Nutt ja hala

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Peeter
Liige
Postitusi: 3743
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Peeter »

AMvA kirjutas: 30 Jaan, 2025 14:26 Ma ei saa aru, millest kallid kaasfoorumlased räägivad.

***


Pole mõtet kirjutada asjadest, millest mitte midagi ei tea.
Need asjad on väga erinevad ja individuaalsed. Mõni puudega isik võib väga edukalt osaleda ühiskonna elus ja toimetamistes ja seda veel väga hea ja kõrge palga peal. Lihtsalt mingid tema teadmised või muud asjaolud on väga spetsiifilised ja/või hinnatud. (Ei hakka näiteid tooma) (P.S. Kui vaja, siis võin ka üldteada näiteid tuua).
Aga mõned on sellised, et nemad mitte iialgi mitte mingil kujul mingit iseseisvat teenistust või hakkamasaamist omama ei saa. Mingigi elukvaliteedi tagamiseks on hoopis hõivatud keegi teine inimene. Kes siis ka omakorda tööturul osaleda ei saa. Sest ta on selle isiku jaoks oluline hoolitseja. Kui talle aga keegi selle eest palka ei maksa, siis ka see hoolitseja istub ilma rahata. Nt antud näite puhul Valdekole hoolitsemise eest Tartu LV saab maksta 120 eurot kuus. (Ka mina saan selle sama raha Tartu LV-lt) See on kogu summa kompenseerimaks asjaolu, et ka mina ei saa tavainimesena osaleda tööjõuturul. (Selgituseks nt ka mina ütleksin oma tööandjale: tulen kella 9.30-ks, peale poisi päevakeskusesse ära viimist. Minema lähen maksimum 15.30, et talle järgi minna. Ta kauem ei jõua, väsib ära. Kui ta jääb haigeks, siis ma ei tule üldse. VB teavitan sind sellest päev varem, vb aga alles hommikul. Laupäev-pühapäev päevakeskus ei tööta, neil päevadel ära minuga arvesta. Suviti on päevakeskuses ka kollektiivpuhkusi olnud, siis sel ajal arvesta, et olen temaga. Vb tulen, vb ei tule. jne jne saaksin kirjutada. Kooliealise puudega lapse puhul on suvepuhkus naguikka 3 kuud. Ühe kuu olen mina, teise kuu on naine, kolmandat me veel ei tea kes temaga on, kui tööandjaga kaubale ei saa. Olen pidanud selgitama juriidika-inimestele, et sina räägid inimõigusest, õigusest puhkusele, aga mina räägin sulle, et meiesuguste perede puhul meil mittemingisugust õigust puhkusele ei ole. Üks suvekuu mina, teine kuu naine, kolmandale lahendust veel ei ole. Raha selle katteks kellegi palkamiseks (keda ei olegi üldse) ammugi mitte. (Estcare-laadsed-ärid tahavad kohe tuhandeid). Kohalik KOV kehitab õlgu. jne jne
Ma võiks veel pikalt kirjutada, aga see ei muuda midagi, sest ikka tuleb keegi siin ja kukub mölisema stiilis, et "mida nad virisevad...

Situatsioonid on erinevad.

Palun tungivalt siin sellel teemal mitte niisama tühja plõksida kui asjadega kokku pole puutunud.
lennumudelist
Liige
Postitusi: 980
Liitunud: 09 Jaan, 2024 18:14
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas lennumudelist »

Kapten Trumm kirjutas: 30 Jaan, 2025 14:46 Tahaks ikkagi numbrit, tundub natuke üle pakutud või on aastamaks ja regamismaks segi aetud.
Võtsin ette suvalise müügis oleva invabussi ( https://soov.ee/25673482-ford-transit-c ... tails.html ). Lasin kalkulaatorist läbi ja vastus 399 € tänavu. Järgmisel aastal siis ilmselt rohkem. Minu jaoks ei ole põhjust tema avaldatud summas kahelda.

Konstruktiivsetest ideedest rääkides - kuna varasemas vestluses keegi ütles sõna "Caddy" - tehniliselt on pika kerega Caddy suuteline ühte ratastooliga inimest sõidutama. Foto.
Peeter
Liige
Postitusi: 3743
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Peeter »

Kapten Trumm kirjutas: 30 Jaan, 2025 14:56
See, et istmetega Ford Transit väikebuss M1 katt on meil maksustatud pursui autoks, ei pruugi isegi halvas unenäos pähe tulla. Tegelikkuses kolisev ja mürisev akende ja istmetega kaubik, mille omamine võib olla hädavajadus, kuid kindlasti mitte luksus.
Loe nüüd veelkord, mille ma rasvaselt alla tõmbasin ja unusta oma Caddy jutt ära.
Jah sa võid paljudele mingil kujul mingit teenust osutada, aga on küllalt juhtumeid mille puhul just asjaoludega tutvumisel ütleksid sa ka ise, et "pane oma caddy koos selle pläraga põlema!"

Palun tungivalt siin sellel teemal mitte niisama tühja plõksida kui asjadega kokku pole puutunud.
Peeter
Liige
Postitusi: 3743
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Peeter »

lennumudelist kirjutas: 30 Jaan, 2025 15:05
Kapten Trumm kirjutas: 30 Jaan, 2025 14:46 Tahaks ikkagi numbrit, tundub natuke üle pakutud või on aastamaks ja regamismaks segi aetud.
Võtsin ette suvalise müügis oleva invabussi ( https://soov.ee/25673482-ford-transit-c ... tails.html ). Lasin kalkulaatorist läbi ja vastus 399 € tänavu. Järgmisel aastal siis ilmselt rohkem. Minu jaoks ei ole põhjust tema avaldatud summas kahelda.

Konstruktiivsetest ideedest rääkides - kuna varasemas vestluses keegi ütles sõna "Caddy" - tehniliselt on pika kerega Caddy suuteline ühte ratastooliga inimest sõidutama. Foto.
Eraldi teema on see, et riigi suhtumise tagajärjel elavad sellised pered just niimoodi nagu issand neid õnnistanud on. Mõnel on paremini läinud, mõneni on seda issanda õnnistus ikka vägagi vähe jõudnud. Asjaolud on nagu on. Ja nüüd niimoodi jumala ja kaaskogukondsete ja kes kõik veel armust elades on õnnestunud sobiv sõiduk leida/saada ja veel ka ümberehitatud saada. Tänud abistjatele. Ei midagi luksuslikku, täitsa tarbeese, ei midagi ülepaisutatut. Ja nüüd muudab riik mängureegleid ja korda, leiab, et selline invasõiduk on ilgem luksus, ei ole valmis mingiteks aruteludeks ja lajatab sellise litaka ja samas lubab, et "järgmine kord veelrohkem"....

Valdeko sai 864-se litri riigilt. See on riigi nõue selle auto omanikult ja ei ole teps mitte Valdeko poolt välja mõeldud asi. Pension maks juhtumil sellele poisile on samas 610-630. (Tean oma poisigi pealt!) Vajab ööpäevaringselt hoolt. Tema kõrvalt sa kuskile eriti tööle ei lähe, eriti veel, kui ise oled juba selja ja liigesed tema eest hoolitsemisega ära lõhkunud.....

Palun tungivalt siin sellel teemal mitte niisama tühja plõksida kui asjadega kokku pole puutunud.
Viimati muutis Peeter, 30 Jaan, 2025 19:20, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44186
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tundub, et sa ise ei saa probleemi tuumast tühjagi aru.
lennumudelist kirjutas: 30 Jaan, 2025 15:05
Kapten Trumm kirjutas: 30 Jaan, 2025 14:46 Tahaks ikkagi numbrit, tundub natuke üle pakutud või on aastamaks ja regamismaks segi aetud.
Võtsin ette suvalise müügis oleva invabussi ( https://soov.ee/25673482-ford-transit-c ... tails.html ). Lasin kalkulaatorist läbi ja vastus 399 € tänavu. Järgmisel aastal siis ilmselt rohkem. Minu jaoks ei ole põhjust tema avaldatud summas kahelda.

Konstruktiivsetest ideedest rääkides - kuna varasemas vestluses keegi ütles sõna "Caddy" - tehniliselt on pika kerega Caddy suuteline ühte ratastooliga inimest sõidutama. Foto.
Caddy invaautona on levinud valik - isegi Tulika takso (nüüd vist Forus) kasutab neid invataksona Tallinnas.
Probleem näib olevat (taaskord) selles, et need invaautod on tehtud ülestõstetava tagaluugiga M1 põhjal ja nendel autodel on registrimassid päris suured, niiet rahaministeeriumi mõttehiiglaste tehtud arvutustes saavad need karistada nagu luksusautod oma suure registrimassi tõttu. Transit bussil on see probleem veel hullem, kuna masin on raskem.

Mina kasutan N1 Caddyd, aasta 2024, pikk teljevahe, registrimass on passis 2450(!) kg. Aastamaks on 50 eurot. Ilmselt sama auto M1na (on samuti pika teljevahega olemas) olekski sadu eurosid. Kuigi mootor on 75 kW, tuleb see kirves maks suurest massist, üle 2000 kg on "pursuid".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44186
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Peeter kirjutas: 30 Jaan, 2025 15:16 Valdeko sai 864-se litri riigilt. Pension maks juhtumil sellele poisile on samas 610-630. (Tean oma poisigi pealt!) Vajab ööpäevaringselt hoolt. Tema kõrvalt sa kuskile eriti tööle ei lähe, eriti veel, kui ise oled juba selja ja liigesed tema eest hoolitsemisega ära lõhkunud.....
Palun tungivalt siin sellel teemal mitte niisama tühja plõksida kui asjadega kokku pole puutunud.
Hinga nüüd natuke rahulikult, võta klaas suhkruvett ja mõtle korra rahulikult.
Valdeko ei saanud "litrit" mitte seepärast, et ta on invaliid, vaid seepärast, et kogemata kasutab ta M1 kategooria bussi invasõidukina ja suure registrimassi tõttu on need meil vingelt maksustatud.

Kui tal oli see buss varem, siis on muidugi traagiline, aga aastamaksu erinevuse järgi tundub, et see on äsja ostetud, kus olid sugulaste ja sotsiaalametnike silmad, registrimärgi järgi on automaksu suurust võimalik juba oktoobrikuust Maanteeameti kodulehelt leida.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 3743
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Peeter »

Vat selles see probleem ongi, et mina tean millised on antud asja olud (nii konkreetselt selle, kui ka muud selles aspektis), aga sina hakkad üldteada olevate rahvatarkuste peal teemat arendama. Ma tean seda asja suht täpselt, aga sina tead midagi üldist. Sotsiaalne ettevõtlus (milline tore kantseliit, millele pole mulle üksi "kantselist" veel ammendavalt vastata suutnud, et mida see sõnapaar tähendab (ka juriidiliselt)) on hoopis midagi muud, kui konkreetses situatsioonis olevate inimese või inimeste tegelik hakkamasaamine või võimalused selleks. See ongi see vahe.
Universaalne on universaalne, äriaspektist nii tehaksegi, aga ega ilma asjata ka samas ka ei öelda, et "asi mis sobib kõigeks, ei sobi tegelikult korrektselt/konkreetselt mitte millekski".

P.S. Ära võta nüüd isiklikult,... teemast teemasse on näha, et sul on küll küllaltki laialdased üldised teadmised, aga täpselt pole sa kursis enamusega neist teemadest- samamoodi nagu kõnekäänd "universiaal, kes.....

P.S Buss oli varem, saadud tänu headele inimestele. Spetsiifilises konfiguratsioonis. Üdini jabur on hakata (seda enam veel riiklikult) aretama teemat, et invaliidid või nende hooldajad, peaksid hakkama selliseid spetsiifilise võimekusega invabusse ümber vahetama (kellega?), maha kandma, eksporti müüma jne jne.
Viimati muutis Peeter, 30 Jaan, 2025 19:24, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44186
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Taolise bussi registreerimismaks on õnneks või õnnetuseks suurusjärgus, mis välistab tulevikus taoliste ostmise.
Ma ei tea üldist - ma lihtsalt tean juba oma kogemusest, et M1 kategooria väikebussid on mingi ministeeriumi tarkuse tõttu räigelt maksustatud ja seepärast, et meil peetakse üle 2000 kg registrimassiga sõiduautot priiskamiseks. Taolise bussi registrimass ligineb sinna 3,5 tonnile ja see tõstab tema automaksu kosmosessse. See ei mahu vist ametnike silmaringi sisse, et ka mõni suurpere vajab sellist autot. Kuigi tal on peal mingi 100 kW võimsusklassis mootor.

Moraal on, et invasõidukit edaspidi ostes tuleb jälgida, et see oleks N1 kategootia, mitte M1. Kibe moraal või nii.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
lennumudelist
Liige
Postitusi: 980
Liitunud: 09 Jaan, 2024 18:14
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas lennumudelist »

Või siis invasõiduki automaksule ikkagi ülempiir seada, või allahindlust teha, või maksust vabastada.

See, kui mõni kavalpea soetab petmiseks invasõiduki, tundub väiksem probleem, kui et abi vajavad inimesed hätta satuvad.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44186
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma ei väsiks kordamast, enne kui asute tuhandeid luftitama, siis mängige selle Transpordiameti kalkulaatoriga. Taolisi debiilsusi on veel, näiteks ostes raskemateks vedudeks suure mootorika pikapit, tuleb ka olla ettevaatlik, et mitte osutuda pursuiks. Autoteemas juba kirjutasin.

Aga jah, taoline invaliidi nörritamine on nõrk. Selle bussiga pole pärast ka midagi peale hakata, kui otsustad väiksema ja odavama auto kasuks - seda lihtsalt Eestis tänaste maksude juures keegi ei ostaks.

Kui Autoomanike Liidu esindus käis rahandusministeeriumis mingil kaasamisüritusel, olla keski asekantsler nipsutanud seal sõrmi ja teatanud, et olete siin vaid seepärast, et EL käsib sellise ürituse teha, aga meie siin ministeeriumis teame nagunii kõige paremini. Selle peale ei tulnud keegi, et mõni sihtgrupp jääb sedavõrd rämedalt hammasrataste vahele. :rip:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
nukkel
Liige
Postitusi: 1761
Liitunud: 30 Aug, 2014 15:03
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas nukkel »

See et nüüd tuhanded jooksevad ja regavad autod nüüd inva masinateks kui maksust vabastatud on vägagi nõrk vabandus. Isiklikult arvan et kui tahavad oleks leidnud tee.
Peeter mul noorim poiss autist.
Kui minu kirjavead või tõlge häirib sind, joonista oma perearstile.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44186
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui sul on vaja istmetega Transitit, mille regamistasu on 5 tuhat ja aastamaks 900 ringis, sa terve inimesena saksa autoplatsilt ei valiks invaks kohandatud varianti, kui õnnestuks need summad säästa?

Vähemalt kunagi 1990ndatel, kui automaks Tallinnas oli ja mujal mitte (arvesse läks omaniku rahvastikuregistri järgne elukoht), sai ka ise hoitud alal oma elukohta väikelinnas, kuigi elasin ammu püsivalt Tallinnas. Lisaboonusena oli toona ka liikluskindlustus märkimisväärselt soodsam.

Inimeste leidlikust suhteliselt väikeste summade säästmisel/varastamisel ei maksaks alahinnata.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
diesel
Liige
Postitusi: 942
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas diesel »

ma olen mõned korrad taotlenud ümberehitusloa ark-ist, et sõiduauto (istmetega pirukas) kaubikuks vormistada.
kas tänapäeval enam nii ei tehta?
Peeter
Liige
Postitusi: 3743
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Peeter »

Kapten Trumm kirjutas: 30 Jaan, 2025 15:51
Aga jah, taoline invaliidi nörritamine on nõrk. Selle bussiga pole pärast ka midagi peale hakata, kui otsustad väiksema ja odavama auto kasuks - seda lihtsalt Eestis tänaste maksude juures keegi ei ostaks.

:rip:
See teemarendus siin ongi laveerimine kahe teema vahel.
*Kas tegemist on automaksu teemaga ja siis me oleme vales alajaotuses kuna õige olek "autoteema"; või
*jutt käib ühiskonna nõrgimate ja väetimate ebaõiglasest ja alatust räigest maksustamisest, ehk siis sotsiaalne teema, mille on põhjustanud automaks. Sel juhul oleme just kohases "nutu ja hala" foorumis.

Mina igatahes vaatan seda just sotsiaalses aspektis. Riik on otsustanud tala panna ja absoluutselt ei soovi kompenseerda või vastutulla niimoodi just sotsiaalselt räigelt pihta saavatele gruppidele. On täitsa mõistetav, et riik otsustab midagi maksustada, midagi ka eriti räigelt. Midagi pole teha- olen juba varemgi rääkinud ja kirjutanud, et "igal valitsusel on võõrandamut õigus maksude ja muude instrumentide abil oma alamaid röövida ja alandada jmt. Sellega peab lihtsalt arvestama.

P.S. Läks kiireks, pärast jätkan mõtteid.
P.S. Vahepeal jõudsin inva-Caddy-s sees (mõõtmas-vaatamas) ära käia ja ka aastamaksu sain teada,
Kirjutan hiljem, mis nägin ja kuulsin.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44186
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vaatasin ühte reaalselt olemasolevat invaautot, VW Caddy, mis sõidab praegu Foruses (endine Tulika auto), number 020TUL
https://forustakso.ee/invatakso-invatra ... gKZcPD_BwE
Seal käib ratastool tagant sisse. Ma ei analüüsi ei sobivust ega omadusi, vaid ainult maksustamist. Registrimass on ka üle 2400 kg. 2020. a auto. M1 kategooria.

Aastamaks oleks sellel 401 eurot ja regamistasu 1564 eurot. Võrdluseks 2024 a analoogsel N1 autol, mille mass ja CO2 emissioon on üsna samas klassis, on aastamaks 50 eurot ja regamistasu 470 eurot. Autod on umbes samarasked (2400+ kg). Mõlemal autol on istmete ja akendega salong, põhiline vahe on tagauksed, sõiduautol on üles avanev üks luuk ja kaubikul kaks külgedele avanevat ust.

Nagu näete, aastamaksu vahe on kaheksakordne ja regamismaksu vahe üle 3 korra.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Qwerty226 ja 2 külalist