Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Mina olen neid firmale ostnud AD-Balticust ja Intercarsisist. Lühidalt, olen saanud probleemideta. Vaja on teada tootekoode. AD-Balticus olid odavamad nn tehasepakendis asjad.
Praegu just kontrollisin, H7 64210DWNBSM-2HB (2-ne nn kliendipakend, kallim) oli AD-s saada, soovituslik letihind 165,98 €; Intercarsist sai tellida, lett 155€.
Viide lambile https://www.osram.de/ecat/NIGHT%20BREAK ... P_4068909/
Intercars pakkus ka ühekaupa H7 64210DWNBG2 , mida ma oli varem AD-st ostnud (see oli seal 2-ses tehasepakendis, kuid hetkel ei olnud saada). Tehasepakendis 2 tk maksid mulle kokku 62 € koos KM-ga.
Kaugtulesse jäävad nad natuke lahjaks. Viide lambile https://www.osram.de/ecat/NIGHT%20BREAK ... P_4064703/
Kaugtules olen kasutanud selliseid, mis ei ole "sertifitseeritud" ja on natukene suurema valgustugevusega (1600- 1800 Lm). Need on tunduvalt odavamad. Põhiline, et ventikas oleks sabas, muidu koolevad kiirelt ära.
Ebays oli neid ka palju väljas.
Praegu just kontrollisin, H7 64210DWNBSM-2HB (2-ne nn kliendipakend, kallim) oli AD-s saada, soovituslik letihind 165,98 €; Intercarsist sai tellida, lett 155€.
Viide lambile https://www.osram.de/ecat/NIGHT%20BREAK ... P_4068909/
Intercars pakkus ka ühekaupa H7 64210DWNBG2 , mida ma oli varem AD-st ostnud (see oli seal 2-ses tehasepakendis, kuid hetkel ei olnud saada). Tehasepakendis 2 tk maksid mulle kokku 62 € koos KM-ga.
Kaugtulesse jäävad nad natuke lahjaks. Viide lambile https://www.osram.de/ecat/NIGHT%20BREAK ... P_4064703/
Kaugtules olen kasutanud selliseid, mis ei ole "sertifitseeritud" ja on natukene suurema valgustugevusega (1600- 1800 Lm). Need on tunduvalt odavamad. Põhiline, et ventikas oleks sabas, muidu koolevad kiirelt ära.
Ebays oli neid ka palju väljas.
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
https://t.me/c/1352726486/94576
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ma hiljuti ostsin ebayst, ei olnud kusjuures nii vabalt saada. Ei neid E-kõlbulikke Osrameid ega üldse. Vaja oli H7 ja 9005. Hinnad on ka päris parajad, umbes 50 eur tükist (jutt on siis sellest ventilaatoriga pirnist), küllap seepärast neid Automaailm ei müügi, vaid müüb mingeid noname Poola omi, mis on 25 eurot paar.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Üritad sa nüüd väita, et valgustugevus pole kuidagi piiratud/reguleeritud?Kui auto tulede valgustugevus on reguleeritud EU määrusega, siis peab see kirjas olema ka meie sõidukitele esitavates tehnonõuetes. Seega paluks vihjet konkreetsele punktile. Muidu läheb see jutt juba sarnaseks ühe teise O tähega algava foorumikülastaja jutuga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Tead, kirjuta veidikenegi asjalikku juttu, mitte seda mis lihtsalt niisama pähe tuleb.Kapten Trumm kirjutas: ↑03 Apr, 2025 9:13 Ma hiljuti ostsin ebayst, ei olnud kusjuures nii vabalt saada. Ei neid E-kõlbulikke Osrameid ega üldse. Vaja oli H7 ja 9005. Hinnad on ka päris parajad, umbes 50 eur tükist (jutt on siis sellest ventilaatoriga pirnist), küllap seepärast neid Automaailm ei müügi, vaid müüb mingeid noname Poola omi, mis on 25 eurot paar.
Automaailm müüb täitsa OSRAM LED pirne, mis on "for offroad use only" hinnaga, mis on kallim kui 50 eur.
Nagu ma kirjutasin, siis OSRAM road legal LED pirne Eestisse ametlikult ei tarni, kuna need ei ole Eestis heaks kiidetud.
Off road only pirnid on tänavakasutuses keelatud. Sellepärast nende kasutamine on omaniku vastutusel.
Re: Autotehnikateema
Lugesin selle eu määruse läbi. On võimsus piiratud küll, aga see mõõtmise protsess on piisavalt keeruline, et suvalises ülevaatuspunktis seda ei tehta.Kapten Trumm kirjutas: ↑03 Apr, 2025 9:29Üritad sa nüüd väita, et valgustugevus pole kuidagi piiratud/reguleeritud?Kui auto tulede valgustugevus on reguleeritud EU määrusega, siis peab see kirjas olema ka meie sõidukitele esitavates tehnonõuetes. Seega paluks vihjet konkreetsele punktile. Muidu läheb see jutt juba sarnaseks ühe teise O tähega algava foorumikülastaja jutuga.
Re: Autotehnikateema
Selle teema juurprobleemiks on asjaolu, et siis on ka igatsugu kõikide karvaste ja suleliste Led-pirnidele tee valla. Kui täna võib(ks) "isepandud Led-ide" puhul tuimalt kordusülevaatuse ära lajatada, siis peale sellist "lubamist" hakkab igaüks väitma, et tal on CE-ga Led-id, viskab kasvõi serdi nina alla, ja ainuke tee on hakata tee peal siis neid pirne kontrollima või? Kes seda tegema hakkab? Kui hakkad tavalisi autosid niimoodi reas kordusülevaatusele saatma, ja seal siis selgub, et "aga kõik ongi korras", siis ükshetk peab keegi seda kokkukeeratud sitta ju helpima hakkama. Mingi Led-ide passi-sisse-kandmine kah puhas jura. Olukorra kontrolli all hoidmiseks on kõigi "riigipoolte" jaoks lihtsam neid pirne mitte lubada.AMvA kirjutas: ↑01 Apr, 2025 14:17sass2401 kirjutas: ↑01 Apr, 2025 14:12 P
Ma ei osanud sellise kelbase peale neile muud öelda:Selge, ma loen teil allpool vastusest, et olete ise omale välja mõelnud bürokraatliku jama, mille täitmisega olete isegi hädas. Kui nii, siis äkki oleks valutum tee anda kollektiivne palve minna erru ja lõppeks ka ajuvabadus.![]()
![]()
Re: Autotehnikateema
LED on üldnimetus pooljuhttehnoloogial põhinevale valgusallikale ja ka neid toodetakse väga laia võimsusvahemikuga nagu halogeenegi.Kapten Trumm kirjutas: ↑02 Apr, 2025 9:15 ....
Loomulikult pimestavad. Isegi kui paned halogeenlaternasse sisse võimsama halogeeni, nt 100/80W, hakkab see pimestama (lähituledele vastu sõites on tunne, et vastusõitja sõidab kaugtuledega) ja valgustugevuse mõõtmisel hüppab valgusjõud tugevalt üle skaala. ...
Ostjad lähevad ahneks suuri reklaamnumbreid taga ajades aga unustades tõsiasja, et kui optika on juba vigane ei muuda suurem valgusviljakus valgustatust korrektsemaks.
(Halogeeni puhul peab arvestama, et 20% toitepingelangu vähendab valgusviljakust ca 50%.)
Näiteks "tänavalegaalne" H7 Osram on 14-16W aga "väga head" hiinakad üle 50W ja ka nende valgusviljakus erineb kordades.
Kuna pooljuhi pinnaühikult saab eralduda ainult piiratud kogus energiat, siis võimsamatel (2-3 korda suurema kiirguspindalaga) LED lampide kiirgava punkti suurus ega valguslaigu kuju ei saa mitte kuidagi ühtida halogeenlambi niidi kujuga ruumis ja seega (minu arvates) oleks väga ebaviisakas kasutada üle 20W võimsusega LED'e tänavaliikluses.
Siin on üks video, kus mõõdetakse läätslaternas LED lampide voolutarvet, võimsust, valguslaigu kuju ja valgusvoo intensiivsust erinevates valgusvoo punktides ning 45W LED valgusvoog ületab tunduvalt halogeeni valgusvoogu ka piirjoone kohal (pimestav?) 4x:
https://www.youtube.com/watch?v=RQEkSQ2 ... a-AutoBaza
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
No seepärast neid Saksa-legaalseid LED esilaterna pirne meil ei müüda, et see maksab 160 eurot tükist ja kohaliku rullnoka jaoks pole huvitav, sest väsinud bemmi esituledes ta eriti efekti ei anna. Antud klientuur ostab neid 200W halogeeniga võrreldavat valgust andvaid hiina pirne ja ülevaatusel üritab siis musta valgeks vaielda.
Igasugu suurema valgusjõuga allikate jaoks tehtud laternad on reeglina tunduvalt laiema valgusvihuga, mis muudab valguse vähem intensiivseks ja pimestab vähem. Et siis ksenoonid Lada 2105 esituledes (olen oma silmaga sellist näinud) ei saa legaalne olla mingi valemiga.
Igasugu suurema valgusjõuga allikate jaoks tehtud laternad on reeglina tunduvalt laiema valgusvihuga, mis muudab valguse vähem intensiivseks ja pimestab vähem. Et siis ksenoonid Lada 2105 esituledes (olen oma silmaga sellist näinud) ei saa legaalne olla mingi valemiga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Pastakast välja imetud probleem. Sõidab nende hiina LED-idega autosid piisavalt ja ei saada neid keegi kordusülevaatusele, ses palju sa üldse politseid liikluses näed. Ja ülevaatusel on pilt ju kohe selge - kas lähitule pilt vastab standardile või mitte.Peeter kirjutas: ↑03 Apr, 2025 12:54Selle teema juurprobleemiks on asjaolu, et siis on ka igatsugu kõikide karvaste ja suleliste Led-pirnidele tee valla. Kui täna võib(ks) "isepandud Led-ide" puhul tuimalt kordusülevaatuse ära lajatada, siis peale sellist "lubamist" hakkab igaüks väitma, et tal on CE-ga Led-id, viskab kasvõi serdi nina alla, ja ainuke tee on hakata tee peal siis neid pirne kontrollima või? Kes seda tegema hakkab? Kui hakkad tavalisi autosid niimoodi reas kordusülevaatusele saatma, ja seal siis selgub, et "aga kõik ongi korras", siis ükshetk peab keegi seda kokkukeeratud sitta ju helpima hakkama. Mingi Led-ide passi-sisse-kandmine kah puhas jura. Olukorra kontrolli all hoidmiseks on kõigi "riigipoolte" jaoks lihtsam neid pirne mitte lubada.
Re: Autotehnikateema
Ei ole seal midagi keerulist, piisab seadme skaalale vaatamisest, et näha väärtust.
Minu 30 aastat tagasi ostetud valgusvihu kontrollseadmel oli sees LUX meeter ja tänapäevani on selline lisa olemas ka kõige odavamatel (mehaanilistel) valgusvihu kontrollseadmetel.
Nagu valgsuvihu ekraanile suunad, mõõdetakse tulipunkti valgustatust LUXmeetriga.
https://www.megastar.ee/index.php?route ... uct_id=355

(Pilt Ukraina lehelt.)

Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Ma olen sulle vist kolm korda juba kirjutanud, et OSRAM ei impordi otse neid pirne siia põhjusel, et Eestis ei ole nad heaks kiidetud. Ja sellepärast ei saa sa neid ka Automaailma letist osta. Olen OSRAM-iga ise sellel teemal suhelnud.Kapten Trumm kirjutas: ↑03 Apr, 2025 13:14 No seepärast neid Saksa-legaalseid LED esilaterna pirne meil ei müüda, et see maksab 160 eurot tükist ja kohaliku rullnoka jaoks pole huvitav, sest väsinud bemmi esituledes ta eriti efekti ei anna. Antud klientuur ostab neid 200W halogeeniga võrreldavat valgust andvaid hiina pirne ja ülevaatusel üritab siis musta valgeks vaielda.
Igasugu suurema valgusjõuga allikate jaoks tehtud laternad on reeglina tunduvalt laiema valgusvihuga, mis muudab valguse vähem intensiivseks ja pimestab vähem. Et siis ksenoonid Lada 2105 esituledes (olen oma silmaga sellist näinud) ei saa legaalne olla mingi valemiga.
Kui tahad võid osta Ebays. Ja seda on päris paljud teinud. Kaasa arvatud ma ise, kes ma ostsin endale H4 LED pirni mootorratta jaoks, kuna originaal H4 on nag seasilm. Toimib perfektselt ja valguspilt on täpselt selline nagu peab.
Re: Autotehnikateema
Vastavalt EU määrusele peab seda valgustugevust mõõtma 25 meetri kauguselt.OLAVI kirjutas: ↑03 Apr, 2025 13:25Ei ole seal midagi keerulist, piisab seadme skaalale vaatamisest, et näha väärtust.
Minu 30 aastat tagasi ostetud valgusvihu kontrollseadmel oli sees LUX meeter ja tänapäevani on selline lisa olemas ka kõige odavamatel (mehaanilistel) valgusvihu kontrollseadmetel.
Nagu valgsuvihu ekraanile suunad, mõõdetakse tulipunkti valgustatust LUXmeetriga.
https://www.megastar.ee/index.php?route ... uct_id=355
![]()
(Pilt Ukraina lehelt.)
![]()
Re: Autotehnikateema
Täpselt samamoodi oli mul millalgi vestlus teemal Euroopa CoC ja Ameerika CoC asjus. Täpselt samamoodi öeldi, et CoC-is peab olema kirjutatud kuupsentimeetrites ja grammides ja kilodes või kilomeetrites vmt. Et olgugi, et mõõtmised on viidud läbi samades tehnilistes tingimustes, siis Euroopa ei saa aktsepteerida teistes ühikutes tulemusi. Ja kuigi on täpselt teada millised on ühikute standardite omavahelised suhted, siis meie seda Euroopas teisendama ise ei kavatse hakata, ja ka ei aktsepteeri teisendamisel saadud tulemusi. Mis sest, et test on tõepoolest sooritatud Euroopas Volvo poolt ühelesamale autole samadel tingimustel ja andmed on lihtsalt paralleelselt samale tüübile tüübikinnituseks väljastatud. Tahad arvele, mine sentimeetrites mõõtma, serdil olevaid tolle me ei arvesta ja ei luba ka teisendada. St mine heitgaasitesti tegema.
Re: Autotehnikateema
Mis asi on Ameerika CoC? Minu teada nõuab seda ainult EU.Peeter kirjutas: ↑03 Apr, 2025 14:17Täpselt samamoodi oli mul millalgi vestlus teemal Euroopa CoC ja Ameerika CoC asjus. Täpselt samamoodi öeldi, et CoC-is peab olema kirjutatud kuupsentimeetrites ja grammides ja kilodes või kilomeetrites vmt. Et olgugi, et mõõtmised on viidud läbi samades tehnilistes tingimustes, siis Euroopa ei saa aktsepteerida teistes ühikutes tulemusi. Ja kuigi on täpselt teada millised on ühikute standardite omavahelised suhted, siis meie seda Euroopas teisendama ise ei kavatse hakata, ja ka ei aktsepteeri teisendamisel saadud tulemusi. Mis sest, et test on tõepoolest sooritatud Euroopas Volvo poolt ühelesamale autole samadel tingimustel ja andmed on lihtsalt paralleelselt samale tüübile tüübikinnituseks väljastatud. Tahad arvele, mine sentimeetrites mõõtma, serdil olevaid tolle me ei arvesta ja ei luba ka teisendada. St mine heitgaasitesti tegema.
Re: Autotehnikateema
Led-idega lähitules ja ka udutules sa ülevaatusele minna ei saa ükskõik kas sul vastab see vihk standardile või mitte. Pead ära vahetama, muidu visatakse välja.AMvA kirjutas: ↑03 Apr, 2025 13:19Pastakast välja imetud probleem. Sõidab nende hiina LED-idega autosid piisavalt ja ei saada neid keegi kordusülevaatusele, ses palju sa üldse politseid liikluses näed. Ja ülevaatusel on pilt ju kohe selge - kas lähitule pilt vastab standardile või mitte.Peeter kirjutas: ↑03 Apr, 2025 12:54Selle teema juurprobleemiks on asjaolu, et siis on ka igatsugu kõikide karvaste ja suleliste Led-pirnidele tee valla. Kui täna võib(ks) "isepandud Led-ide" puhul tuimalt kordusülevaatuse ära lajatada, siis peale sellist "lubamist" hakkab igaüks väitma, et tal on CE-ga Led-id, viskab kasvõi serdi nina alla, ja ainuke tee on hakata tee peal siis neid pirne kontrollima või? Kes seda tegema hakkab? Kui hakkad tavalisi autosid niimoodi reas kordusülevaatusele saatma, ja seal siis selgub, et "aga kõik ongi korras", siis ükshetk peab keegi seda kokkukeeratud sitta ju helpima hakkama. Mingi Led-ide passi-sisse-kandmine kah puhas jura. Olukorra kontrolli all hoidmiseks on kõigi "riigipoolte" jaoks lihtsam neid pirne mitte lubada.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 2 külalist