Merevägi ja rannakaitse

Vasta
Vastaja
Liige
Postitusi: 605
Liitunud: 15 Mär, 2013 17:37
Kontakt:

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitus Postitas Vastaja »

Kapten Trumm kirjutas: 15 Mai, 2025 16:23 Ei ole MiG-29 ega Poola, ilmselt fake news, videol on selgelt näha F-16, millised (Portugali F-16AM) on praegu Ämaris.
Aga kas oli kohal?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui need on audentsed kaadrid, siis F-16 versioon klapib pildil palju paremini kui MiG-29. Pealegi, kas need Poola MiG-id pole juba Ukrainale läinud?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vastaja
Liige
Postitusi: 605
Liitunud: 15 Mär, 2013 17:37
Kontakt:

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitus Postitas Vastaja »

Kapten Trumm kirjutas: 15 Mai, 2025 16:32 Kui need on audentsed kaadrid, siis F-16 versioon klapib pildil palju paremini kui MiG-29. Pealegi, kas need Poola MiG-id pole juba Ukrainale läinud?
2024 a. seisuga on Poolal vist 11 Mig 29 ja 3 Mig 29UB, mida kavatsetakse säilitada vähemalt seni, kuni 48 F16 on moderniseeritud Block 70/22 standartile.
https://en.defence-ua.com/analysis/how_ ... 12463.html
strateegiline sõdur
Liige
Postitusi: 513
Liitunud: 17 Nov, 2016 11:33
Kontakt:

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitus Postitas strateegiline sõdur »

URR kirjutas: 15 Mai, 2025 10:29
URR kirjutas: 14 Apr, 2025 20:13
Martin Herem kirjutas: 12 Apr, 2025 16:30Veel paar kuud tagasi räägiti, kuidas selline tegevus on vaat et võimatuseni keeruline. Vaja oleks 90m laevu, suuremaid pardarelvi, seaduste muutmist ...
Sõltub ilmast ja kapteni vastutulelikkusest.
See küsimus sai vist vastuse.
Kas 90 m laeva puhul (Raju asemel) oleks tulemus olnud teistsugune?

"Et ei tekiks ohtu Eesti merealusele taristule, eskorditi laev Eesti vetest Vene veteni välja," sõnas Pevkur.
Kõik on ju väga hästi. "Raju", mis omal ajal maksis 16 miljonit, on eskortimiseks igati asjalik või kuidas täpselt 10xkallim patrull-laev eskortimist 10xkorda paremini teeb?
otsija86
Liige
Postitusi: 126
Liitunud: 13 Mär, 2014 18:54
Kontakt:

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitus Postitas otsija86 »

Kas sellise laeva peatamiseks mingit tugevat võrgulaadset asjandust laeva eest risti läbi tõmmates, mis siis sõukruvide ümber end mässiks ei kannataks vajadusel kasutada? Et siis saaks vajadusel tankeri pidama mingi maa peale?
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 755
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitus Postitas Marvin »

otsija86 kirjutas: 15 Mai, 2025 18:28 Kas sellise laeva peatamiseks mingit tugevat võrgulaadset asjandust laeva eest risti läbi tõmmates, mis siis sõukruvide ümber end mässiks ei kannataks vajadusel kasutada? Et siis saaks vajadusel tankeri pidama mingi maa peale?
Eestile ei ole kindlasti mitte vaja mingit juhitamatut tankerit oma territoriaalvetes.
otsija86
Liige
Postitusi: 126
Liitunud: 13 Mär, 2014 18:54
Kontakt:

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitus Postitas otsija86 »

Kui sõukruvid kinni, siis puksiir külge ja lohistab kusagile sadamale lähemale, ankrualale vms ja seisvale tankerile lihtsam peale ronida ja rohkem aega selle kallal majandada vajadusel ja seal ankrud vette lasta, et kusagile karile ei triiviks.
drawulf
Liige
Postitusi: 73
Liitunud: 02 Mär, 2022 21:35
Kontakt:

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitus Postitas drawulf »

Ma pakun, et laeva peatamiseks oleks meede leitud, seda lihtsalt ei julgetud rakendada / olukorda arvestades ei peetud mõistlikuks. Või panen mööda?
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitus Postitas vanahalb »

Tea kas just igal laeval kuid tihti on sõukruvide võllidel vastavad lõikurid.
Mitte kaitseks Eesti piraatide eest vaid sellepärast et maailmameres ujub igasugust sodi, vanu kalavõrke ja köiejuppe.
https://www.youtube.com/watch?v=olpG7q8yluM
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23172
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitus Postitas ruger »

SEPKA-orkid väidetavalt Suursaarele täna midagi toimetanud. Eks valmistuvad ka varilaevastiku järgmiseks kontrollideks. S-300 või S-400 kompleks ehk või EW kompleks. Selgelt tulisemaks siin Soome lahes läheb.
Russian's are up to something around the Suursaari Island today. Something has been placed on the breakwater and a roughly 85 to 95m long vessel visited the primary harbor on the island.

Russia has declared danger zones that block the Gulf of Finland on both sides of the Island.
https://x.com/1stFinFreecorps/status/19 ... 1659092068
🇷🇺 has been practicing taking over the archipelagos almost every year in their Baltic Sea military exercises. Quite a potential threat. There's a good article from -20 years ago that reflects what's to come.
https://x.com/Jiitee2022/status/1923093002190209227
This has been written about for probably 15 years.

SOF strikes on Suursaari are also quite common. But now the timing and danger areas tell us something else.

Likewise, the fact that ammunition is loaded into at least a training ship in Kronstadt, which also serves as a command ship
https://x.com/1stFinFreecorps/status/19 ... 2796582129

Võimalikud ka konvoide moodustamine ja sõjalaevade kaitse all nende saatmine Läänemeres.
Didn't they also start jamming sea traffic in the same style as air traffic? 🤔 So it could very well be some kind of jammer.. and as for those warships, I wouldn't be surprised if they start building convoys for the shadow fleet. So they should be blocked in the Danish Straits already..
https://x.com/old_statesman/status/1923094380631445697
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
nimetu
Liige
Postitusi: 7677
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitus Postitas nimetu »

Kas 90 m laeva puhul (Raju asemel) oleks tulemus olnud teistsugune?
Pakun, et antud juhul mitte.
Suurem kahur ja lühimaa-ÕT pardal oleks ehk tundunud vähe isasemana, aga kokkuvõttes, kui sellise suure tankeri kapten otsustab käske eirata, siis peale äärmuslike meetmete nagu lask vööri ette, ei oleks väga midagi muud teha saanudki.

Nüüd tuleks arvestada järjest eskaleeruva katsetamisega merel. Ma ei imestaks kui peagi mõni teine tanker käske eirates läbi meie vete seilaks. Võib-olla lisavad venelased veel näiteks mõne suurema sõjalaeva samasse piirkonda, et siis meie laevu provotseerida.
TTT
Liige
Postitusi: 340
Liitunud: 27 Nov, 2021 11:22
Kontakt:

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitus Postitas TTT »

Leedu kaitseminister Dovile Šakaliena ütles, et intsident Venemaa "varilaevastiku" tankeriga, mida Eesti üritas Läänemerel kinni pidada, millele Venemaa vastuseks hävitaja õhku tõstis, paistab olevat infooperatsioon. Источник: https://censor.net/ru/n3552494
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vastaja kirjutas: 15 Mai, 2025 16:30
Kapten Trumm kirjutas: 15 Mai, 2025 16:23 Ei ole MiG-29 ega Poola, ilmselt fake news, videol on selgelt näha F-16, millised (Portugali F-16AM) on praegu Ämaris.
Aga kas oli kohal?
MiG-29 lahinguraadius on nii pisike, et Soome lahele reageerimiseks peab tema lennuväli olema maksimum Lielvarde, mitte kaugemal. Selles mõttes, et siis kannatab adekvaatse kiirusega kohale ilmuda, mitte töristada ökonoomsetel pööretel, ühe silmaga pidevalt kütusejääki jälgides. F-16 oma on näiteks umbes poole suurem.

Piiratud lennukaugus ja sellest tulenev kasin kohale ilmumise aeg meie õhuruumi oli ka kogu selle endisaegse Leedus baseeruva õhuturbe nõrk koht. Ja liitlastel pole kuigi palju tehnikat, mis suudaks suurtel ülehelikiirustel selle 700 km maha lennata.

F-4, mis on ka Balti õhuturbes käinud, oli nn raske hävitaja ja suure lennukaugusega, tema sisemine kütusevaru oli piisav 9 minutiks täisvõimsusel töötamiseks. Selle ajaga jõudis lennuk startida, tõusta 10 km kõrgusele ja edeneda Ämarist umbes Paideni, Paide kohal oleks kiirus 2000+ kmh ja seejärel oleksid kütuse avariituled põlema läinud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitus Postitas Kapten Trumm »

nimetu kirjutas: 16 Mai, 2025 7:01
Kas 90 m laeva puhul (Raju asemel) oleks tulemus olnud teistsugune?
Pakun, et antud juhul mitte.
Suurem kahur ja lühimaa-ÕT pardal oleks ehk tundunud vähe isasemana, aga kokkuvõttes, kui sellise suure tankeri kapten otsustab käske eirata, siis peale äärmuslike meetmete nagu lask vööri ette, ei oleks väga midagi muud teha saanudki.

Nüüd tuleks arvestada järjest eskaleeruva katsetamisega merel. Ma ei imestaks kui peagi mõni teine tanker käske eirates läbi meie vete seilaks. Võib-olla lisavad venelased veel näiteks mõne suurema sõjalaeva samasse piirkonda, et siis meie laevu provotseerida.

AKF ilmutab taktikat.
Jah, minu küsimus ka nende patrull-laevade projekti puhul on, mis saab siis, kui seepeale keerab VA vindi-teise olukorrale peale ja mis siis edasi....?
Kindlalt on meil ressurss napp, et sellest suuri tükke panna ujuvate sihtmärklaevade projektile. VSHORAD ÕT ja palju asja ei muuda, sest kõnealune Su-35 ei peaks sinu ründamiseks tulema üldse nii lähedale. Läheb ohutusse kaugusesse ja päästab oma raketid sealt lendu.

Ehk siis kui sa tahad vihaga merele minna, pead olema võimeline ka täiemõõdulist pealveelahingut pidama. VSHORADi ja kahuriga seda ei pea.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
sammal.habe
Liige
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Apr, 2004 19:49
Asukoht: 58°22'N 26°43'E
Kontakt:

Re: Merevägi ja rannakaitse

Postitus Postitas sammal.habe »

no mis siin ikka rääkida. Jaguar oli ju territoriaalvetest väljas, seega oli kaptenil rahvusvahelise meresõiduõiguse järgi võimalus külma kõhuga edasi töristada. Vaat oleks meie territoriaalvetes olnud, siis oleks teine tera - pardumine jne. Miks sedasi poole vinnaga torkima mindi ja end impotendina näitama, ei saa aru.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist