Liikluse planeerimisest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5589
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Gideonic »

Lätis on keskmise kiiruse kaamerad hüppeliselt vigastatutega õnnetuste hulka vähendanud

https://maaleht.delfi.ee/artikkel/12033 ... uppeliselt

Siin on originaalartikkel
https://eng.lsm.lv/article/economy/tran ... a.a532834/

Tänavu augustis ja septembris on (2022. aasta vastava perioodiga võrreldes) õnnetuste arv keskmise kiiruskontrolli lõikudel vähenenud 46%, kannatanutega õnnetuste arv – 64% ja vigastatutega – 73%. .

Pilt
Lõpetaks nüüd selle "rallipenskarite "jauramise ära kuidas 15km/h üle sõitmine on inimõigus ja keskmise kiiruse mõõtmine ei aita kuhvigi, vaid on puhas fašism :roll:

Muuseas, lätlased kavatsevad kolmekordistada neid alasi kus need kaamerad on:
https://eng.lsm.lv/article/economy/tran ... s.a560189/

Hetkel kasutavate mõõtealade kaardi leiab siit:
https://lvceli.lv/#_videja_atruma_kontrole

Pilt
tsivi_list
Liige
Postitusi: 273
Liitunud: 23 Apr, 2024 12:03
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas tsivi_list »

Leedus on neid keskmise kiiruse tsoone terve E67. Lätis Leedu pool Riiat sama lugu.

Poolakad ehitasid korraliku neljarealise kiirtee, kus praktiliselt kiiruse piirangut pole.

Vaja on korralikke teid, mitte nussida kiiruse mõõtmisega.
oliver253
Uudistaja
Postitusi: 29
Liitunud: 24 Veebr, 2022 11:04
Asukoht: Tallinna lähedal
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas oliver253 »

Mõõtku kiirust, aga mõistlikult palun. Kui trahvid saadetakse välja mõne km/h ületamise eest ja ma näen regulaarselt, kuidas pooled juhid enne 50km/h alas asuvat kiirusekaamerat suurest hirmust GPS-järgi mõõtes 45 või 40km/h juurde pidurdavad, siis see ei ole mõistlik. Tolerants võiks olla vähemalt 5km/h, või veel parem, tegeleda regulaarsete kiiruseületajatega, nt. kui teatud perioodil on kiirusekaamera mitu korda kiiruseületamise fikseerinud, siis ei ole enam tasuta.
taara
Liige
Postitusi: 885
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas taara »

Miks toota paska? Tolerants on 7 km/h. Sealt alates hakkab pilti tegema. Piisavalt suur, et normaalselt ja pidurdamata sõita.
oliver253
Uudistaja
Postitusi: 29
Liitunud: 24 Veebr, 2022 11:04
Asukoht: Tallinna lähedal
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas oliver253 »

Minu viga, pole ise veel välku saanud, link
Rikkumisi hakatakse menetlema alates kiirustest:
50 alas: 53 km/h (kaamera seadistus koos laiendmääramatusega 57 km/h)
70 alas: 73 km/h (kaamera seadistus koos laiendmääramatusega 77 km/h)
90 alas: 93 km/h (kaamera seadistus koos laiendmääramatusega 97 km/h)
100 alas: 103 km/h (kaamera seadistus koos laiendmääramatusega 108 km/h)
110 alas: 113 km/h (kaamera seadistus koos laiendmääramatusega 118 km/h)
Siis on veel vähem aru saada, miks on enne kiiruskaameraid selline piduritulede meri, kui enne suudeti lubatud kiirusega sõita.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2321
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas maksipoiss »

Gideonic kirjutas: 24 Okt, 2024 14:09 Lõpetaks nüüd selle "rallipenskarite "jauramise ära kuidas 15km/h üle sõitmine on inimõigus ja keskmise kiiruse mõõtmine ei aita kuhvigi, vaid on puhas fašism :roll:
Muuseas, lätlased kavatsevad kolmekordistada neid alasi kus need kaamerad on:
https://eng.lsm.lv/article/economy/tran ... s.a560189/
Ei juhtu neil Läti ja Leedu keskmise kiiruse mõõtmise aladel gramm alla 100 sõites midagi, septembris katsetatud :)
mart2
Liige
Postitusi: 6418
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas mart2 »

maksipoiss kirjutas: 24 Okt, 2024 19:58 ... Ei juhtu neil Läti ja Leedu keskmise kiiruse mõõtmise aladel gramm alla 100 sõites midagi, septembris katsetatud :)
Lase siis rõõmsalt edasi ning ära pärast siin kurda, et kiusatakse!
oliver253 kirjutas: 24 Okt, 2024 18:34 Minu viga, pole ise veel välku saanud, link
Rikkumisi hakatakse menetlema alates kiirustest:
50 alas: 53 km/h (kaamera seadistus koos laiendmääramatusega 57 km/h)
70 alas: 73 km/h (kaamera seadistus koos laiendmääramatusega 77 km/h)
90 alas: 93 km/h (kaamera seadistus koos laiendmääramatusega 97 km/h)
100 alas: 103 km/h (kaamera seadistus koos laiendmääramatusega 108 km/h)
110 alas: 113 km/h (kaamera seadistus koos laiendmääramatusega 118 km/h)
Siis on veel vähem aru saada, miks on enne kiiruskaameraid selline piduritulede meri, kui enne suudeti lubatud kiirusega sõita.
Isiklik kogemus Subaru Outback 2019 auto (ostetud uhiuuena 2020) - GPS-i ja spidoka vahe stabiilselt 5km/h spidoka "kasuks", sõltumata kiirusest vahemikus 50kmh kuni 130km/h. Sõidan palju Lõuna-Eestis ning regulaarselt Tartu-Tallinna vahel.
Täpselt vea piiri peal!
Eelnevalt Toyota Avensisega oli vahe kasvav kiiruse suurenedes. :scratch:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Peeter »

Isiklkust kogemustest ütlen, et see Stalbe-Placise kandi lõik on ajast aega olnud lõik, kus läheb lahti üks tõmblemine ja võimlemine. Lisaks veel aastakümnete pikkune isiklik praktika, et kui teekonnal Riiga peaks pakkuma kuskile keeruliste ilmaoludega piirkonda (ootamatud: udu, kiilakas, lumetorm, jmt), siis pakuksin just seda piirkonda. Kombineerituna see nüüd muidu-tatisema aastaajaga ja igasuguse esinemisvajadustega kõvatajatest autojuhtidega, siis täiesti mõistan sealse piirkonna preventiivset liiklusjärelvavet ja peaksin täitsa loogiliseks, et nad seda ala lisaks ka neile Stalbe ja Rubene kohtkiiruskaameratele ka ca pool seda teelõiku keskmise kiiruse alaks laiendaksid. Või ka kogu ala. Aga juba minu sellesuvised sõidud tänu sellele keskmise-kiiruse-alale möödusid selles lõigus hoopis rahulikumas võtmes. Liiklus tõepoolest oli rahulikum ja sellist varasemat võimlemist nii palju silma alla ei jäänud. Ma ei oleks üllatunud, kui selles lõigus on nüüd ka ametliku statistika järgi tunduvalt ohutum liigelda. Aga noh mõned sellised haiged huijarid, kes pealesunnitud 90km/h kiirusega lõigu järel üritasid kahe valge sildiga küla vahel kilomeetrikese kohe 120-ga tagasi teha, selliseid jäi ikka silma. Selliste jaoks on ikka mingit eraldi ussi- või püssirohtu vaja.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2321
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas maksipoiss »

mart2 kirjutas: 24 Okt, 2024 20:42
Lase siis rõõmsalt edasi ning ära pärast siin kurda, et kiusatakse!
[/quote]
Kirjutasin ju, et spido järgi 98-ga (gpsi järgi 94-95) sõites ei kiusata. Nii et ka neil keskmise kiiruse mõõtmise lõikudel arvestatakse mõõte veaga ja kuna neil lõikudel tuleb arvestata ka erinevate kiirendustega (pöörded kõrvalteel peateele , möödasõit), mis ei ületa piirkiirust ja on juhtidel erinevad, siis on neil see tolerants arvatavasti suurem kui üksikul kaameral.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Some »

Tallinnasse Pärnu maanteele ja Järvevana teele on ilmunud uut tüüpi liikluskaamerad, mille abil on plaanis hakata katsetama sõidukite keskmise kiiruse mõõtmist – Eesti seadused selle alusel kedagi karistada siiski ei võimalda.
Delfist
2korda2
Liige
Postitusi: 1748
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas 2korda2 »

maksipoiss kirjutas: 25 Okt, 2024 6:19 Nii et ka neil keskmise kiiruse mõõtmise lõikudel arvestatakse mõõte veaga ja kuna neil lõikudel tuleb arvestata ka erinevate kiirendustega (pöörded kõrvalteel peateele , möödasõit), mis ei ületa piirkiirust ja on juhtidel erinevad, siis on neil see tolerants arvatavasti suurem kui üksikul kaameral.
Ei ole õige. Mingeid maha-, peale- või möödasõite arvestama ei pea. Maksimaalne lubatud kiirus teelõigul on teada ja selle järgi ka arvutus käib. Näitlikustamiseks:
Meil on 10km teelõik. Mõõtetäpsuseks võime võtta 10m (ehk siis 1/1000). Lubatud maksimaalne kiirus 90km/h. Selle lõigu läbimiseks maksimaalse lubatud kiirusega kulub 6m40s. Igaühel teil on taskus "kell", mis eksib selle ajavahemiku jooksul tühise hulga sekundist (näiteks 1/1000) ja on võimeline end automaatselt sünkroniseerima "autoriseeritud allikaga". Pole mingi probleem ka nende kaamerate juurde paigaldada analoogse täpsuse/võimekusega sertifitseeritud "kell". Siit edasi on ainult pisut matemaatikat ja see ütleb, et poleks mitte mingit probleemi kirjutada välja trahve 91km/h eest - reaalsuses on mõõtetäpsus oluliselt suurem.
Praegune kaamerate suur tolerants on pärit esimeste kaamerate ajast, kui tootjapoolne maksimaalne lubatud mõõteviga oli 7%. Sellist viga lubati pmst "pea horisontaalsed tugevad sademed mõõtesuunaga samas suunas" olukorras. Reaalsuses oli ka nonde kaamerate mõõtetäpsus valdaval osal ajast pigem alla 1%. Tõenäoliselt lihtsustamise tõttu (protsentarvutus on kole keeruline, eksole) sai meil kirja +-7km/h. Pmst on liiklejale vastu tuldud nii suurel määral, et kes ikka "pildile jääb" sel pole küll mitte midagi kobiseda. Ennevanasti võis kobiseda "aga mul auto valetab suuremal määral". Tänasel päeval seda vabanduseks tuua ei saa - nõuded on sellised, et 7% allapoole eksivat sõidukit pmst leida ei õnnestu (tingimusel, et sõidukit kasutatakse tootja poolt ette nähtud rehvimõõtudega). Esiteks tootjad teadlikult sätivad näidiku pigem üles valetama ja teiseks on mõõtmine läinud oluliselt täpsemaks (kuni selleni välja, et kuvatavat kiirust võidakse korrigeerida ka GPS signaali pealt arvutatuga).
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas isakene »

2korda2 kirjutas: 26 Okt, 2024 8:35 Esiteks tootjad teadlikult sätivad näidiku pigem üles valetama ja teiseks on mõõtmine läinud oluliselt täpsemaks...
Täiendame-täpsustame - ühegi auto spidomeeter ei tohi näidata tegelikust kiirusest vähem, autovalmistajatele kehtib väga soolane trahv. Selleks autotootjad jätavadki spidokale igaks juhuks väikese "varu". Isiklik tähelepanek on, et posti otsas statsionaarsete mõõtmeseadmetega on sama lugu.

Seadus ka: "Ühinenud Rahvaste Organisatsiooni Euroopa Majanduskomisjoni (UN/ECE) eeskiri"
5.3. Näidatav kiirus ei tohi olla väiksem kui sõiduki tegelik kiirus
https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Le ... 048:ET:PDF
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
mart2
Liige
Postitusi: 6418
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas mart2 »

Akf 2korda2 viga oli selles, et võtab aluseks kiirusmõõtja võimaliku mõõtevea.
Tegelikult tuleb aluseks võtta auto spidomeetri mõõteviga, sest see on ametlikult ainuke instrument, mille järgi saab juht ise kiirust kontrollida. GPS on lisavõimalus!
Kui võtta spidomeetri näidik, siis kui täpne see saab olla, kui sageli (eriti vanematel autodel) on kahe jaotuse vahe 5km/h?
Sellest ka vastav lõtk trahvide arvestamisel. :write:

PS. Aga sellele olen ma juba aasta-kaks tagasi siinsamas tähelepanu juhtinud, kuid inimeste mälu ... :dont_know:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas OLAVI »

mart2 kirjutas: 26 Okt, 2024 10:37 ...
Tegelikult tuleb aluseks võtta auto spidomeetri mõõteviga, sest see on ametlikult ainuke instrument, mille järgi saab juht ise kiirust kontrollida. ....
Arvestades täpsusklassi, siis auto enda spidomeeter ei ole mitte "mõõteriist" vaid on "indikaator".
Auto kiiruse mõõteriist saab ainult olla seaduse kohaselt taadeldud sõidumeerik.

Vastavalt Eestis kehtivale Mõõteseadusele peavad kõik mõõteriistad olema taadeldud ja kui kiiruse kontrollimise mõõteriistad on seaduse kohaselt taadeldud, alles siis on need mõõteriistad.
Taatlemata mõõtevahendit saab arvestada ainult indikaatoriks.
GPS on lisavõimalus!

Autojuhi oma asi on määrata enda auto liikumiskiirus ja võib seda teha ka stopperiga kilomeetripostide vahet mõõtes või kasvõi taevatähtede järgi, kui lubatut ei ületa.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Sten1111
Liige
Postitusi: 238
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Sten1111 »

Keegi teab kuodas välismaal trahvisega on? Oletame et 5km lõik ja 90 ala. Kui palju peab keskmine olema et trahvi saaks?
Ja kas need samad kaamerad fikseerivad ka hetkelist kiiruse ületamist nendest möödumisel?
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist