Lennuõnnetused
-
- Liige
- Postitusi: 908
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
See on justkui enesestmõistetav, et igaüks uurib oma eesmärkidest ja kompetentsist lähtudes. Aga vaevalt, et prokuratuur mingit paralleelset tehnilist ekspertiisi hakkab läbi viima ja lennnuohutusametiga oponeerima.
Re: Lennuõnnetused
Kui vaja siis hakkab. Kas nüüd just kohe paralleelset, aga vajadusel täiendavat kindlasti (nt seda mis ei ole NTSB uurimise jaoks oluline, küll aga oleks oluline kriminaaluurimises). Ja oponeerima nüüd küll vaevalt... seda enam, kui nt FAA ja NTSB on kompetentseimad, just lennunduse valdkonnas, ja tõenäoliselt ka nende poolt kaasatud välised täiendavad eksperdid ja ekspertiisid on pädevaimad.Erureamees kirjutas: ↑01 Juun, 2025 8:49 See on justkui enesestmõistetav, et igaüks uurib oma eesmärkidest ja kompetentsist lähtudes. Aga vaevalt, et prokuratuur mingit paralleelset tehnilist ekspertiisi hakkab läbi viima ja lennnuohutusametiga oponeerima.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10213
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Tegelikult on asi väga lihtne:
1. Lennuõnnetuste uurimise komisjon uurib, miks õnnetus juhtus ja mida on vaja edaspidi muuta, et sarnaseid õnnetusi enam ei juhtuks.
2. Riiklik süüdistaja uurib, kes võis õnnetuses süüdi olla.
Need on kaks erineva küsimust ja seetõttu ka erinevad uurimised. Olen ühest sellisest konsultandina osa võtnud.
Need on 2 erinevat uurimist. Enamasti võtab süüdistaja lennuõnnetuse uurijate raporti aluseks aga ta võib teostada ka muid uurimisoiminguid (sealhulgas tehnilisi), kui see on süü tõendamiseks vajalik. Sest süü kohtulik tõendamine on jälle erinev protsess, kui õnnetuse põhjuste selgitamine.
1. Lennuõnnetuste uurimise komisjon uurib, miks õnnetus juhtus ja mida on vaja edaspidi muuta, et sarnaseid õnnetusi enam ei juhtuks.
2. Riiklik süüdistaja uurib, kes võis õnnetuses süüdi olla.
Need on kaks erineva küsimust ja seetõttu ka erinevad uurimised. Olen ühest sellisest konsultandina osa võtnud.
Need on 2 erinevat uurimist. Enamasti võtab süüdistaja lennuõnnetuse uurijate raporti aluseks aga ta võib teostada ka muid uurimisoiminguid (sealhulgas tehnilisi), kui see on süü tõendamiseks vajalik. Sest süü kohtulik tõendamine on jälle erinev protsess, kui õnnetuse põhjuste selgitamine.
Re: Lennuõnnetused
Ma seda kõike ju kirjutasingi. Ja lisaks veel 3. punkt- kindlustus. Kindlustus vaatab oma lepingute ja teadaolevate tuvastatud asjaolude najalt kes kellel kahjunõuet saab esitada. Ja siin lisaks veel see lugu, et kuna intsident toimus Soomes, siis vähemalt 2 esimest punkti sellest loetelust toimub Soomes ja Soome seaduste järgi.Kilo Tango kirjutas: ↑02 Juun, 2025 9:20 Tegelikult on asi väga lihtne:
1. Lennuõnnetuste uurimise komisjon uurib, miks õnnetus juhtus ja mida on vaja edaspidi muuta, et sarnaseid õnnetusi enam ei juhtuks.
2. Riiklik süüdistaja uurib, kes võis õnnetuses süüdi olla.
Need on kaks erineva küsimust ja seetõttu ka erinevad uurimised. Olen ühest sellisest konsultandina osa võtnud.
Need on 2 erinevat uurimist. Enamasti võtab süüdistaja lennuõnnetuse uurijate raporti aluseks aga ta võib teostada ka muid uurimisoiminguid (sealhulgas tehnilisi), kui see on süü tõendamiseks vajalik. Sest süü kohtulik tõendamine on jälle erinev protsess, kui õnnetuse põhjuste selgitamine.
Re: Lennuõnnetused
Mehhikos kukkus alla väikelennuk

https://x.com/outbreakupdates/status/19 ... 9353104785
USA-s kukkus lennuk alla vähemalt 16 reisijaga
https://x.com/BNONews/status/1931794254541504982
https://x.com/outbreakupdates/status/19 ... 9353104785
USA-s kukkus lennuk alla vähemalt 16 reisijaga
Plane carrying at least 16 people crashes near Tullahoma, Tennessee
https://x.com/BNONews/status/1931794254541504982
https://x.com/outbreakupdates/status/19 ... 4932615412FAA statement: 20 people on board plane which crashed in Tennessee
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Lennuõnnetused
Indias Ahmedabadis kukkus pärast õhkutõusmist alla Air India reisilennuk
https://www.delfi.ee/artikkel/120383999 ... eisilennuk
https://www.delfi.ee/artikkel/120383999 ... eisilennuk
Re: Lennuõnnetused
https://www.hindustantimes.com/india-ne ... 08693.html
Earlier in the day, the aircraft had arrived in Ahmedabad from New Delhi, which serves as the airline’s main hub and maintenance center.
Kas midagi jäi kinni keeramata? Kui peale hooldust midagi juhtub, siis ongi tavaliselt nii.
Earlier in the day, the aircraft had arrived in Ahmedabad from New Delhi, which serves as the airline’s main hub and maintenance center.
Kas midagi jäi kinni keeramata? Kui peale hooldust midagi juhtub, siis ongi tavaliselt nii.
Re: Lennuõnnetused
See et pealinnas asub lennufirma peakontor ja hoolduskeskus ei tähenda kohe, et sealt tulnud lennuk käis hoolduses.Earlier in the day, the aircraft had arrived in Ahmedabad from New Delhi, which serves as the airline’s main hub and maintenance center.
Kas midagi jäi kinni keeramata? Kui peale hooldust midagi juhtub, siis ongi tavaliselt nii.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Lennuõnnetused
Väidetavalt jäi 1 inimene pardalt ellu
https://www.facebook.com/photo?fbid=101 ... 2017417212
Video lennu algusest lõpuni
https://fb.watch/AaJ3fVhBTw/
https://www.facebook.com/photo?fbid=101 ... 2017417212
Video lennu algusest lõpuni
https://fb.watch/AaJ3fVhBTw/
-
- Liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: 09 Jaan, 2024 18:14
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Aerodünaamika probleemi ei näe, spoilereid ei paista, üles keeratud elerone ega klappe (vms rämedat viga) ei paista. Video on küll hägune, aga julgeksin öelda, et tiiva aerodünaamika oli rikkumata.
Hoiab ettenähtud tõusunurka.
Veojõu olemasolul ja rikkumata tiiva seadistuse korral peaks selle tõusunurga juures kõrgust koguma.
Järeldus: veojõudu ei olnud piisavalt.
Kui oleks ühe mootori rike, peaks olema näha kursil kõrvale pöördumist. Kuna ei ole näha, järeldan et mootorid kaotasid veojõudu võrdselt. Kuidas selleni jõuti, mina puusalt tulistades ära ei seleta.
-
- Liige
- Postitusi: 1678
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
Millegi pärast oli ka telik alla lastud. See on esimene asi, mis maast lahti saades ära koristatakse.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Lennuõnnetused
Kütus sai otsa?
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Lennuõnnetused
Mõned inimesed arvavad, et kuulevad õnnetusvideo alguses RAT-i (Ram Air Turbine, hüdrauliline avariipump) käivitumise iseloomulikku heli https://x.com/PlanesOfLegend/status/1933165930508362169
Bertel Gripenberg: See lõhe on sügavam surmast, on sünge, pime ja lai - ta lahutab inimest sellest, kes punaseks kiskjaks sai.
-
- Liige
- Postitusi: 890
- Liitunud: 09 Jaan, 2024 18:14
- Kontakt:
Re: Lennuõnnetused
RAT-i käivitumine viitaks elektrikatkestusele lennukis. Kui tõde, siis piloodid võisid võimsuse kangi kasvõi ribadeks kiskuda, aga võimsust juurde saada ei tarvitsenud.
Re: Lennuõnnetused
Kommentaar mingilt piloodilt.
This is a screenshot from the AI171 crash video. I'm convinced they have flaps set to 0. Flaps should be set to 5 or 15 degrees. At 37C air temperature and a full fuel load, this would 100% result in the aircraft unable to climb.
https://x.com/PilotPoli/status/1933091986543886618See on ekraanipilt AI171 allakukkumise videost. Olen veendunud, et neil on klapid asendis 0. Klapid peaksid olema seatud 5 või 15 kraadi peale. 37 °C õhutemperatuuri ja täiskütuse korral tähendaks see 100% seda, et lennuk ei saa tõusta.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist