Mõtlesin seda, et kui start/stopp süsteemiga autodel juhtub keti purunemine tavaliselt linnaliikluses ristteedel keset liiklusvoogu (mis väga häirib juhi päevaplaani), siis tavaautod lihtsalt ei liigu enam oma parkimiskohalt ja juht saab kasvõi taksoga oma kiireid toimetusi jätkata.AMvA kirjutas: ↑14 Nov, 2024 8:40Probleem ei ole start-stopp süsteemis. Pigem väga halb insenerilahendus, kus kett töötab praktiliselt kuivalt.OLAVI kirjutas: ↑14 Nov, 2024 0:15
Peugeoti kahe nukkvõlli vaheline kett purunes 110 000km peal ja läks garantiilisse vahetusse komplektne plokikaas (tehase tellimus ja masin seisis ca 2 kuud).
Pidi start/stop süsteemiga masinate tüüpviga olema, et kett puruneb peatumisel, kui mootor seiskub ja enam ei käivitu.
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Ei oska öelda millal see muutus toimus, aga seda peab arvestama, et kui on vahetus laiema keti vastu, peab vahetama ka nukkvõllid. Komplekti hind koos ketiga ca 3.400 eurkaupo51 kirjutas: ↑14 Nov, 2024 12:31Selge. Vaat seda ma ei teadnud. Esindus mulle ketist ja selle vahetuse võimalusest ei rääkinud. Loen internetis, et esimesed autod olid 7 mm ketiga, mis hilhem muudeti paksemaks 8 mm. Selle kitsama ketiga oli probleeme. Huvitav mis aastal seda konstruktsiooni muudeti.AMvA kirjutas: ↑13 Nov, 2024 23:07Hammasrihm ajab ringi ainult ühte nukkvõlli.kaupo51 kirjutas: ↑13 Nov, 2024 22:50
Ma ei tea mis Peugeoti mootorist Trumm räägib, aga 1,5 liitrine 96 kw diiselmootor DV5RC (YHZ) on hammasrihmaga ja sel ei ole iselagunevat ketti.
Hammasrihma vahetusvälbaks annab Haynes 180 000 km. Tõsi, esindus soovitab seda märksa varem teha. Ma ise oman sellist autot ja mingeid erilisi mootoriprobleeme temaga ei ole. Hammasrihma olen lasknud ära vahetada.
Kuvatõmmis 2024-11-13 224824.jpg
Kett on nukkvõllide vahel ja kuna on määrimise mõttes suht kuival, siis tüüpiliselt lõppeb enne hammasrihma otsa, mis päädib kappide pähe käimisega.
Re: Autotehnikateema
Kuna nende kettide purunemine ei ole seotud otseselt auto mootori seiskumisega ja käivitamisega, siis võivad nad puruneda igal suvalisel ajahetkelOLAVI kirjutas: ↑14 Nov, 2024 12:47Mõtlesin seda, et kui start/stopp süsteemiga autodel juhtub keti purunemine tavaliselt linnaliikluses ristteedel keset liiklusvoogu (mis väga häirib juhi päevaplaani), siis tavaautod lihtsalt ei liigu enam oma parkimiskohalt ja juht saab kasvõi taksoga oma kiireid toimetusi jätkata.AMvA kirjutas: ↑14 Nov, 2024 8:40Probleem ei ole start-stopp süsteemis. Pigem väga halb insenerilahendus, kus kett töötab praktiliselt kuivalt.OLAVI kirjutas: ↑14 Nov, 2024 0:15
Peugeoti kahe nukkvõlli vaheline kett purunes 110 000km peal ja läks garantiilisse vahetusse komplektne plokikaas (tehase tellimus ja masin seisis ca 2 kuud).
Pidi start/stop süsteemiga masinate tüüpviga olema, et kett puruneb peatumisel, kui mootor seiskub ja enam ei käivitu.
Re: Autotehnikateema
Mina ei tea kui "otseselt ei ole seotud" aga kui esinduse vastuvõtu meistri käest uurisin purunemise põhjust, siis tema väitel: "olenemata juhist, ei sure enamus nukavaheketi purunemisel mitte sõidu ajal vaid just mootori seiskumisel".AMvA kirjutas: ↑14 Nov, 2024 13:01Kuna nende kettide purunemine ei ole seotud otseselt auto mootori seiskumisega ja käivitamisega, siis võivad nad puruneda igal suvalisel ajahetkelOLAVI kirjutas: ↑14 Nov, 2024 12:47 Mõtlesin seda, et kui start/stopp süsteemiga autodel juhtub keti purunemine tavaliselt linnaliikluses ristteedel keset liiklusvoogu (mis väga häirib juhi päevaplaani), siis tavaautod lihtsalt ei liigu enam oma parkimiskohalt ja juht saab kasvõi taksoga oma kiireid toimetusi jätkata.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Millise esinduse?OLAVI kirjutas: ↑14 Nov, 2024 13:37Mina ei tea kui "otseselt ei ole seotud" aga kui esinduse vastuvõtu meistri käest uurisin purunemise põhjust, siis tema väitel: "olenemata juhist, ei sure enamus nukavaheketi purunemisel mitte sõidu ajal vaid just mootori seiskumisel".AMvA kirjutas: ↑14 Nov, 2024 13:01Kuna nende kettide purunemine ei ole seotud otseselt auto mootori seiskumisega ja käivitamisega, siis võivad nad puruneda igal suvalisel ajahetkelOLAVI kirjutas: ↑14 Nov, 2024 12:47 Mõtlesin seda, et kui start/stopp süsteemiga autodel juhtub keti purunemine tavaliselt linnaliikluses ristteedel keset liiklusvoogu (mis väga häirib juhi päevaplaani), siis tavaautod lihtsalt ei liigu enam oma parkimiskohalt ja juht saab kasvõi taksoga oma kiireid toimetusi jätkata.
-
- Liige
- Postitusi: 1678
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Põhjus ja tagajärg on segamini läinud. Mootor jääb seisma siis kui kett pooleks läheb.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Autotehnikateema
2001 aasta 2,2CDI MB Vitol oli sarnane huinjaa. Sõidu peal seiskunud mootorit liikumise ajal käivitada ei õnnestunud, ei inertsiga ega starteriga. Tuli auto seisma jätta, süüde välja keerata ja mõne sekundi oodata, samuti nagu limp mode kustutamiseks, siis sai starteriga käima.OLAVI kirjutas: ↑14 Nov, 2024 12:39Imelik jah, seepärast kirjutangi.AMvA kirjutas: ↑14 Nov, 2024 8:38See on nüüd küll väga imelik juttOLAVI kirjutas: ↑14 Nov, 2024 0:07
Sellel Caddyl on üks väga häiriv omadus mida varem ei ole autodel täheldanud.
Nimelt mootoriga pidurdades, kui pöörded langevad liiga alla, siis mootor ise seiskub ja võtmest saab mootori käivitada alles siis kui auto kiirus on peaaegu seiskumiseni langenud.
Pöörad kiirteelt ära ja võtad jala pedaalilt mootoriga pidurdamiseks ning kui siis vajutad ringil sidurit madalama käigu panemiseks, siis peab ringil praktiliselt seisma jääma (taga sõitjatele üllatuseks), mootori käivitamiseks.![]()
Seda on juhtunud mitmel korral ka linnavahel ristteedel, tavalises linnaliikluses.
Ja kui tühjal teel olen tahtlikult situatsiooni korranud veendumaks, et ei oleks juhtimisviga, siis väljasuremist ei ole juhtunud.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
Ei ole küsimus ju ei põhjuses ega tagajärjes vaid millisel ajahetkel purunemine "enamasti juhtub" või "võib juhtuda".davidsoniharald kirjutas: ↑14 Nov, 2024 14:00 Põhjus ja tagajärg on segamini läinud.
Mootor jääb seisma siis kui kett pooleks läheb.
Kas siis kui mootor ühtlaselt töötab või järsul pöörete muutumise hetkel, kui automaatika mootori seiskab.
(Meie firmas on kolmel masinal nukaketid läinud ja kahel korral juhtus see kindlasti ristil aga kolmandat ei tea.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Kurjam teab, genekale näiteks pannakse vabajooksu sidureid et rihma säästa- mootori aeglustumisel/seiskumisel saab generaator edasi pöörelda vabalt. Nukkvõllidega loomulikult nii teha ei saa, kuid mootori seiskumisel pöörlevate nukkade inertsi peab rihm/kett jne ikka vastu võtma. Kui on liiga nõrk või piiripealne rihm/kett siis võiks järsu seiskumisega see puruks minna küll. Kui mootor lihtsalt seisma jätta siis pöörleb ta vabalt natuke edasi, mitte ei jää järsku väntvõll paigale.davidsoniharald kirjutas: ↑14 Nov, 2024 14:00 Põhjus ja tagajärg on segamini läinud. Mootor jääb seisma siis kui kett pooleks läheb.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Re: Autotehnikateema
Klapivedrud võtavad selle pöörlemisinertsi väga hästi keti/hammasrihma asemel vastuTegelane5 kirjutas: ↑15 Nov, 2024 11:47Kurjam teab, genekale näiteks pannakse vabajooksu sidureid et rihma säästa- mootori aeglustumisel/seiskumisel saab generaator edasi pöörelda vabalt. Nukkvõllidega loomulikult nii teha ei saa, kuid mootori seiskumisel pöörlevate nukkade inertsi peab rihm/kett jne ikka vastu võtma. Kui on liiga nõrk või piiripealne rihm/kett siis võiks järsu seiskumisega see puruks minna küll. Kui mootor lihtsalt seisma jätta siis pöörleb ta vabalt natuke edasi, mitte ei jää järsku väntvõll paigale.davidsoniharald kirjutas: ↑14 Nov, 2024 14:00 Põhjus ja tagajärg on segamini läinud. Mootor jääb seisma siis kui kett pooleks läheb.
Re: Autotehnikateema
Kui neljataktiline mootor suretatakse välja kütuse etteande väljalülitamisega, siis väntvõll pöörleb kuni viimase survetaktini kus silindrisse kokku surutud õhu toimel pöördub väntvõll järsult teatud nurga võrra tagasi.Tegelane5 kirjutas: ↑15 Nov, 2024 11:47Kurjam teab, genekale näiteks pannakse vabajooksu sidureid et rihma säästa- mootori aeglustumisel/seiskumisel saab generaator edasi pöörelda vabalt. Nukkvõllidega loomulikult nii teha ei saa, kuid mootori seiskumisel pöörlevate nukkade inertsi peab rihm/kett jne ikka vastu võtma. Kui on liiga nõrk või piiripealne rihm/kett siis võiks järsu seiskumisega see puruks minna küll.davidsoniharald kirjutas: ↑14 Nov, 2024 14:00 Põhjus ja tagajärg on segamini läinud. Mootor jääb seisma siis kui kett pooleks läheb.
Kui mootor lihtsalt seisma jätta siis pöörleb ta vabalt natuke edasi, mitte ei jää järsku väntvõll paigale.
(4 silindriline mootor seiskub lõplikult alati kahes kindlas väntvõlli asendis, mida saab näha hooratta hammasvöö hammaste ebaühtlast kulumist uurides.)
Selline järsk väntvõlli suunamuutus toimub igal mootori seiskumisel ja tekitab väntvõlliga ühendatud inertsi omavatele osadele löökkoormust.
Start/stopp süsteemiga mootorid peavad kannatama palju rohkem seiskumisi ja käivitusi kui pidevalt töötavad mootorid.
Kui noore närvilise juhi auto vana hammasrihm lõppeb tavaliselt (möödasõidu) kiirendusel või aktiivel mootorpidurdusel, siis sujuva sõidustiiliga "penskari" autol mootori seiskamisel/käivitamisel.
Tänapäeval saab OBD kaudu näha, et millised olid auto andmed mootori vea tekkimise hetkel.
(Mul on õnnestunud 90'datel näha ka mõningaid karpamootoriga masinaid, millel pärast süüte katkestamist hakkas mootor lõhkudes tagurpidi tööle nii et juht pidi mootorit suretama siduri ja käiguga, mitte võtmest.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Kahetaktilise mootori tagurpidi käima panek pole keeruline. Mismoodi neljataktiline mootor tagurpidi käima hakkab? Eeldus on et taktide järjekord läheb siis vastupidiseks ja sisselasketaktile järgneb väljalasketakt.
Re: Autotehnikateema
Ma maanteemuhu aegadest mäletan et kui palava ilmaga "kuuma" antud sai siis mootor ei hakanud tagurpidi ringi käima vaid tekkis hõõgsüüde , mootor tegi veidrat häält mõne sekundi ja pöörles ikka õiget pidi sellise spetsiifilise kolina saatel .
Re: Autotehnikateema
Mul on põrssapõlves õnnestunud sakslane ehk RS09 šassiitraktor tagurpidi käima saada. Käivitus toimis tol permanentse akudefitsiidi ajastul ikka trossiga tõmmates ja rohkemat polnudki vaja kui reversi kangi asend segi ajada. Käima läks kenasti, aga käis na uimaselt.


Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
T-40 läks ka probleemideta tagurpidi käima. Neid aeti ikka akupuudusel kuskile künka otsa, nagu eelmine postitaja kirjeldas, siis täpselt samamoodi kõik oliks. Tiksus väikestel pööretel ja õhupuhastist ajas julmalt tossu välja.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist