Ja mingi e-kursus
Liikluse planeerimisest
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44186
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Trumm meenutab nüüd enda higistamisi LE ja kommenteeritud väljaande taga, mis kippusid öötundidesse
Ja mingi e-kursus
Ja mingi e-kursus
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
Erureamees
- Liige
- Postitusi: 994
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Ühe õige ministeeriumiametniku jaoks on see eksootika. Umbes nagu vabaõhumuuseum. Parimal juhul sai seal ülikoolipäevil purjus peaga kakerdatud. Mis näiteid puudutab, siis ristmik on OK, veoauto ei ole. Kuigi olen ise seda nn "95- t" korduvalt teinud. Sellises mõõtkavas veoautol võib teab mis puudu olla. Peaks olema foto või suurem joonis.Nagu pilti nägin, nii kohe taipasin, et juba lapsest saati olen seda risti ületanud nii lasteaeda, kooli ja sõprade juurde ja/või ei-tea-kuhu-veel minnes. Nüüd siis juba aastakümneid autojuhina uhan suht igapäev üle selle risti. Päris koomiline oli kuskilt asjamehe suust lugeda, et "ei-ei-ei, see on ainult näidis, et sellist risti niiiiii-paljude märkidega pole olemas
Re: Liikluse planeerimisest
E-kursusel ei ole häda midagi, kui see on hästi ja läbimõeldult korraldatud.Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Sept, 2024 10:11 Trumm meenutab nüüd enda higistamisi LE ja kommenteeritud väljaande taga, mis kippusid öötundidesse![]()
Ja mingi e-kursus![]()
Re: Liikluse planeerimisest
Päris elus ongi just sellel ristmikul lisaks vaja posti otsa seda "tellist". Sest igal ajal on olnud selliseid sõidukijuhte, kes on üritanud neisse tänavatesse keerata ja sõita. Ja seda ma ka selgitasin oma postituses. Miks nad just sellel ristmikul seda aegade jooksul on üritanud (niimoodi, et seda lisa-"tellist" on peetud vajalikuks ja pole ka siiani eemaldatud), ka seda võin selgitada.tsivi_list kirjutas: ↑26 Sept, 2024 8:21Testi pilti ei oska mina mitmeti mõista.
Kuidas see mitmeti mõistmine käib?
Liikluskorraldusvahendid ei luba otse sõitu, selle taipamiseks piisab suunaviitade vaatamisest radade kohal.
Re: Liikluse planeerimisest
...see oli välja surnud juba tosin+ aastat tagasi...2korda2 kirjutas: ↑26 Sept, 2024 7:27Elektroonilise õppe efektiivsus sõltub suuresti läbi viimise viisist. Kui õpe ongi ainult "siin on link, vaadake videod/materjalid üle ja seejärel saate testi teha", siis on tõesti vilets.Marvin kirjutas: ↑25 Sept, 2024 18:35 See eksamisaaga toob välja kaks probleemi:
1. Ilma klassiõppeta elektrooniline õpe ei taga liiklussituatsioonidest sisulist arusaamist ja soosib mehaanilist õpet;
2. Sugugi ei ole välja surnud mentluse transpordiameti erivorm - eksamineeritavate kottimine trikk-küsimustega.
Mis puudutab aga teist punkti, siis julgen väita, et see oli välja surnud juba tosin+ aastat tagasi. Ma olin asja sees, kui ARK-le tollal loodi uus infosüsteem. Muuhulgas ka eksamite osa. Tollal koostasid küsimused ARK (siis oli veel selle nime all) enda töötajad. Jälgiti jooksvalt eksamitel kõige suuremaid probleeme tekitanud küsimusi, täpsustati sõnastust, küsiti vajadusel abi ka EKI-st, informeeriti autokoole - "rohkem tähelepanu teemale X" jne. Küsimusi oli piisavalt palju, et 10-se seltskonnaga eksamit tehes ei pruukinud ühtegi korduvat küsimust olla. Küsimuse sõnastus ja vastuste sõnastused olid selgelt paigas aga vastuste järjekord oli dünaamiline (ei olnud võimalik pähe õppida -"trammiga ristmiku küsimuses on õige vastus A").
Ma tegin ise tollal paari aasta jooksul mitukümmend teooria testeksamit - lihtsalt veendumaks, et asjad töötavad nii nagu soovitud. Kuniks oli võimalik (avalik proovieksami leht eksisteeris), tegin proovieksameid veel õige mitu aastat pärast projekti lõppu.
Panen ka oma kommentaari just tollest ajast: Omavahelises vestluses (väljaspool tööd) ütles mulle eksamiosakonna juhataja, et nüüd ei ole meil teooriaeksam mitte enam pelgalt "teadmiste kontroll liiklusseaduses sätestatu kohta", vaid "teadmiste kontroll liiklusseaduses sätestatu ja arvutikasutusoskuste kohta". Aega on sellest palju mööda läinud ja tehnika arenenud ja arvutindus edasi arenenud, aga midagi on ikkagi siis selles asjas mäda, kui veel praegu nüüd nutikal ajastul peab sellist asja lugema:
Selle Kriku viimase lausega jääb üle ainult nõustuda. Liiklusseaduses sätestatud teadmiste kontrollimine ei tohi olla nii ülesehitatud, et vähesema arvutiteadlikkusega inimesel võib eksam jääda sooritamata hoopiski arvutialaste väheste teadmiste ja/või eksamiüesannetes sisalduva arvutialase (nt ka keele)vea, programminüansi või muu riukalikuse tõttu.Kriku kirjutas: ↑26 Sept, 2024 7:43 Jüri Ess on kirjutanud ilmselt põhjendatult kurja artikli: https://epl.delfi.ee/artikkel/120324498 ... lik-oppida .
Soovitus tehnilises keskkonnas hakkama saamiseks:Kommentaarid oleks liigsed.Suumige joonised sisse, sest muidu ei näe te liiklusmärke - sellest ei räägita eksami sissejuhatuses, aga seda on võimalik teha.
Re: Liikluse planeerimisest
Annex 12 räägitakse nõuetest nii veokitele kui traktoritele. Ma tõin ära üksnes selle osa, mis puudutas seda liiklustesti küsimust, vastust ja nõude selle kohta, et veoki haagisel peab olema vastav tunnusmärk.AMvA kirjutas: ↑25 Sept, 2024 10:10Ma kardan, et arvestades ÜRO logo antud dokumendil, siis see on väga üldistav ja ilmselt kehtestab iga liikmesriik oma regulatsiooni.Fucs kirjutas: ↑24 Sept, 2024 18:16 Esimeses viites on ju ilusasti kirjas, et nõuded kehtivad2.1.3. Classes of rear marking plates
Class 1: Rear marking plates for heavy motor vehicles (trucks and tractors) with red fluorescent and yellow retro-reflective alternative stripes.
Class 2: Rear marking plates for long vehicles (trailers and semi-trailers) with red fluorescent border and yellow retro-reflective centre.
Class 3: Rear marking plates for heavy motor vehicles (trucks and tractors) with red retro-reflective and yellow retro-reflective alternative stripes.
Class 4: Rear marking plates for long vehicles (trailers and semi-trailers) with red retro-reflective border and yellow retro-reflective centre.
Annex 12 Rear marking plates for trucks and tractors
Oled sa näiteks näinud neid helkurplaate traktoritel? Sinu postitatud dokunedi järgi peaks justkui olema.
Samast viidatud dokumendist leiab lugedes:
N3 kategooria on sõiduk, mille täismass on üle 12 t1. SCOPE /
This Regulation applies to rear marking plates for:
1.1. articulated class II and III vehicles of category M; /
1.2. vehicles of category N3, except tractors for semi-trailers;
1.3. vehicles of category O1, O2 and O3 exceeding 8.0 m in length;
1.4. vehicles of category O4.
O1 kategooria on haagis, mille täismass ei ületa 0,75 t;
O2 kategooria on haagis, mille täismass on üle 0,75 t, kuid ei ületa 3,5 t;
O3 kategooria on haagis, mille täismass on üle 3,5 t, kuid ei ületa 10 t;
O4 kategooria on haagis, mille täismass on üle 10 t
.

.
Minnes nüüd tagasi algusesse ja alustades uuesti otsast peale....
Seal liiklustestis oleval pildil puuduvad N3 veoki haagisel haagise ja/või autorongi tunnusmärgid "E/ECE/324 E/ECE/TRANS/505 Regulation No.70 (E Regulation No. 70/01) class 2 and class 4".
Vastavalt LS
ja LS alusel kehtestatud EV määruse "Majandus- ja kommunikatsiooniministri 13. juuni 2011. a määrus nr 42 „Mootorsõiduki ja selle haagise§ 73. Tehnonõuded mootorsõidukile ja selle haagisele, nõuded varustusele ning nende nõuetele vastavuse kontrollimine
(1) Liikluses kasutatav mootorsõiduk ja selle haagis ning nende varustus peavad vastama õigusaktidega kehtestatud tehnonõuetele. Mootorsõiduk ja selle haagis peavad olema nõuetekohaselt varustatud.
....
(11) Tehnonõuded mootorsõidukile ja selle haagisele ning nõuded nende varustusele kehtestab valdkonna eest vastutav minister määrusega.
....
tehnonõuded ning nõuded varustusele” Lisa 6 E-reeglite nimekirja reeglile R70 peab sellel liiklustestis oleval veoki haagisel olema "Haagise ja autorongi tunnusmärk".
Enne EV "Liiklusseaduse" 30.06.2011 ja selle erinevate redaktsioonide kehtestamist oli sama nõue sätestatud EV "Liikluseeskirjades" kuni 30.06.2011E-reegel R 70 ; Algversiooni kuupäev 15.05.1987 ; Reegli nimetus: Suure ja raskesõiduki märk
Kõik viited juba eelpool antud ja ära toodud.
Re: Liikluse planeerimisest
Liikluseksamist ca 30a möödas, mõtlesin et teen proovieksami:
https://liikluslab.ee/liiklustestid
Suht huvitav oli, igasugused elektritõuksid ja robotkullerid mängus, 40 küsimusest mõtlema panid kolm - need kus tuli arvutada kiirusel 50km/h 1s reaktsioonikiiruse juures läbitav vahemaa (oleks eelistanud 60km/h), teiseks mis kiirusel tohib läheneda vöötrajale kui vöötraja ette paremale on pargitud autod, kolmandaks mis kiirusel sõita maanteel udus nähtavusega 30m. Aga suutsin siiski ilma parandusteta ja spikerdamata veatult kõik ära vastata. Tegu siis arvatavasti saani kehtinud teooriaeksamiga ja ausalt, ma ei tuupinud vastuseid pähe!
Nood arvutamisega seotud küsimused jätnuks mina küll ära, sest selliseid olukordi lahendatakse liikluses autot ja ennast tunnetades.
Hea meelega teeks võrdluseks uue liikluseksami kõrvale, tahaks näha palju seal puusse paneksin.
https://liikluslab.ee/liiklustestid
Suht huvitav oli, igasugused elektritõuksid ja robotkullerid mängus, 40 küsimusest mõtlema panid kolm - need kus tuli arvutada kiirusel 50km/h 1s reaktsioonikiiruse juures läbitav vahemaa (oleks eelistanud 60km/h), teiseks mis kiirusel tohib läheneda vöötrajale kui vöötraja ette paremale on pargitud autod, kolmandaks mis kiirusel sõita maanteel udus nähtavusega 30m. Aga suutsin siiski ilma parandusteta ja spikerdamata veatult kõik ära vastata. Tegu siis arvatavasti saani kehtinud teooriaeksamiga ja ausalt, ma ei tuupinud vastuseid pähe!
Nood arvutamisega seotud küsimused jätnuks mina küll ära, sest selliseid olukordi lahendatakse liikluses autot ja ennast tunnetades.
Hea meelega teeks võrdluseks uue liikluseksami kõrvale, tahaks näha palju seal puusse paneksin.
Re: Liikluse planeerimisest
Proovisin kah, suht kiire tempoga (12 min) 100% õige, need matemaatikaülesanded on mõttetudSome kirjutas: ↑26 Sept, 2024 12:39 Liikluseksamist ca 30a möödas, mõtlesin et teen proovieksami:
https://liikluslab.ee/liiklustestid
Suht huvitav oli, igasugused elektritõuksid ja robotkullerid mängus, 40 küsimusest mõtlema panid kolm - need kus tuli arvutada kiirusel 50km/h 1s reaktsioonikiiruse juures läbitav vahemaa (oleks eelistanud 60km/h), teiseks mis kiirusel tohib läheneda vöötrajale kui vöötraja ette paremale on pargitud autod, kolmandaks mis kiirusel sõita maanteel udus nähtavusega 30m. Aga suutsin siiski ilma parandusteta ja spikerdamata veatult kõik ära vastata. Tegu siis arvatavasti saani kehtinud teooriaeksamiga ja ausalt, ma ei tuupinud vastuseid pähe!
Nood arvutamisega seotud küsimused jätnuks mina küll ära, sest selliseid olukordi lahendatakse liikluses autot ja ennast tunnetades.
Hea meelega teeks võrdluseks uue liikluseksami kõrvale, tahaks näha palju seal puusse paneksin.
Re: Liikluse planeerimisest
Paistab, et uusi teste saaks siin proovida: https://www.teooria.ee/
Aga ma ei suutnud tuvastada kuidas registreeruda tasuta kasutajaks.
Aga ma ei suutnud tuvastada kuidas registreeruda tasuta kasutajaks.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44186
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Kus sellise liiklusgeeniuse autogrammi küll saaks? Või koos selfiet teha?AMvA kirjutas: ↑26 Sept, 2024 13:18Proovisin kah, suht kiire tempoga (12 min) 100% õige, need matemaatikaülesanded on mõttetudSome kirjutas: ↑26 Sept, 2024 12:39 Liikluseksamist ca 30a möödas, mõtlesin et teen proovieksami:
https://liikluslab.ee/liiklustestid
Suht huvitav oli, igasugused elektritõuksid ja robotkullerid mängus, 40 küsimusest mõtlema panid kolm - need kus tuli arvutada kiirusel 50km/h 1s reaktsioonikiiruse juures läbitav vahemaa (oleks eelistanud 60km/h), teiseks mis kiirusel tohib läheneda vöötrajale kui vöötraja ette paremale on pargitud autod, kolmandaks mis kiirusel sõita maanteel udus nähtavusega 30m. Aga suutsin siiski ilma parandusteta ja spikerdamata veatult kõik ära vastata. Tegu siis arvatavasti saani kehtinud teooriaeksamiga ja ausalt, ma ei tuupinud vastuseid pähe!
Nood arvutamisega seotud küsimused jätnuks mina küll ära, sest selliseid olukordi lahendatakse liikluses autot ja ennast tunnetades.
Hea meelega teeks võrdluseks uue liikluseksami kõrvale, tahaks näha palju seal puusse paneksin.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Liikluse planeerimisest
No näed, mul pole õnnestunud isegi autoga kraavis käia (välja arvatud võistlustingimused), erinevalt mõnest käesoleva teema põhikangelasestKapten Trumm kirjutas: ↑26 Sept, 2024 13:40Kus sellise liiklusgeeniuse autogrammi küll saaks? Või koos selfiet teha?AMvA kirjutas: ↑26 Sept, 2024 13:18Proovisin kah, suht kiire tempoga (12 min) 100% õige, need matemaatikaülesanded on mõttetudSome kirjutas: ↑26 Sept, 2024 12:39 Liikluseksamist ca 30a möödas, mõtlesin et teen proovieksami:
https://liikluslab.ee/liiklustestid
Suht huvitav oli, igasugused elektritõuksid ja robotkullerid mängus, 40 küsimusest mõtlema panid kolm - need kus tuli arvutada kiirusel 50km/h 1s reaktsioonikiiruse juures läbitav vahemaa (oleks eelistanud 60km/h), teiseks mis kiirusel tohib läheneda vöötrajale kui vöötraja ette paremale on pargitud autod, kolmandaks mis kiirusel sõita maanteel udus nähtavusega 30m. Aga suutsin siiski ilma parandusteta ja spikerdamata veatult kõik ära vastata. Tegu siis arvatavasti saani kehtinud teooriaeksamiga ja ausalt, ma ei tuupinud vastuseid pähe!
Nood arvutamisega seotud küsimused jätnuks mina küll ära, sest selliseid olukordi lahendatakse liikluses autot ja ennast tunnetades.
Hea meelega teeks võrdluseks uue liikluseksami kõrvale, tahaks näha palju seal puusse paneksin.
Re: Liikluse planeerimisest
Ma pole ka enam liiklusteste teinud alates 1986... ja see viimanegi oli toona Moskvas vene keeles tehtudSome kirjutas: ↑26 Sept, 2024 12:39 Liikluseksamist ca 30a möödas, mõtlesin et teen proovieksami:
https://liikluslab.ee/liiklustestid
Suht huvitav oli, igasugused elektritõuksid ja robotkullerid mängus, 40 küsimusest mõtlema panid kolm - need kus tuli arvutada kiirusel 50km/h 1s reaktsioonikiiruse juures läbitav vahemaa (oleks eelistanud 60km/h), teiseks mis kiirusel tohib läheneda vöötrajale kui vöötraja ette paremale on pargitud autod, kolmandaks mis kiirusel sõita maanteel udus nähtavusega 30m. Aga suutsin siiski ilma parandusteta ja spikerdamata veatult kõik ära vastata. Tegu siis arvatavasti saani kehtinud teooriaeksamiga ja ausalt, ma ei tuupinud vastuseid pähe!
Nood arvutamisega seotud küsimused jätnuks mina küll ära, sest selliseid olukordi lahendatakse liikluses autot ja ennast tunnetades.
Hea meelega teeks võrdluseks uue liikluseksami kõrvale, tahaks näha palju seal puusse paneksin.
Mõtlesin siis nüüd siinse teema valguses, et lähen vaatan õige, kui hullud need uued testid siis on ja kas on ka "tõmbeküsimusi"/"nipiküsimusi" vms...
Tegin just test nr. 1 testi siin:
https://www.justdrive.ee/testi-oma-liiklusteadmisi/
ja panin puusse ühe küsimuse vastusega...
Üleval on testist väljavõte ja allpool on LS väljavõtted selle teema kohta...
Re: Liikluse planeerimisest
Võtsin siis testi number 2, tegin ühe vea registrimassi definitsiooniga, oleksin pidanud kõik vastusevariandid läbi lugema
Aga kas tegu on ikka uute testidega, mul viskas testi lõpus sellise kirja:
Aga kas tegu on ikka uute testidega, mul viskas testi lõpus sellise kirja:
Autor: Reedik Niilus, Aasta: 2020, Kirjastus: Jeppe Auto OÜ, Lehekülgi: 84, Mõõtmed:297 x 210. Väljaanne on saadaval raamatukauplustes ja autokoolides.
Re: Liikluse planeerimisest
Test number kolm läks mul konkreetselt aia taha.
Lugege väga hoolikalt sõnastust! Väga palju on eitusi ja topelteitusi.Tulemus: Õiget: 31/ Kokku: 40
Re: Liikluse planeerimisest
Ehk siis koos arvutieksamiga ka eesti keele eksam. Savi see liiklus.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: avrnbr ja 5 külalist