maksipoiss kirjutas: ↑25 Okt, 2024 6:19
Nii et ka neil keskmise kiiruse mõõtmise lõikudel arvestatakse mõõte veaga ja kuna neil lõikudel tuleb arvestata ka erinevate kiirendustega (pöörded kõrvalteel peateele , möödasõit), mis ei ületa piirkiirust ja on juhtidel erinevad, siis on neil see tolerants arvatavasti suurem kui üksikul kaameral.
Ei ole õige. Mingeid maha-, peale- või möödasõite arvestama ei pea. Maksimaalne lubatud kiirus teelõigul on teada ja selle järgi ka arvutus käib. Näitlikustamiseks:
Meil on 10km teelõik. Mõõtetäpsuseks võime võtta 10m (ehk siis 1/1000). Lubatud maksimaalne kiirus 90km/h. Selle lõigu läbimiseks maksimaalse lubatud kiirusega kulub 6m40s. Igaühel teil on taskus "kell", mis eksib selle ajavahemiku jooksul tühise hulga sekundist (näiteks 1/1000) ja on võimeline end automaatselt sünkroniseerima "autoriseeritud allikaga". Pole mingi probleem ka nende kaamerate juurde paigaldada analoogse täpsuse/võimekusega sertifitseeritud "kell". Siit edasi on ainult pisut matemaatikat ja see ütleb, et poleks mitte mingit probleemi kirjutada välja trahve 91km/h eest - reaalsuses on mõõtetäpsus oluliselt suurem.
Praegune kaamerate suur tolerants on pärit esimeste kaamerate ajast, kui tootjapoolne maksimaalne lubatud mõõteviga oli 7%. Sellist viga lubati pmst "pea horisontaalsed tugevad sademed mõõtesuunaga samas suunas" olukorras. Reaalsuses oli ka nonde kaamerate mõõtetäpsus valdaval osal ajast pigem alla 1%. Tõenäoliselt lihtsustamise tõttu (protsentarvutus on kole keeruline, eksole) sai meil kirja +-7km/h. Pmst on liiklejale vastu tuldud nii suurel määral, et kes ikka "pildile jääb" sel pole küll mitte midagi kobiseda. Ennevanasti võis kobiseda "aga mul auto valetab suuremal määral". Tänasel päeval seda vabanduseks tuua ei saa - nõuded on sellised, et 7% allapoole eksivat sõidukit pmst leida ei õnnestu (tingimusel, et sõidukit kasutatakse tootja poolt ette nähtud rehvimõõtudega). Esiteks tootjad teadlikult sätivad näidiku pigem üles valetama ja teiseks on mõõtmine läinud oluliselt täpsemaks (kuni selleni välja, et kuvatavat kiirust võidakse korrigeerida ka GPS signaali pealt arvutatuga).