Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Kapten Trumm kirjutas: 29 Veebr, 2024 9:31 See muide ei toimi nii, et ostad doonoriks sõiduki, teed selle väärtuslikust tühjaks ja annad selle romusõidukina Kuusakoskisse.
Kuusakoski tahab saada komplektse auto, mitte paljast kere kandevosa. Kui seda pole, siis sa utiliseerimistõendit ei saa.
Jamajutt.
See komplektsuse nõue tuleb sellest et kuusakoski tahab ka teenida ja ei võta vastu autot, mis koosneb ainult plekist ja polstrist. Kui tahad doonorit viia, siis pead selle kõigest mittemetalsest tühjaks tegema - kütus, õli, klaasid, plastik, istmed, polster, kõik-kõik. Kui midagi külge jääb, läheb prahiprotsent lakke.
Võetakse pleki hinnaga, hinnakirjas seisis veel hiljaaegu sellise auto jaoks "teras3" real: kuiv sõiduk, puhastatud sõiduk. Viimase puhastatud jäänuse viisin sinna oktoobris. Peaks muidugi üle küsima, miks nad selle kirjelduse hinnakirjast välja rookisid...

Dokumendid peavad muidugi olemas olema ja vin-kood tuvastatav.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
logistik76
Liige
Postitusi: 316
Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas logistik76 »

Fantoomid saab juulist arvelt maha. Seaduslikult ja tasuta. Kui muidugi opositsioon selle seaduse peale ka veiderdama ei hakka.
https://www.err.ee/1609266939/valitsus- ... tutamiseks
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Seda teed pidi saab maha ainult fantoomid- st mitte-eksisteerivad sõidukid. Kustutades arvelt sel teel garaazis oleva hobiauto projekti, siis seda hiljem arvel taastada ei saa. Mina väidan, et selle väidetava 200 000 "fantoomi" hulgas on päris korralik arv selliseid, mis on tegelikult hea tervise juures, sest ministeeriumiklounide jaoks on ainsaks kriteeriumiks ajutine arvelt kustutamine. Minu garaazis on selliseid mitu - ja sugugi mitte fantoomid. Ajutiselt kustutanud olen seepärast, et liikluskindlustuse fond ei käiks mind ahistamas.

Hobiautod valmivad alati kevadeks (millise aasta kevadeks, on iseasi) ja sestap võib mõni ka 10a arvelt maas olla - mis ei tähenda, et ta kunagi sõitma ei hakka.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
teeline35
Liige
Postitusi: 1838
Liitunud: 11 Apr, 2010 9:21
Asukoht: LÄÄNEMAA
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas teeline35 »

AMvA kirjutas: 29 Veebr, 2024 9:26
teeline35 kirjutas: 28 Veebr, 2024 23:20
Direktiiv ei ole mingi ülimuslik, otsekohalduv õigusakt, vaid pigem suunis liikmesriikide õigusloomele mingis valdkonnas.
Paraku Euroopa asjade komisjoni ametnikud seda niimoodi tõlgendavad ja kui seda ei täideta nende nägemust mööda tormavad Euroopa komisjoni kaebama ning järekordne väärteo menetlus algab!
Mõnda fakti sellise käitumise kohta?
Linkidega jään hätta, aga mingi aeg tagasi tuli ka poliitikutele nagu välk selgest taevast eesti võetud kliimakohustused, mis olid äärmuslikud ning idiootsed. üldsuse pahameele peale kehitasid Euroopa asjade komisjoni ametnikud õlgu. Nende allkirju dokumentidel pole. Poliitikud peavad ise vaatama millele alla kirjutavad. Järgmiseks "Estonian Air" ja "Air Baltic" Läti riik on "Air Balticusse " maksumaksja raha igat pidi kallanud ja pole mingit keelatud riigiabi probleemi, aga millegi pärast "Estonian Airi" suhtes vastav menetlus algatati ja edukalt! Vahepeal oli ka mitmeid väärteo menetlusi kus minu hinnangul noriti mingite eesti siseriiklike asjade kallal, mis normaal oludes ei jõuagi EL komisjoni huvipiirkonda. Ajakirjanduses avaldatu põhjal algatati menetlused eestist tulnud märgukirjade peale!
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

teeline35 kirjutas: 29 Veebr, 2024 19:15
AMvA kirjutas: 29 Veebr, 2024 9:26
teeline35 kirjutas: 28 Veebr, 2024 23:20 Paraku Euroopa asjade komisjoni ametnikud seda niimoodi tõlgendavad ja kui seda ei täideta nende nägemust mööda tormavad Euroopa komisjoni kaebama ning järekordne väärteo menetlus algab!
Mõnda fakti sellise käitumise kohta?
Linkidega jään hätta, aga mingi aeg tagasi tuli ka poliitikutele nagu välk selgest taevast eesti võetud kliimakohustused, mis olid äärmuslikud ning idiootsed. üldsuse pahameele peale kehitasid Euroopa asjade komisjoni ametnikud õlgu. Nende allkirju dokumentidel pole. Poliitikud peavad ise vaatama millele alla kirjutavad. Järgmiseks "Estonian Air" ja "Air Baltic" Läti riik on "Air Balticusse " maksumaksja raha igat pidi kallanud ja pole mingit keelatud riigiabi probleemi, aga millegi pärast "Estonian Airi" suhtes vastav menetlus algatati ja edukalt! Vahepeal oli ka mitmeid väärteo menetlusi kus minu hinnangul noriti mingite eesti siseriiklike asjade kallal, mis normaal oludes ei jõuagi EL komisjoni huvipiirkonda. Ajakirjanduses avaldatu põhjal algatati menetlused eestist tulnud märgukirjade peale!
Need näited on mingi täiesti suvaline müra ja ei oma mingit puutumust sinu esitatud väitega ja sellele palutud näidetele.
Sten1111
Liige
Postitusi: 238
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

Kapten Trumm kirjutas: 29 Veebr, 2024 9:31
Kui juppe maha müüa ei taha siis tõmba oma auto juppideks ja kere vii ära, saad registrist maha.
See muide ei toimi nii, et ostad doonoriks sõiduki, teed selle väärtuslikust tühjaks ja annad selle romusõidukina Kuusakoskisse.
Kuusakoski tahab saada komplektse auto, mitte paljast kere kandevosa. Kui seda pole, siis sa utiliseerimistõendit ei saa.
Umbes sama jutt on ka romulates, nad ei võta vanarauda vastu, auto peab olema enamvähem komplektne. Vastvat kohustust, et nad peavad hakkama vastu võtma kõike, alles hakatakse seadustama (sellest oli paar päeva tagasi AK-s juttu seoses automaksuga).

Niiet need teooriad ei pea paika.

Kuusakoski tingimused:https://www.kuusakoski.com/et/estonia/e ... /soidukid/
Ühesõnaga, tühjaks tehtud karkassi saad sa müüa mõistagi vanametallina, aga sellisel juhul sa utiliseerimistõendit sealt ei saa. Ja ilma selleta ei saa peale mai 2004 registritehingutega autot ka arvelt maha võtta. Ilma selle vastuvõtu kohustuseta on iga romula ja metalli kokkuost nagu monopol, et otsustan ise, mida ma suvatsen vastu võtta.

Kel on vaja doonorautot, tuleb seda edaspidi tuua välismaalt (siin arvele võtmata) või valida nende hulgast siin, mis pole arvel.
Toimib küll. Ise olin kõrval kuna mul oli konksuga auto. Mingi sodi % määrati aga see oli tühine, 3% äkki. Vin kood peab tuvastatav olema
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Saab küll utiliseerimistõendi ja sellest on siin teemas ka varem juttu olnud.
Kui auto on ise tühjaks roogitud saab lihtsalt kehva hinna sest katalüsaator on ju läind. See maksab rohkem kui ülejäänud auto. Ekstreemsematel juhtudel on piisanud ka sellest kui relakaga väljalõigatud plekitükk VIN-koodiga on vastuvõtja lauale pandud.
Oluline on see konkreetne auto enam kunagi ellu ei ärkaks.

Ja meenutan ühtlasi et peal Kuusakoski on ka teisi utiliseerijaid alates romuplatsidest.
moscito
Liige
Postitusi: 282
Liitunud: 30 Juun, 2017 10:56
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas moscito »

Vanarauas öeldi minule, et vin numbriga peab olema kaasas paras kogus autot. Kas ühes tükis või mitmes ei oma tähtsust, visuaalselt peaks vin ja raud kokku sobima.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Praegu on autodel tekkinud uus äralagunemise moodus - mida on põhjustanud tootjate järjekordne katse 20 eurot kokku hoida. Nimelt on turule juba mitmeid aastaid toodetud autosid, mis kasutavad hammasrihma, kuid vaikimisi on see paigutatud lihtsalt keti asemele ja käib seega läbi karterist (õli) ja mõistagi rihma kulumissaadused satuvad ka õlisse.

Tulemuseks on õlisõelade ummistumine (mõnel autol on lisaks õlivõtjale ka õlisõel turbo õlitoitel) ja sellest johtuvad erinevad mootori kahjustused - enamasti sellest, et autodel pole juba ammu õli manomeetreid armatuuris ja kui sul on koormatud mootoriga 1 bar õlisurvet, siis ei saa sa kusagilt probleemist teada.

Piinlikul kombel on sellise lagunemise üks pioneere Honda (need uued 1,5 bensiinimootorid), aga ka ka VW, kes oma ikalduvad nukkvõlliketid asendas õli sees käiva hammasrihmaga :dont_know:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Benjy
Liige
Postitusi: 542
Liitunud: 03 Jaan, 2015 22:08
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Benjy »

Wet timing belt, tundub suht laialt kasutusel olema - https://www.ogsmechanics.com/wet-timing-belt/
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kes hammasrihma on ise vahetama pidanud, kujutab ette kuipalju on nende tänapäevaste "long life" hammasrihmade puhul kummisodi seal hammasrihma "kojas", eriti palju on veel siis, kui esimene simmerling vähe lekib ja alumine rihmaratas veits õline olema kipub. Honda puhul pidi sodiga ummistuma mingi sõel, mis on turbo õlitoitele vahele pandud, mis tähendab turbo õlinälga ja selle rikkumist (sellest saadakse tavaliselt aru siis, kui turbiin enam ringi ei käi). Ja eks taolisi ummistusi soodustavad ka legendaarsed "long life" õlid ja "pikendatud õlivahetusvälbad".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
wolfgang
Liige
Postitusi: 1042
Liitunud: 28 Dets, 2008 22:44
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas wolfgang »

autodel pole juba ammu õli manomeetreid armatuuris ja kui sul on koormatud mootoriga 1 bar õlisurvet, siis ei saa sa kusagilt probleemist teada.
Vat see on mu meelest kõva jama küll. Mis kuradi kokkuhoid see ühe kellakese ära jätmine on? Samal ajal on teada hulgim juhuseid, kus see kell oleks võinud, teemat läbihammustavat inimest, mootori kokkujooksmisest säästa.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Viimane tootmises olnud suurseeriaauto, millel oli õlisurve manomeeter armatuuris, oli Vaz-2106, mida venes toodeti kuskil 2010ndateni. Läänes oli vist W124 ja W201. Õlisurve kaob ootamatult harva, kuna tänapäeva mootorid eriti ei leki, kaob ikka vähehaaval ja kui tühikäigul õlikannu tuli juba põleb, on enamasti mootor puuduliku õlisurve/õlitusega juba mõnda aega töötanud ja kahju on tavaliselt sündinud.

Õlirõhu märgutuli hakkab tavaliselt põlema 0,4 bar juures, mis ei tähenda, et 1 bar pööretel piisav oleks (kuigi tuli ei põle). Kuna õli imeda on raskem kui pumbata, siis ködi täis õlisõel võib seda teha kõll.

Teine asi, mille eest tasub hoiatada, on liigse hermeetiku kasutamine mootori kokkupanekul. Näiteks karteripõhja paigaldusel. Liigne hermeetik pressitakse nii välja (sealt pühid lapiga ära) kui ka sissepoole. Kokkupuutel tulise õliga muutub tavaline silikoonhermeetik selliseks plastmassitaoliseks rabedaks olluseks, mille tükid on pärast õlivõtja sõelas ja imestad, miks hoole ja armastusega sõitnud mootor 100 tuhande järel taas õlikannu vilgutab. Võtad lahti ja selgub, et 2/3 õlivõtja sõelast on neid "plastitükke" täis - ja saalede lahtivõtmisel muidugi on näha, et pronks juba paistab. Ehk kogu värk on mõnda aega töötanud puuduliku õlitusega, aga sina ei teadnud sellest midagi (õlisurve kellaga oleks õigel ajal teada saanud).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Benjy
Liige
Postitusi: 542
Liitunud: 03 Jaan, 2015 22:08
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Benjy »

õlirõhu saab ju tegelikult obd abil ecu seest kätte. võibolla tasuks obd lugeja ligi võtta ja aegajalt masina parameetreid kontrollida.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Benjy kirjutas: 05 Mär, 2024 11:32 õlirõhu saab ju tegelikult obd abil ecu seest kätte. võibolla tasuks obd lugeja ligi võtta ja aegajalt masina parameetreid kontrollida.
Selleks peab autol olema ka vastav andur, mitte ainult see märgutule oma (mis ühendub õlirõhu langusel alla 0,4 bar). Mul on BMW 3,5 rida 6 mootori peal mehhaaniline õlisurve kell, aga ka temperatuuri omad (nii vesi kui õli). Kui õues on 15 kraadi sooja, siis kulub mootori töötemperatuuri saavutamiseks umbes pool tundi normaalpööretel sõitu (kui õli ka lõpuks 90 kraadi on) ja õlisurvet on mõtet mõõta siis - ehk taoline mõõtmine on tegelikult aeganõudev, mitte lihtsalt panned skänneri külge.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 1 külaline