ja mõneti üllatuslikult jupsis see vähem kui igikestvuse ja töökindluse isa W123.

Viga on selles, et need ilma elektriliste lisadeta 1990ndate autod, mis tõesti osta kannatab, maksavad Saksamaal samapalju kui 100 tkm läbisõiduga ex-liisinguautod meil. Ikka hulk tuhandeid. Lihtsalt nende ostjate sihtgrupp on muutunud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas ahto42 »

Lihtsalt tekkis tööjuures arutelu, et kuidas loetakse meil eestis maanteede kilomeetreid.
https://www.postimees.ee/7923014/noos-t ... i-hairitud
Siin on kirjas, et õnnetus juhtus Tartu-Jõhvi-Valga maanteel 150. kilomeetril, aga Tartust Nõosse/Nõkku on ca 8km.
On mingi põhja-lõuna suund või lääne-ida suund?
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 1 külaline