Ca 70% on vabaLemet kirjutas: ↑06 Jaan, 2025 21:24Tegelikult on Saksas neid teid, kus võid sõita nii kiiresti kui tahad või jilged, järjest vähemaks jäämas (viimasel korral okyoobris avastasin jälle mitmes kohas 130 peale nülitud lõike) ja siht on pikas perspektiivis kõikjal 130 juurde jääda. Lisaks tuleb arvestada sellega, et isegi kui sa ise seadust ei riku ja siiski 130 ületava kiirusega avariisse satud, siis tuleb oma haavad ise lakkuda. Ja see ei ole mitte odav lõbu.Kui sellist liiklusmärki ei ole võid sõita nii kiiresti kui tahad või julged.
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10213
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
IMHO on see ka üsna mõistlik piirang. Keskmist autojuhti (kes loomulikult arvab, et ta on parem juht, kui keskmine) ei tohikski lasta kiiremini sõita. Eriti selliseid "mul on pruugitud saksa luksusmark" vendi.Lemet kirjutas: ↑06 Jaan, 2025 21:24Tegelikult on Saksas neid teid, kus võid sõita nii kiiresti kui tahad või jilged, järjest vähemaks jäämas (viimasel korral okyoobris avastasin jälle mitmes kohas 130 peale nülitud lõike) ja siht on pikas perspektiivis kõikjal 130 juurde jääda. Lisaks tuleb arvestada sellega, et isegi kui sa ise seadust ei riku ja siiski 130 ületava kiirusega avariisse satud, siis tuleb oma haavad ise lakkuda. Ja see ei ole mitte odav lõbu.Kui sellist liiklusmärki ei ole võid sõita nii kiiresti kui tahad või julged.
- ugandiklubi
- Liige
- Postitusi: 1156
- Liitunud: 10 Juun, 2004 15:02
- Asukoht: Tartu või Sinimäe
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
IMHO on see ka üsna mõistlik piirang. Keskmist autojuhti (kes loomulikult arvab, et ta on parem juht, kui keskmine) ei tohikski lasta kiiremini sõita. Eriti selliseid "mul on pruugitud saksa luksusmark" vendi.

Re: Autotehnikateema
Kui kaasaegse rahvaauto arenguga (juhi sõidustiili logi salvestamine, liiklusmärke järgiv autopiloot, liisingu andja poolt määratud max kiirus, jne) tagajärjel tekkib teedele piisavalt palju "aeglaselt sõitjaid", küll siis ka teiste kiirusi piiratakse.Kilo Tango kirjutas: ↑06 Jaan, 2025 22:50IMHO on see ka üsna mõistlik piirang. Keskmist autojuhti (kes loomulikult arvab, et ta on parem juht, kui keskmine) ei tohikski lasta kiiremini sõita. Eriti selliseid "mul on pruugitud saksa luksusmark" vendi.Lemet kirjutas: ↑06 Jaan, 2025 21:24Tegelikult on Saksas neid teid, kus võid sõita nii kiiresti kui tahad või jilged, järjest vähemaks jäämas (viimasel korral okyoobris avastasin jälle mitmes kohas 130 peale nülitud lõike) ja siht on pikas perspektiivis kõikjal 130 juurde jääda. Lisaks tuleb arvestada sellega, et isegi kui sa ise seadust ei riku ja siiski 130 ületava kiirusega avariisse satud, siis tuleb oma haavad ise lakkuda. Ja see ei ole mitte odav lõbu.Kui sellist liiklusmärki ei ole võid sõita nii kiiresti kui tahad või julged.
Lisaks on rohelised välja arvutanud, et kui palju kütusesäästu (co) kogu riigis tekiks kui autod sõidaksid aeglasemalt, sest auto energiatarbe sõltuvus kiirusest ei ole lineaarne.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Ma ju kirjutasin: valikus on talveks nii lamell-, naelrehv, aga ka naelutamata naelrehv.moppel kirjutas: ↑06 Jaan, 2025 17:35 https://www.reifendirekt.co.ee/search?p ... lv_tyreId=
Kes neid seal Poola laos siis naelutama hakkab, kui tellimuse ära maksan?
Hakkapeliitad on ikka juba vabrikus naelutatud. Logistikud toimetavad kliendini ja ongi kogu lugu.
Aga nojah, ma kirjeldan hulgi-tasandit. Kont ühte, kont teist, kont kolmandat. Mõõdukaupa. Ja siis ettevõtja juba ise teeb oma kalkullid mida ja kui palju ta ja millise turu jaoks tellib ja/või ette valmistab. Ega siis, kui kiireks läheb, pole enam niiväga aega naelutada, siis käib müügivalmis kauba jagamine. Kes siis saab, ja kes ei saa, ja kuskohast siis saab ja mida veel saab. Minu 8 talvekat olid juba septembridiil, siis kui veel lahtise katusega linna peal päikese käes kruisimas käisin, oktoobri alguses toodi ära. Novembris oli osade mõõtudega juba kala sees kuni uute konteinerite tulekuni, ja viimased 4 võtsin uuest portsust juurde veel detsembri keskel. Ja valikus, mis mulle meilipeale põrgatus, olid valikus kõik kenasti sees- nii lamell, nael, kui "tühi"-nael. Kõigil erinevad hinnad. Oleks tahtnud, oleks võinud rahulikult omale "väiketellimusena ise valitud naelaga naelutuse peale tellida". Aga ma ei viitsinud, võtsin kõik jooksud perele ühesugused lamellid (ka mõõt on üks, ja ka mark on üks). Ja no novembri lõpus hakata lootma, et sulle naelutamiseks sinu poolt valitud rehvid ja naelad ja kiirelt ka vaba tööaeg leitakse, on juba hoopis teine jutt. Kui jätad "hiljapeale", siis võtadki seda mida üldse sel hetkel antakse.
Re: Autotehnikateema
Kui juba nii vinge testemoonialia kirja panid, siis lisa selle á la carte rehvimüüja kontakt ka.
Palun üks jooks ekstravaikseid Micheline. Naelutuseks 30% ProMax ExtraCore WolframStud 3000, kolmandik Nokia regulaari ja kolmandik Temu lumiiniumi. Väga asjatundlik valik härra, kas lisame nelja triibuga whitewallid magustoiduks? Miks mitte, turvalisus ennekõike.
Palun üks jooks ekstravaikseid Micheline. Naelutuseks 30% ProMax ExtraCore WolframStud 3000, kolmandik Nokia regulaari ja kolmandik Temu lumiiniumi. Väga asjatundlik valik härra, kas lisame nelja triibuga whitewallid magustoiduks? Miks mitte, turvalisus ennekõike.
-
- Liige
- Postitusi: 159
- Liitunud: 17 Okt, 2020 8:17
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Talvel sõitmist õppisin suverehvidega, pahatihti siledaks kulunutega, kusjuures välja kulunud rehvitraadid olid mõnikord pidamist soodustav asjaolu... Mäed ja kurvid ei andestanud kiirendus, pidurdus ja roolimisvigu... Enam niimoodi ei viitsi võimelda, seega on evolutsiooniliste katseeksimuste tulemusel väljakujunenud ainuõige rehvikasutustaktika: vaiksed rehvid suvel ja naelad talvel. Kõik, see on MINU valik, lamellikasutajate argumentidega kindlustatud eelistuspositsioonide pihta solvangugranaate loopida ei kavatse...
Teen alatu katse kõigi meeli erutava (nael)rehvi temaatikast tähelepanu mujale kallutamiseks. Mitu tundi te rehvivahetusjärjekorras seistes olete viitsinud kulutada? Paar kord aastas, pool tundi pole ju suur ajakulu?
Kuid vaadake mis Rootsis juhtus:
https://www.itemfix.com/v?t=b52kdv
Pakane, poolpeetud akud ja ühtäkki on eliitautoomanikud hädas, nagu nõukogude proletariaat leivajärjekorras...
Kommenteerige ja konstnanteerige, irvitage ja ilkuge, mida iganes aga sellest rehviundamisest mul juuksed juba valutavad...
Teen alatu katse kõigi meeli erutava (nael)rehvi temaatikast tähelepanu mujale kallutamiseks. Mitu tundi te rehvivahetusjärjekorras seistes olete viitsinud kulutada? Paar kord aastas, pool tundi pole ju suur ajakulu?
Kuid vaadake mis Rootsis juhtus:
https://www.itemfix.com/v?t=b52kdv
Pakane, poolpeetud akud ja ühtäkki on eliitautoomanikud hädas, nagu nõukogude proletariaat leivajärjekorras...
Kommenteerige ja konstnanteerige, irvitage ja ilkuge, mida iganes aga sellest rehviundamisest mul juuksed juba valutavad...
Re: Autotehnikateema
Sa vist pole kunagi Saksamaa kiirteedel sõitnud?OLAVI kirjutas: ↑07 Jaan, 2025 0:33Kui kaasaegse rahvaauto arenguga (juhi sõidustiili logi salvestamine, liiklusmärke järgiv autopiloot, liisingu andja poolt määratud max kiirus, jne) tagajärjel tekkib teedele piisavalt palju "aeglaselt sõitjaid", küll siis ka teiste kiirusi piiratakse.Kilo Tango kirjutas: ↑06 Jaan, 2025 22:50IMHO on see ka üsna mõistlik piirang. Keskmist autojuhti (kes loomulikult arvab, et ta on parem juht, kui keskmine) ei tohikski lasta kiiremini sõita. Eriti selliseid "mul on pruugitud saksa luksusmark" vendi.Lemet kirjutas: ↑06 Jaan, 2025 21:24
Tegelikult on Saksas neid teid, kus võid sõita nii kiiresti kui tahad või jilged, järjest vähemaks jäämas (viimasel korral okyoobris avastasin jälle mitmes kohas 130 peale nülitud lõike) ja siht on pikas perspektiivis kõikjal 130 juurde jääda. Lisaks tuleb arvestada sellega, et isegi kui sa ise seadust ei riku ja siiski 130 ületava kiirusega avariisse satud, siis tuleb oma haavad ise lakkuda. Ja see ei ole mitte odav lõbu.
Lisaks on rohelised välja arvutanud, et kui palju kütusesäästu (co) kogu riigis tekiks kui autod sõidaksid aeglasemalt, sest auto energiatarbe sõltuvus kiirusest ei ole lineaarne.
Seal on praegugi neid aeglaseid piisavalt. Samas 150-160 on selline mõnus kiirus vasakus reas.
Re: Autotehnikateema
Pigem tervel linnal elektrikatkestus ja ju siis ainus koht veel laadida sai. EV omanikud laevad reeglina kodus ja Tesla Y suudab ka talvel täis akuga päris kaugele sõita. Selline laulupidu tähendab, et kodus laadida millegipärast ei saadud.
Re: Autotehnikateema
EV omanikud kodus laadida ei saa, kui elatakse kortermajas. Või on kõik EV ostjad eramajaomanikud?
Äkki on põhjus hoopis väga külm ilm, mis sõiduulatust oluliselt kärbib?
-
- Liige
- Postitusi: 463
- Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Asi väidetavalt selles, et Tesla töötajad streigivad ja paljud laadimisjaamad seoses sellega olid pühade paiku võrku ühendamata. Sealt tekkis ka selline pudelikael.
https://www.teslarati.com/tesla-sweden- ... ger-power/
https://electrek.co/2025/01/05/tesla-dr ... n-strikes/
https://www.notateslaapp.com/news/2479/ ... erchargers
https://www.teslarati.com/tesla-sweden- ... ger-power/
https://electrek.co/2025/01/05/tesla-dr ... n-strikes/
https://www.notateslaapp.com/news/2479/ ... erchargers
Re: Autotehnikateema
Kahtlustan küll, et enamik EV omanikke on majaomanikud, kiirlaadijate kWh hind on selline, et kaotab EV hinnaeelise tavaliste autode ees. Käisin aastavahetusel Tartus ja elektrikulu oli ca 25kWh/100km. Suvel 90km/h tunnis sõites ca 15Kwh ja kiirteel 120km/h sõites 22-25kWh/100km. Tüüpiline hind ülikiirlaadijas on 45 senti kWh. Ehk siis kiirlaadijas laadides oleks mul kulunud 100km peale €11. Ei tundu mõistlik. Aga majaomanikuna kasutan börsipaketti ja kuidagi on äpp suutnud öösiti ka praegu leida tunnid , kus kWh on kas tasuta või siis maksab paar senti. Võrgutasu tuleb muidugi ka juurde aga ikkagi võrreldes kiirlaadijate hindadega soodukas. Muidugi kui laadida 50kW kiirlaadijates siis seal kWh maksab ca 26 senti kWh ja see juba sobiks vast ka korteriomanikele. Ainult et siis peab tiba kauem passima, poole aku laadimine võtab ca pool tundi, 150kW laadijas läheb kümmekond minutit, et koduni särtsu sisse saaks.
Re: Autotehnikateema
Ahh krt, protestiaktsioon hoopis! Seda ma mõtlesin, et miks nad tavalisi CCS laadijaid otsima ei hakanud.muruniiduk kirjutas: ↑07 Jaan, 2025 10:10 Asi väidetavalt selles, et Tesla töötajad streigivad ja paljud laadimisjaamad seoses sellega olid pühade paiku võrku ühendamata. Sealt tekkis ka selline pudelikael.
https://www.teslarati.com/tesla-sweden- ... ger-power/
https://electrek.co/2025/01/05/tesla-dr ... n-strikes/
https://www.notateslaapp.com/news/2479/ ... erchargers
Re: Autotehnikateema
Kõik "toojad" ja "müüjad" ei too ja ei müü kõike. Pean silmas sellist "sõbralikumat hinda, mitte "reakirvest", paljudel oma (margi)loetelu. Ja see meili peale potsatanud link ei olnud mitte "mingi väikevürtspoodniku kõigist markidest kõiki varianti ja veel hea hinnaga ekstra sulle pakkuv", vaid lihtsalt see valik, mida see ettevõte ja millise hinnaga tuua ja pakkuda suudab. Ja valikus olid tal seal lisaks lamellile ja naelale ka versioon, et "naelata nael", ja kui just neid erinevaid hindu uurisin, siis saingi sellise selgituse. Ja veel oli teemaks, et sellise valiku korral ta peab täpsustama, kas ja mis mõõtu on, või kas on Soomes, või laekuvate konteinerite loetelus ja et loomulikult on võimalik valida naela ja naela kogust ja tehaksegi siis niimoodi tellimuse alusel need siin või Soomes, aga, et kas-kus-mismoodi-millal ma siis need kätte saan, seda ta kohe lubada ei julgeks. Aga saaks küll. Minule sellest selgitusest piisas, ma ei soovinudki naela, sõidan enamuse ajast linnas, ja juba mingine 6-7 aastat ainult lamellidega ja olen hakkama saanud ja ei pea seepärast ka endal naela nii vajalikuks autodel. See aasta oli vaja peres talveks kahele autole uued rehvid leida. Ja kuna üks jooks talve-Falkeni-lamelle olid ennast tõesti nii väga vaiksete kui ka samal ajal väga hästi pidavatena näidanud, ja sain ka täitsa hea hinna, siis polnud raske sama valik teha. (Konkreetne Falken- Made in Japan)moppel kirjutas: ↑07 Jaan, 2025 6:37 Kui juba nii vinge testemoonialia kirja panid, siis lisa selle á la carte rehvimüüja kontakt ka.
Palun üks jooks ekstravaikseid Micheline. Naelutuseks 30% ProMax ExtraCore WolframStud 3000, kolmandik Nokia regulaari ja kolmandik Temu lumiiniumi. Väga asjatundlik valik härra, kas lisame nelja triibuga whitewallid magustoiduks? Miks mitte, turvalisus ennekõike.
P.S. Loe uuesti Trummi juttu müüginäidiste autodele vaiksete (talve)rehvide alla kruvimisest.
P.S.St Veel selle sügise septembri pakkumises nägin ise nn. "siin-naelutusvariandiga naelata naela"
Lisa P.S. siia: Ma ei soovi rohkem sel teemal enam vaielda ja selgitada, kui keegi siiski soovib, siis otsigu ise omale keegi, kes soovib temaga vaielda ja seletada.
P.S. Ma ei saa aru, miks siin sellist jamajuttu hooti lehekülgede kaupa kokku aretatakse ja üksteisele mingist kellegi sõnast või lausest ei tea mida välja mõeldakse ja siis seejärel midagi ära panna ja tõestada soovitakse... Milleks, mehed, milleks?
Viimati muutis Peeter, 07 Jaan, 2025 13:04, muudetud 2 korda kokku.
Re: Autotehnikateema
kes tahab leiab ilma nastuteta ehk naastutamata ehk naastutatavaid rehve
nt.
https://ristmik.ee/et/search?controller ... aastutatav
https://rehviabi.ee/tootegrupp/soiduaut ... aastutatav
https://www.rehvid365.ee/et/rehvid/205- ... tatav-rehv
https://www.avelg.ee/?s=naastutatav&asl ... _changed=0
JNE.
nt.
https://ristmik.ee/et/search?controller ... aastutatav
https://rehviabi.ee/tootegrupp/soiduaut ... aastutatav
https://www.rehvid365.ee/et/rehvid/205- ... tatav-rehv
https://www.avelg.ee/?s=naastutatav&asl ... _changed=0
JNE.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline