Aga kas oli kohal?Kapten Trumm kirjutas: ↑15 Mai, 2025 16:23 Ei ole MiG-29 ega Poola, ilmselt fake news, videol on selgelt näha F-16, millised (Portugali F-16AM) on praegu Ämaris.
Merevägi ja rannakaitse
Re: Merevägi ja rannakaitse
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43804
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Merevägi ja rannakaitse
Kui need on audentsed kaadrid, siis F-16 versioon klapib pildil palju paremini kui MiG-29. Pealegi, kas need Poola MiG-id pole juba Ukrainale läinud?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Merevägi ja rannakaitse
2024 a. seisuga on Poolal vist 11 Mig 29 ja 3 Mig 29UB, mida kavatsetakse säilitada vähemalt seni, kuni 48 F16 on moderniseeritud Block 70/22 standartile.Kapten Trumm kirjutas: ↑15 Mai, 2025 16:32 Kui need on audentsed kaadrid, siis F-16 versioon klapib pildil palju paremini kui MiG-29. Pealegi, kas need Poola MiG-id pole juba Ukrainale läinud?
https://en.defence-ua.com/analysis/how_ ... 12463.html
-
- Liige
- Postitusi: 513
- Liitunud: 17 Nov, 2016 11:33
- Kontakt:
Re: Merevägi ja rannakaitse
Kas 90 m laeva puhul (Raju asemel) oleks tulemus olnud teistsugune?URR kirjutas: ↑15 Mai, 2025 10:29See küsimus sai vist vastuse.URR kirjutas: ↑14 Apr, 2025 20:13Sõltub ilmast ja kapteni vastutulelikkusest.Martin Herem kirjutas: ↑12 Apr, 2025 16:30Veel paar kuud tagasi räägiti, kuidas selline tegevus on vaat et võimatuseni keeruline. Vaja oleks 90m laevu, suuremaid pardarelvi, seaduste muutmist ...
"Et ei tekiks ohtu Eesti merealusele taristule, eskorditi laev Eesti vetest Vene veteni välja," sõnas Pevkur.
Kõik on ju väga hästi. "Raju", mis omal ajal maksis 16 miljonit, on eskortimiseks igati asjalik või kuidas täpselt 10xkallim patrull-laev eskortimist 10xkorda paremini teeb?
Re: Merevägi ja rannakaitse
Kas sellise laeva peatamiseks mingit tugevat võrgulaadset asjandust laeva eest risti läbi tõmmates, mis siis sõukruvide ümber end mässiks ei kannataks vajadusel kasutada? Et siis saaks vajadusel tankeri pidama mingi maa peale?
Re: Merevägi ja rannakaitse
Eestile ei ole kindlasti mitte vaja mingit juhitamatut tankerit oma territoriaalvetes.
Re: Merevägi ja rannakaitse
Kui sõukruvid kinni, siis puksiir külge ja lohistab kusagile sadamale lähemale, ankrualale vms ja seisvale tankerile lihtsam peale ronida ja rohkem aega selle kallal majandada vajadusel ja seal ankrud vette lasta, et kusagile karile ei triiviks.
Re: Merevägi ja rannakaitse
Ma pakun, et laeva peatamiseks oleks meede leitud, seda lihtsalt ei julgetud rakendada / olukorda arvestades ei peetud mõistlikuks. Või panen mööda?
Re: Merevägi ja rannakaitse
Tea kas just igal laeval kuid tihti on sõukruvide võllidel vastavad lõikurid.
Mitte kaitseks Eesti piraatide eest vaid sellepärast et maailmameres ujub igasugust sodi, vanu kalavõrke ja köiejuppe.
https://www.youtube.com/watch?v=olpG7q8yluM
Mitte kaitseks Eesti piraatide eest vaid sellepärast et maailmameres ujub igasugust sodi, vanu kalavõrke ja köiejuppe.
https://www.youtube.com/watch?v=olpG7q8yluM
Re: Merevägi ja rannakaitse
SEPKA-orkid väidetavalt Suursaarele täna midagi toimetanud. Eks valmistuvad ka varilaevastiku järgmiseks kontrollideks. S-300 või S-400 kompleks ehk või EW kompleks. Selgelt tulisemaks siin Soome lahes läheb.
Võimalikud ka konvoide moodustamine ja sõjalaevade kaitse all nende saatmine Läänemeres.
https://x.com/1stFinFreecorps/status/19 ... 1659092068Russian's are up to something around the Suursaari Island today. Something has been placed on the breakwater and a roughly 85 to 95m long vessel visited the primary harbor on the island.
Russia has declared danger zones that block the Gulf of Finland on both sides of the Island.
https://x.com/Jiitee2022/status/1923093002190209227has been practicing taking over the archipelagos almost every year in their Baltic Sea military exercises. Quite a potential threat. There's a good article from -20 years ago that reflects what's to come.
https://x.com/1stFinFreecorps/status/19 ... 2796582129This has been written about for probably 15 years.
SOF strikes on Suursaari are also quite common. But now the timing and danger areas tell us something else.
Likewise, the fact that ammunition is loaded into at least a training ship in Kronstadt, which also serves as a command ship
Võimalikud ka konvoide moodustamine ja sõjalaevade kaitse all nende saatmine Läänemeres.
https://x.com/old_statesman/status/1923094380631445697Didn't they also start jamming sea traffic in the same style as air traffic?So it could very well be some kind of jammer.. and as for those warships, I wouldn't be surprised if they start building convoys for the shadow fleet. So they should be blocked in the Danish Straits already..
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Merevägi ja rannakaitse
Pakun, et antud juhul mitte.Kas 90 m laeva puhul (Raju asemel) oleks tulemus olnud teistsugune?
Suurem kahur ja lühimaa-ÕT pardal oleks ehk tundunud vähe isasemana, aga kokkuvõttes, kui sellise suure tankeri kapten otsustab käske eirata, siis peale äärmuslike meetmete nagu lask vööri ette, ei oleks väga midagi muud teha saanudki.
Nüüd tuleks arvestada järjest eskaleeruva katsetamisega merel. Ma ei imestaks kui peagi mõni teine tanker käske eirates läbi meie vete seilaks. Võib-olla lisavad venelased veel näiteks mõne suurema sõjalaeva samasse piirkonda, et siis meie laevu provotseerida.
Re: Merevägi ja rannakaitse
Leedu kaitseminister Dovile Šakaliena ütles, et intsident Venemaa "varilaevastiku" tankeriga, mida Eesti üritas Läänemerel kinni pidada, millele Venemaa vastuseks hävitaja õhku tõstis, paistab olevat infooperatsioon. Источник: https://censor.net/ru/n3552494
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43804
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Merevägi ja rannakaitse
MiG-29 lahinguraadius on nii pisike, et Soome lahele reageerimiseks peab tema lennuväli olema maksimum Lielvarde, mitte kaugemal. Selles mõttes, et siis kannatab adekvaatse kiirusega kohale ilmuda, mitte töristada ökonoomsetel pööretel, ühe silmaga pidevalt kütusejääki jälgides. F-16 oma on näiteks umbes poole suurem.Vastaja kirjutas: ↑15 Mai, 2025 16:30Aga kas oli kohal?Kapten Trumm kirjutas: ↑15 Mai, 2025 16:23 Ei ole MiG-29 ega Poola, ilmselt fake news, videol on selgelt näha F-16, millised (Portugali F-16AM) on praegu Ämaris.
Piiratud lennukaugus ja sellest tulenev kasin kohale ilmumise aeg meie õhuruumi oli ka kogu selle endisaegse Leedus baseeruva õhuturbe nõrk koht. Ja liitlastel pole kuigi palju tehnikat, mis suudaks suurtel ülehelikiirustel selle 700 km maha lennata.
F-4, mis on ka Balti õhuturbes käinud, oli nn raske hävitaja ja suure lennukaugusega, tema sisemine kütusevaru oli piisav 9 minutiks täisvõimsusel töötamiseks. Selle ajaga jõudis lennuk startida, tõusta 10 km kõrgusele ja edeneda Ämarist umbes Paideni, Paide kohal oleks kiirus 2000+ kmh ja seejärel oleksid kütuse avariituled põlema läinud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43804
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Merevägi ja rannakaitse
nimetu kirjutas: ↑16 Mai, 2025 7:01Pakun, et antud juhul mitte.Kas 90 m laeva puhul (Raju asemel) oleks tulemus olnud teistsugune?
Suurem kahur ja lühimaa-ÕT pardal oleks ehk tundunud vähe isasemana, aga kokkuvõttes, kui sellise suure tankeri kapten otsustab käske eirata, siis peale äärmuslike meetmete nagu lask vööri ette, ei oleks väga midagi muud teha saanudki.
Nüüd tuleks arvestada järjest eskaleeruva katsetamisega merel. Ma ei imestaks kui peagi mõni teine tanker käske eirates läbi meie vete seilaks. Võib-olla lisavad venelased veel näiteks mõne suurema sõjalaeva samasse piirkonda, et siis meie laevu provotseerida.
AKF ilmutab taktikat.
Jah, minu küsimus ka nende patrull-laevade projekti puhul on, mis saab siis, kui seepeale keerab VA vindi-teise olukorrale peale ja mis siis edasi....?
Kindlalt on meil ressurss napp, et sellest suuri tükke panna ujuvate sihtmärklaevade projektile. VSHORAD ÕT ja palju asja ei muuda, sest kõnealune Su-35 ei peaks sinu ründamiseks tulema üldse nii lähedale. Läheb ohutusse kaugusesse ja päästab oma raketid sealt lendu.
Ehk siis kui sa tahad vihaga merele minna, pead olema võimeline ka täiemõõdulist pealveelahingut pidama. VSHORADi ja kahuriga seda ei pea.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- sammal.habe
- Liige
- Postitusi: 881
- Liitunud: 30 Apr, 2004 19:49
- Asukoht: 58°22'N 26°43'E
- Kontakt:
Re: Merevägi ja rannakaitse
no mis siin ikka rääkida. Jaguar oli ju territoriaalvetest väljas, seega oli kaptenil rahvusvahelise meresõiduõiguse järgi võimalus külma kõhuga edasi töristada. Vaat oleks meie territoriaalvetes olnud, siis oleks teine tera - pardumine jne. Miks sedasi poole vinnaga torkima mindi ja end impotendina näitama, ei saa aru.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist