Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kliendil on õigus olla nii tark kui loll. Kui "viis sotti" on kommiraha, siis võibki rehvipoodi ilma kodutööd tegemata sisse lennata ja saada "testivõitja". Kui aga kodutöö on tehtud, siis teab ka klient, mida küsida. Absoluutselt iga asja ostmisega on nii moodi.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

parkija kirjutas: 15 Jaan, 2025 20:41 Kuidagi vaenulik on kapten kauge ida tootjate suhtes , kui saavad autotootjad autosi soomes , norras , rootsis testida , mis takistab rehvide testimist rehvitootjatel .
Mul tuttav kes jäärada sõidab teab väita et näiteks Continental on hea vaid libedal jääl , lobjakas olevat parim Nokia , mina kiiresti ehk aja peale ei sõida , mulle on oluline kindlapeale sihtkohta jõuda .
Mul on olemas Conti Ice Contact 3 ja Nokian Hakkapelita 8 SUV. Nokian on selgelt "karvasema" mustriga ja küllap lumepudrus "kaevabki" paremini.
Conti on "lamellim".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

davidsoniharald kirjutas: 15 Jaan, 2025 22:55 Kliendil on õigus olla nii tark kui loll. Kui "viis sotti" on kommiraha, siis võibki rehvipoodi ilma kodutööd tegemata sisse lennata ja saada "testivõitja". Kui aga kodutöö on tehtud, siis teab ka klient, mida küsida. Absoluutselt iga asja ostmisega on nii moodi.
Kui kasutada natukenegi interneti võimalusi, siis on suht lihtne sellest "viiest sotist" üks säästa, lihtsalt tuleb võibolla nädalake oodata.
Mina pole füüsilises rehvipoes juba hulk aastaid käinud. Ka tööautodele ostame me rehvid netist.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Kaitseliidu sõidukid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nende autode ostmisel tuleb jälgida mingit erivõimsuse kriteeriumi, suurte mootoritega N1G pikapid (nt 3,0 VW Amarok) lähevad maksustamisele sama rauaga luksusmaasturitega. Ja on totrusi, 2,8 Hilux ei lähe, aga hästi natuke võimsam Amarok läheb. Ühesõnaga üheksa korda arvuta ja üks kord osta.

Meil on majas üks pikap 2,5 125 kW diisel, aastamaks 107 eurot ja teine on vähem kui aastavanune, seal on aastamaks 226 eurot (120 kW).
Viimati muutis Kapten Trumm, 16 Jaan, 2025 14:13, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
alfa hotel
Liige
Postitusi: 314
Liitunud: 08 Mär, 2018 21:14
Kontakt:

Re: Kaitseliidu sõidukid

Postitus Postitas alfa hotel »

Kapten Trumm kirjutas: 16 Jaan, 2025 13:59 Nende autode ostmisel tuleb jälgida mingit erivõimsuse kriteeriumi, suurte mootoritega N1G pikapid (nt 3,0 VW Amarok) lähevad maksustamisele sama rauaga luksusmaasturitega. Ja on totrusi, 2,8 Hilux ei lähe, aga hästi natuke võimsam Amarok läheb. Ühesõnaga üheksa korda arvuta ja üks kord osta.

Meil on majas üks pikap 2,5 125 kW diisel, aastamaks 107 eurot ja teine on vähem kui aastavanune, seal on aastamaks 226 eurot (120 kW).
Totrusi leiab jah. Ka nt vanem 2.0 132 kw Amarok aastast 2015-2016 läheb mõnel juhul luksusmaasturina kirja (erivõimsus napilt üle 0,2kw/kg kandevõime kg arvestades). Ehk sisuliselt sama auto võib olla aastamaksuga ca €120 või ligi €700 ja registreerimismaksuga ca €600 vs ca €2600.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Kaitseliidu sõidukid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eks see erivõimsuse asi oli vist mõeldud nende Dodge Ramide ja asjade vastase rohuna (mida kõik hakkavad kui töist hädavajadust kurtma), kuid "kogemata" kukkus kirves ka suht säästlike diiselpikapite pihta, kui mõne ministeeriumi lauaülem imes pastakast Tambovi koefitsendi ega vaevunud seda reaalsete autode peal testima.

Suure diisliga pikap võib olla ka tegelik vajadus, kui sul on vaja 3-tonnist haaget mitte eriti siledal teel tirida ja 6,2 bensiinimotoriga RAM oma 25-liitrise kütusekuluga ei tundu mõistliku valikuna. Nende 2,8-3l diiselpikapite keskmine kulu on ikka seal 10 liitri kandis.

Mul poleks midagi selle vastu, kui neid N1 registreeritud Land Cruisere veits kärbitaks, aga on pikape, mis on tegelikult ikkagi räme tööauto, no ma poleks nii kindel.

Täna on uued pikapid valdavalt juba 2,0 piires mootoriga, Toyota ongi enamvähem ainus kättesaadav erand (saab ka 2.4 ja 2,8 mootoriga). Vaatamata tehase optimistlikele lubadustele tundub, et 10a tagune 2,5 125 kW mootoriga pikap veab 2-tonnist käru märksa atsakamalt kui 1,9 120 kW tänapäevane, kuigi jõudu on paberil pea samapalju. Downsizing tapab ka siin ja kauaks seda Hiluxigi enam on.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Sten1111
Liige
Postitusi: 238
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

parkija kirjutas: 15 Jaan, 2025 20:41 Kuidagi vaenulik on kapten kauge ida tootjate suhtes , kui saavad autotootjad autosi soomes , norras , rootsis testida , mis takistab rehvide testimist rehvitootjatel .
Mul tuttav kes jäärada sõidab teab väita et näiteks Continental on hea vaid libedal jääl , lobjakas olevat parim Nokia , mina kiiresti ehk aja peale ei sõida , mulle on oluline kindlapeale sihtkohta jõuda .
Puhtal jääl on parim Bridgestone spike3, järgmisena Michelin xin4 ja kolmandat ei mäletagi, oli conti või hakkapeliita.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Kaitseliidu sõidukid

Postitus Postitas maksipoiss »

Kapten Trumm kirjutas: 16 Jaan, 2025 13:59 . Ja on totrusi, 2,8 Hilux ei lähe, aga hästi natuke võimsam Amarok läheb. (120 kW).
Lihtne, Hiluxil kandevõime 1 tonn ja mootor 150 kw, aga Amarokil kandevõime 885 (vms) ja mootor 170 (vms) kw. Kandevõime ja võimsuse suhtest tuleb see luksusmaasturiks tituleerimine :wall:
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Kaitseliidu sõidukid

Postitus Postitas maksipoiss »

Kapten Trumm kirjutas: 16 Jaan, 2025 15:06 Downsizing tapab ka siin ja kauaks seda Hiluxigi enam on.
Alles 2 aastat tagasi upsizisid ju 2.8 peale :)
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas mart2 »

Sten1111 kirjutas: 16 Jaan, 2025 18:46 ... Puhtal jääl on parim Bridgestone spike3, järgmisena Michelin xin4 ja kolmandat ei mäletagi, oli conti või hakkapeliita.
Pakun, et on ka paremat - näiteks - https://s1.cdn.autoevolution.com/images ... 8984_4.jpg

:lol: :lol:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Rebane11
Liige
Postitusi: 2028
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Rebane11 »

Tea kuidas mujal, meil siin lõunas igatahes lamelli ilm. Lumi läinud, jääd ka pole. Vastu kevadet ikka võib rõkatada, aga praegune nädal talve ja piisav teehooldus mind naelu igatsema ei pannud. Naeltele võiks küll kehtestada maks - lõhud rohkem, maksa. Või õpi sõitma. Haanja kandi mehed oskavad ja kui nemad saavad sõidetud, siis miks mitte teised?
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Naeltele kehtestatud maks on täiesti mõeldav kui on ka vastassuunaline rahavoog. Kui ei saa libedustõrjet tehtud maksab Maanteeamet autojuhile per päev.
Üldiselt on teekattel ikka mingid haardeteguri piirnormid mida riigil tuleb tagada. Ei ole niimoodi et kogutakse kütuseaktsiisi, prassitakse see maha ja õpetatakse autojuhti et sõidukiirus tuleb valida vastavalt teeoludele. Või kui on nii siis kütuseaktsiis selliseks nagu USA-s. Kah võib.

See on suht vana ja populaarteaduslik artikkel. Vastav määrus peaks ka kuskil olema kui juhtumisi 75 aastaks salastatud pole.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/m ... eda-teada/
alfa hotel
Liige
Postitusi: 314
Liitunud: 08 Mär, 2018 21:14
Kontakt:

Re: Kaitseliidu sõidukid

Postitus Postitas alfa hotel »

maksipoiss kirjutas: 16 Jaan, 2025 19:51
Kapten Trumm kirjutas: 16 Jaan, 2025 13:59 . Ja on totrusi, 2,8 Hilux ei lähe, aga hästi natuke võimsam Amarok läheb. (120 kW).
Lihtne, Hiluxil kandevõime 1 tonn ja mootor 150 kw, aga Amarokil kandevõime 885 (vms) ja mootor 170 (vms) kw. Kandevõime ja võimsuse suhtest tuleb see luksusmaasturiks tituleerimine :wall:
Kas 2015 aasta 132kw Amarok on luksusmaastur? Allpool kahe sama võimsusega automaatkastidega autode näitajad. Ühel on täismass väiksem ja sama tühimassi juures seega kandevõime samuti. Ja sellest tulenevalt on üks luksusmaastur, teine mitte. Automaksu erinevus ligi viiekordne.
Manused
IMG_9405.jpeg
IMG_9404.jpeg
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

alfa hotel kirjutas: 17 Jaan, 2025 0:43 Kas 2015 aasta 132kw Amarok on luksusmaastur? Allpool kahe sama võimsusega automaatkastidega autode näitajad. Ühel on täismass väiksem ja sama tühimassi juures seega kandevõime samuti. Ja sellest tulenevalt on üks luksusmaastur, teine mitte. Automaksu erinevus ligi viiekordne.
Sellise need "geeniused" selle maksu tegid.
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas MeelisV »

Aga miks on kandevoime väiksem ?
Mis jääb rääkimata ?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist