Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Soomega piirid kokku lükata pole iseenesest lahendus (kuigi kontrolliõigus paraneks), kui sa pole piisavalt investeerinud vahenditesse (laevadesse, seiresse), millega mu meelest küsitavat edu luua. Vist Keskpäevatunnis arvati, et siis saavad Vene alused marsruute jällegi vabamavalt valida (ei tea väite paikapidavust). Olgu mereõigusega kuidas on, aga laevastiku tihedamast kohalolust rangema kontrolli puhul ei pääse. Tõsine laevastik on aga lihtsa jutu põhjal jõukade (suurte) riikide teema. See tähendaks toetumist ikkagi liitlastele, nagu me toetume õhukaitses. Teistest sõltumine on aga teistest sõltumine.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Somaalia rannikul võtavad piraadid suuri laevu üle 5-6 mehega, kellest ükski pole meie mõistes eriüksuslane. Lihtsalt mingid automaadiga tüübid. Orkide laeva meeskond võib ju seestpoolt suuremad uksed lukku panna ja blokeerida, nii et päris otse sisse jalutada ei saa, aga seda pole vajagi- mööda välistreppe jõuab kaptenisilda paari-kolme minutiga ja isegi kui seal on ka uks lukus, siis siseneda saab suurte akende kaudu.
Aga kuidas sa võtad laeva üle, kui see pole veel kaablit lõhkuma hakanud

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Vist küll, piirid kokku lükates(praktikas ei saa seda teha kogu Soome lahe ulatuses, kuna kehtib ikkagi 12 meremiili õigus) kohalduks Venemaa laevadele hoopis takistamatu läbisõidu õigus, mis siis tähendab et laevad võiksid näiteks Tallinna-Helsingi liinil Soome lahte läbida, mis iganes marsruudil nad soovivad, kasvõi otse Tallinna külje alt.
https://www.err.ee/1609149667/teadur-ra ... s-on-teine
https://www.err.ee/1609149667/teadur-ra ... s-on-teine
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Sanktsioonide all orkide varilaevastiku laev tiirutamas. Millise(d) toru(d) või kaabli(d) see nüüd siis ära lõhub...

https://x.com/balticjam/status/1873376924439052292
Paneme siis parema kaardi tankeri Line tegutsemisest täna Soome lahes.
https://x.com/balticjam/status/1873376924439052292
Paneme siis parema kaardi tankeri Line tegutsemisest täna Soome lahes.
Viimati muutis ruger, 29 Dets, 2024 20:30, muudetud 2 korda kokku.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Aitäh, hea kaart. Kohe on aru saada mis laev ja kus tiirutab.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Otsivad kadunud ankrut...
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Sisutühja siutsu asemel selline uudis:
Soome lahes ilmus merealuse kaabli lähistele Vene varilaevastiku uus laev
https://www.err.ee/1609562305/soome-lah ... u-uus-laev
Soome lahes ilmus merealuse kaabli lähistele Vene varilaevastiku uus laev
https://www.err.ee/1609562305/soome-lah ... u-uus-laev
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Kõike, mida soomlased tegid, suudame meiegi teha sama hästi.
Soomlastel oli lihtsalt kolmes aspektis rämedalt õnne. Kuid tunnistame, veab just peamiselt ikkagi nendel, kes on ise tugevad ja/või pingutavad selleks ja suudavad otsustada. Nagu Palm oma artiklis välja tõi, siis otsustamine on meie ainuke nõrkus, sest ametkonnad on kitsid omavahel info vahetamises ning jumala eest, kui peaks veel midagi otsustama või vastutama. Ülejäänud võimekused (patrull-laevad, kopterid, eriüksused jne) - kõik olemas ja välja õppinud (me võime vinguda patrulllaevade relvastuse, kiiruse ja helikopterite kandevõime osas, sest me oleme siinkohal kaugel ideaalist, kuid nad on olemas ja kasutatavad).
Soomlastel oli õnne, et see laev suudeti kiirelt ja lihtsalt tuvastada (1), laeva enda käitumise järgi. Järgnes esialgu veel lihtne aga kiire otsus saata patrulllaev Turva laeva tuvastama ning kontrollima. Suurim vedamine (2), laev sõitis soomlaste lähenemisel endistviisi edasi (peitmata tegevuse jälgi - võibolla arvestades tulevikus argumendiga teadmatusega ankru olekust - ei tea) ning seeläbi said soomlased tuvastada ja fikseerida, et ankur reaalselt all. Laev sai käsu ankur üles tõmmata, mida see ka tegi - igati loogiline. Nüüd kolmas suur õnnestumine (3), laeval kästi Soome territoriaalvetesse sõita (jällegi, kes selle nõudmise esitamist otsustas, müts maha tema ees), mida viimane ka täitis. Edasi oli kõik juba juriidilises mõttes väga lihtne.
Otsustamatuse võimalikud tagajärjed - kõik kaablid Soome lahel läbi lõigatud ja süüdlane kättesaamatult kadunud.
Valesti otsustamise tagajärjed - kõik kaablid läbi lõigatud ja veel… Turva kütuse kulu ning meeskonna töötunnid, mis antud kontekstis ei oma mingit tähtsust.
Tulles tagasi rahvusvaheliste õiguste juurde, kui seda kasutatakse selleks, kuidas mitte midagi teha, siis mitte midagi ei muutu meile ega kellelegi teisele rahvusvahelisel areenil paremaks v.a. agressorile. Kui seistakse terve mõistuse ja loogikaga enda ja teiste eest muutmaks maailma paremaks, siis küll tuleb ka see rahvusvaheline õigus järgi, nagu seda saab tunnetada juba praegu soomlaste kontekstis.
St. endiselt on meil veel pikk õpitee käia rajal “Kuidas seista ootamatus olukorras oma riigi eest”.
Soomlastel oli lihtsalt kolmes aspektis rämedalt õnne. Kuid tunnistame, veab just peamiselt ikkagi nendel, kes on ise tugevad ja/või pingutavad selleks ja suudavad otsustada. Nagu Palm oma artiklis välja tõi, siis otsustamine on meie ainuke nõrkus, sest ametkonnad on kitsid omavahel info vahetamises ning jumala eest, kui peaks veel midagi otsustama või vastutama. Ülejäänud võimekused (patrull-laevad, kopterid, eriüksused jne) - kõik olemas ja välja õppinud (me võime vinguda patrulllaevade relvastuse, kiiruse ja helikopterite kandevõime osas, sest me oleme siinkohal kaugel ideaalist, kuid nad on olemas ja kasutatavad).
Soomlastel oli õnne, et see laev suudeti kiirelt ja lihtsalt tuvastada (1), laeva enda käitumise järgi. Järgnes esialgu veel lihtne aga kiire otsus saata patrulllaev Turva laeva tuvastama ning kontrollima. Suurim vedamine (2), laev sõitis soomlaste lähenemisel endistviisi edasi (peitmata tegevuse jälgi - võibolla arvestades tulevikus argumendiga teadmatusega ankru olekust - ei tea) ning seeläbi said soomlased tuvastada ja fikseerida, et ankur reaalselt all. Laev sai käsu ankur üles tõmmata, mida see ka tegi - igati loogiline. Nüüd kolmas suur õnnestumine (3), laeval kästi Soome territoriaalvetesse sõita (jällegi, kes selle nõudmise esitamist otsustas, müts maha tema ees), mida viimane ka täitis. Edasi oli kõik juba juriidilises mõttes väga lihtne.
Otsustamatuse võimalikud tagajärjed - kõik kaablid Soome lahel läbi lõigatud ja süüdlane kättesaamatult kadunud.
Valesti otsustamise tagajärjed - kõik kaablid läbi lõigatud ja veel… Turva kütuse kulu ning meeskonna töötunnid, mis antud kontekstis ei oma mingit tähtsust.
Tulles tagasi rahvusvaheliste õiguste juurde, kui seda kasutatakse selleks, kuidas mitte midagi teha, siis mitte midagi ei muutu meile ega kellelegi teisele rahvusvahelisel areenil paremaks v.a. agressorile. Kui seistakse terve mõistuse ja loogikaga enda ja teiste eest muutmaks maailma paremaks, siis küll tuleb ka see rahvusvaheline õigus järgi, nagu seda saab tunnetada juba praegu soomlaste kontekstis.
St. endiselt on meil veel pikk õpitee käia rajal “Kuidas seista ootamatus olukorras oma riigi eest”.
Viimati muutis Qtec, 30 Dets, 2024 1:47, muudetud 1 kord kokku.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Ei usu mina seda Läänemetsa juttu, et meil oli ka inimestel valmisolek reageerimiseks. Ilmselgelt on erinevate maksude ja tasude tõstmine meie valitsustele jõukohasem, kui riigi reaalne rahuaja julgeoleku tagamine.
See ei ole esimene kord kui merepõhjas olevat taristut rünnatakse, aga ikka ei ole mingit reaalset tegevust järgnenud selle ärahoidmiseks. Kui gaasijuhe puruks tõmmmati siis räägiti paar kuud sellest, kuidas NATO laevastik tuleb ja kaitseb. Täna räägitakse umbes sama juttu.
Ma mõistan, et omal meil tõesti puuduvad vahendid, et kuidagi seda hübriidrünnakut takistada, aga kuidas ei ole suudetud ikka seda EU või kasvõi NATOle serveerida olukorrana, et meid reaalselt rünnatakse?
"Eesti palub ka liitlastelt abi, kuid mis ulatuses ja kes Eestile appi tulevad, selgub Pevkuri sõnul siis, kui kaitseväe juhataja kindralmajor Andrus Merilo on rääkinud NATO Euroopa vägede ülemjuhataja (SACEUR) kindral Christopher Cavoliga. „Siis saab vaadata millised edasised tegevused teiste liitlastega seonduvalt on,“ märkis Pevkur."
See ei ole esimene kord, kus reaalselt keegi kaitseväest otse helistab kellegile NATOsse ja palub liitlastel mingit jõudemonstratsiooni.. Kas see just niipidi käima peaks?
See ei ole esimene kord kui merepõhjas olevat taristut rünnatakse, aga ikka ei ole mingit reaalset tegevust järgnenud selle ärahoidmiseks. Kui gaasijuhe puruks tõmmmati siis räägiti paar kuud sellest, kuidas NATO laevastik tuleb ja kaitseb. Täna räägitakse umbes sama juttu.
Ma mõistan, et omal meil tõesti puuduvad vahendid, et kuidagi seda hübriidrünnakut takistada, aga kuidas ei ole suudetud ikka seda EU või kasvõi NATOle serveerida olukorrana, et meid reaalselt rünnatakse?
"Eesti palub ka liitlastelt abi, kuid mis ulatuses ja kes Eestile appi tulevad, selgub Pevkuri sõnul siis, kui kaitseväe juhataja kindralmajor Andrus Merilo on rääkinud NATO Euroopa vägede ülemjuhataja (SACEUR) kindral Christopher Cavoliga. „Siis saab vaadata millised edasised tegevused teiste liitlastega seonduvalt on,“ märkis Pevkur."
See ei ole esimene kord, kus reaalselt keegi kaitseväest otse helistab kellegile NATOsse ja palub liitlastel mingit jõudemonstratsiooni.. Kas see just niipidi käima peaks?

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Noh, kui tegemist on sul usuküsimusega, siis K-komando juht "usub" vastupidist.
https://www.err.ee/1609562332/k-komando ... ga-hakkamaKui Eagle S oleks vaja olnud kinni pidada Eesti vetes, kas K-komando oleks olnud selleks valmis?
Oleksime kindlasti valmis olnud. K-komando vaates esimesena sellisel moel reageerida kindlasti jah. Aga selliste operatsioonide läbiviimisel peame me arvestama siiski seda, et oleme riigina väikesed ja õhukesed, nii-öelda jõudude ristkasutus, mis meil on saada, oleks kindlasti läinud kõik täiega mängu.
Ei tea kumba usk kõvem ja õigem on?
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Kõik on pärast valmis särki rebima. Usun siiani Andrus Veerpalut 

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Kui laev on juhtumisi majandusvetes kas ta on siis ühtlasi ka territoriaalvetes? Kas majandusveed ja territoriaalveed on üks ja see sama või ajab seltsimees läänemets meile siin tuima näoga käojaani?Läänemets selgitas, et laev oli Soome majandusvetes ehk Soome territoriaalvetel, mistõttu said laeva kinni pidada vaid soomlased.
War isn't a 100-meter dash, it's a marathon. Baseless optimism is a form of self-deception.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Arvad siis, et K-komando juht kõvatab niisama? Et nagu ebapädev jutumees või nii?
Imekaunis! Raha eest teen kõike, mida härrad soovivad...
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Kui iroonia ära jätta, siis K-komando oleks olukorra, kahtlematult, lahendanud parimal võimalikul viisil.
Mingis teises kohas on alati suurem või parem võimekus, aga tegutsema peab ise ja usaldama peab kõigepealt iseennast.
Võimalik, et see kaabli lõhkumine oli, suht süütu, test. Miskit teist, võimalik, et olulisemat asja ettevalmisav faas. Ei tea.
Lihtsalt, miski krd.i kaabel lõhkuda, ainult lõhkumise pärast - tundub liiga labane tegevus. - Et vaatame, mis saab või saama hakkab.(?)
Ei muud.
Mingis teises kohas on alati suurem või parem võimekus, aga tegutsema peab ise ja usaldama peab kõigepealt iseennast.
Võimalik, et see kaabli lõhkumine oli, suht süütu, test. Miskit teist, võimalik, et olulisemat asja ettevalmisav faas. Ei tea.
Lihtsalt, miski krd.i kaabel lõhkuda, ainult lõhkumise pärast - tundub liiga labane tegevus. - Et vaatame, mis saab või saama hakkab.(?)
Ei muud.
Viimati muutis Turist 47, 29 Dets, 2024 20:07, muudetud 1 kord kokku.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Endist väga head kolleegi peab uskuma. Ma ei kahtle ka selles, et võimekus reageerida on olemas... Aga ma ei usu, et selle sündmuse puhul nad olid valmisolekus.AndresTy kirjutas: ↑29 Dets, 2024 19:38Noh, kui tegemist on sul usuküsimusega, siis K-komando juht "usub" vastupidist.https://www.err.ee/1609562332/k-komando ... ga-hakkamaKui Eagle S oleks vaja olnud kinni pidada Eesti vetes, kas K-komando oleks olnud selleks valmis?
Oleksime kindlasti valmis olnud. K-komando vaates esimesena sellisel moel reageerida kindlasti jah. Aga selliste operatsioonide läbiviimisel peame me arvestama siiski seda, et oleme riigina väikesed ja õhukesed, nii-öelda jõudude ristkasutus, mis meil on saada, oleks kindlasti läinud kõik täiega mängu.
Ei tea kumba usk kõvem ja õigem on?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline