davidsoniharald kirjutas: ↑06 Mär, 2024 20:59
Ma mõtlesin selle õlirõhu kella peale ja leidsin, et see on olnud enamasti ikka tiba paremat sorti autode teema. Tavalistel transpordivahenditel-pereautodel seda pigem ei ole. Ja milleks seda vaja on? Selleks, et ühel autol tuhandest diagnoosida õlirõhu probleeme?
Vägagi soovitatav kui mõnel mootoril on juba tehasest õlipumba probleemid sisse ehitataud - näit. nagu kurikuulus vag diisel oma õlipumba kuuskandi probleemiga.
Kapten Trumm kirjutas: ↑07 Mär, 2024 9:22
Sõiduauto on õlirõhu ja -temperatuuri kell üsna "must" siis, kui autole (ka) piitsa antakse - selleks, et saada aru, mis hetkel tuleb pooleli jätta, et mootorit mitte kahjustada. Selleks oleks hea (ka) õlitemperatuuri kell - et kui täitub 120 kraadi, siis on aeg lõpetada. Või kui on vaja peenestada rohkem, tuleks äkki panna võimsam õlijahuti.
Õli tremp. 120 kraadi suvisel ajal pole mingi mure (erinevalt samasuurest jahutusvedeliku temp.-st) - täiesti tavaline oli saada maanteesõidul Golfil 135...140 kraadi kellale ilma pada peenestamata. Märk sellest, et mootori sisemine jahutus toimis.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Walter2 kirjutas: ↑07 Mär, 2024 10:12
Vägagi soovitatav kui mõnel mootoril on juba tehasest õlipumba probleemid sisse ehitataud - näit. nagu kurikuulus vag diisel oma õlipumba kuuskandi probleemiga.
Mu BMWl oli ka kuuskant võlliga õlipumba ülekanne. Aga kui see järgi andis, siis kadus õlirõhk hetkega. Siinkohal manomeeter ei hoiataks ju kuidagi?
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kui sa seda kohe märkad ja suudad mootori seisata (seejuures kukkumata), siis on võimalused, et piirdub asi ainult õlipumba remondiga.
Ford Ranger on samal teemal kuulus oma õlipumpadega (ei teagi, kas kokku jooksmise või laiali lendamisega), kui sa märgutuld kohe märkad ja jõuad siduri lahutada/automaatkasti N peale panna ja mootori seisata, on võimalus, et mootorit pole vaja remontida.
Kui aga suudad sedasi 5 min sõita, on tükid taga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Õli tremp. 120 kraadi suvisel ajal pole mingi mure (erinevalt samasuurest jahutusvedeliku temp.-st) - täiesti tavaline oli saada maanteesõidul Golfil 135...140 kraadi kellale ilma pada peenestamata. Märk sellest, et mootori sisemine jahutus toimis.
BMW M30 tüüpi mootori ja standardse õhk-õli radikaga stange all püsib ka 120 kmh tunnis suvel püsival sõidul õli temperatuur 90-100 kraadi juures ehk sedasi võib jätkata pikalt mootorit kahjustamata ja mingeid võidusõiduõlisid pruukimata. 120 kraadi on võimalik saada siis, kui anda kõvasti pööret, kuid kui sõidukiirus pole eriti suur (nt käänulisel rajal). Tõsi, suure mootori eelised - standardse 3,07 peaüleakandega on 100 kmh spidoka järgi mootor ainult 1800 pööret. Mul on peaülekande hammasrattad vahetud (ise tegin muide) 3.45 vastu, siis läheb üle 2000.
Ainus viga on selles, et mootor on päris massiivse malmist plokiga ja soojeneb küllalt aeglaselt. Väänata aga ei tohiks enne, kui õli temperatuur vähemalt 80 kraadi on (siin on kindel, et kogu mootor on töösoe). Õlimaht on 6.5 liitrit. Viimati läks sisse 10W-50 Motuli sünt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mart2 kirjutas: ↑07 Mär, 2024 9:49
...
Mina -
Kasutan autos pikematel sõitudel WAZE-i. Pole probleemi politsei hoiatustega, kuid aitab tähelepanu all hoida võimalikud takistused/häired liikluses ning kontrollida ajakulu sõiduks A-st B-sse.
Ka telefonifunktsioonid on parema kvaliteediga kui auto oma käedvaba süsteem. ...
WAZE kasutamiseks ei pea olema seade autoga ühendatud ja see on NAVi jälgimisel vägagi häiriv, kui keerulises liiklusolukorras mingid teated või kõne ekraanile ilmub ning ekraaniinfo mingil põhjusel kaob.
Mina kasutan autos mitut ekraani samaaegselt just sellepärast, et need üksteise tööd ei segaks ja pikematel reisidel jookseb eraldi lisaks Garmini navi.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI kirjutas: ↑07 Mär, 2024 0:29
Saan aru, et nutiasjad võivad "ägedad olla" aga kas siis ei oska mitte ühtegi funktsiooni välja tuua, et milles see "vajalikus" väljendub?
Tavaliselt vajalikud asjad on ka millegi jaoks kasulikud.
Ah mis sa plärad. Vaata kui sul on nutiauto siis on ikka sigaäge olla kui saad talvel kuskil keskeuroopa tripil olles naabirmehe peldiku prilllaua kütte välja lülitada.
Selleks ei pea olema nutiauto, kui sama toimingut saab teha eraldiseisva seadmega.
Autoga ühendatud nutiseadme abil saab naabrimees ka sinu auto kättemaksuks välja lülitada.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kapten Trumm kirjutas: ↑07 Mär, 2024 10:24
Kui sa seda kohe märkad ja suudad mootori seisata (seejuures kukkumata), siis on võimalused, et piirdub asi ainult õlipumba remondiga.
Ford Ranger on samal teemal kuulus oma õlipumpadega (ei teagi, kas kokku jooksmise või laiali lendamisega), kui sa märgutuld kohe märkad ja jõuad siduri lahutada/automaatkasti N peale panna ja mootori seisata, on võimalus, et mootorit pole vaja remontida.
Kui aga suudad sedasi 5 min sõita, on tükid taga.
Kui õlitule süttimine väntvõlli maanteekiirusel on tarkvaraliselt tootja poolt väljalülitatud, siis maanteel sõites ei saa sõidu ajal õlituli süttida ja juht näeb õlitule süttimist alles siis, kui on autoga, mootori kolina peale maanteeservas peatunud.
Just oli töökaaslasel selline juhus ja ostis järgmise mootori masinale.
Esinduses öeldi, et oleks pidanud koos hammasrihma vahetusega pidanud vahetama ka õlipumba, sest see on nõrk koht.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Ainuke mootor, millel olen pidanud õlipumpa vahetama/remontima, on olnud Opeli ikaldunud Ecotec ja sellegi mootori läbisõit selleks hetkeks oli spido järgi umbes 200 tuhat, tegelikuses ehk 2 korda niipalju. BMW vanakoolimootoritel, kui mootor on hooldatud ja umbes õlifiltri tõttu pole pumbast massiliselt metallisodi suudetud läbi lasta, ei kuulu õlipump isegi kapitaalremondil teemade hulka, mida ilmtingimata tuleb vahetada. Tuleb kontrollida ja vastavalt kulumisastmele tegutseda. Nendel vanakoolimootoritel tehakse kapitaalremondi läbisõidul 500 tuhat ja enam.
Sellist porri, et hammasrihmaga koos vahetada õlipump, pole ma õnneks kogema pidanud. Need õlipumbad originaals maksavad päris korralikult, mäletan, et pea 10a tagasi maksid Ecoteci õlipumba kaks hammasratast esindusest umbes 100 eurot. Koos korpusega oli see hind üle 500.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA kirjutas: ↑06 Mär, 2024 20:57
Põhineb sul see teooria ka mingil reaalsel ja tõestataval uuringul või oled selle jälle ise välja mõelnud?
Mul näiteks liitrise mootoriga mootorratas, võimsust on 158 kW ja varsti tuleb 50 000 läbisõitu ette. Saalede vahetust veel vaja ei ole
Äkki on auto ja sääreka mootoritel natuke erinevad kasutustingimused ka?
Ära sõnu ära, küll need saaled sul vahetada tuleb ükspäev - või järsku on nõellaagritel üldse?
On või? Kui tihti sa oma mootori üle 10 000 pöörde lased? Ahjaa, su mootor ei lähegi eriti üle 6 000 pöörde
Kapten Trumm kirjutas: ↑07 Mär, 2024 11:49
Ainuke mootor, millel olen pidanud õlipumpa vahetama/remontima, on olnud Opeli ikaldunud Ecotec ja sellegi mootori läbisõit selleks hetkeks oli spido järgi umbes 200 tuhat, tegelikuses ehk 2 korda niipalju. ....
Sa võrdled siin vanatehnikat värskelt järgmisele omanikule läinud kuni 5 aasta vanuste masinatega, kus mootoriketi purunemine või hammasrihma vahetamine 50Mm pärast on esinduse meeste sõnul "tavaline nähtus".
Suht värske teema on ka ebasümmeetrilise hambasammuga hammasrihmad (hammaste samm muutub rihma pikkuses), mida paigaldades on väga lihtne eksida, kui tootja juhendeid paigaldusel ei järgi ja vajalikke rakiseid ei ole.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA kirjutas: ↑07 Mär, 2024 12:01
On või? Kui tihti sa oma mootori üle 10 000 pöörde lased? Ahjaa, su mootor ei lähegi eriti üle 6 000 pöörde
Säärekal pole selle 300 kg liigutamiseks kuigivõrd jõudu tarvis, mistõttu saab mootorid teha üsna lühikesekäigulised. Mootorit ei lõhu peensustesse minnes mitte otseselt pöörded, vaid kolvikiirus (mis mis tuleneb pööretest ja kolvikäigust). Autol aga on jõudu vaja. 10 000 pööret minutis arendav tehaseauto tahab "ringilappamist" ikka suhteliselt tihti, Ferrarid (mis tegelt 10K ei teegi) näiteks kuba 50Kkm peal.
Siin üks kiirekäigulise tänavaauto mootori näide, kolvikäigud 73 kuni 87 mm, pöörded ca 7000 https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S14
Pole ise omanud, aga asjatundjad räägivad, et saalede vahetus 100 tuhande peal pole midagi kummalist.
Oleks pidanud ka TTÜ autokateedris natuke tooli kulutama, oleks see seos nipsti tulnud.
Viimati muutis Kapten Trumm, 07 Mär, 2024 12:42, muudetud 2 korda kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
OLAVI kirjutas: ↑07 Mär, 2024 12:13
Sa võrdled siin vanatehnikat värskelt järgmisele omanikule läinud kuni 5 aasta vanuste masinatega, kus mootoriketi purunemine või hammasrihma vahetamine 50Mm pärast on esinduse meeste sõnul "tavaline nähtus".
Mulle seepärast muterdada selliseid autosid meeldibki, et sinna on pea igal osal juures kvaliteedi lõhn ning ka remondimehe ja neljanda omaniku peale on mõeldud. Tõsi, täna saada olevad originaalosad pole nii kvaliteetsed kui 80ndatel olid - lihtsalt rohelised on vahepeal jõudnud tublisti kahju tekitada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Suht värske teema on ka ebasümmeetrilise hambasammuga hammasrihmad (hammaste samm muutub rihma pikkuses), mida paigaldades on väga lihtne eksida, kui tootja juhendeid paigaldusel ei järgi ja vajalikke rakiseid ei ole.
Kui mootoril on üksainus hammasrihm kogu gaasijaotuseks, siis sellist rihma kasutada pole minuarust võimalik, kuna nukkvõlli otsas olev rihmaratas on ju poole suurem ja käib poole aeglasemalt. Teoorias saaks sellist asja kasutada siis, kui selle abil tuua jõud plokikaande ja seal jagada need pöörded muudmoodi ära. Ühesõnaga, rihma alumine ja ülemine ratas ei tööta sünkroonis, mismoodi see erinev hambasamm võimalik oleks?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Üks parandus eelneva juurde.
Ferraride (V8 mootorite) kiire "lappamisvajaduse" põhjus on peale vinge kolvikiiruse ka V8 mootoritel I-kujulise väntvõlli kasutamine (annab sellise spetsiifilise hääle), tavalistel V8 mootoritel kasutakse üldiselt X-kujulist väntvõlli, kus vändakaelad on 90 kraadise nurga all. I-kujuline väntvõll on muidu tavaautodes kasutusel rida-4 mootoritel. V8tel selle kasutamine toob kaasa teatud dünaamilise tasakaalustamatuse, mis aitab mehiselt saalede kulumisele kaasa.
360 Modena väntvõll paistab pildil nagu 4-silindrilise oma, ainus vahe on selles, et vändakaeladel on kohti kahe kepsu jaoks. Olen sattunud mingist erialasest ajakirjast lugema - nendel odavatel, 30-40 tuhat maksvatel Ferraridel kasutatud autode platsidel pidid need "lappamised" enamasti ukse ees ja kui ise just ekspert pole, võib see maksumus olla jalust võttev, niiet kes ostab, tundke huvi ajaloo ja õlirõhu vastu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.