Liikluse planeerimisest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
kummikomm
Liige
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Mär, 2024 14:10
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas kummikomm »

kraal kirjutas: 03 Sept, 2024 11:24 Palju meil siin Tallinnas ratta teid on? Paar kilomeetrit tuleb vast ära.
Oluliselt rohkem ikka, "paar kilomeetrit" on ainuüksi Sõle tänav.

Kusagil varasemas arengukavas oli sihiks seatud 242 km. Hetkel olemasolevat kogupikkust kiire otsinguga ei leidnud, aga kaarti vaadates on jutt kindlasti kümnetest, võimalik et sadadest kilomeetritest. https://www.tallinn.ee/et/jalgrattateed ... -tallinnas
kraal
Liige
Postitusi: 772
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas kraal »

Taaniel Tina kirjutas: 03 Sept, 2024 10:40 Tallinna kõige kitsam koht on mere ja Ülemiste järve vahe - seal asub põhja poolt tulles meri, vanalinn, Kalevi Keskstaadioni piirkond koos pargiga ja siis Ülemiste järv. Sealt läbi pääsemiseks on sisuliselt 6 peamagistraali (alates mere poolt):
1. Mere puiestee koos Põhja puiestee ja Rannamäe teega
2. Narva mnt - Pärnu mnt - Kaarli puiestee (või edasi piki Pärnu mnt-d)
3. Gonsiori tn - Estonia pst - Kaarli pst
4. Liivalaia tn - Suur-Ameerika tn
5. Tehnika tn
6. Järvevana tee
Kõik muud teed ja trassid viivad lõpuks ikka ühele nendest peamagistraalidest.
Täpsustaks, et Kalevi keskstaadioni piirkonnas on kaks väikest parki - Tiigiveski park ja Poolamäe park. Põhiline roheala mida kaardilt näeb on Siselinna kalmistu koos Kaitseväe kalmistuga.
1. Ei nimetaks magistraaliks. Sealt kandist saab alguse uus ja uhke reidi tee aga kalamaja poolne ots on täielik tupik. Reidi teel praegu ei saa sisuliselt kuhugi. Kalamajja ja Koplisse saab aga Mustamäele Õismäele ja Kristiinesse sealt kaugu minna ei ole mõtet.
2, 3 ja 4 on põhilised kuidas saab Kesklinna ja Kesklinnast läbi just Pirita poolt tulles. Samas nendel tuiksoontel on viimasel ajal igasugu takistusi tehtud.
5. Tehnika tänav on iga päev umbes. Endla tn. ja Tehnika tänava rist on täielik pudelikael.
6. Järvevana on ok aga koos Peterburi tee ja Tammsaare teega vaja tugevalt arendada.

Proovige saada normaalselt Ülemiste keskusesse nii autoga kui bussiga. Autoga tulles peab igate pidi seiklama mööda väikseid tänavaid ja sõitma suure ringiga.

Praegu oleks kriitiline valmis ehitada Viljandi mnt läbimurre Mustamäele. Tallinn väike ringtee koos Smuuli tänava läbimurdega Pirita teele.
Normaalne oleks sellises linnas nagu Tallinn saada autoga sõita ilma foorideta ja vähemalt 70km/h Lasnamäe Iru poolsest otsast Tabasaluni.
kraal
Liige
Postitusi: 772
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas kraal »

kummikomm kirjutas: 03 Sept, 2024 11:54
kraal kirjutas: 03 Sept, 2024 11:24 Palju meil siin Tallinnas ratta teid on? Paar kilomeetrit tuleb vast ära.
Oluliselt rohkem ikka, "paar kilomeetrit" on ainuüksi Sõle tänav.

Kusagil varasemas arengukavas oli sihiks seatud 242 km. Hetkel olemasolevat kogupikkust kiire otsinguga ei leidnud, aga kaarti vaadates on jutt kindlasti kümnetest, võimalik et sadadest kilomeetritest. https://www.tallinn.ee/et/jalgrattateed ... -tallinnas
Vaatasin seda kaarti. Selle kaardi järgi on Sõle tänaval 0 meetrit jalgrattateed. Jalgratta teed on teed kus liiklevad ainult jalgratturid. Eelnevalt on kirjutataud Hollandist. Seal on jalgratta teid palju ja neil on ülekäigu rajad fooridega, ristmikud fooridega jne.
Jalgratta teid on antud kaardi järgi ainult Reidi teel koos Pirita teega ja paar juppi lasnamäel.
Ärme räägi jalgratta- ja jalgteest. See on pakasuhha.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

kummikomm kirjutas: 03 Sept, 2024 11:46 Tüüpiline autop*de halisemine.
Praeguse tobeda automaksu asemel, millega peamiselt kotitakse maainimesi, kel tõesti ilma autota elu on väga keeruline, tuleks kehtestada linnades autoga üksisõitmise maks. Maailmas on sellekohaseid näiteid küll. Kõik need sajad tuhanded kes järjest suuremaks paisuvates linnamaasturites uhkes üksinduses säravad ja Tallinna tänavaid ummistavad, peaksid selle luksuse eest maksma nii et ninast veri väljas.
Tüüpiline ekremehe halisemine.
Kotitav maainimene (ekre stammvalija), kui jõuab igapäev autoga sõita oma 20a vana autoga, jõuab ehk selle 50 eurot aastas ka maksta. See on umbes samapalju kui on aasta liikluskindlustus või iga-aastase tehnoülevaatuse tasu. Või pool paaki bensiini. Ehk kannatab ära ikka?

Edasine jutt aga teeb silmad ette isegi juunikommunistidele, milline äge klassiviha. Maainimeste automaksu makstavad juba nagunii kinni "linna pursuid", kes sõidavad uuemate autodega (automaks 200 eur aastas ja tuhandeid registreerimismaksule). Sellele lisaks, "linna pursuid" (elik RE stammvalijad) maksku veel lisaks, niiet "ninast veri väljas". :shock:

Ise ka loed oma tekste või trükid ümber seda, mida trollipealik trükkida käseb?
Viimati muutis Kapten Trumm, 03 Sept, 2024 12:14, muudetud 2 korda kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ärme räägi jalgratta- ja jalgteest. See on pakasuhha.
Ekstra jalgrattateid pole pea kusagil, juba mõnda aega tuntakse asja nimega "kergliiklustee", kus kehtestatud korras (kas siis eri pooltel või segamini) võivad liigelda jalakäijad, jalgratturid ja kergliikurid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kraal
Liige
Postitusi: 772
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas kraal »

kummikomm kirjutas: 03 Sept, 2024 11:46 Kuskohas asub Oulu võrreldes Tallinnaga?
https://www.bbc.com/future/article/2023 ... -the-world
https://oulu.com/en/living/mobility/cycling/
Võrdleme siis Oulu ilma ja Tallinna ilma. Ühes linnas on korralikult külmetab, teed on lumised ja ei ole libedad. Teise kohas on 3 kuud aastas si.. suusailm kus raske isegi jala liikuda sest teed on suurem osa talvest kaetud jääga ja hommikuti ei tea mis ollust päeval sadama hakkab.
kummikomm kirjutas: 03 Sept, 2024 11:46 Tüüpiline autop*de halisemine.
Praeguse tobeda automaksu asemel, millega peamiselt kotitakse maainimesi, kel tõesti ilma autota elu on väga keeruline, tuleks kehtestada linnades autoga üksisõitmise maks. Maailmas on sellekohaseid näiteid küll. Kõik need sajad tuhanded kes järjest suuremaks paisuvates linnamaasturites uhkes üksinduses säravad ja Tallinna tänavaid ummistavad, peaksid selle luksuse eest maksma nii et ninast veri väljas.
Kust tuleb selline vihkamine autoomanike vastu? Kadedus?
kraal
Liige
Postitusi: 772
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas kraal »

Kapten Trumm kirjutas: 03 Sept, 2024 12:14
Ärme räägi jalgratta- ja jalgteest. See on pakasuhha.
Ekstra jalgrattateid pole pea kusagil, juba mõnda aega tuntakse asja nimega "kergliiklustee", kus kehtestatud korras (kas siis eri pooltel või segamini) võivad liigelda jalakäijad, jalgratturid ja kergliikurid.
Eestis mitte aga põhjamaades ja Lääne-Euroopas on väga palju. Ja seal ei ole ainult teed vaid vaid kogu taristu mis sinna juurde kuulub. Juba see on tähtis kui läheb palava päevaga rattaga tööle on sul võimalus ennast higist puhtaks loputada. Ei taha ju tööl päev otsa haiseda.
Taaniel Tina
Liige
Postitusi: 1078
Liitunud: 07 Nov, 2012 9:54
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Taaniel Tina »

Kuskohas asub Oulu võrreldes Tallinnaga?
Sai käidud möödunud talvel Oulus, ei jäänus seal silma jalgrataste horde kuskil. Üksikuid liikus küll.
Tüüpiline autop*de halisemine.
Ei tunne üldse mingit häbi, et mul auto on ja seda kasutan liikumiseks. Ja mul on täits ükskõik, kui pekki Tallinna liiklus keeratakse. Käin Tallinnas paar korda nädalas, aga siis ka põhiliselt Lasnamäe lõpus. Kesklinna satun korra paari nädala tagant.
Taaniel Tina
Liige
Postitusi: 1078
Liitunud: 07 Nov, 2012 9:54
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Taaniel Tina »

Täpsustaks, et Kalevi keskstaadioni piirkonnas on kaks väikest parki - Tiigiveski park ja Poolamäe park. Põhiline roheala mida kaardilt näeb on Siselinna kalmistu koos Kaitseväe kalmistuga.
1. Ei nimetaks magistraaliks. Sealt kandist saab alguse uus ja uhke reidi tee aga kalamaja poolne ots on täielik tupik. Reidi teel praegu ei saa sisuliselt kuhugi. Kalamajja ja Koplisse saab aga Mustamäele Õismäele ja Kristiinesse sealt kaugu minna ei ole mõtet.
2, 3 ja 4 on põhilised kuidas saab Kesklinna ja Kesklinnast läbi just Pirita poolt tulles. Samas nendel tuiksoontel on viimasel ajal igasugu takistusi tehtud.
5. Tehnika tänav on iga päev umbes. Endla tn. ja Tehnika tänava rist on täielik pudelikael.
6. Järvevana on ok aga koos Peterburi tee ja Tammsaare teega vaja tugevalt arendada.
Minu poolt nimetatud magsitraalid on välja toodud, kuidas üldse on ühendatud Tallinna ida ja lääne osa. Magistraali nimetus tinglik, Võib nimetada ka koridoriks. Mõte oli illustratiivselt välja tuua Tallinna liiklemise pudelikael.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Lemet »

2. Narva mnt - Pärnu mnt - Kaarli puiestee (või edasi piki Pärnu mnt-d)
Selle võimaluse on "liikluskorraldajad" juba ammu ära nudinud- Jõe ja Narva mnt ristis on kolm rida üheks pressitud, kusjuures sellest ühest reast peavad kulgema nii otse- kui vasakule sõitjad. Mis on IMHO tölpluse musternäide
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tallinna liikluskorralduse läbiv joon ongi autojuhtide kottimine. Tegelikult on muidugi tegemist ametnike mölaklusega, mida saab mugavalt peita "rohelise" udu taha - et kas tee siis ei tahagi rohelisemat Tallinna :evil: ?. Uue linnavalitsuse stiil on hetkel jätkuvalt sama - kui kuskilt on tarvis midagi koomale tõmmata, tehakse seda ALATI autojuhi elu raskemaks muutmise arvelt. Paraku aga kastiratastega ökohipsterid ei maksa linna arveid ega too ka märkimist väärt sissetulekut teeäärseteele äridele.

Eelmine taoline projekt oli kesklinna igale poole nende 30 märkide panek. Oleks pidanud olema ikka leidlikum ja kasutama erinevaid piiranguid, et autojuhi närvid kuluks rohkem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
lugeja
Liige
Postitusi: 43
Liitunud: 15 Nov, 2005 16:09
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas lugeja »

kraal kirjutas: 03 Sept, 2024 12:33 Eestis mitte aga põhjamaades ja Lääne-Euroopas on väga palju. Ja seal ei ole ainult teed vaid vaid kogu taristu mis sinna juurde kuulub.
Näide - Taani 60.000 elaniku väikelinnas peale lumesadu kulus maksimum pool tundi aega et traktor hakkas jalgrattateid puhastama - kahtlen sügavalt Tallinna võimekuses talvel samal tasemel rattateid korras hoida. Ja külmaga sai hästi rattaga liigelda, sest külm tavaliselt pikalt ei kestnud.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Lumelükkamise teenuse maksumus sõltub suuresti sellest, mitu tundi on seda hoiatusaega. Tahad kohe, on kallim, tahad 8 tunni pärast, on kõvasti odavam. Kuna kiiremaks reageerimiseks valitakse rohkem tehnikat ja see maksab, ka siis kui tööd pole.

Et rikkamad Põhjamaad kulutavad lumetõrjele suuremaid summasid kui Eestis, on ilmselt iseenesest mõistetav.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Lemet »

Ja külmaga sai hästi rattaga liigelda, sest külm tavaliselt pikalt ei kestnud.
Keskmine temperatuur jaanuaris Taanis on 0-0,5 kraadi, Eestis -6...-7 kraadi.

Ja kui külm pikalt ei kestnud, siis kust küll väide, et külmaga oli rattaga hea liigelda.. ?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 2367
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas _dumbuser_ »

lugeja kirjutas: 03 Sept, 2024 15:40 Näide - Taani 60.000 elaniku väikelinnas peale lumesadu kulus maksimum pool tundi aega et traktor hakkas jalgrattateid puhastama - kahtlen sügavalt Tallinna võimekuses talvel samal tasemel rattateid korras hoida. Ja külmaga sai hästi rattaga liigelda, sest külm tavaliselt pikalt ei kestnud.
Ma ei saa ilmselt kunagi aru miks need rattaässad sügisel-talvel-kevadel ainult minu nägemisväljast ära kaovad. Ilmselt paljud ülejäänud näevad neid koguaeg. Ja uudiseid, et igasugu rattalaenutused oma asjad talveks kokku korjavad ei tasu ka tõsiselt võtta.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 2 külalist