Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Peeter kirjutas: 03 Apr, 2025 14:21
AMvA kirjutas: 03 Apr, 2025 13:19
Peeter kirjutas: 03 Apr, 2025 12:54 Selle teema juurprobleemiks on asjaolu, et siis on ka igatsugu kõikide karvaste ja suleliste Led-pirnidele tee valla. Kui täna võib(ks) "isepandud Led-ide" puhul tuimalt kordusülevaatuse ära lajatada, siis peale sellist "lubamist" hakkab igaüks väitma, et tal on CE-ga Led-id, viskab kasvõi serdi nina alla, ja ainuke tee on hakata tee peal siis neid pirne kontrollima või? Kes seda tegema hakkab? Kui hakkad tavalisi autosid niimoodi reas kordusülevaatusele saatma, ja seal siis selgub, et "aga kõik ongi korras", siis ükshetk peab keegi seda kokkukeeratud sitta ju helpima hakkama. Mingi Led-ide passi-sisse-kandmine kah puhas jura. Olukorra kontrolli all hoidmiseks on kõigi "riigipoolte" jaoks lihtsam neid pirne mitte lubada.
Pastakast välja imetud probleem. Sõidab nende hiina LED-idega autosid piisavalt ja ei saada neid keegi kordusülevaatusele, ses palju sa üldse politseid liikluses näed. Ja ülevaatusel on pilt ju kohe selge - kas lähitule pilt vastab standardile või mitte.
Led-idega lähitules ja ka udutules sa ülevaatusele minna ei saa ükskõik kas sul vastab see vihk standardile või mitte. Pead ära vahetama, muidu visatakse välja.
Sa kirjutasid, et ei saa sertifitseerida, kuna siis hakatakse suvalisi LED-e panema. Ma kirjutasin, et see on pastakst imetud probleem, kuna TÜV-is tehakse selgeks, kas on vastavad pirnid või mitte.

Nüüd sa jahud sellest, et nad on hetkel keelatud :dont_know:
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

AMvA kirjutas: 03 Apr, 2025 14:20
Peeter kirjutas: 03 Apr, 2025 14:17
AMvA kirjutas: 03 Apr, 2025 13:45 Vastavalt EU määrusele peab seda ....
Täpselt samamoodi oli mul millalgi vestlus teemal Euroopa CoC ja Ameerika CoC asjus. Täpselt samamoodi öeldi, et CoC-is peab olema kirjutatud kuupsentimeetrites ja grammides ja kilodes või kilomeetrites vmt. Et olgugi, et mõõtmised on viidud läbi samades tehnilistes tingimustes, siis Euroopa ei saa aktsepteerida teistes ühikutes tulemusi. Ja kuigi on täpselt teada millised on ühikute standardite omavahelised suhted, siis meie seda Euroopas teisendama ise ei kavatse hakata, ja ka ei aktsepteeri teisendamisel saadud tulemusi. Mis sest, et test on tõepoolest sooritatud Euroopas Volvo poolt ühelesamale autole samadel tingimustel ja andmed on lihtsalt paralleelselt samale tüübile tüübikinnituseks väljastatud. Tahad arvele, mine sentimeetrites mõõtma, serdil olevaid tolle me ei arvesta ja ei luba ka teisendada. St mine heitgaasitesti tegema.
Mis asi on Ameerika CoC? Minu teada nõuab seda ainult EU.
No mis jutt see nüüd siis jälle on? Jälle otsast mingi koman...simine või? CoC tähendab tõlkes vastavussertifikaati. Vastavussertifikaat võib riigiti/piirkonniti erineda. Euros on ühe kujundusega, jänkimaal teise kujundusega. Konkreetselt jänkiautodel on kaasas teistsugune dokument kui EU-omal, ja ka teiste, sealmaal kasutatavate ühikutega. Lisaks oli sertifikaadil eraldi read auto registreerimise asjus Kalifornias ja Froridas. Seal on nimelt karmimad heitmenormid. Oli eraldi märge testide kokkuvõtteks: Kvalifitseerub registreerimiseks ka Kalifornias ja Floridas.
Kas ma jälle peaksin hakkam pilte otsima ja saatma või. Või pedereerid jälle lihtsalt niisama, igavusest.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

AMvA kirjutas: 03 Apr, 2025 14:27
Peeter kirjutas: 03 Apr, 2025 14:21
AMvA kirjutas: 03 Apr, 2025 13:19

Pastakast välja imetud probleem. Sõidab nende hiina LED-idega autosid piisavalt ja ei saada neid keegi kordusülevaatusele, ses palju sa üldse politseid liikluses näed. Ja ülevaatusel on pilt ju kohe selge - kas lähitule pilt vastab standardile või mitte.
Led-idega lähitules ja ka udutules sa ülevaatusele minna ei saa ükskõik kas sul vastab see vihk standardile või mitte. Pead ära vahetama, muidu visatakse välja.
Sa kirjutasid, et ei saa sertifitseerida, kuna siis hakatakse suvalisi LED-e panema. Ma kirjutasin, et see on pastakst imetud probleem, kuna TÜV-is tehakse selgeks, kas on vastavad pirnid või mitte.

Nüüd sa jahud sellest, et nad on hetkel keelatud :dont_know:
Kui sa lähed ülevaatusele, siis ülevaataja viskab su välja. Punkt. Lubamatu Led-ide kasutamine on hetkel veel väga lihtsalt tuvastatav, ja kui mingi jamaga pihku jääd, siis politsei võib su tuimalt kordusülevaatusele kupatada, kui leiab H7-e või muu halogeeni asemel lähitules Led-i põlemas. Led-i halogeeni pesas lihtsalt ei ole Eestis ühtegi lubatud kasutada, ja igaühele, kes pihku jääb, võib sellega tuimalt ära väänata nii liikluses, kui ka ülevaatusel. Kui midagi on juba lubatud, siis tuleb hakata klattima, et kas inimene kasutab ikka lubatut või mitte. Mida rohkem on lubatuid, seda keerulisemaks see olukorra haldamine kõik läheks. Senikaua, kuni pole ükski lubatud, ei ole ka võimalik, et Led halogeenilaternas saab olla legaalne. Punkt. Nad ei soovi lihtsalt avada Pandoora laegast, sest siis tuleb kontrollijail kellelgi tööle hakata.
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Peeter kirjutas: 03 Apr, 2025 14:35
AMvA kirjutas: 03 Apr, 2025 14:27
Peeter kirjutas: 03 Apr, 2025 14:21 Led-idega lähitules ja ka udutules sa ülevaatusele minna ei saa ükskõik kas sul vastab see vihk standardile või mitte. Pead ära vahetama, muidu visatakse välja.
Sa kirjutasid, et ei saa sertifitseerida, kuna siis hakatakse suvalisi LED-e panema. Ma kirjutasin, et see on pastakst imetud probleem, kuna TÜV-is tehakse selgeks, kas on vastavad pirnid või mitte.

Nüüd sa jahud sellest, et nad on hetkel keelatud :dont_know:
Kui sa lähed ülevaatusele, siis ülevaataja viskab su välja. Punkt. Lubamatu Led-ide kasutamine on hetkel veel väga lihtsalt tuvastatav, ja kui mingi jamaga pihku jääd, siis politsei võib su tuimalt kordusülevaatusele kupatada, kui leiab H7-e või muu halogeeni asemel lähitules Led-i põlemas. Led-i halogeeni pesas lihtsalt ei ole Eestis ühtegi lubatud kasutada, ja igaühele, kes pihku jääb, võib sellega tuimalt ära väänata nii liikluses, kui ka ülevaatusel. Kui midagi on juba lubatud, siis tuleb hakata klattima, et kas inimene kasutab ikka lubatut või mitte. Mida rohkem on lubatuid, seda keerulisemaks see olukorra haldamine kõik läheks. Senikaua, kuni pole ükski lubatud, ei ole ka võimalik, et Led halogeenilaternas saab olla legaalne. Punkt. Nad ei soovi lihtsalt avada Pandoora laegast, sest siis tuleb kontrollijail kellelgi tööle hakata.
Sulle peab puust ette ja punaseks tegema?
Sa kirjutasid:
Selle teema juurprobleemiks on asjaolu, et siis on ka igatsugu kõikide karvaste ja suleliste Led-pirnidele tee valla. Kui täna võib(ks) "isepandud Led-ide" puhul tuimalt kordusülevaatuse ära lajatada, siis peale sellist "lubamist" hakkab igaüks väitma, et tal on CE-ga Led-id, viskab kasvõi serdi nina alla, ja ainuke tee on hakata tee peal siis neid pirne kontrollima või? Kes seda tegema hakkab?
TÜV hakkabki kontrollima.
Ja teel ei kontrolli neid ka praegu keegi ega hakka tulevikus kontrollima
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Peeter kirjutas: 03 Apr, 2025 14:28
AMvA kirjutas: 03 Apr, 2025 14:20
Peeter kirjutas: 03 Apr, 2025 14:17 Täpselt samamoodi oli mul millalgi vestlus teemal Euroopa CoC ja Ameerika CoC asjus. Täpselt samamoodi öeldi, et CoC-is peab olema kirjutatud kuupsentimeetrites ja grammides ja kilodes või kilomeetrites vmt. Et olgugi, et mõõtmised on viidud läbi samades tehnilistes tingimustes, siis Euroopa ei saa aktsepteerida teistes ühikutes tulemusi. Ja kuigi on täpselt teada millised on ühikute standardite omavahelised suhted, siis meie seda Euroopas teisendama ise ei kavatse hakata, ja ka ei aktsepteeri teisendamisel saadud tulemusi. Mis sest, et test on tõepoolest sooritatud Euroopas Volvo poolt ühelesamale autole samadel tingimustel ja andmed on lihtsalt paralleelselt samale tüübile tüübikinnituseks väljastatud. Tahad arvele, mine sentimeetrites mõõtma, serdil olevaid tolle me ei arvesta ja ei luba ka teisendada. St mine heitgaasitesti tegema.
Mis asi on Ameerika CoC? Minu teada nõuab seda ainult EU.
No mis jutt see nüüd siis jälle on? Jälle otsast mingi koman...simine või? CoC tähendab tõlkes vastavussertifikaati. Vastavussertifikaat võib riigiti/piirkonniti erineda. Euros on ühe kujundusega, jänkimaal teise kujundusega. Konkreetselt jänkiautodel on kaasas teistsugune dokument kui EU-omal, ja ka teiste, sealmaal kasutatavate ühikutega. Lisaks oli sertifikaadil eraldi read auto registreerimise asjus Kalifornias ja Froridas. Seal on nimelt karmimad heitmenormid. Oli eraldi märge testide kokkuvõtteks: Kvalifitseerub registreerimiseks ka Kalifornias ja Floridas.
Kas ma jälle peaksin hakkam pilte otsima ja saatma või. Või pedereerid jälle lihtsalt niisama, igavusest.
Ma tõesti ei tednud, et USA sellesisulist dokumenti nõuab, kuna neil on osariigiti kah erinevad nõudmised.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

AMvA kirjutas: 03 Apr, 2025 14:47
Sulle peab puust ette ja punaseks tegema?
Sa kirjutasid:
Selle teema juurprobleemiks on asjaolu, et siis on ka igatsugu kõikide karvaste ja suleliste Led-pirnidele tee valla. Kui täna võib(ks) "isepandud Led-ide" puhul tuimalt kordusülevaatuse ära lajatada, siis peale sellist "lubamist" hakkab igaüks väitma, et tal on CE-ga Led-id, viskab kasvõi serdi nina alla, ja ainuke tee on hakata tee peal siis neid pirne kontrollima või? Kes seda tegema hakkab?
TÜV hakkabki kontrollima.
Ja teel ei kontrolli neid ka praegu keegi ega hakka tulevikus kontrollima
Sa vist ei saa ikka asjale veel pihta. Praegu on võimalik igale liiklejale, kelle sõidukil leitakse halogeenlaternast Led-pirn (ja seda on väga lihtne tuvastada, visuaalselt väljastki juba) ära väänata trahv nõuetele mittevastava sõidukiga liiklemise eest (märksõnaks valgustusseadmed), sest ühtegi meie seadusruumis heakskiidetud Led-pirni ei ole. Tuleb auto, pimestab või muidu vigane või "valet" tooni valguvihk, peetakse kinni, "Inspektor Kukeke tülitab teid", käsib tuled välja lülitada vaatab üle ja hakkab protokolli kirjutama. Karistusmäärasid võib igaüks ise uurida sellise rikkumise eest. Mingit varianti ei ole. Eriti veel, kui riigil niigi raha vähe ja samas rikkumine nii ilmne ja ka tahtlik, ja sellega luuakse oht teistele liiklejatele. Kui nüüd midagi Led-pirne on ära legaliseeritud, siis nii lihtsalt enam ei käi, sest siis tulebki kontrollima hakata, kas on ikka nõuetele vastav või mitte. Kus ja mismoodi, on juba isejutt. Seda kõike ajal, kui kostub nii siit, kui sealt, et mittesobivate Led-ide väärkasutusest ja sellega teiste sõitjate pimestamisest on küllalt nurinat. Sest need non-legal pirnid pimestavadki.
Et siis hästi musta huumori võtmes öelduna: "Kui praegu kuulutada välja liiklusohutus-kampaania, et igale nõuetele mittevastavate ise omavoliliselt ümber ehitatud valgustusseadmetega sõitnud autojuhile koos trahviga tätoveeritakse otsaette kiri "liiklushuligaan", siis Led-ide puhul halogeenlaternates pole mingit probleemi, sest ükski neist pole lubatud, aga kui nüüd midagi "ära lubatakse", siis tuleb hakata eraldi käima ja sortima, kas nüüd oli ikka lubatud tegu või mitte. Halduskulu tõus ja protsessi venimine on märksõnadeks. Sellest tulenevalt ongi lihtsam mitte midagi lubada. Sõitku tehases ettenähtuga.
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Peeter kirjutas: 03 Apr, 2025 15:49
AMvA kirjutas: 03 Apr, 2025 14:47
Sulle peab puust ette ja punaseks tegema?
Sa kirjutasid:
Selle teema juurprobleemiks on asjaolu, et siis on ka igatsugu kõikide karvaste ja suleliste Led-pirnidele tee valla. Kui täna võib(ks) "isepandud Led-ide" puhul tuimalt kordusülevaatuse ära lajatada, siis peale sellist "lubamist" hakkab igaüks väitma, et tal on CE-ga Led-id, viskab kasvõi serdi nina alla, ja ainuke tee on hakata tee peal siis neid pirne kontrollima või? Kes seda tegema hakkab?
TÜV hakkabki kontrollima.
Ja teel ei kontrolli neid ka praegu keegi ega hakka tulevikus kontrollima
Sa vist ei saa ikka asjale veel pihta. Praegu on võimalik igale liiklejale, kelle sõidukil leitakse halogeenlaternast Led-pirn (ja seda on väga lihtne tuvastada, visuaalselt väljastki juba) ära väänata trahv nõuetele mittevastava sõidukiga liiklemise eest (märksõnaks valgustusseadmed), sest ühtegi meie seadusruumis heakskiidetud Led-pirni ei ole. Tuleb auto, pimestab või muidu vigane või "valet" tooni valguvihk, peetakse kinni, "Inspektor Kukeke tülitab teid", käsib tuled välja lülitada vaatab üle ja hakkab protokolli kirjutama. Karistusmäärasid võib igaüks ise uurida sellise rikkumise eest. Mingit varianti ei ole. Eriti veel, kui riigil niigi raha vähe ja samas rikkumine nii ilmne ja ka tahtlik, ja sellega luuakse oht teistele liiklejatele. Kui nüüd midagi Led-pirne on ära legaliseeritud, siis nii lihtsalt enam ei käi, sest siis tulebki kontrollima hakata, kas on ikka nõuetele vastav või mitte. Kus ja mismoodi, on juba isejutt. Seda kõike ajal, kui kostub nii siit, kui sealt, et mittesobivate Led-ide väärkasutusest ja sellega teiste sõitjate pimestamisest on küllalt nurinat. Sest need non-legal pirnid pimestavadki.
Et siis hästi musta huumori võtmes öelduna: "Kui praegu kuulutada välja liiklusohutus-kampaania, et igale nõuetele mittevastavate ise omavoliliselt ümber ehitatud valgustusseadmetega sõitnud autojuhile koos trahviga tätoveeritakse otsaette kiri "liiklushuligaan", siis Led-ide puhul halogeenlaternates pole mingit probleemi, sest ükski neist pole lubatud, aga kui nüüd midagi "ära lubatakse", siis tuleb hakata eraldi käima ja sortima, kas nüüd oli ikka lubatud tegu või mitte. Halduskulu tõus ja protsessi venimine on märksõnadeks. Sellest tulenevalt ongi lihtsam mitte midagi lubada. Sõitku tehases ettenähtuga.
Ma kirjutan sulle, rsk, juba viiendat korda, et politsei ennast sellisite peatamisega ei vaeva, neil on muudki teha. Capiche?
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Ja mina kirjutan sulle, rsk, juba ei-tea-mitmes kord vastu, et seadused ja regulatsioonid on paigas, ja kui midagi juhtuma peaks, või kellelgi peaks midagi pähe lööma, siis saab tulede-kampaaniat kasvõi hetkepealt alustada. Mis sest, et hetkel pole see kellegi asi ja "keegi ei kontrolli". Ja, et tegelikult pole ametnikel hetkel mingit huvi ega vajadust ka seda praegust olukorda muuta. Sest siis oleks sellise kampaania haldamine kõigile palju tülikam.
AMvA
Liige
Postitusi: 5118
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Peeter kirjutas: 03 Apr, 2025 16:57 Ja mina kirjutan sulle, rsk, juba ei-tea-mitmes kord vastu, et seadused ja regulatsioonid on paigas, ja kui midagi juhtuma peaks, või kellelgi peaks midagi pähe lööma, siis saab tulede-kampaaniat kasvõi hetkepealt alustada. Mis sest, et hetkel pole see kellegi asi ja "keegi ei kontrolli". Ja, et tegelikult pole ametnikel hetkel mingit huvi ega vajadust ka seda praegust olukorda muuta. Sest siis oleks sellise kampaania haldamine kõigile palju tülikam.
Ja mis sellel kõigel LED pirnidega pistmist on? Ja mis peaks juhtuma?

Praegu võiks kah teha kampaania, et äkki on sul 80W H7 pirn 50W asemel tules sees? https://fixus24.ee/toode/MTAwLTEyMDM1/p ... 80w-px26d/
Täitsa poest saada ja ei maksa kah mitte midagi LED-iga võrreldes. Aga kas tehakse selliseid kampaaniadi? Ei tehta!
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Nii, praegu mind tabas üllatus. Võtsin just Riigi Teataja lahti, et hakkan seletama, kuidas on seaduse järgi ja kuidas reaalelu käib... võtan ja loen:
Kood 202. Lähitulelatern
7) ebasümmeetrilise valgusvihuga lähitulelaternale peab olema kantud tüübikinnituse tähise
ühe osana üks järgnevatest tähistest:
a) C – kui latern on ette nähtud kasutamiseks halogeenhõõglambiga (E-reegli nr 1 või 112
kohane) või LED-iga (E-reegli nr 112 kohane);
b) HC – kui latern on ette nähtud kasutamiseks halogeenhõõglambiga (E-reegli nr 8, 20 või
112 kohane) või LED-iga (E-reegli nr 112 kohane);
Kood 203. Kaugtulelatern
6) kaugtulelaternale peab olema kantud tüübikinnituse tähise ühe osana valgustugevuse
kontrollarv ja üks järgnevast tähisest:
a) R – kui on ette nähtud halogeenhõõglambiga (E-reegli nr 1 või 112 kohane) või LED-iga
(E-reegli nr 112 kohane);
b) HR – kui on ette nähtud halogeenhõõglambiga (E-reegli nr 8, 20 või 112 kohane) või LEDiga (E-reegli nr 112 kohane);
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/12 ... _lisa1.pdf#

Minu mõlemal sajandialguse mersul on tuleklaasidel tähised HC ja HR. Siit seadusest ma loen välja, et mul on lubatud antud laternates kasutada e-reeglile 112 vastavaid LED valgusallikaid? Uurisin sedasama seadust mõõdunud sügisel, siis justkui seda LED-i kohta käivat infot ei olnud... a mürki kah ei võta.

Homme helistan tuttavale ülevaatajale ja uurin järgi. Võibolla helistan ka TRA-sse :D
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
sass2401
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 28 Veebr, 2022 0:06
Asukoht: EE
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas sass2401 »

Mind ajab artikkel 203 muigama kaugtuleternate arvu ja lülitumiste osas. Uuematel autodel ei saa neid täpselt määratleda, arv võib olla näiteks maatrixtuledega kümnetes ja lülituvad nii nagu masina kaamera neid koos elektroonikaga juhib. Samuti pole selget vahet lähi- ja kaugtule osas.
Ei kõlba kuhugi ka p7, mis väidab: "Ainult üks kummagi poole kaugtulelatern võib täita kurvivalgustuse
funktsiooni". Uuematel tuledel on selline keerutamine, et pea võib hakata ringi käima.
Artikkel 204 jutustab midagi puhastitest, samas tehase LED-laternatel paljudel neid pole.
Kui seda normiderägastikku vahtida, siis mitte keegi ei suuda neis täpselt orienteeruda. Politsei tee peal seda enam.
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

isakene kirjutas: 03 Apr, 2025 21:09 Nii, praegu mind tabas üllatus. Võtsin just Riigi Teataja lahti, et hakkan seletama, kuidas on seaduse järgi ja kuidas reaalelu käib... võtan ja loen:
....
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/12 ... _lisa1.pdf#
See link on juba mitu aastat kehtetule määruse lisale.

Juhiks tähelepanu, et kuna seadusi pidevalt muudetakse, siis peab alati vaatama Riigiteatajast "hetkel kehtivat", viimast redaktsiooni.

See link on hetkel kehtivale, 05.07.2023 avaldatud seadusele "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele":
https://www.riigiteataja.ee/akt/105072023278?leiaKehtiv
Ja see on link hetkel kehtivale Lisa 1 (Majandus- ja taristuministri 20.10.2022 määruse nr 83 sõnastuses):
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/10 ... lisa_1.pdf#

Nagu näha, et kehtivas seaduses puudub definitsioon laternate värvusele "valge" ja kuna seda mõõdetakse subjektiivselt "vaatluse teel", siis peaks vajadusel kontrollija vist tõendama (arstitõend?) et ta üldse suudab õieti hinnata valge värvuse spektrit?
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

OLAVI kirjutas: 03 Apr, 2025 23:28 See link on juba mitu aastat kehtetule määruse lisale.
Minu poolt viidatud seadusesätte sõnastus on sama.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

sass2401 kirjutas: 03 Apr, 2025 22:02 Mind ajab artikkel 203 muigama kaugtuleternate arvu ja lülitumiste osas. Uuematel autodel ei saa neid täpselt määratleda, arv võib olla näiteks maatrixtuledega kümnetes ja lülituvad nii nagu masina kaamera neid koos elektroonikaga juhib.
Ma täheldasin sama asja. Aga antud seaduses on lihtsustsus, seesinane kurikuulus reegel E-112 ütleb terminiks "LED moodul"

https://op.europa.eu/en/publication-det ... anguage-en
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

isakene kirjutas: 03 Apr, 2025 23:58
sass2401 kirjutas: 03 Apr, 2025 22:02 Mind ajab artikkel 203 muigama kaugtuleternate arvu ja lülitumiste osas. Uuematel autodel ei saa neid täpselt määratleda, arv võib olla näiteks maatrixtuledega kümnetes ja lülituvad nii nagu masina kaamera neid koos elektroonikaga juhib.
Ma täheldasin sama asja. Aga antud seaduses on lihtsustsus, seesinane kurikuulus reegel E-112 ütleb terminiks "LED moodul"

https://op.europa.eu/en/publication-det ... anguage-en
Ehk E-112 käsitleb, kui valgusti ja selles olev LED moodul on toodetud ühtse tervikuna aga E-128 eraldi LED valgusallikaid.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 02&from=ET
Ühinenud Rahvaste Organisatsiooni Euroopa Majanduskomisjoni (UNECE) eeskiri nr 128: ühtsed sätted, milles käsitletakse mootorsõidukite ja nende haagiste tüübikinnitusega laternamoodulites kasutatavate valgusdioodiga valgusallikate (leedvalgusallikate) tüübikinnitust [2018/1998]
Kusjuures juba on olemas autodel (näit Dacia vähemalt 7a) tehasepaigaldatud esitulede plokid, kus päeva- ja ääretuled on sisse ehitatud mittevahetatavate LED'idega aga lähi- ja kaugtuled on vahetatavate halogeenlampidega ning sellel laternaplokil on ledi tähis.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline