Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
AMvA
Liige
Postitusi: 5296
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Jaan, 2025 12:18
ahto42 kirjutas: 03 Jaan, 2025 16:48 Kusagilt jäi kõrvu, et kiirusindeksi järgi saab selgeks teha, kas tegu on keskeuroopa talverehviga või põhjamaade omaga. Kiirem indeks on kõvem segu ja põhjamaadesse tuleb alati väiksem(pehmem) valida. Seda muidugi meeles pidama, kui juhuslikult Autobahnile satud ja oma T indeksiga hakata kiirusrekordeid tegema.
Äkki oli see Motors24 rehvisaade Margus Murakaga.
Saksamaa politseil on kiirteedel kombeks erilise tähelepanuga kohelda igasugu "osside" ehk ida poolt tulijate autosid ja seejuures päris loominguliselt tõlgedada seadusi ehk siis igasugu kiirete sõitudega talverehvidega tasuks olla ettevaatlik. Nagu käijad rääkinud on, siis peale seadusest tulenevate piirangute võib trahvitegemise aluseks saada ka miski, mis politseiametnikule ohtlik tundub.
Kelbas.
Normaalsete aeglasemate rehvide kiirus indeks on T, ehk siis 190 KMH. Sa pead ikka sellest kiiremini sõitma, enne kui polizai sulle sappa tuleb. Üldiselt tänase liiklus tiheduse juures on selline kiirus soovitatav vaid korralikule sportautode.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44176
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kinni võidakse pidada palju väiksematel kiirustel, kui ametnikule tundub, et sa liiklust ohustad. Noh näiteks tee on vihmast märg, aga sa sõidad nt 140ga. On neil selline rikkumine nagu "liikluse ohustamine" ja sinna alla mahub enamvähem kõik. Et need piirkiiruse puudumine kiirteel ja rehvide kiirusindeksid alates 190 pole sugugi need ainsad tõe kriteeriumid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 3743
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Jaan, 2025 12:08
Lemet kirjutas: 03 Jaan, 2025 10:06
Siis müüb keegi sulle naastutamata naastrehvi lamelli pähe
Üles
Võib-olla. Kuigi ma südamest kahtlen, kas tänasel päeval keegi enam ostab sisse naelteta rehvi, et siis kohapeal hakata rehve naelutama. Need ajad olid siiski vast 90bate esimeses otsas. Seda enam, et ma olen sellist asja mitte ainult ühes kohas märganud ja tegu on olnud kaunikesti suurte firmadega.
Need meil paigaldatud naelad kipuvad olema mingid ebayst ostetud hiina soodustooted. Kui tänapäeval on korraliku firma nael alumiiniumist kestaga ja kõvasulamist südamikuga (teravikuga), siis jebai omad võivad olla mingist suvametallist, need teravikud kuluvad 1-2 hooajaga naastu otsaga tasa ja kaotavad igasugused pidamise omadused. Tervet naastu mingist kõvasulamist on kallis teha, siis tehakse mingist "poolsulamist".
Ma juba ühe korra siin kirjutasin, kuidas tuttav rehvide maaletooja seda asja selgitas. Naelutatakse sellisel juhul selise naelaga ja just nii palju ja nii mitmes reas siis, kuidas klient soovib. Need ...meil paigaldatud naelad kipuvad olema... just täpselt sellised ja just täpselt nii palju, mida klient (ka sina ise) on omale rehvi valides soovinud. Kui valitakse hinda, siis ongi "pajekas", mis rehv ja mitu ja millised naelad. Kui tahad midagi paremat, ja oled asjad välja valinud, siis nii sulle ka tehakse, ja mehed jagavad heal meelel kogemusi, aga siis tuleb arvestada, et tuleb ka maksta selle eest. Probleem ongi selles, et maksta ei taheta. St ei osteta mitte kaupa, vaid ostetakse hinda.
P.S. Me ei räägi siin "õiglasest hinnast", vaid sellest, kas ostetakse kaupa või hinda.
parkija
Liige
Postitusi: 1561
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas parkija »

Naastrehvi naast on läbi aegade arenenud , südamik kõvasulamist et oleks kulumiskindel ja "kere" alumiiniumist et tsentrifugaaljõud naastu rehvist välja ei sunniks , eks materjalide hind määrab ka .
AMvA
Liige
Postitusi: 5296
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Jaan, 2025 13:42 Kinni võidakse pidada palju väiksematel kiirustel, kui ametnikule tundub, et sa liiklust ohustad. Noh näiteks tee on vihmast märg, aga sa sõidad nt 140ga. On neil selline rikkumine nagu "liikluse ohustamine" ja sinna alla mahub enamvähem kõik. Et need piirkiiruse puudumine kiirteel ja rehvide kiirusindeksid alates 190 pole sugugi need ainsad tõe kriteeriumid.
saksamaal
Paistab, et sa ei ole kunagi Saksamaal sõitnud.
Ohtlikel lõikudel on kiiruspiirangud lisatahvliga "Bei nässe". Kui sellist liiklusmärki ei ole võid sõita nii kiiresti kui tahad või julged.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44176
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Alumiiniumist kesta idee on selles, et see kulub rehvimustriga umbes samas tempos ja tagab selle, et mõni mm naastu teravikku on ka kulunud rehvidel endiselt olemas. Umbes nagu pliiatsi teritamine - kulutame söe ümbert puitu ära, et söejupp alati näha oleks. Odavatel naeltel kulub lihtsalt see naelateravik mingi läbisõiduga ära ja kogu see naela efekt tasapisi kaob. Lisaks võimaldab väiksem kõvasulami kulu alumiiniumist kesta korral teha naela südamiku paremast (ja kallimast) materjalist, mis kulub vähem.

Tsentrifugaaljõud on naelte välja tulekul teisejärguline, näiteks pidurdamisel nii, et naelad asfalti kraabivad, on neile mõjuvad jõud kaugelt suuremad ja ei tule nad välja niisama lihtsalt midagi (kui naelad on vähegi "sisse sõidetud").
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5296
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Jaan, 2025 14:02 Alumiiniumist kesta idee on selles, et see kulub rehvimustriga umbes samas tempos ja tagab selle, et mõni mm naastu teravikku on ka kulunud rehvidel endiselt olemas. Umbes nagu pliiatsi teritamine - kulutame söe ümbert puitu ära, et söejupp alati näha oleks. Odavatel naeltel kulub lihtsalt see naelateravik mingi läbisõiduga ära ja kogu see naela efekt tasapisi kaob. Lisaks võimaldab väiksem kõvasulami kulu alumiiniumist kesta korral teha naela südamiku paremast (ja kallimast) materjalist, mis kulub vähem.

Tsentrifugaaljõud on naelte välja tulekul teisejärguline, näiteks pidurdamisel nii, et naelad asfalti kraabivad, on neile mõjuvad jõud kaugelt suuremad ja ei tule nad välja niisama lihtsalt midagi (kui naelad on vähegi "sisse sõidetud").
Sulle teadmiseks, et EL-is on naelrehvide naelte arv jooksvale meetrile, kaal, väljaulatus ja torkejõud rangelt normeeritud.
https://www.traficom.fi/sites/default/f ... 202020.pdf

Muuseas, oled sa kunagi ise näinud neid odavnaelu?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44176
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ja Temu näiteks arvestab kõige sellega? :D
Lohinal pidurdades kõva kattel avalduvad naelale kindla peale suuremad jõud, mis teda välja üritavad tõmmata kui tsentrifugaaljõud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4948
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Tangier
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Ma juba ühe korra siin kirjutasin, kuidas tuttav rehvide maaletooja seda asja selgitas. Naelutatakse sellisel juhul sellise naelaga ja just nii palju ja nii mitmes reas siis, kuidas klient soovib. Need ...meil paigaldatud naelad kipuvad olema... just täpselt sellised ja just täpselt nii palju, mida klient (ka sina ise) on omale rehvi valides soovinud.
Rehvide maaletooja üldjuhul kliendiga/lõpptarbijaga kokku ei puutu, tema soove ei tea ning nagu varem mainiti on naastutamine EU-s rangelt normeeritud - siin ei saa mingeid kliendi erisoove koguse ja paigutuse suhtes arvestada. Kui maaletoojal on otsekontakt tehasega see on teine teema - tema saab omale konteinerite kaupa hiina ''kvaliteet''naastutamist tellida. Kui eraisik tutvuste kaudu saab maaletoojalt omale rätsepatöö-rehvid sebitud siis seda ei saa üldistada kogu rehviturule. Rehvide jaemüüja juurde sisse astudes või tema e-keskkonnast ostu sooritades puudub mul kui lihtsurelikul küll võimalus omale erineva tootja/kvaliteediga naaste tellida.
Tihti pakutakse väidetavalt ''tehasenaelutatud'' naastrehve, mis tegelikult on ostetud naastudeta talverehv ning kohapeal naastud sisse löödud. Ilmselgelt maaletooja teeb rehepappi. Siin pole kliendil suurt midagi valida - võtad seda mis riiulitel pakutakse, hooajal hea et üldse midagi alla saad.
Ühed viimased sellised millega kokku puutusin olid Hankook'i ''tehasenaastud'' aastad tagasi mis järgmise hooaja alguseks olid ca. 3/4 naeltest kadunud ning allesjäänud kõik kontaktpinnani maha lihvitud kuigi sissesõit sai tehtud nagu vaja ning eriline paarutaja ka ei ole.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
AMvA
Liige
Postitusi: 5296
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Jaan, 2025 14:20 Ja Temu näiteks arvestab kõige sellega? :D
Lohinal pidurdades kõva kattel avalduvad naelale kindla peale suuremad jõud, mis teda välja üritavad tõmmata kui tsentrifugaaljõud.
Oskad sa öelda rehvidiilerit, kes naelutabb Temu näitega?
moppel
Liige
Postitusi: 36
Liitunud: 29 Mai, 2011 10:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas moppel »

https://www.reifendirekt.co.ee/search?p ... lv_tyreId=

Kes neid seal Poola laos siis naelutama hakkab, kui tellimuse ära maksan?

Hakkapeliitad on ikka juba vabrikus naelutatud. Logistikud toimetavad kliendini ja ongi kogu lugu.
Sten1111
Liige
Postitusi: 241
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

Walter2 kirjutas: 06 Jaan, 2025 14:44
Ma juba ühe korra siin kirjutasin, kuidas tuttav rehvide maaletooja seda asja selgitas. Naelutatakse sellisel juhul sellise naelaga ja just nii palju ja nii mitmes reas siis, kuidas klient soovib. Need ...meil paigaldatud naelad kipuvad olema... just täpselt sellised ja just täpselt nii palju, mida klient (ka sina ise) on omale rehvi valides soovinud.
Ühed viimased sellised millega kokku puutusin olid Hankook'i ''tehasenaastud'' aastad tagasi mis järgmise hooaja alguseks olid ca. 3/4 naeltest kadunud ning allesjäänud kõik kontaktpinnani maha lihvitud kuigi sissesõit sai tehtud nagu vaja ning eriline paarutaja ka ei ole.
Hankookil oli viimati tähiku vms erilisema kujuga naast. Olid sul ka need või äkki mingid suvalised?
Vanasti olid vist liiklusseaduses piirangud kui mitu naastu võib olla. Ei tea kas on ka täna? Bridgestone spike3 peaks olema 262 naastu 195/65r15 rehvis
AMvA
Liige
Postitusi: 5296
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Sten1111 kirjutas: 06 Jaan, 2025 20:06
Walter2 kirjutas: 06 Jaan, 2025 14:44
Ma juba ühe korra siin kirjutasin, kuidas tuttav rehvide maaletooja seda asja selgitas. Naelutatakse sellisel juhul sellise naelaga ja just nii palju ja nii mitmes reas siis, kuidas klient soovib. Need ...meil paigaldatud naelad kipuvad olema... just täpselt sellised ja just täpselt nii palju, mida klient (ka sina ise) on omale rehvi valides soovinud.
Ühed viimased sellised millega kokku puutusin olid Hankook'i ''tehasenaastud'' aastad tagasi mis järgmise hooaja alguseks olid ca. 3/4 naeltest kadunud ning allesjäänud kõik kontaktpinnani maha lihvitud kuigi sissesõit sai tehtud nagu vaja ning eriline paarutaja ka ei ole.
Hankookil oli viimati tähiku vms erilisema kujuga naast. Olid sul ka need või äkki mingid suvalised?
Vanasti olid vist liiklusseaduses piirangud kui mitu naastu võib olla. Ei tea kas on ka täna? Bridgestone spike3 peaks olema 262 naastu 195/65r15 rehvis
Hankookil on kolmnurkne nael
Walter2
Liige
Postitusi: 4948
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Tangier
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Vanem I-Peak muster oli ja täiesti tavalised silindrilised laiatarbe naelad (sain uue auto talvel kätte ja sellised tal all olid). Hooaja lõpus hakkasin uurima kui häving oli toimunud ja selgus et harrastataksegi kohapeal suvalist naelutamist marginaali suurendamise eesmärgil. :(
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Lemet
Liige
Postitusi: 20850
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Kui sellist liiklusmärki ei ole võid sõita nii kiiresti kui tahad või julged.
Tegelikult on Saksas neid teid, kus võid sõita nii kiiresti kui tahad või jilged, järjest vähemaks jäämas (viimasel korral okyoobris avastasin jälle mitmes kohas 130 peale nülitud lõike) ja siht on pikas perspektiivis kõikjal 130 juurde jääda. Lisaks tuleb arvestada sellega, et isegi kui sa ise seadust ei riku ja siiski 130 ületava kiirusega avariisse satud, siis tuleb oma haavad ise lakkuda. Ja see ei ole mitte odav lõbu.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: mait86 ja 3 külalist