Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas isakene »

aksel90 kirjutas: 13 Veebr, 2025 23:14 Kuidas tehakse Eestii vabariigis olevate sõidukite läbisõidukilomeetrite koguarv kindlaks?
Kui ülevaatusel oled käinud, siis kindlasti oled ka märganud, et seal pannakse auto odomeetrinäit kirja. :wink:
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Rebane11
Liige
Postitusi: 2027
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas Rebane11 »

Ma tänapäeval alkoholi süüks midagi eriti ei pane. Võrreldes 90. aastatega. Pigem need vaprad ja ilusad, kes nii nagu tänagi lumetuisus enne kurvi oma uhke limoga minust kui teel tukkuvast 90-95 liikuvast seisvast postist mööda kimasid. Hilisemates teadetes tavapäraselt, et kaldus vastassuuna vööndisse...
aksel90
Liige
Postitusi: 1124
Liitunud: 17 Jaan, 2013 2:47
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas aksel90 »

isakene kirjutas: 13 Veebr, 2025 23:23
aksel90 kirjutas: 13 Veebr, 2025 23:14 Kuidas tehakse Eestii vabariigis olevate sõidukite läbisõidukilomeetrite koguarv kindlaks?
Kui ülevaatusel oled käinud, siis kindlasti oled ka märganud, et seal pannakse auto odomeetrinäit kirja. :wink:
Peab tunnistama, et ei ole. Annan ühelt poolt auto ära ja saan selle teiselt poolt jälle kätte ja mul pole aimugi, mida nad seal sees teevad :)
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Nutt ja hala

Postitus Postitas MeelisV »

Paneb oma või ennast huvitava auto nr. sinna lingil antud kastikesse kirja ja saab vastu avaliku data mis sisaldab ka nt. Läbisõidu graafikut.

https://eteenindus.mnt.ee/public/soiduk ... sf?lang=et
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas AMvA »

aksel90 kirjutas: 14 Veebr, 2025 0:06
isakene kirjutas: 13 Veebr, 2025 23:23
aksel90 kirjutas: 13 Veebr, 2025 23:14 Kuidas tehakse Eestii vabariigis olevate sõidukite läbisõidukilomeetrite koguarv kindlaks?
Kui ülevaatusel oled käinud, siis kindlasti oled ka märganud, et seal pannakse auto odomeetrinäit kirja. :wink:
Peab tunnistama, et ei ole. Annan ühelt poolt auto ära ja saan selle teiselt poolt jälle kätte ja mul pole aimugi, mida nad seal sees teevad :)
No vot, mine siis vaata Transpordiameti lehelt "minu sõidukid", mis seal kirjas on. Kui aus olla siis aastal 2025 sellist juttu kuulda on veidi imelik.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Some kirjutas: 13 Veebr, 2025 21:54 Särtsukast. Sõitsin täna Tartusse. Hommikul pakkus pardaarvuti läbisõiduks 300km. Tee lahtiajamata, neljarealisel kiirusepiirang 80km/h, temp -4C. Tartu jõudes aku jääk 40% ehk 120km. Keskmine kulu 19,5kWh/100km. Lõunakeskuses panin Circle K laadima, pärast Burger Kingi einet oli juba 80% akut täis, ehk siis piisavalt. Pean ka homme Tartus olema nii, et jäin siia ööbima. Aga jah, särtsukat kartma ei pea, mingid kiiksud on aga plussid ka täitsa olemas.
Ma olin Austrias suusainstruktorite kursusel samas toas Belgiast tulnud härrga, kes tegi selle sõidu Tesla Y autoga. Tema rääkis, et pidi iga 250 km tagant tegema ühe peatuse. Eks kiirteedel on kiirused kah suuremad ja ka kulu vastavalt. Minu jaoks on 250 km liiga lühike ots. Tavaliselt teen lõuna poole sõites esimese pikema peatuse kuskil Leedus või isegi Poolas.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Tee lahtiajamata, neljarealisel kiirusepiirang 80km/h,
Tee lahtilükkamisest loobumine näikse minu tähelepanekut põhjal Tartu mnt neljarealisel osal kujunenud kauniks traditsiooniks, kogu teehooldus piirdubki kiiruse piiramisega...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kollane rõngas küünla isolaatoril.

1) Pöhjus?
2) Tekke mehanism?
3) Kuidas vältida?
FB_IMG_1738765383142 (1).jpg
FB_IMG_1738765383142 (1).jpg (44.63 KiB) Vaadatud 624 korda
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Koroona (mitte haigus) effekt.

Vältimine ei ole vajalik, kuna ei sega mootori tööd.
Viimati muutis AMvA, 14 Veebr, 2025 13:05, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Töötanud küünlal on seal kohas mingi pruun triip pea alati, tundub, et see pärineb kondentsniiskusest, kuumusesele järgi andnud galvaanikast ehk tegu on mõnikord ka lihtsalt rauaroostega. See metallist korpus lihtsalt roostetab ka. Rõhutan KA.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
logistik76
Liige
Postitusi: 316
Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas logistik76 »

Lemet kirjutas: 14 Veebr, 2025 8:57
Tee lahtiajamata, neljarealisel kiirusepiirang 80km/h,
Tee lahtilükkamisest loobumine näikse minu tähelepanekut põhjal Tartu mnt neljarealisel osal kujunenud kauniks traditsiooniks, kogu teehooldus piirdubki kiiruse piiramisega...
(Pinna-)tuisuga ei saagi lükata.
Või täpsemalt saab, aga suuremat tolku pole. Juba nõuka aeg oli nii.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Pinna-)tuisuga ei saagi lükata.
Või täpsemalt saab, aga suuremat tolku pole. Juba nõuka aeg oli nii.
Norra, Rootsi ja Soome seda siiski teevad. Olen isegi Norras ja Rootsis sahkade sabas sõitnud ja küüsi närinud, kas jõuab laevale või mitte. Ja meil ei tehta seda ka peale pinnatuisu lõppu, vaid lastakse südamerahuga lumi kinni sõita ja totaalsed jääkonarused tekkida. Norras, muideks, sõidavad teesahad juba enne tuisu kohalejõudmist ringi ja puistavad teid üle, et jääkonaruste teket vältida.

Aga kisub juba nutu ja hala teemaks...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

OLAVI kirjutas: 14 Veebr, 2025 8:59 Kollane rõngas küünla isolaatoril.
1) Pöhjus?
2) Tekke mehanism?
3) Kuidas vältida?
Autod ja komponendid, millest esimesed on koostatud on projekteeritud arvestusega et nende kasutuskeskkond ja -tingimused on tavalisest koduperenaise elukeskkonnast tiba karmimad.
Ehk tulles tagasi algusesse - mis probleemi me üritame lahendada?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

OLAVI kirjutas: 14 Veebr, 2025 8:59 Kollane rõngas küünla isolaatoril.
1) Pöhjus?
2) Tekke mehanism?
3) Kuidas vältida?
Kuidas see kollane rõngas mootori tööd segab?
Ja küünal on püsikulu ning vahetataksegi aegajalt välja. BKR6E küünal muideks, maksab viieka.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Nutt ja hala

Postitus Postitas OLAVI »

aksel90 kirjutas: 14 Veebr, 2025 0:06
isakene kirjutas: 13 Veebr, 2025 23:23
aksel90 kirjutas: 13 Veebr, 2025 23:14 Kuidas tehakse Eestii vabariigis olevate sõidukite läbisõidukilomeetrite koguarv kindlaks?
Kui ülevaatusel oled käinud, siis kindlasti oled ka märganud, et seal pannakse auto odomeetrinäit kirja. :wink:
Peab tunnistama, et ei ole. Annan ühelt poolt auto ära ja saan selle teiselt poolt jälle kätte ja mul pole aimugi, mida nad seal sees teevad :)
Mul on kahel korral (kahel erineval autol) ülevaatusel 100 000km juurde kirjutatud.
Esimene selgus, kui autot müües nõuti, et viiksin spido näidu registris olevaga vastavusse ja teise avastasin juba ise kohe pärast ülevaatust numbreid kontrollides.
Kusjuures valet numbrit saab korrigeerida see sama ülevatusepunkt (sama inimene) ja kui see inimene on töölt lahkunud, siis võib tekkida püsiv probleem auto edasimüügil.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist