Liikluse planeerimisest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kirs
Liige
Postitusi: 1102
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kirs »

MeelisV kirjutas: 06 Aug, 2024 20:23 Tulin just Norrast kuhu sai mindud ja tuldud läbi Rootsi.
Kah pea sama tripi tegin juulis, lõunast sinka-vonka ülespoole, lõpetades Trondheimis. Nõus, liiklus on rahulik, kuid mõned asjad jäid siiski silma. Linnas jalakäijana oli alguses veidi imelik, kohalikud liduvad kogu aeg punase tulega üle tee, kui autosid lähedal näha pole. Lõpuks ise samamoodi sulandusime massi :roll: Siin ikka jalakäijad minuarust ikka ootavad kannatlikumalt oma lubava tule ära. Maanteedel need jalgratturid Norras...no ma ei ei tea. Püha lehma staatus vist :dont_know: Sõidab üksi keset teed pärisuunas, autode kolonnn taga venimas...üks vend õpetas oma last rattaga maanteel ka sõitma...laps tegi vist kaherattalisega esimesi meetreid ja vingerdas mis kole, papa kõrval vahepeal käega pidi toetama-suunama...taga jälle pikk autode kolonn ja ei mingit signaalitamist. Politseid nägin vähe, paar korda maanteedel. Ühel korral nähtust mõõtsid kiirust. Teedel postide otsas paistab olevat igasugu kaamera moodi vidinaid, eks osad korjavad kohalikelt teemakse ja ju neid ka kiirust nii mõnigi mõõdab. Ega meilgi neid politseipatrulle linnast väljas palju näha ole. Ja leidub neid pisikesi ringristmikke ka seal omajagu. Minuarust ei ole meil asi liikluses üldsegi nii hull. Kuskil ka korra mainisin, et mõned aastad tagasi oli tööasjus kolleg Lätist paar nädalat autoga Tallinnas. Tema kiidulaul meie liiklusest ja liikluskultuurist on veel selgelt meeles. Riias olevat täis loomaaed meiega võrreldes.
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 2367
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas _dumbuser_ »

Kirs kirjutas: 06 Aug, 2024 20:47
Kah pea sama tripi tegin juulis, lõunast sinka-vonka ülespoole, lõpetades Trondheimis. Nõus, liiklus on rahulik, kuid mõned asjad jäid siiski silma. Linnas jalakäijana oli alguses veidi imelik, kohalikud liduvad kogu aeg punase tulega üle tee, kui autosid lähedal näha pole. Lõpuks ise samamoodi sulandusime massi :roll: Siin ikka jalakäijad minuarust ikka ootavad kannatlikumalt oma lubava tule ära.
See on tõesti üks debiilsemaid asju. No kui ei tule kedagi mine üle tee või rooma või veere ... Aga ei ta lihtsalt peab selle ühe masina ära ootama ja siis fooriga nikerdama. Väidetavall olevat Volvo kunagi tahtunud jalguri jaoks panna auto ette rohelise tule, mis on sünkroonis tagumise piduritulega. Mõte oli, et siis jalgur näeb, et masin pidurdab ja oskab aru saada, et teda on nähtud ja sellele siis vastvalt reageerida. Aga ilmselt oli liiga keeruline tahta, et keegi peale väljamõtleja sellest aru saab. Aga võib ka olla, et kuna nüüd peab ees mingi asi koguaeg särama siis pole selle seest või selle tasutal mingit järgmist asja enam märgata ja seega poleks sel rohelise tule teemal praegu enam mingit erilist mõtet.
Väino
Liige
Postitusi: 785
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Väino »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Aug, 2024 11:51 Kui kuulate hommikuti Vikerraadiost ERR uudiseid, siis kuskil 7.45 paiku on liiklusuudised ja seal on praegu tubli pool vigastustega lõppevatest õnnetustest seotud elektritõuksi-anarhiaga, seega kui mendiaparaat tahaks tõsiselt surmade ja vigastuste arvu vähendada, peaks kõik see mees peedistama elektritõukside juhte.
Mis ajast Vikerraadios veremaa liiklusuudiseid edastatakse ja kuidas see meie liikluse planeerimisega seondub? Või mõtled sa seda, et praegu, sõja ajal, muretseb siseasjade rahvakomissariaat liiklussurmade pärast?
2korda2
Liige
Postitusi: 1748
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas 2korda2 »

MeelisV kirjutas: 06 Aug, 2024 20:23 Tulin just Norrast kuhu sai mindud ja tuldud läbi Rootsi.
Minul pea kuu tagasi Norras käik. Lennukiga Oslo lennujaama, sealt rentisin ID3-e (kätte saades oli kellal 11km) ja sõitsin pisut põhja poole. Veetsin nädala Lesja kandis, kokku 1800km. Kinnitan öeldut - väga rahulik liiklus. Üksikuid kiirustajaid oli ehk vaid Oslo lennujaama lähistel kiirteel. ID3 reguleeris kiirust ise (võttis sisendi nii navilt kui märkidelt) ja 99% töötas see väga hästi - ma võisin vabalt sõita käänulistel fjordide teedel tund aega ilma kordagi pedaali tallamata. Kiirusepiirangutest hoidis rangelt kinni - enne märki pidurdas kindlalt hoo maha ja kiirendas alles siis, kui lubavast märgist 1-2sekundit möödas. Aga umbes 1% juhtudest: mõne šikaani puhul arvas masin "see on 55ga läbitav" (märki ei olnud - pmst 80-ga võid üritada:) ) või siis sõidad maanteel 80 alas üle viadukti (alt läheb miski kohalik tee) ja masin teatab äkki "50 detected" ja paneb kohe pidurit :/
ID3 on sellistel mägistel kitsastel teedel hea masin - pöörderaadius väga hea ja 150kW mootorist piisas igas olukorras. Boonusena pisike üllatus, kui üle kuru Geirangerisse laskudes tuli 10km-ga sõiduulatust juurde 70 km jagu. Miinus: 80+ kiirusel ei ole vaikne auto. Esimene tunneliläbimine tekitas lausa tunde, et tagumise istmerea kohalt on katus ära lennanud. See ei olnud teiste liiklejate tõttu - ka üksi suuremal kiirusel tunnelit läbides oli müratase kõrge. Seevastu alla 70 ja eriti linnas oli muidugi vaikne.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Lemet »

ABILINNAPEA JÄRVAN ⟩ Südalinna ärid sulgevad uksi, aga eestlane kannatab vaikides ja hambad ristis
https://arvamus.postimees.ee/8072757/ab ... bad-ristis
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Gideonic »

Lemet kirjutas: 07 Aug, 2024 7:16
ABILINNAPEA JÄRVAN ⟩ Südalinna ärid sulgevad uksi, aga eestlane kannatab vaikides ja hambad ristis
https://arvamus.postimees.ee/8072757/ab ... bad-ristis
Ma siin veidi isegi nõustun nendega kes vastu väidavad, et no kohe üldse ei tõmba sinna Roosikrantsi kividžunglisse autode ja heitgaaside sisse sisuliselt asfaldiplatsile kohvikusse. Et viga on just ... parkimiskohtade puudumine :shock:

Minumeelest ei ole see Roosikrantsi kuskilt otsast hea ei ärile ega kohvikule, mille sihtgrupp on autodega inimesed, sest need paratamatult eelistavad suuri parkimismajadega kaubanduskeskusi.

Euroopa on näiteid täis kus kesklinnas grupeeritakse kvartalieid kokku "superkvartaliteks" mille sees on autoliiklus vaid kohalikele elanikele 10km/h ja transiitliiklus kõrvale juhtidud (parkimiskohad kvartaliväliselt peavad siiski olema) kohvikuid kuidagi õitsevad ikka:

https://citychangers.org/barcelona-superblocks/

https://www.youtube.com/watch?v=CLjqGwo5QaA&t=42s

Pilt

Selle peale tänavamelu ja inimeste toimetamine tänaval pigem kasvas plahvatuslikult, k.a. kõiksugu kohvikud ja poed. Tõsi, Barcelona linna ülesehitus juba ette soosis säärast korraldust.
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas MeelisV »

Kirs kirjutas: 06 Aug, 2024 20:47
MeelisV kirjutas: 06 Aug, 2024 20:23 Tulin just Norrast kuhu sai mindud ja tuldud läbi Rootsi.
...Maanteedel need jalgratturid Norras...no ma ei ei tea. Püha lehma staatus vist :dont_know: Sõidab üksi keset teed pärisuunas, autode kolonnn taga venimas...üks vend õpetas oma last rattaga maanteel ka sõitma...laps tegi vist kaherattalisega esimesi meetreid ja vingerdas mis kole, papa kõrval vahepeal käega pidi toetama-suunama...taga jälle pikk autode kolonn ja ei mingit signaalitamist. ....
Ja siis need lambad. Reaalselt lambad. Kümnete kilomeetrite viisi lambad teel. Ja neid teid oli palju. Jalutavad, seisavad, magavad jah magavad keset teed ja mis teha kui teel ollakse siis sinna ka s....e.
Just pesin autot. Porilpakad ja koopad olid paksult lambas....a täis. Oli ka lõike kus sama käis lehmade kohat aga neid oli vähe.
Eestis ei kujutaks ette. Seal aga autojuht võttis hoo maha. Vajadusel jäi seisma või isegi läks välja ja juhatas lamba oma sõidurajalt ära. Ei mingit trügimist, ohtliku slaalomit vms.
Erureamees
Liige
Postitusi: 911
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Erureamees »

Jälle üks juht ei näinud mootorratast ja fataalne tagajärg. Sõbrad, kes tsiklimehed räägivad, et see on krooniline osade isikute puhul nagu värvipimedus. Lihtsalt ei näe nii väikest objekti.
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 2367
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas _dumbuser_ »

Erureamees kirjutas: 07 Aug, 2024 23:25 Jälle üks juht ei näinud mootorratast ja fataalne tagajärg. Sõbrad, kes tsiklimehed räägivad, et see on krooniline osade isikute puhul nagu värvipimedus. Lihtsalt ei näe nii väikest objekti.
Ma ei tea kus sa elad aga seal teel ei lähe vist tundi ka mööda kui mingi tsiklijobu ei uha 100+ kiirusega. Seal on 50, juba vene ajast ja selle mõte ongi, et kurvilise tee puhul välja sõites on sul NÄHA kes ja kus liigub. Kui nüüd mingi juhan uhab seal kiirusega 100+ siis sa põhimõtteliselt ei saagi seda tüüpi näha ja sellega arvestad. Lisaks on kari väärakaid kes lihtsalt peavad iga õhtu pirital, meriväljal ja viimsis oma peldikutega tundide kaupa undama. FB grupis Merivälja on natuke juttu selle laksu teemal. Olevat olnud kaks tsiklisti kelle kiiruseks pakutaks 100 - 150. Üks siis jõudis nö kohale. Lisaks kui sa 50 km/h mingile kaubikule otsa sõidad siis ei peaks juhtuma, et tsiklist saab üleüldse otsa ja kaubikus olev juht saab raskeid vigastusi.
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas parkija »

Tsiklimeeste kohta meenutus : Pimeda ajal Pirita ringrajal "lendavad" vastu 2 tsiklit , kiirus oli mälu järgi 118km/h , muidugi ots ringi ja järgi, kuna reisijad ka neil peal siis ehk "sõiduks" ei lähe , läks ikkagi , aga "ässad" suutsid kõrvaltänavasse keerates omavahel kokku põrgata . Reisijad ehk neiud viis kiirabi tervisekontrolli , tsiklimeeste suurim soov oli et kiiruseületamine protokollis märkimist ei leiaks ja veel , reisijate ehk neiude nimesi nad ei teadnud : julged neiud meil ...
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas MeelisV »

Pilte vaadates nt. Postimehes siis tuli ratas täpselt 10sse juhiukse keskele. Ja tundub nagu oleks rattur ise aknast sisse tulnud? Kuidas muidu kõrvalistuja ka viga sai ?

Omal kogemusi kus Järvevana peal sõideti minust korraga mõlemalt poolt mööda nii et parempoolne pani mööda teepeenart. Ja kiirus oli mul omal sihuke rahulik 70...75 max aeg oli selline reede hilisõhtu ja, et võidakse eest mõõta. Need kangelased teadsid et ei mõõdeta või panid julma aga kindlasti kaugelt üle 100 oli rauas. Lihtsalt hetkeks oli hääl ja siis olid nad juba täpiks läinud. Ehmatas parasjagu. Samuti on teepeenra kaudu käinud möödumist korduvalt mujalgi nt. isegi Linnu teel.

Järvevana tunnel. Nagu lapsed kes said uue mänguasja. Siis vaja kindlasti rutska põhja keerata et noh häält tuleks aga s.t. ju ka kiirust mis seal kasvab. Arvestamata et selles olukorras kus on pimeduse ja valguse vahetumine ongi raske märgata ratturit.

Elan kohas kus on maantee 110 ala ja seal kõrval paralleelselt koguja tee 50 ja 70 piiranguga. Noh sellest 70st teevad iga nädal mõned neerudoonorid "170".
Käidi seal ka mõnda aega mingeid videosid tegemas. Kaameramees autoga ja siis tsikkel kiirendamas ja kindlasti mitte kuni 70. Sellele sai lõpp õnneks tehtud.

Vähe on Tallinn/Harjumaa neid rattureid kes käituvad viisakalt ja ei otsi ise omale saatust varem kui see peaks tulema. Enamasti ikka kiirus ja ootamatud manöövrid ning siis kui juhtub on autojuhid süüdi sest ei mõelnud nii nagu nemad ehk ei mõelnud nii vigaselt.

Kui märkan hoian eemale aga alati ei saagi märgata.
Kasutaja avatar
kangelaspioneer
Liige
Postitusi: 1065
Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas kangelaspioneer »

Honda aafriklane pigem ei ole mingi painutamise masin, hukkunud piloodi vanus kombinatsioonis masinaga lubab oletada rahulikumat sõidustiili.
Kirs
Liige
Postitusi: 1102
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kirs »

kangelaspioneer kirjutas: 08 Aug, 2024 11:09 Honda aafriklane pigem ei ole mingi painutamise masin, hukkunud piloodi vanus kombinatsioonis masinaga lubab oletada rahulikumat sõidustiili.
Olevat FB -st pärilt jutt: "Tsiklid olid eelnevalt meeletu kiirusega mööda tõmmanud temast. Napilt enne matsu".
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas MeelisV »

Biker foorumis ei käi keegi rind kummis et kaubik tegi ja oh õnnetu rattur.
Ei kõik saavad aru mis lollusega seal tegu, kiirus ja halb nähtavus.

Samas on seal foorumis hea näitlik video paari päeva tagant kus vabaduse väljakul tuiskab biker üle pärnu mnt mööda bussirada ja siis hiljem on pizza americana ees äärekivis külili maas. Haigla läks. :wall:
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas OLAVI »

_dumbuser_ kirjutas: 04 Aug, 2024 23:09
OLAVI kirjutas: 02 Aug, 2024 21:11 Uuematel autodel on kiirusepiiraja, mida kahjuks paljud juhid kasutada ei oska (tähelepanek kiiruspiiraja arvustustest).
See seatud kiirusele 55km/h ja võib linnas max kiirendada, nii et spidomeetrit ei peagi vaatama.
Ise kasutan praktiliselt igapäevaselt.
See on umbes sama asjalik funktsioon nagu ettevaatepeegel.
"Ettevaate peegel" on vist vägagi vajalik asi, sest ega muidu ei proovita autodele seada juhiabiks erinevaid kaameraid ja radareid aga neil kõigil on ühine häda, et halbades ilmastikuoludes need usaldusväärselt ei toimi.

Aga näiteks "elektrilised mäludega istmed" on vist autodesse pandud vaesema rahva rõõmuks, kui need ei jõua igale pereliikmele oma autot osta?
Sest kui igal juhil on oma auto, siis ei olegi vajadust pidevalt istmeid liigutada.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist