Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Smith »

affa kirjutas: 19 Dets, 2023 15:36
Martin Herem kirjutas: 19 Dets, 2023 14:48 [...]

Minu hinnangul (kujunenud vestlustest ukrainlastega) on "kohustavad kannatused ja kaotused" tekkinud mitte varjendite puudumise tõttu, vaid a)evakuatsioonist hoidumise, b)olemasolevasse tsiviiltaristusse varjumata jätmise ja c)agressori elavjõu meelevalda jäämise tõttu.
Kuidas see evakuatsiooni lugu siinmail on mõeldud - on see vabatahtlik, et kes tahab see läheb või ikkagi kohustuslik, st. KV ütleb, et siit-siiani selleks ajaks tühjaks ja evakuatsiooni eest vastutavad suunavad ja kui vaja, sunnivad inimesed liikuma selleks ettenähtud vahenditega ettenähtud aadressile?
Evakuatsiooni reguleerib meil Hädaolukorra seadus ja selle alusel kehtestatud VV määrus nr 112. See otseselt vabatahtlikusest ei räägi, aga Päästeamet (kes Eestis evakuatsiooni korraldab, PPA aitab läbi viia ja KOV abistab) käsitleb evakuatsiooni mõistet nii, et see toimub kas vabatahtlikult või soovituslikult.
Venelaste strateegilised raketibaasid asuvad aga sügaval sisemaal ja sealt läheb aega nii 15 min, niiet kui rahuaja teisesest kasutusest on varjendid viidud õigeaegselt kasutuskorda, siis suure tõenäosusega jõuab kogu Helsinki varjuda ning kaotused on tuumarelva kontekstis tühised. Kaotused Tallinnas seevastu samas kontekstis oleks tohutud, sest need "varjumiskohad" täidavad oma ülesannet taolisel puhul üksnes äärelinnas.
Suuremad varjendid peavad Soomes olema kasutusvalmis 72 tunniga. Kas kolme ööpäevaga ei jõua mõnest Eesti linnast inimesed evakueerida?
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
affa
Liige
Postitusi: 417
Liitunud: 29 Jaan, 2021 12:15
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas affa »

Lõikes 1 sätestatakse, et ulatusliku evakuatsiooni otsustab oma pädevuse piires korrakaitseorgan KorS-i §-s 26 või 44 või HOS-i § 31 lõikes 1 sätestatud alustel ja korras. Seega hõlmab ulatusliku evakuatsiooni otsustamine nii kohustuslikku ehk viibimiskeelu (KorS-i § 44 ja HOS-i § 31) tagamiseks korraldatavat evakuatsiooni kui ka soovituslikku evakuatsiooni, mille puhul soovitab pädev korrakaitseorgan isikul ohualast lahkuda. Selline soovituslik evakuatsioon on sisuliselt teavitamine KorS-i § 26 tähenduses.

KorS-i § 26 järgi on korrakaitseorganil oma pädevuse piires õigus teha toiminguid, millega teavitatakse avalikkust või isikut ohu ennetamisest, ohukahtlusest, ohust või korrarikkumisest (teadaanded, soovitused, hoiatused). Selliseks teavitustoiminguks võib olla ka soovitus ohualast lahkuda. Evakuatsioon ei pruugi alati olla kohustuslik. Evakueerumist võidakse soovitada siis, kui tegemist on küll hädaolukorraga, kuid inimeste elu või tervis pole veel ohtu sattunud. Näiteks siis, kui hädaolukorra põhjustab ulatuslik kaugküttega varustamise katkemine, kuid see pole veel kestnud pikemat aega ja pole selge, kas see toob kaasa ohu elule või tervisele. Kaugküttega varustamise katkemine võib sellises olukorras märkimisväärselt häirida inimeste tavapärast elukorraldust. Seetõttu ei kehtestata sellise näite puhul viibimiskeeldu ega rakendata sundi viibimisekeelu täitmiseks ehk ei teostata sundevakutsiooni. Kuna aga inimeste tavapärane elukorraldus on oluliselt häiritud ja kui katkestus kestab pikemalt, võib ohtu sattuda nende elu või tervis, soovitatakse neil piirkonnast siiski lahkuda.

Kohustusliku evakueerimise aluseks on keeld kindlas kohas või piirkonnas viibida. Selleks kohaldab korrakaitseorgan evakueerimiskorralduse andmisel viibimiskeeldu. KorS-i § 44 lõike 1 järgi võib politsei või seaduses sätestatud juhul muu korrakaitseorgan ajutiselt keelata isiku viibimise teatud isiku läheduses või teatud kohas, kohustada teda selle isiku lähedusest või sellest kohast lahkuma või isikule või kohale teatud kaugusele lähenemisest hoiduma. KorS-i § 44 lõike 3 järgi tuleb inimesele säilitada võimaluse korral juurdepääs elu- ja töökohale. Oluline on see, et juurdepääs elu- või tööruumile tuleb 64 säilitada võimaluse korral. On selge, et kui inimese elu või tervis võib elu- või töökohas ohtu sattuda, ei saa sinna juurdepääsu säilitada. Samuti sätestatakse KorS-i § 44 lõikes 4, et viibimiskeeldu võib rakendada kuni aluse äralangemiseni. Viibimiskeeldu rikkuva isiku suhtes on õigus kasutada vahetut sundi nii kaua, kui see on eesmärgi saavutamiseks vältimatu (KorS-i § 44 lg 5). Seni kuni püsib põhjus, miks inimesed on evakueeritud, võib nende viibimise ohustatud alal keelata. Keeldu rikkuva isiku suhtes võib kohaldada vahetut sundi ehk sundevakuatsiooni. Seejuures tuleb loomulikult arvestada proportsionaalsuse põhimõttega ehk inimeste õiguste piiramine peab olema proportsionaalne ähvardava ohuga.

Eriolukorras on viibimiskeeldu võimalik rakendada HOS-i § 31 lõike 1 alusel – kohustada isikut eriolukorra piirkonnast või selle osast lahkuma ning keelata tal eriolukorra piirkonnas või selle osas viibimine. Eriolukorra piirkond on ala, kus on eriolukord välja kuulutatud, kas terves riigis, ühe või mitme maakonna või KOV-i territooriumil (HOS-i § 20). HOS-is sätestatud viibimiskeeld on põhimõtteliselt sama, mis KorS-is sätestatud viibimiskeeld, sest selle eesmärk on keelata inimestel kindlas kohas viibimine. Kui KorS-is sätestatud viibimiskeelu kohaldamiseks peab olema täidetud kindel KorS-i § 44 lõikes 1 nimetatud tingimus, siis eriolukorras võib viibimiskeeldu kohaldada juhul, kui see on vajalik hädaolukorra lahendamiseks.
Hädaolukorra seaduse käsiraamat
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Smith »

Ilmselt siis olen valesti aru saanud ja ka Päästeamet on mõista andnud, et kui linnasid hakatakse enne sõjategevust evakueerima (millest ju meil jutt käis), siis see on ikkagi vabatahtlik (rangelt soovituslik), ei hakata vahetut sundi kasutama. Eks ka seetõttu, et lihtsalt poleks ressurssi igat pooletoobist jõuga kuhugi vedada.

https://www.rescue.ee/et/juhend/elanikk ... akuatsioon

Korrakaitseseadust rakendatakse ikka päästesündmuse kontekstis.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
affa
Liige
Postitusi: 417
Liitunud: 29 Jaan, 2021 12:15
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas affa »

Smith kirjutas: 19 Dets, 2023 20:58 ... ka Päästeamet on mõista andnud ...
Ei vaidle, aga küsin viidet.
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Smith »

Ulatuslik evakuatsioon
Ulatuslik evakuatsioon on hädaolukorra või selle ohu korral elanikkonna ajutine ümberpaigutamine ohutusse asukohta. Saab rääkida võimalikest tuhandetest evakueeritavatest ja mingitel juhtudel isegi suurematest arvudest.
Evakuatsioon võib toimuda enne sündmust, selle ajal või pärast, kas vabatahtlikult või soovituslikult.
Vaata kasvõi sedasama Päästeameti kodulehekülge. Rohkem viiteid ei oska hetkel anda, aga nii olen mina aru saanud erinevatest Päästeameti kirjutistest, ETV telesaadetest ja SKA korraldatud üritustustelt. Pean veidi mälus sobrama, kust mul selline arusaam kujunenud on.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
affa
Liige
Postitusi: 417
Liitunud: 29 Jaan, 2021 12:15
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas affa »

Milline KV nägemus on evakuatsiooni vabatahtlikkusest/kohustusest?
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Smith »

Mina seda ei tea. Juhtroll on minu arusaamist mööda antud Päästeametile, kes kaasab siis PPA, KOVid jms , et Kaitsevägi saaks rahus sõdimisele keskenduda. See on, aga teooria…
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
affa
Liige
Postitusi: 417
Liitunud: 29 Jaan, 2021 12:15
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas affa »

Varjumise kõrval on oluline evakuatsioon – võime suunata rahvamassi liikumist. Kuhu evakueeritakse näiteks Narva linna jagu inimesi ja mida nendega seejärel peale hakatakse? Hannes Nagel täpsustas: «Kes hakkavad neile elutähtsaid teenuseid pakkuma, kuidas toimib haridus, tervishoid? Milline Eesti omavalitsus või institutsioon on valmis seda keerulist logistikat haldama? Aga kui evakueerimiskoldeid on rohkem kui üks? Puudub igasugune arusaam, mis saab edasi.»
https://www.postimees.ee/7922427/null-v ... -erinevalt

Kui õige pisut veel jokutada, läheb kiire mööda..
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Smith »

Siin tuleb vaadata otsa poliitikutele. Elanikkonnakaitse kontseptsioon valmis meil alles 2018 ja aastal 2022 anti Päästeametile 86 miljonit eurot. Kusjuures ühekordne-, mitte püsirahastus ja selle eesti taheti saada palju ja kiiresti: elanike teadlikkus (olevalmis äpp, kampaaniad jms), ohuteavitus (eealarm, sireenid), varjekohad, evakuatsioon, varud jne. Meil on siiani puudunud isegi adekvaatsed õppekavad ja seega inimised, kes seda teemat valdaks ja arendaks. Liiga vähe, liiga hilja…
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma ise arvan, et nullpunktist üle saada, on vaja
1. lahendada probleem rahaga, suurendades PA eelarvet vähemalt 2 korda või
2. kulutada vähem raha ja kasutada sõduri leidlikkust

Kui peaks puhkema sõda ja rinnet ei saa piiril kohe pidama, vaid vastane suudab haugata suuri territooriume, siis evakuatsioonivõimekus peab olema 2 nulli suurem sellest, mis täna on. Ehk siis arvutage igaüks ise, kas sellest käputäiest naiskodukaitsjatest ikka piisab, mulle tundub, et mitte. Me räägime 2 suurusjärku ehk 100 korda suuremast vajadusest kui täna on võimalusi.

Üldiselt - kõigepealt on vaja luua üldine evakuatsioonistrateegia. See, et Idaviru ja Tartu kandis vajub 200 000 inimest Tallinna, pole kuigi terav idee, kuid asja isevoolu lastes võib nii minna. Nõuka evakuatsiooniplaan vähemalt taolisi rumalusi ei sisaldanud. Teiseks on strateegiat vaja selleks, et sobitada see kokku transporditeedega ja jagada ära, mis jääb tsiviilile ja mis sõjaväele. Vastasel juhul tekivad meil omaalgatusliku paanika korras ummistatud teed, kuhu idanaaber tuld annab (et takistada KV liikumist) ja kus lõpuks ei liigu mitte keegi.

Minu arvates tuleb inimesi evakueerida ikkagi suuresti maapiirkondadesse seal, kus pole lahinguid oodata. Ja arvestada tuleb sellega, et NATO_VF konflikti kohal ripuvad ALATI tuumaeskalatsiooni mustad pilved ehk inimesi sihtmärgialadele pole arukas koguda.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
affa
Liige
Postitusi: 417
Liitunud: 29 Jaan, 2021 12:15
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas affa »

NATO käsitleb ulatuslikku evakuatsiooni tihedas seoses elanike iseenesliku ja kontrollimatu liikumisega, mille põhjusteks on ennekõike sõjalise ründe oht, aga ka muud ulatuslikud kriisiolukorrad (NATO Standardization Agency, 2013).
Liikmesriikidele on antud kohustus luua vajalik võimekus haldamaks kontrollimatult liikuvaid inimhulki (sisepõgenikke) ning tagada neile esmavajalikud tingimused: füüsiline turvalisus, varjualune, toit, vesi, tervisekaitse, hügieen, psühhosotsiaalne abi ja transport. Lisaks peavad liitlasriigid tagama õigusliku süsteemi, et korraldada rahvusvahelise abi küsimine, vastuvõtmine ja pakkumine (Elanikkonnakaitse kontseptsioon, 2018).
'
Evakuatsiooni viib läbi Politsei- ja Piirivalveamet. See tähendab, et Politsei- ja Piirivalveamet peab korraldama kõik evakuatsiooniga seotud tegevused, välja arvatud need, mis on seadusega pandud teistele asutustele. Detailsed plaanid, kuidas ulatuslik evakuatsioon korraldatakse, lepitakse Politsei- ja Piirivalveameti ning evakuatsiooni läbiviimisesse kaasatud asutuste vahel kokku hädaolukorra lahendamise plaanide ja evakuatsioonikohtade plaanide koostamise käigus (Ulatusliku evakuatsiooni korraldamise õiguslikud alused, 2017).
Sõjalise ründe ohu korral on ulatusliku evakuatsiooni läbiviimise võime Eesti elanike kaitseks kriitilise tähtsusega, kuna elanikele puuduvad ohu eest piisavat kaitset pakkuvad varjumisvõimalused. Relvakonflikti korral on ressursside kättesaadavus selle korraldamiseks märksa piiratum ning võimalike sisepõgenike hulga tõttu on vaja ka nende liikumist ohjata ja neile abi andmist korraldada. NATO liikmesriikide vahelise kokkuleppe kohaselt on igal riigil vaja luua valmisolek esmavajaliku abi tagamiseks ka välisriigist kontrollimatult saabuvatele inimestele minimaalselt 2% oma rahvaarvu ulatuses (Elanikkonnakaitse kontseptsioon, 2018).
Tsiviilisikute liikumine kriisi ja sõjaolukorras ning selle mõju riigikaitseliste üksuste tegevusvabadusele; Aarla-Kask, Maret

Soovitan.
Kasutaja avatar
Castellum
Liige
Postitusi: 2698
Liitunud: 27 Dets, 2008 23:29
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Castellum »

Kindlusarhitektuur on osa meie elukeskkonnast
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tallinnas on linnas vaba ruumi juba nii vähe, et ilma maa-aluse parklata ei ehitata ühtegi suuremat elumaja.
Astangul saab just valmis üks suurem elumaja, auk oli selline, et seal maa-aluses parklas paistab lausa 2 korrust olevat.
Soomes oli mingi vastavasisuline uuring, et ajalooliselt on ehituse kallinemine varjendite pärast olnud ca 7%.
Tänane ehituse hinnamullistumine on kindlasti palju suurem kui umbes 10% kandis olev ehituskulude lisa.
Kui meil korteri müügihind läbi majandustsükli kasvab 100 või 200% võrra.

Ja Soome % oli rõhuga "varjendid", mitte "varjumiskohad" st suvakeldrid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
affa
Liige
Postitusi: 417
Liitunud: 29 Jaan, 2021 12:15
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas affa »

[...] Uue aasta väljaõppe plaanidest rääkides tõi malevapealik välja selle, et sügisel oktoobrikuus tuleb õppus Sibul, mis oma ülesehituselt ja formaadilt on üsna sarnane Ussisõnadega.[...]
[...]
Enne Sibulat tuleb Naiskodukaitsel ja Päästeametil päris suur evakuatsiooniõppus, mille eesmärk on läbi harjutada Lõuna maakaitseringkonnast tsiviilelanikkonna evakuatsioon. „Evakueerime inimesi Põlva-, Võru-, Valga- ja võib-olla ka Tartumaa aladelt Viljandimaale. Siin on ka Kaitseliidul oma roll mängida,” ütles Lapp. [...]
https://ajalehtomamaa.blogspot.com/2023 ... dOXYqCH6hY

Lapil oli juba aspirandina kombeks korraga palju häid uudiseid edastada - vabalt, rivitult, võite suitsetada..
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23192
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis

Postitus Postitas ruger »

Rootsi tsiviilkaitseminister Carl-Oskar Bohlin pidas riigikaitsekonverentsil kõnet kuningale ja teistele kohalolnutele.
Mul on midagi olulist öelda. Siin saate lugeda või kuulata minu tänast rahva ja kaitse riigikonverentsi kõnet.

Teie Majesteedid, Teie kuninglikud kõrgused, ministrid, suursaadikud, austatud külalised,

Olen tänulik täna siinse kuulajaskonna eest, kuid selle kõne tegelik publik on palju laiem, see on kogu Rootsi, kogu totaalne kaitse.

On tavaline, et tahetakse näha elu sellisena, nagu soovite, mitte sellisena, nagu see tegelikult on. Juurdepääs sõja ja terrori julmusele on senisest filtreerimatum, niipea kui võtame telefoni taskust välja. Vaatamata sellele vahetusele näib, et meie vaimsed kaitsemehhanismid viivad paljud siiski järeldusele, et see kõik toimub kusagil mujal. Seal aga mitte siin.

Rahvale, kelle meeldiv kaaslane on olnud rahu ligi 210 aastat, on idee sellest kui vankumatust eksisteerivast konstantsist mugavalt kättesaadav. Kuid selles järelduses puhkamine on muutunud ohtlikumaks kui väga pikka aega. Paljud on seda öelnud enne mind, aga lubage mul öelda seda ametijõuga. Vähem pakitud ja ilustamata selgusega:

Rootsis võib sõda tulla.

Ma ei taha apelleerida eelkõige teie hirmule, vaid hoopis teie ettekujutusele olukorrast. Püüan avada ust, ust, mis ei ole sageli blokeeritud ja täis kõiki elu igapäevaseid nõudmisi, väljakutseid ja katsumusi. Uks, mis paljude rootslaste jaoks võib olla eluks ajaks suletud, Uks tulemustuppa, mis kohtub meile portaali küsimusega: kes sa oled, kui tuleb sõda?

Putin ei saanud kunagi aru, et ta lõi 2014. aastal jalaga sisse iga ukrainlase ukse. Täieliku sissetungi ajal 2022. aasta veebruaris oli ukraina rahvas 8 aastat individuaalselt ja kollektiivselt sõnastanud oma vastuse, nimelt: me oleme rahvas. ja ühiskonda, mis seisab silmitsi totaalse sõjaga täieliku vastupanuga, ja seda nad ka siis tegid. Venemaa pealetung pidi seisma silmitsi kogu Ukraina ühiskonna ühtse jõuga. Sellist pingutust saab teha piisavalt kiiresti vaid siis, kui valdav enamus on olukorrast teadlik ja mõistab, mis on kaalul.

Ühiskondlik vastupidavus nõuab just seda, olukorrateadlikkust. Üksiku kodaniku, töötaja, ettevõtja ja juhtivtöötaja teadlikkus avalikus halduses. Kuid ei piisa ainult selle probleemiga aja veetmisest. Tsiviilkaitse ei ole eelkõige seminariharjutus. Teadlikkus tuleb muuta praktiliseks tegevuseks. Tegevused, mis tegelikult läve tõstavad.

Igaüks peab mõistma, et aeg võib olukorras, kus me oleme, olla meie kõige väärtuslikum taastumatu ressurss. Kui miski mind öösel üleval hoiab, siis see on lihtsalt liiga aeglane.

Ei, kõik ei ole veel lõplikult paika pandud, kõik uued õigusaktid ei ole paigas ja kogu rahastus seoses määratletud sihtpildiga on samuti määramata, kuid totaalkaitse ehitamine ei ole projekt, mis ootab enne kasutuselevõttu lõppkontrolli. .

Kellelgi pole volitust teisi oodates paigal puhata. Igaühel on volitused planeerida, harjutada ja võtta meetmeid, mis suurendavad vastupidavust oma vastutusvaldkonnas. Tegutsemata jätmine ei ole lubatud moodus operandi.

"Aga ma ei tea, mida teha?" Mõnikord kuulen kedagi ütlemas. Lubage mul siis vastata mõne vastuküsimusega.

Kas olete hädaolukordadele reageerimise asutuse tippjuht? Hea küll, kas olete oma sõjakorralduse üles ehitanud ja määratlenud, milliseid tegevusi tuleb säilitada ja milliseid mitte? Kas olete taganud ohutusnõuete järgimise ja vajaliku juurdepääsu alternatiivsetele sidepidamise võimekustele? Kas teil on tõhus koostöö ülejäänud sektoritega? Kas olete sõlminud vajalikud lepingud vabatahtlike kaitseorganisatsioonidega, et kõrgendatud valmisoleku korral oleks võimalik mehitada lisaülesandeid? Kui ei: alustage!

Kas olete vallavolinik? Hea, kas hooldustegevuseks on tagatud sõjakorraldus, ohutuspunktid, avariiveeplaan ning üleliigne toidu-, soojus- ja elektrivarustus? Kas teil on toimiv vabatahtlik ressursirühm? Kui ei: alustage!

Kas olete töötaja? Hea, kas olete tööandjalt küsinud, milline peaks välja nägema teie roll töökoha sõjakorralduses? Kas oled mõelnud, milliste kriitiliste sõltuvustega oma igapäevaelus pead hakkama saama, et rasketes keskkonnatingimustes edasi töötada? Kui ei: alustage!

Kas olete eraisik? Hästi, kas olete võtnud vastutuse oma koduvalmiduse eest? Kas olete mõelnud, kas teil on aega vabatahtliku kaitseorganisatsiooniga liituda? Kui ei: alustage!

Kui sa pole alustanud, siis oled maha jäänud, kui ei oska, võid küsida kelleltki, kes on juba alustanud, või küsida MSB-lt. See pole raskem kui see.

Ka valitsusamet peab hoo üles võtma. Seda, mida saab kiiresti teha, tuleb teha kiiresti, mitte millegagi ei tohiks asjatult viivitada ja kus saab otseteid, siis teeme seda. Piisavalt hea homne on parem kui täiuslik 5 aasta pärast.

Alates sellest, kui asusime kaitseministeeriumisse, on olnud oluline püüda välja murda suurte tööde alamhulgad ja need kiirendada, et näha võimekuse kasvu siin ja praegu.

Üks selline näide on tsiviilkohustus. Samal ajal, kui lisasime kõrgendatud valmisolekus põhjaliku ülevaate kogu ühiskonna personalivajaduse kohta, oleme välja toonud sektorid, kus on eeldus kiiremaks edenemiseks.

Kõik öeldud ja tehtud, kodanikuteenistus on nüüd aktiveeritud ja juba aasta jooksul algavad päästeteenistuses tsiviilteenistuses olevate isikute täiendkoolitused. Samamoodi töötame tarnevalmidusega. Hiiglaslik tagasivõtt, mida ei rahastata ega uurita täielikult kõigis osades, kuid mille puhul oleme siiski otsustanud alustada kiirülesannetega MSB-le ja Norra majanduskasvu agentuurile, et täita ka ärimaailmas ja ärimaailmas valitsevat suurt kohustust. kus oli mõjuval põhjusel pettumust riigi loidus küsimuses.

See võib kõlada karmilt, aga kui mind kritiseeritakse seetõttu, et oleme lühendanud suunamisaegu või sarnaseid ettevalmistusprotsessi etappe, siis elan sellega kaasa. Igaüks peab sisendama, et olukord erineb sellest, millega oleme siin riigis harjunud.

Maailm seisab silmitsi julgeolekupoliitilise arenguga, mis on suuremate riskidega kui pärast Teise maailmasõja lõppu. Seisame Ukraina, oma liitlaste ja reeglitel põhineva maailmakorraga ning teeme seda teos ja tähenduses ühe demokraatia arsenalina. See kõik nõuab meilt senisest rohkem ja see saab alguse mõistmisest, et Rootsi on meie kaitseks.

Lubage mul seetõttu lõpetada sealt, kus ma alustasin, uksega, mida üritasin avada. See võib tunduda tume ja düstoopiline. Kuid pigem vaadake seda teistpidi. Enamiku inimeste jaoks ei ole meie riik hotellituba, mille võib saada või kaotada, mitte tavaline maatükk, kuhu ei kuulu. Suurele osale inimestest on see meie ainus ja päris kodu. See on maakera killuke, mille tahame jätta oma tulevastele põlvedele tervena ja paremas seisukorras, kui me selle pärisime. Selle kõige, meie korra, oma vabaduste ja demokraatlike ideaalide kaitsmine on see, milleks see kõik on ja selles arusaamises kasvame kõik ülesande raskuse all.
https://twitter.com/CarlOskar/status/17 ... 3485391064
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist