noo piduri kettad roostetavad ikka, aga kuna neid kasutuse käigus pidevalt nühitakse siis püsivad nad haljana. jahutusega ketastel on jahutusepilude vahed roostet täis, kuid tööpinad haljad.Kapten Trumm kirjutas: ↑23 Mär, 2025 9:16Ei ole ainult pinnatöötlus. See kuluks ju tööpinnalt paari pidurdusega maha. See, et kettad ei roosteta, tuleb sellest, et ketaste malmi (autodel) sisse segavad korralikud tootjad roostetamist segavaid materjale.davidsoniharald kirjutas: ↑22 Mär, 2025 21:29 Mu isal on 91 aasta BMW mootorratas. See võib talv läbi õues seista ja mitte üks roostetäpp ei ole piduriketastel. Suppordid on viimased asjad, mis roostetama hakkavad. Seal rohkem küsimus korralikus pinnatöötluses, mis rooste eemale hoiab. Suppordi kolbe on ka mittemetalsetest materjalidest tehtud. Neil oli jälle teisi hädasid. Aga olen veendunud, et õige materjalide valikuga saab seda kinni jäävate pidurite probleemi märkimisväärselt vähendada.
PS. Roostevabade all ei mõelnud ma ilmtingimata roostevaba terast materjalina vaid vähem roostetavad detaile.
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Jutt oli õues seisvast tsiklist. Tsiklitel ventileeritavaid kettaid ei ole.
Re: Autotehnikateema
Aga keraamilisi kettaid-klotse?Jutt oli õues seisvast tsiklist. Tsiklitel ventileeritavaid kettaid ei ole.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Sõltub ikka väga tugevasti tootjast. Naise korea pisiauto kettad on punased 2 tundi peale sõidust tulekut uduvihmase ilmaga.
Volvol olevad Brembo kettad ei lähe selliseks ka nädal aega märja ilmaga õues seistes.
Ketaste roostekindlusest sõltub ka nende kulumine, mida paremini läheb punakseks, seda kiiremini kulub (klotsid lükkavad iga kord selle tekkinud roostekihi kiiresti maha ja ketas õheneb kiiresti).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Uuematel on ketaste automaatne kuivatus niiske ilmaga (signaal kojameestelt või vihma-andurilt) ja kruvitakse veidi pidurit peale. Tõstab ligi 0,5 l kütusekulu ja ka ketaste kulu.
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
https://t.me/c/1352726486/94576
- rockrapdude
- Liige
- Postitusi: 85
- Liitunud: 24 Mär, 2023 15:25
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Prooviks ikka leida mingisuguse allika oma jutu tõestuseks.
Seniks:
https://vwcampersite.wordpress.com/wp-c ... ystems.pdf
Lehekülg 74:
Lehekülg 75:The prerequisite for equipping the vehicle with brake
disk dry braking is the presence of ESP in the vehicle.
The activation conditions for brake disk dry braking
are:
● A vehicle speed of at least 70km/h and
● Windscreen wiper actuation.
If these activation prerequisites are met, the front wheel
brake pads are applied onto the brake disks for a
specific period of time at specific intervals throughout
continuous or intermittent windscreen wiper
operation. The maximum brake pressure in this case is
2bar.
During one-touch wiping, the braking process only
takes place once per actuation.
The slight brake intervention caused by brake disk dry
braking is not perceptible to the driver.
How it works
Via the CAN data bus, the ABS/ESP control unit receives
the information that the speed signal is > 70 km/h.
The function additionally requires the signal from the
windscreen wiper motor. From this, the brake disk dry
braking function concludes that it is raining, and that a
delay in braking must be anticipated due to the film of
water on the brake disks. The brake disk dry braking
function then starts the braking cycle. The valves for
filling the front wheel brake cylinders are actuated.
The return flow pump begins working and builds-up
approx 2 bar for approx. x revolutions.
During this process, the brake pressure is monitored
continuously. If the brake pressure in the system
exceeds a threshold value, which is stored in a map, the
regulation system immediately reduces the brake
pressure again to prevent any perceptible braking
effect.
If the brake is manually actuated by the driver, the
current cycle is aborted and then starts again from the
beginning.
Re: Autotehnikateema
Täiesti kohatu jauramine, täpselt nii ma lühidalt kokku võtsingi. Kuna see lisa on ka minu bemmil ja mul on võimekus teda maha kodeerida, siis on mul ka võrdlusinfo kütusekulu ja ketaste käiamise osas. Märkimata jäi, et sunnib auto sõidurajal märjaga tuiama. Autoks 2014 F10 530xdrive.
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
https://t.me/c/1352726486/94576
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Äkki tuleb vahetevahel bemmi pidureid puhastada, siis ei teki kuivatamise efekti ja tuiamist. 

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Uued kummid tuleb ka vahel panna. 
Maakeeli öeldakse sellise jama kohta: kui asjast mitte ****gi ei tea, ei lobiseta.

Maakeeli öeldakse sellise jama kohta: kui asjast mitte ****gi ei tea, ei lobiseta.
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
https://t.me/c/1352726486/94576
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ära sass võta isiklikult, väike sõbralik tögamine lihtsalt



/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Pea samasugune tögamine, kui mõnest riigiametist tuleb.
Just küsisin Transpordiametist, miks Eestis pole antud Osrami LED-lampidele luba kasutada, kui enamuses meid ümbritsevates riikides on, vastuseks tuli:

Just küsisin Transpordiametist, miks Eestis pole antud Osrami LED-lampidele luba kasutada, kui enamuses meid ümbritsevates riikides on, vastuseks tuli:
Ma ei osanud sellise kelbase peale neile muud öelda:Nimetatud LED valgusallikatele on liikmesriigid andnud siseriikliku tüübikinnituse, mis kehtivad ainult tolles liikmesriigis. Euroopa tasandil ei ole praegusel hetkel H sokliga LED elemente kasutavale valgusallikale võimalik tüübikinnitust anda.
Praegusel hetkel ei ole võimalik kindlalt öelda, mis ajahetkel lubatakse nimetatud LED valgusallikate kasutamine ka Eestis. Transpordiamet on olnud mõtteid nimetatud valgusallikate lubamise osas aga praegusel hetkel ei ole teada, milline on täpne protseduur nende lubamiseks (siseriiklik seadme tüübikinnitus, teise liikmesriigi tüübikinnituse tunnustamine) ja kas sõidukiomanikule tekivad täiendavad kohustused selle paigaldamisel (registriandmete täiendus märkuse kujul, sõiduki esitamine).
Selge, ma loen teil allpool vastusest, et olete ise omale välja mõelnud bürokraatliku jama, mille täitmisega olete isegi hädas. Kui nii, siis äkki oleks valutum tee anda kollektiivne palve minna erru ja lõppeks ka ajuvabadus.

Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
https://t.me/c/1352726486/94576
Re: Autotehnikateema
sass2401 kirjutas: ↑01 Apr, 2025 14:12 P
Ma ei osanud sellise kelbase peale neile muud öelda:Selge, ma loen teil allpool vastusest, et olete ise omale välja mõelnud bürokraatliku jama, mille täitmisega olete isegi hädas. Kui nii, siis äkki oleks valutum tee anda kollektiivne palve minna erru ja lõppeks ka ajuvabadus.![]()

- rockrapdude
- Liige
- Postitusi: 85
- Liitunud: 24 Mär, 2023 15:25
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mulle ei meeldi, kui esitatakse üksikjuhtumist tulenevad tagumikutunnetust tõe pähe.sass2401 kirjutas: ↑01 Apr, 2025 12:03 Täiesti kohatu jauramine, täpselt nii ma lühidalt kokku võtsingi. Kuna see lisa on ka minu bemmil ja mul on võimekus teda maha kodeerida, siis on mul ka võrdlusinfo kütusekulu ja ketaste käiamise osas. Märkimata jäi, et sunnib auto sõidurajal märjaga tuiama. Autoks 2014 F10 530xdrive.
Olen täheldanud, et kui keegi "tarkpeade/mutrivõtmete/tilganäppijate klubisse" kuuluv akf siin mingi kondi õhku viskab (suvalises järjestuses: naelrehvid, hammasrattad jms), siis hakkab nende akf-ide lemmiktegevus pihta: kuulujuttude ketramine ilma allikateta, kus saab lehekülgede viisi lugeda, kuidas üks arvab (ja raiub lausa), et asjad käivad nii, kolm tükki arvavad, et käivad naa, mõni poetab mingi "aga-mul-oli-hoopis-nõnda-selle-teemaga-mis-te-sellest-arvate?" postituse ja väga vähesed viitsivad allikaid panna oma sõnade tõestuseks (või lausa nõuavad, et seda teeksid "mitte-usklikud" ise), ühesõnaga jutustatakse kuulujutte või vääralt mõistetud teooriat. Seetõttu "jaurasin kohatult".
Mul on ka olnud autosi (VAG grupp), millel see süsteem on peal olnud. Ei, ma ei ole täheldanud, et a) kettad nüüd megapalju rohkem kuluks, b)kütusekulu rohkem oleks, c) tee peal auto tuiaks võrreldus autodega, millel seda süsteemi peal pole. Kas mul on siis nüüd järsku väikese valimi pealt õigust öelda, et see süsteem toimib nii nagu ta peaks? Või esitan ma lihtsalt oma tagumikutunnetusest tulenevat arvamust? Või võiks äkki üle kontrollida a) veermiku (kokkujooks üle kontrollida või puksid juba kulunud, et tuiab), b) rehvivaliku (lai rehv rööpas tuiabki, arvestades meie kohalikke teid?), c) pidurid (kolvid ei tagastu, vaid jäävad peale?), d) rattalaagri lõtku (veidi äärmuslik variant, aga ei lükka piisavalt pidurikolbi tagasi) ja siis luua katsetamiseks kontrollitud tingimused (sama ilm, sama tugev tuul, sama suunaga tuul, sama kogus kütust pardal, sama sõidusuund, sama teekatte temperatuur, sama rõhuga rehvid, sama püsikiirus jmss), et saaks väita, et ketaste käiamise osas ja kütusekulus on vahe sees?
Re: Autotehnikateema
Ma ei viitsinud su pikka jura lõpuni puurida, kuid sain sealt märksõnad, et mul on olnud VAG.
No joppen puhh, miks sa siis jaurad, kui bemmil on asi veidi teisiti?
Auto on piisavalt korras ja sama kaebus on olnud (olen seda lisa maha kodeerinud) ka teistel.
Ma rohkem suga jauramist ei jätka, ei näe mõtet. Kuid edaspidi palve, lisa juurde, et su jama kehtib VAG-i (või veel parem 2000 a 1,1 Polo kohta) kohta ja kogu moos. Proovi kuidagi leppida, et VAG-i iga masin on koos teistest osadest, kui bemm või mersu ja vastavalt sellele on tegu ka hoopis teise asjaga. Analoogiat võib rakendada selles osas, et kui teel on haardetegur 0,05, siis mõlemad lähevad ühtmoodi lepikusse.
Kui saad omale selle lisaga bemmi ja vaja maha kirjutada, teen 20 % hinnaalandust. Vb olla siis veendud, et ma tean, millest kirjutan.
No joppen puhh, miks sa siis jaurad, kui bemmil on asi veidi teisiti?

Ma rohkem suga jauramist ei jätka, ei näe mõtet. Kuid edaspidi palve, lisa juurde, et su jama kehtib VAG-i (või veel parem 2000 a 1,1 Polo kohta) kohta ja kogu moos. Proovi kuidagi leppida, et VAG-i iga masin on koos teistest osadest, kui bemm või mersu ja vastavalt sellele on tegu ka hoopis teise asjaga. Analoogiat võib rakendada selles osas, et kui teel on haardetegur 0,05, siis mõlemad lähevad ühtmoodi lepikusse.
Kui saad omale selle lisaga bemmi ja vaja maha kirjutada, teen 20 % hinnaalandust. Vb olla siis veendud, et ma tean, millest kirjutan.

Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
https://t.me/c/1352726486/94576
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 3 külalist