Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

wolfgang kirjutas: 05 Mär, 2024 11:10
autodel pole juba ammu õli manomeetreid armatuuris ja kui sul on koormatud mootoriga 1 bar õlisurvet, siis ei saa sa kusagilt probleemist teada.
Vat see on mu meelest kõva jama küll. Mis kuradi kokkuhoid see ühe kellakese ära jätmine on? Samal ajal on teada hulgim juhuseid, kus see kell oleks võinud, teemat läbihammustavat inimest, mootori kokkujooksmisest säästa.
Uutel autodel mitte ainult "puudub õlirõhu andur" vaid vända pööretel alla 2000rpm tarkvaraliselt lülitatakse välja armatuuris "õlikontrolltule süttimise võimalus".
See on taotluslik tegevus, et autoomanik mingi "vilkuva tulukese" pärast ei käiks remondikodasid tüütamas ja kui mootor on kotis, saab vajadusel alati esindusest uue mootori tellida.
(Oma autol lülitasin programmist õlitule süttimise piirangu välja.)

Ei lõppe mul kurtmised uute (kaasaegsete) autode vigade pärast.
Eelmine 2022 aasta masinal lõppes nukakett 105000km pealt ja nii nagu üleeelmiselgi masinal (115Mm 2020) läks vahetusse terve mootori ülemine ots ning masin pidi oma 1,7 aatstasest kasutusajast ca 2 kuuse perioodi garantiiremondis seisma.

Nüüd on mul 2024 aasta saksarahvaauto (mille mootor teeb hetketi sellist häält nagu näriks proteesidega naftat), millel esimest korda süttis armatuuril veatuli kui läbisõit kellal oli vaevalt 200km. See raviti esinduses "tarkvara uuendamisega".
2000km läbimisel oli jäätunud (kinni külmunud) tagaukse avamise lüliti ja kuna muid võimalusi juhil peale ÜHE lüliti selle ukse avamiseks ei ole, siis tuli oodata ilma soojenemist et uks avaneks.

Eile hommikul (4900 kellal) oli väljas -5C külma ja auto aknad paksult jääs ning hommikul ei hakanud tööle keset armatuuri olev suur nutiekraan ning samas kuvati veateated armatuuris.
Raadio mitte toimimine oli väike häda selle kõrval, et kogu salongi kliima juhtimine toimub selle nutiekraani abil ja kui see ekraan ei tööta ei ole mingit võimalust soojenduste juhtimiseks.
Viga sai kõrvaldatud elektripuhuriga salongi soojendades, mis tähendab et alati peab enne ajapeale starti isiklikult veendudma, et auto oleks sellel stardil kasutatav.

Muidugi treenib parema käe lihaseid, meie "kevadistel raputavatel teedel", sõidu ajal ekraaninäppimine, sest kui "õige pikkusega vajutuse" asemel näpp ekraanil juhtub "libisema", siis kuvatakse mingi järgmine leht millelt tuleb vajaliku toimingu sooritamiseks omakorda tagasi liikuda.

Muidugi kõigega on võimalik harjuda ja kui kasutaja ei ole kogenud teistsugust reaalsust, siis ei oskagi tahta.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
wolfgang
Liige
Postitusi: 1042
Liitunud: 28 Dets, 2008 22:44
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas wolfgang »

Novott. See Olavi tekst tuleks nüüd Eurokomisjoni saata ja debiilsuste asemel võiks vastu võtta direktiivi, et Euroopas müüdavatel autodel peab olema analoog õlirõhuandur ja seda kuvav analoog "kell". Lisaks geneka pinge kell. Järgmine võiks muidugi olle "Fuck the fueal economy", aga see on palju tahta, neist, ma kardan.
Trummi väite peale, et viimane õlirõhu näiduga seeriamasin oli 06 või mingid mersud, hakkas kummitama, et ikka mingis uuemas ma seda nägin ja armunult jõllitasin. Ja kummitas ja kummitas ja meelde tuli Jeep Wrangler, mingi 2000 vist. Nii õlirõhk kui geneka pinge täiesti olemas. A noh seegi 24 aastat vana tehnika juba ja moraalselt vbl žiksist isegi vanem.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 05 Mär, 2024 13:56
wolfgang kirjutas: 05 Mär, 2024 11:10
autodel pole juba ammu õli manomeetreid armatuuris ja kui sul on koormatud mootoriga 1 bar õlisurvet, siis ei saa sa kusagilt probleemist teada.
Vat see on mu meelest kõva jama küll. Mis kuradi kokkuhoid see ühe kellakese ära jätmine on? Samal ajal on teada hulgim juhuseid, kus see kell oleks võinud, teemat läbihammustavat inimest, mootori kokkujooksmisest säästa.
Uutel autodel mitte ainult "puudub õlirõhu andur" vaid vända pööretel alla 2000rpm tarkvaraliselt lülitatakse välja armatuuris "õlikontrolltule süttimise võimalus".
See on taotluslik tegevus, et autoomanik mingi "vilkuva tulukese" pärast ei käiks remondikodasid tüütamas ja kui mootor on kotis, saab vajadusel alati esindusest uue mootori tellida.
(Oma autol lülitasin programmist õlitule süttimise piirangu välja.)

Ei lõppe mul kurtmised uute (kaasaegsete) autode vigade pärast.
Eelmine 2022 aasta masinal lõppes nukakett 105000km pealt ja nii nagu üleeelmiselgi masinal (115Mm 2020) läks vahetusse terve mootori ülemine ots ning masin pidi oma 1,7 aatstasest kasutusajast ca 2 kuuse perioodi garantiiremondis seisma.

Nüüd on mul 2024 aasta saksarahvaauto (mille mootor teeb hetketi sellist häält nagu näriks proteesidega naftat), millel esimest korda süttis armatuuril veatuli kui läbisõit kellal oli vaevalt 200km. See raviti esinduses "tarkvara uuendamisega".
2000km läbimisel oli jäätunud (kinni külmunud) tagaukse avamise lüliti ja kuna muid võimalusi juhil peale ÜHE lüliti selle ukse avamiseks ei ole, siis tuli oodata ilma soojenemist et uks avaneks.

Eile hommikul (4900 kellal) oli väljas -5C külma ja auto aknad paksult jääs ning hommikul ei hakanud tööle keset armatuuri olev suur nutiekraan ning samas kuvati veateated armatuuris.
Raadio mitte toimimine oli väike häda selle kõrval, et kogu salongi kliima juhtimine toimub selle nutiekraani abil ja kui see ekraan ei tööta ei ole mingit võimalust soojenduste juhtimiseks.
Viga sai kõrvaldatud elektripuhuriga salongi soojendades, mis tähendab et alati peab enne ajapeale starti isiklikult veendudma, et auto oleks sellel stardil kasutatav.

Muidugi treenib parema käe lihaseid, meie "kevadistel raputavatel teedel", sõidu ajal ekraaninäppimine, sest kui "õige pikkusega vajutuse" asemel näpp ekraanil juhtub "libisema", siis kuvatakse mingi järgmine leht millelt tuleb vajaliku toimingu sooritamiseks omakorda tagasi liikuda.

Muidugi kõigega on võimalik harjuda ja kui kasutaja ei ole kogenud teistsugust reaalsust, siis ei oskagi tahta.
Mis autost on jutt?
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mart2 »

Natuke teist teemat ka vahele -

Käisin täna Lõunakeskuses. Parklas päris mitmel "kiiremal mehel" juba suvekummid all! :shock:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

mart2 kirjutas: 05 Mär, 2024 19:22 Natuke teist teemat ka vahele -

Käisin täna Lõunakeskuses. Parklas päris mitmel "kiiremal mehel" juba suvekummid all! :shock:
No plekitöökojad peavad ka millestki elama
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Mingitel fordidel on kellad eraldi õli temp, turbo rõhk ja õlisurve
Pilt
Zwyx
Liige
Postitusi: 151
Liitunud: 29 Dets, 2017 13:13
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Zwyx »

Eks see auto kasutajaliideste areng on selline vaheldurikas. Olen harjunud VAG grupi sõidukitega, kus senini on olnud jahutusvedeliku temperatuuri näitaja, mida vahepeal piiluda. Veidi aega tagasi sai aga tehtud ringike Toyota Corollaga, kus vastav mõõtur puudus, oli ainult sinine LED, mis jahedamat mootorit näitas. Kui too kustunud, siis on kõik hästi? Vahepeal tunnen autos puudus signaallampide kontrollnupust, mida vajutades kõik lambikesed korraga põlema läheksid. Minul on kuri tunne, et osad lambikesed võivad olla väga harjumatu tähisega, mida vajadusel kohe ära ei tunne.
Võtaks võrdluseks näiteks reisilennukid - väga vanadel aegadel oli iga näitaja jaoks oma osutike + skaala ning signaallambike ja kõige selle jälgimiseks (ning juhtimiseks) palgal pardamehaanik. Tehnika aga arenes, järjest rohkem asju õnnestus ära automatiseerida ning seejärel ka pardamehaanik palga kokkuhoiu nimel ära koondada.
Tänapäevasem on klaaskokpit, kus paljude osutite asemel paar suurt ekraani ning mittepõlevad signaallambid. Kui midagi on kahtlast, siis hüppab teave ekraanile ning läheb vajalikku värvi lambike põlema. Esmapilgul infot vähem, kui vanadel aegadel. Sattus aga ette hariv materjal, mille alusel ekraanide kaudu vajadusel kättesaadav teavet on 2-3 korda rohkem kui osutitega kokpitis.
Autodel on kuidagi vastupidi läinud - osuteid ja näitajaid on järjest ära korjatud ning tegelikele andmetele lisavahendite (vastav juhe + programm) abita juurde ei pääse. Võiks ju olla puuteekraanil hammasrattaga ikoon, mille vajutamise järel saaks Canbus siinil kulgevat infot vaatama.
Ju proovitakse autokasutaja elu lihtsamaks teha. Eelnevalt olnud juhtum väsinud akuga Ocataviaga kirjeldab seda kenasti - oleks masin ekraanikesel teada andnud, et aku heaolu nimel on hetkel salongiventilaator blokeeritud, poleks muret tekkinud. Aga teave puudus ning pärast ma kontrollisin pimedas ning külmas parklas kaitsmeid ning ventilaatori pöörlemisvabadust ja murdsin (vist) mingi plastnaga ära. Soojema ilmaga peab nüüd võimalikud kahjud üle vaatama.
Aga paistab, et keskmisele autokasutajale (kellele tootjad ennekõige mõtlevad) see tähtis pole. Kusagilt jäi silma uuring, et esimene asi, mis autoostjad salongis küsivad - kas masin mobiiltelefoniga ühildub? Ülejäänud auto tehnilised omadused vist on juba vähemtähtsad, Apple Carplay või Android Auto kaaluvad üle ilmselt õlimanomeetri vajaduse.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Zwyx kirjutas: 06 Mär, 2024 8:48 Aga paistab, et keskmisele autokasutajale (kellele tootjad ennekõige mõtlevad) see tähtis pole. Kusagilt jäi silma uuring, et esimene asi, mis autoostjad salongis küsivad - kas masin mobiiltelefoniga ühildub? Ülejäänud auto tehnilised omadused vist on juba vähemtähtsad, Apple Carplay või Android Auto kaaluvad üle ilmselt õlimanomeetri vajaduse.
Kui palju reaalselt (reaalselt) seda õlimanomeetrit vaja on?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Võhiku jaoks on ka tahhomeeter ülearune. Ka tänased autokoolide B-kati õpilased ei saa täpselt aru, misasi tahhomeeter on ja milleks see kasulik on.
Ma ise arvan, et nende vanade mersude igikestvuse üks aluseid oligi õlirõhu kell, kui hakkavad probleemid, siis saab juht teada. W201 ja W210-l seda enam pole, seal pole isegi mootori õlirõhutuld - ja "miljoniklubis" neid autosid eriti pole ka (pilbasteks lennanud varem).
Viimati muutis Kapten Trumm, 06 Mär, 2024 9:18, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mingitel fordidel on kellad eraldi õli temp, turbo rõhk ja õlisurve
Kas tegemist on äkki Focus STI-ga, millel jõuline 1,5 kolmepütine mootor ja sellest väänatud 147 kW?
Need mootorid on oma iselagunemisega kuulsad, mõni ei sõida isegi 100 tuhat täis.
Viimati muutis Kapten Trumm, 06 Mär, 2024 9:21, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Turist 47
Liige
Postitusi: 5341
Liitunud: 08 Nov, 2014 18:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Turist 47 »

AMvA kirjutas: 06 Mär, 2024 8:53 Kui palju reaalselt seda õlimanomeetrit vaja on?
Enda eest rääkides , siis mina tunnen puudust. Olen ise "nipitanud", et aru saada, teada, jne. Tunnen ennast nö. oluliselt turvalisemalt.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Õlisurvekell on kindlasti abiks nende õli sees käivate hammasrihmadega kaasneva porno ennetamiseks (kui õli kätte enam ei saa, paistab see kellast välja). Kohapeal tuuritades on näha, kui tõstad pöördeid ja ühel hetkel ülirõhk ei kasva või langeb isegi alla tagasi.

Kui piirduda 0,4 bar peal süttiva signaallambiga, siis on üsna suur võimalus, et mootor on selleks hetkeks puuduliku õlitusega töötanud juba mõnda aega ning kahju on tekkinud. Esmalt avaldub see gaasijaotusmehhanismis ja seejärel saaledes.

Ja kui lampi ka pole, siis on küllaltki suur võimalus (arvestades tänapäeva juhtide tehnikakaugust), et probleemist saad aru, kui kepsud lendavad. Remondikohad on täis katkiste mootoritega autosid, millel "mootor tegi tõesti enne natuke imelikku häält, aga mingeid hoiatusi polnud ja sõitsin edasi".

Turbo riknemise eest see kell ei kaitse (kui turbo õlitusel on mingi peenem sõel vahel), kuid õnneks on turbo vahetus suhteliselt väike probleem võrreldes läbi ploki tunginud kepsudega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Mär, 2024 9:17
Mingitel fordidel on kellad eraldi õli temp, turbo rõhk ja õlisurve
Kas tegemist on äkki Focus STI-ga, millel jõuline 1,5 kolmepütine mootor ja sellest väänatud 147 kW?
Need mootorid on oma iselagunemisega kuulsad, mõni ei sõida isegi 100 tuhat täis.
Fordil ei ole olemas mudelit Focus STI ning kui sa mõtled ST-d siis sellel ei ole kolmepütist mootorit, mis on vaatamata sellele et teda pole olemas nii legendaarne, et juba Trumm teab, kui kaua see kestab :D

Või äkki sa mõtlesid Ford Fiesta ST-d?
Viimati muutis AMvA, 06 Mär, 2024 10:01, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ups, mitte Focus, vaid Fiesta, 1,5 liitrise 3-potise kakaboosti mootoriga. Viimases autolehes oli selle mootori lagunemisele pühendatud 3 lk, laguneb isegi rahulikumas seades kui ST 147 kw.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Zwyx kirjutas: 06 Mär, 2024 8:48 Kusagilt jäi silma uuring, et esimene asi, mis autoostjad salongis küsivad - kas masin mobiiltelefoniga ühildub? Ülejäänud auto tehnilised omadused vist on juba vähemtähtsad, Apple Carplay või Android Auto kaaluvad üle ilmselt õlimanomeetri vajaduse.
Samas üks teine uuring ütleb, et olulisim küsimus olevat hoopis "palju kuumakse tuleb?" Võta nüüd kinni, kumb või mis see siis olulisem on.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist