„Võib tekkida skeemitajaid ja 2024. aasta lõpus registreeritakse maanteeametis rohkem sõidukeid kui tavaliselt,“ ütleb Eurostauto tegevjuht Karlo Pilter. „Kõik automüüjad proovivad kindlasti järgmisel aastal teha häid müüke,“ lisab Mariine Auto juhataja Toomas Saarelaid. Lexus Tallinna juhatuse esimees Gunnar Toomemets on kindel, et 2025. aastal saabub turule külm periood, mille kestust on keeruline ette ennustada....
...ABC Motorsi esindaja Indrek Luberg näeb, et kui vaadata juba 2025. aastasse, siis saab see uute autode müügis olema väga raske. Kuna Eestis juba registreeritud sõidukitele registreerimismaks enam ei rakendu, siis soodustab see kindlasti kasutatud autode müüki. See mõju tema sõnul ajas kahaneb....
...Toyotade müüja Margus Nõmmik näeb aga, et kohalikul turul olevad kasutatud autod muutuvad atraktiivsemaks. Juba registris olevatel autodel on turul selge eelis või on nende eest võimalik natuke kõrgemat hinda küsida....
...Hondasid müüva Catweesi juhatuse liikme Andres Antsovi sõnul võib 2024. aastal alata suuremat sorti kasutatud autode import Eestisse. Temaga nõustub ka Autospiriti juhatuse esimees Marko Viirand. Tema peab küll silmas hilisemat aega, kui maks juba kehtib. „Võitjaks võib olla vanemate autode impordiäri ehk enam kui viie aasta vanuste autode import võib suureneda, kuna neil on automaks väiksem. Keskkonna osas halb trend.“...
...Üks suuremaid kriitikanooli läheb automüüjatel selle pihta, et automaksust räägitakse kui keskkonnakaitse meetmest. Amserv Auto esindaja Margus Nõmmik ütleb otse, et praegune eelnõu ei vii meid kuidagi lähemale eesmärgile vähendada CO2 heidet ja uuendada niigi Euroopa vanimat autoparki. Inimestele, kes saavad praegu lubada endale vaid kasutatud autot, muutub uue auto soetamine veelgi kaugemaks unistuseks....
....Ka Autospiriti esindaja Marko Viirand usub, et autopark hakkab meil järjest vananema ja see muudab keskkonna olukorra halvemaks. „Soovitud tulemust, et inimesed hakkaksid eelistama säästlikemaid autosid, kindlasti ei saavutata.“
Mariine Auto juhataja Toomas Saarelaid rõhutab, et Eestisse hakatakse tooma väga vanasid autosid ja hoidma siin elus registris juba olevaid vanu sõidukeid. „Võib juhtuda, et kogu riigi heidete vähenemise jutt ei vasta tõele.“...
...Veho tegevjuht Keijo Kaasik näeb ühe tahuna halba arengut kasutatud autode turul....
...„Vanemate autode sissetoomisel eraisikute poolt – sest nii on odavam – hakkab tõenäoliselt levima peidetud avariilisus, manipuleeritud hodomeetrinäidud jne. Samuti suureneb jõuliselt soov 2024. aasta lõpuks Eestisse tuua just neid sõidukeid, mis maksu seisukohast saavad olema kõige kallimad ja keskkonnavaenulikumad....
Algavad teeninduste ja keretöö tegijate pidupäevad
ABC Motorsi turundusjuht Indrek Luberg ütleb kokkuvõtteks, et mootorsõidukimaks on halb mõte. Algsest 120 miljoni eurosest aastasest mahust on saanud 230 miljonit ja eesmärk on riigile tulu teenida. Tema arvates ei peaks mootorsõidukimaksu kehtestama elektrisõidukitele ja ära tuleks jätta ka massikomponent. Viimane kajastub ka auto CO2 näitajas, nii et seda pole vaja eraldi maksustada.
„Tarbesõidukite puhul ongi massikomponent just sel põhjusel ära jäetud. Kui ministeerium väidab, et raskemad autod lõhuvad rohkem teekatet, siis võiks alustada naastrehvide maksustamisest. Hea on see maks kindlasti ABC Motorsi teenindusele ja keretöökojale, sest inimesed hakkavad autosid pikemalt käigus hoidma ja need osakonnad saavad tööd juurde.“...
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12024 ... argatavalt