Liikluse planeerimisest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas MeelisV »

Aga mis teha olukorras kus oli ja on nt. Väo liiklussõlm. (peterburi tee, ringtee ja laagna kanali ristmik - nii üldrahvalikult)
Kes mäletab see mäletab, et see mis oli enne ümberehitust ehk ühetasandiline fooriga ristmik oli ju ikaldus kuubis.
OK tehti ringi 2 tasandit ja ringristmik jne.
Ning seejärel saabus õnn ehk enamus osa päevast on seal päris hea. Ei mingit takistust ega "ummikut" - päris hästi õnnestunud lahendus nagu.
AGA on üks suund kus on "ummik" igapäevaselt - kanalist tulles ja narva poole minnes.
Tööpäeva lõpus nn. tipptund ja see rada tõmbab lukku vahest saba isegi kanali viimase foorini.
Teine rada mis läheb kanalist ringtee peale on tühi ja seda kasutavad ära "kavalamad" kes tõmbavad sealt kiirelt ringristmiku peale ja sealt üritavad vahele trügida kuigi see on äärekividega piiratud tegevus. Tekivad ohtlikud olukorrad ja pigem takistavad teisi liiklejaid jne.
Ja teine suund Narva poolt tulles ja Tallinna ringteele minnes mis pole just igapäevaselt aga päris mitmetel päevadel nädalas ja ei saagi aru miks ja millest ? Ehk äkki on põhjus Muuga sadamasse tulnud laevast vms. ?
Aga alles ükspäev jälle vaatasin õhtul samuti õhtusel tipptunnil oli järjekord raudtee silla alla välja. "Parimael" päevadel on see ka ulatunud sealt ehk 100m veel kaugemale. Aga Pirita jõe sillani on see pea igapäevaselt.
Kas siis peaks tegema veel suurema (loe: kallima) lahenduse lihtsalt selle 1...2 tunni pärast ööpäevas kui ülejäänud 22 tundi pole mingeid probleeme ?

Raske on veel mõista miks pole jõuliselt edasi mindud nn. Tallinna väikese ringtee arendmisega.
Või Järvevana tee laiendamise ja arendamisega mis võtaks rohkem vastu Pärnumnt ja Vabaduse pst liiklust hommikuti.
jne.

Kungi enne kui Väo sõlme hakati tegema siis ka mingi seltskond keksis ühelt jalalt teisele selle peale et kui lahendus nägi ette takistusteta linna sisenemise, et sellega lükatakse ummik lihtsalt kaugemale linna poole mis enne oli seal ristmikul - tegelikus aga tulei välja ? Ei olegi enam ummikut ei seal ei kaugemal linna pool.

Teeks väikese ringi ja Järvevana laienduse ja ehk veel Suur-Sõjamäe laienduse ja teise viadukti üle Tartu mnt Järvevanalt Sõjamäele võiks olla ju lahendus sellele jamale mis seal piirkonnas pidevalt on. :dont_know:
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Rebane11 »

manjabes kirjutas: 21 Aug, 2024 6:54
Rebane11 kirjutas: 20 Aug, 2024 21:35 Kusjuures ma pidin pea kraavi kunagi sõitma- kusagil Saaremaal märk mingist tõusust või langusest. Mägieestis elades selliseid ei kohta ja hetkeks võttis ehmatusest/üllatusest tummaks. Hetk võib aga maksta elu....
Kui liiklusmärk nii endast välja viib, siis äkki oleks targem bussiga reisida?
Ma ootasin midagi võimsat kui sellist märki nägin. Võrumaal poleks plekki jagunud kui iga tõus või langus niimoodi tähistatud oleks.
Ghostship
Liige
Postitusi: 452
Liitunud: 02 Jaan, 2020 1:13
Asukoht: Kraken
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Ghostship »

MeelisV kirjutas: 21 Aug, 2024 9:49 Aga mis teha olukorras kus oli ja on nt. Väo liiklussõlm. (peterburi tee, ringtee ja laagna kanali ristmik - nii üldrahvalikult)
Kes mäletab see mäletab, et see mis oli enne ümberehitust ehk ühetasandiline fooriga ristmik oli ju ikaldus kuubis.
OK tehti ringi 2 tasandit ja ringristmik jne.
Ning seejärel saabus õnn ehk enamus osa päevast on seal päris hea. Ei mingit takistust ega "ummikut" - päris hästi õnnestunud lahendus nagu.
AGA on üks suund kus on "ummik" igapäevaselt - kanalist tulles ja narva poole minnes.
Tööpäeva lõpus nn. tipptund ja see rada tõmbab lukku vahest saba isegi kanali viimase foorini.
Teine rada mis läheb kanalist ringtee peale on tühi ja seda kasutavad ära "kavalamad" kes tõmbavad sealt kiirelt ringristmiku peale ja sealt üritavad vahele trügida kuigi see on äärekividega piiratud tegevus. Tekivad ohtlikud olukorrad ja pigem takistavad teisi liiklejaid jne.
Ja teine suund Narva poolt tulles ja Tallinna ringteele minnes mis pole just igapäevaselt aga päris mitmetel päevadel nädalas ja ei saagi aru miks ja millest ? Ehk äkki on põhjus Muuga sadamasse tulnud laevast vms. ?
Kanal>Narva ummikule oleks kõige suuremaks abiks kui hoobade juures olevad pärdikud suudaks lõpuks ometi kuidagi raha kokku kraapida ja Peterburi tee rekonstrueerida vähemalt Mustakivist või veel parem Smuuli ristmikust alates. Sellega on küll umbes 25 aastat hiljaks jäädud, aga no johhaidii... tehke see investeering ära ja liikluspilt läheb vähemalt samas suurusjärgus sujuvamaks ja paremaks nagu Väo sõlme valmis saamisega.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4833
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Some »

Ma usaldan selliste Väo sarnaste ummikute lahendamisel Waze-t. Peterburi maanteele saab ju ka Maardu kaudu.
Aga autojuhtide keppimisest Tallinnas ei saa ma hästi aru. Kas linnavalitsuse arvates tõesti on rohelisem kui auto veedab ummikus 20 minuti asemel 30? Või siis kulutab auto vähem kütust kui liigub 50km/h asemel 30km/h?
Nujah, see on see kui linnaplaneermise eest vastutavad jazzmuusika magistrid...
Kuhu pagan nood Taltech-i lõpetajad kaovad, et neid otsustajate hulka ei satu?
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas MeelisV »

jah tõsi ta on, et see võib isegi aidata. isegi olen hakanud rohkem teadlikult vältima peterburi mnt läbimist.
ehk tõesti vähendaks koormust Väo ringristmikul kui osad autod liiguks kanali asemel peterburi tee peale aga sinna nad peavad ka saama.
see tähendaks mustakivi ristmiku ümberehitust samuti. täna on ka seal see fooriga ristmik piiri peal juba.

lootust antakse aga mitte just veenvalt

https://www.err.ee/1609419895/tallinn-t ... -osaliselt

ja noh nüüd on kõlvart kõva mees nurgas kraaksuma - kus sa varem olid ???

https://www.err.ee/1609422994/kolvart-p ... a-ara-teha
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas parkija »

Tundub et rohepööre mida erilise entusiasmiga Tallinna kesklinnas teostada üritatakse tekitab kokkuvõttes rohkem õhu - ja mürasaastet , lisaks on ajakulu suurem aga , on see tähtis , muidugi mitte , saab omale monumendi ( mis sest et lolluse märgi ) lasta püstitada .
Pahal ensv ajal olid koolitundide algusajad nihutatud et ühistransport oleks võimeline toimimia , näiteks . Kas praegusel ajal tuleks selline administratiivne meede kõne alla , kurat teab , praegu on kõigil õigused , kohustusi pole nagu kellelgi .
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Some kirjutas: 21 Aug, 2024 10:48 Ma usaldan selliste Väo sarnaste ummikute lahendamisel Waze-t. Peterburi maanteele saab ju ka Maardu kaudu.
Aga autojuhtide keppimisest Tallinnas ei saa ma hästi aru. Kas linnavalitsuse arvates tõesti on rohelisem kui auto veedab ummikus 20 minuti asemel 30? Või siis kulutab auto vähem kütust kui liigub 50km/h asemel 30km/h?
Nujah, see on see kui linnaplaneermise eest vastutavad jazzmuusika magistrid...
Kuhu pagan nood Taltech-i lõpetajad kaovad, et neid otsustajate hulka ei satu?
Tallinna linnavalitsuse (ja kastirattaid promoveerivate roheröökurite) suurim probleem on arusaama puudumine, et autoliiklusega kaasneb kahjuks korralik maksutulu ja hästi munevat kana mõistlik peremees supiks ei teeks. Hõredate pükstega kastiratast tallaval ökohipsteril pole raha ja seetõttu on ta ühiskonnale ballast, mitte väärtus (kuigi nad ise nii ei arva).

Ehk vana hea "raha tuleb pangaarvelt" arusaam, kui ollakse seal linnavalitsuses 20 aastat istunud kah, võib lausa tekkida lõpliku tõe sündroom.

Kahjuks tuleb see rohepööre ka kuskilt finantseerida ja selleks meile tulnukad paarkümmend aastat ülekandeid ei tee, kuniks kliimakindel majandus tööle ehk hakkab.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Walter2 »

Some kirjutas: 21 Aug, 2024 10:48 Aga autojuhtide keppimisest Tallinnas ei saa ma hästi aru. Kas linnavalitsuse arvates tõesti on rohelisem kui auto veedab ummikus 20 minuti asemel 30? Või siis kulutab auto vähem kütust kui liigub 50km/h asemel 30km/h?
Nujah, see on see kui linnaplaneermise eest vastutavad jazzmuusika magistrid...
Kuhu pagan nood Taltech-i lõpetajad kaovad, et neid otsustajate hulka ei satu?
Me ei tea kahjuks otsustajate pikka plaani - nt. elektriautode vm. nullheitmega liikurite kontekstis oleks sellised piirangud igati koššer. Vahest näiteks 10 aasta pärast kesklinna sisepõlemismootoriga liikureid üldse ei lubata?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4833
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Some »

Nuh, ma korraliku kodanikuna vahetan oma armsaks saanud sportauto kuu lõpus öko särtsuauto vastu. Ainult, see ei päästa mind linnavalitsuse geniaalsuste eest.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4833
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Some »

https://www.delfi.ee/artikkel/120316325 ... pis-voidab
Ühissõidukirajad kaovad kesklinna suunalt nii Kristiine keskuse juurest kui ka Narva maantee ja Jõe tänava ristumiskohale eelnevalt lõigult.
Lõpuks üks mõistlik muudatus. Õismäele suunduvad autojuhid tikkusid bussireale juba enne viadukti ja seda ei saa neile pahaks panna. Muidugi päris kõik sellega nõus ei ole:
Abilinnapea Pärtel-Peeter Pere (Reformierakond) väljendas muudatuste üle imestust ja tõdes, et ei oska öelda, mis on antud juhul „hea kolleegi Kristjani tegevuskava ühistranspordi kasvuks“. Ta lisas, et seda saab küsida Järvanilt endalt.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4833
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Some »

Eelmise postituse jätk, paistab et Järvan osustus oma otsustega väga ebapopulaarseks:
https://www.delfi.ee/artikkel/120318831 ... u-allkirju
Vähem kui 48 tunniga koguti rahvaalgatusele Tallinna abilinnapea Kristjan Järvani (Isamaa) umbusaldamiseks vajalikud 3518 allkirja.
Hainsalu sõnul kogutakse allkirju, kuna Tallinna transpordivaldkonna eest vastutava abilinnapea Kristjan Järvani tegevus ja sõnad on vastuolus Tallinna linna arengustrateegiatega ning ohustavad linna elanike heaolu, tervist ja elu.

„Abilinnapea Järvan on korduvalt avalikult väljendanud seisukohti, mis on inimeste vastu, kes sooviksid autota linnas asju ajada. Tema kommentaarid meedias, samuti otsused liikluskorralduses soosivad ebaproportsionaalselt autoliiklust jalgrattateede ja jalakäijate turvalisuse arvelt. Antud otsused on puhtalt populistlikud ning ei baseeru teaduslikel uuringutel, neil pole mitte ühegi (majavälise) eksperdi toetust ja on selges vastuolus linna seatud strateegiatega. Samuti läheb Järvani tegevus vastuollu mitmete koalitsioonilepingu punktidega,“ sõnas ta.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas AMvA »

See 3500 ongi umbes Tallinna rattahullude koguarv
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4833
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Some »

AMvA kirjutas: 02 Sept, 2024 11:02 See 3500 ongi umbes Tallinna rattahullude koguarv
Vaatasin FB grupis "Eesti Rattarikkaks!" On Hainsalu üleskutse petitsioonile esile tõstetud. Grupil 12,6 tuhat liiget. Nii et allkirjade kokkusaamine osutus üsna lihtsaks.
tsivi_list
Liige
Postitusi: 273
Liitunud: 23 Apr, 2024 12:03
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas tsivi_list »

AMvA kirjutas: 02 Sept, 2024 11:02 See 3500 ongi umbes Tallinna rattahullude koguarv
Autohullu jutt!

Kergliiklust, jalgsi liikumist ja ühistransporti tuleks kindlasti eelisarendada. On väga haige linn see Tallinn, sest mõeldakse vaid autojuhi heaolule.

Ise liiklen ca 4 aastat juba isikliku elektritõuksiga ja kõikjal on näha kuidas ainult autodele mõeldes on linnatänavaid planeeritud.

Väga halb ja olukord peab oluliselt paremaks muutuma kaherattaliste kergliikurite jaoks.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4833
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Some »

Eks alustama peaks ühistranspordi korrastamisest. Suurele osale elanikkonnast kergliikurid liikumiseks paraku ei sobi. On siis põhjus ealine, tervislik või siis ilmastik. No ei saada sa ju omi lapsi sügisvihmas tõuksiga kooli või neljaliikmelise pere emmet kaubaretkele? St, mugavalt ja ohutult tuleks kõik liiklusviisid ära mahutada. Ma tegelikult väga ei tea inimesi, kes lõbu pärast autoga kesklinna ronivad. Aga kui vaja Piritalt Koplisse saada siis väga alternatiivi pole.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: TALUPOEG TALUJA ja 4 külalist