Mind lähiperspektiivis muu eriti ei huvita kui see, et selleks ajaks kui idanaaber siia trügima hakkab, oleks võimalik ilma ümberlaadimata Saksast-Poolast siia rongiga võimalikult kiiresti soomust jms vedada.
Kui ka lastakse rööpad laiali või saab rongikoosseis ise mõne tabamuse, siis vähemalt jääb enamus soomusest või muust varustusest kasutuskõlblikuks ja saab edasi üritada selle allesjäänu siia toomist. Olenevalt kahjustustest ei pruugi olla raudtee kiirremont mingi ulmevaldkond. Sillad on muidugi eraldi teema, aga no siis saabki veetud rongiga kuni selle õnnetu puruks lastud sillani. Edasi treiladel või omal jalal. Meremehed/mereväelased oskavad täpsemalt kommenteerida, et milline oleks võimalik kahju juhul, kui idanaabril õnnestuks ära lasta nt mõni soomust jms siia vedav laev. Kaotused siis n.ö. ühe korraga / mis oleks vastase ühe õnnestumise hind.
Siin näiteks kirjutab, et
Military Sealift Command operates 19 Large, Medium-Speed, Roll-on/Roll-off Ships, or LMSRs.
LMSRs can carry an entire U.S. Army Task Force, including 58 tanks, 48 other tracked vehicles, plus more than 900 trucks and other wheeled vehicles.
58 tanki + 48 muud roomikmasinat + 900 ratassõidukit = kokku ca 1006 ühikut tehnikat.
Kui ma jagan selle modru transpordiühikute (mitte kaalu jms) järgi laevade (19tk) peale ära, siis saan keskmiselt 53 ühikut tehnikat ühe laeva kohta.
Siin räägib, et
For example, the US Navy’s large, amphibious assault ships like the Wasp-class and America-class can typically carry up to 40–50 tanks each, including main battle tanks such as the M1 Abrams. These vessels are specifically designed to transport troops, vehicles, and equipment for expeditionary warfare operations.
Sellised suuremad või väiksemad konvoid või ka üksiklaevad oleksid kindlasti vastasele üliolulise prioriteetsusega sihtmärgid.
Üks õnnestunud fataalne rünnak ühele laevale ja 50 tanki vms tehnikat (ja inimesed) on päästmatult mere põhjas.
Ilmselgelt saavad olema ka kõik sadamad kohe vastase kõrge prioriteetsusega sihtmärgid... polegi teisi õieti nii palju, et vastasele tohutute valikuvõimalustega peavalu tekitada. Igat raudteejaama või tähtsamat sõlmpunkti jäävadki nad tabama ja jahtima. Ka sillale pole nii väga lihtne tulemuslikku täpislööki anda. Eriti idanaabri moonaga. See võtab rohkem aega ja ressursse, kui mõnda suuremat sadamaala tümitada.
Liikumiskiirus neil alustel seal on max 24 sõlme ehk ca 44km/h
Gdynia/Gdansk/Hel sadamad lähtepunktina võib vist ära unustada, need on liiga Kaliningradi lähedal / VF haardeulatuses?
Gdanskist muidu oleks Tallinna ca 444 meremiili ehk ca 715km... mis teeks ca 16h sõitu kui laev suudab liikuda kogu tee 24 sõlme. + treiladega paar tundi otsa, et toodud träniga sisemaale jõuda / mööda Eestit laiali vedada. Järgmised läänepoolsemad suuremad Poola sadamad peaks olema Darlowo ja Kolobrzeg. Ca 800-900km ja 24 sõlme tehes ca 18-21 tundi.
Ka raudteel saab vedada ühe kooseisuga korraga väga suurt osa tehnikaühikuid.
https://youtu.be/gIZIanrKAxs?t=210
ma lugesin 128 ühikut tehnikat ja väikseid haagiseid ei võtnud arvesse/ei lugenud
..või
https://youtu.be/KJot_pOMeLE?t=170
97 Abrams tanki
või...
https://www.youtube.com/watch?v=WOj7QtuuXIQ
jne
Ja korraga võivad teineteise sabas liikuda ka mitu kooseisu... kui sõda lahti, siis koormatega ja takistusteta prioriteetselt peamiselt ainult ühes suunas. Rokaadtee puhul saab tehnikat ja varustust kooseisust maha puistada erinevates kohtades kus vaja on, Lõuna-Eestist Põhja-Eestini välja. Tegelikult saab puistada vajadusel ka Suwalkist Tallinnani.
Tehnikaühikute (või isikkooseisu või muu varustuse) hukukindlus raudteel peaks olema tabamuse korral parem kui merel. Oleneb muidugi millise tabamusega ja sihtmärgiga konkreetsemalt on tegu.
Kiirus?
Olsztyn (logistikabaas) - Tartu on ca 750km (et jõuda 18 tunniga kohale peab olema rongi kiirus ca 40km/h)
Orzysz (eFP Battlegroup) -Tartu on ca 680km (et jõuda 18 tunniga kohale peab rongi kiirus olema ca 38km/h)
Gizycko (logistikabaas) - Tartu on ca 640km (et jõuda 18 tunniga kohale peab rongi kiirus olema ca 36km/h)
Kui rongid saab käima kiiremini kui 40km/h siis iga km/h on ajavõit võrreldes meretranspordiga.
Raudteetranspordi olemasolu (ühendus Poolaga), toimimine ja võimekus sõja ajal seega IMHO väga oluline.
Kas see on nimega "Rail Baltic" või midagi muud ei oma tähtsust. Tähtis on, et oleks otsast lõpuni õige rööpmelaiusega ja võimalikult kiire.
Minupärast naelutagu olemasolev raudtee Euroopa laiusele ümber ja tehku nii korda, et militaarveostega rongid liiguksid vähemalt 40-50km/h kui see RB-sse omapanusest odavam on ja selleks raha olemas (EU selleks ilmselt raha ei annaks ja 80-85% panusega ei toetaks)
