Lennuõnnetused

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Erureamees
Liige
Postitusi: 908
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Erureamees »

See on justkui enesestmõistetav, et igaüks uurib oma eesmärkidest ja kompetentsist lähtudes. Aga vaevalt, et prokuratuur mingit paralleelset tehnilist ekspertiisi hakkab läbi viima ja lennnuohutusametiga oponeerima.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Peeter »

Erureamees kirjutas: 01 Juun, 2025 8:49 See on justkui enesestmõistetav, et igaüks uurib oma eesmärkidest ja kompetentsist lähtudes. Aga vaevalt, et prokuratuur mingit paralleelset tehnilist ekspertiisi hakkab läbi viima ja lennnuohutusametiga oponeerima.
Kui vaja siis hakkab. Kas nüüd just kohe paralleelset, aga vajadusel täiendavat kindlasti (nt seda mis ei ole NTSB uurimise jaoks oluline, küll aga oleks oluline kriminaaluurimises). Ja oponeerima nüüd küll vaevalt... seda enam, kui nt FAA ja NTSB on kompetentseimad, just lennunduse valdkonnas, ja tõenäoliselt ka nende poolt kaasatud välised täiendavad eksperdid ja ekspertiisid on pädevaimad.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kilo Tango »

Tegelikult on asi väga lihtne:
1. Lennuõnnetuste uurimise komisjon uurib, miks õnnetus juhtus ja mida on vaja edaspidi muuta, et sarnaseid õnnetusi enam ei juhtuks.
2. Riiklik süüdistaja uurib, kes võis õnnetuses süüdi olla.

Need on kaks erineva küsimust ja seetõttu ka erinevad uurimised. Olen ühest sellisest konsultandina osa võtnud.

Need on 2 erinevat uurimist. Enamasti võtab süüdistaja lennuõnnetuse uurijate raporti aluseks aga ta võib teostada ka muid uurimisoiminguid (sealhulgas tehnilisi), kui see on süü tõendamiseks vajalik. Sest süü kohtulik tõendamine on jälle erinev protsess, kui õnnetuse põhjuste selgitamine.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Peeter »

Kilo Tango kirjutas: 02 Juun, 2025 9:20 Tegelikult on asi väga lihtne:
1. Lennuõnnetuste uurimise komisjon uurib, miks õnnetus juhtus ja mida on vaja edaspidi muuta, et sarnaseid õnnetusi enam ei juhtuks.
2. Riiklik süüdistaja uurib, kes võis õnnetuses süüdi olla.

Need on kaks erineva küsimust ja seetõttu ka erinevad uurimised. Olen ühest sellisest konsultandina osa võtnud.

Need on 2 erinevat uurimist. Enamasti võtab süüdistaja lennuõnnetuse uurijate raporti aluseks aga ta võib teostada ka muid uurimisoiminguid (sealhulgas tehnilisi), kui see on süü tõendamiseks vajalik. Sest süü kohtulik tõendamine on jälle erinev protsess, kui õnnetuse põhjuste selgitamine.
Ma seda kõike ju kirjutasingi. Ja lisaks veel 3. punkt- kindlustus. Kindlustus vaatab oma lepingute ja teadaolevate tuvastatud asjaolude najalt kes kellel kahjunõuet saab esitada. Ja siin lisaks veel see lugu, et kuna intsident toimus Soomes, siis vähemalt 2 esimest punkti sellest loetelust toimub Soomes ja Soome seaduste järgi.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23184
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas ruger »

Mehhikos kukkus alla väikelennuk
Pilt
https://x.com/outbreakupdates/status/19 ... 9353104785

USA-s kukkus lennuk alla vähemalt 16 reisijaga
Plane carrying at least 16 people crashes near Tullahoma, Tennessee
Pilt
https://x.com/BNONews/status/1931794254541504982
FAA statement: 20 people on board plane which crashed in Tennessee
https://x.com/outbreakupdates/status/19 ... 4932615412
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
janhen
Uudistaja
Postitusi: 20
Liitunud: 20 Nov, 2024 13:36
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas janhen »

Indias Ahmedabadis kukkus pärast õhkutõusmist alla Air India reisilennuk
https://www.delfi.ee/artikkel/120383999 ... eisilennuk
an2
Liige
Postitusi: 2141
Liitunud: 04 Dets, 2020 9:25
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas an2 »

https://www.hindustantimes.com/india-ne ... 08693.html

Earlier in the day, the aircraft had arrived in Ahmedabad from New Delhi, which serves as the airline’s main hub and maintenance center.

Kas midagi jäi kinni keeramata? Kui peale hooldust midagi juhtub, siis ongi tavaliselt nii.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Walter2 »

Earlier in the day, the aircraft had arrived in Ahmedabad from New Delhi, which serves as the airline’s main hub and maintenance center.
Kas midagi jäi kinni keeramata? Kui peale hooldust midagi juhtub, siis ongi tavaliselt nii.
See et pealinnas asub lennufirma peakontor ja hoolduskeskus ei tähenda kohe, et sealt tulnud lennuk käis hoolduses.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
pwn13
Liige
Postitusi: 1001
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas pwn13 »

Väidetavalt jäi 1 inimene pardalt ellu
https://www.facebook.com/photo?fbid=101 ... 2017417212

Video lennu algusest lõpuni
https://fb.watch/AaJ3fVhBTw/
lennumudelist
Liige
Postitusi: 892
Liitunud: 09 Jaan, 2024 18:14
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas lennumudelist »

pwn13 kirjutas: 12 Juun, 2025 17:07 Video lennu algusest lõpuni
https://fb.watch/AaJ3fVhBTw/
Aerodünaamika probleemi ei näe, spoilereid ei paista, üles keeratud elerone ega klappe (vms rämedat viga) ei paista. Video on küll hägune, aga julgeksin öelda, et tiiva aerodünaamika oli rikkumata.

Hoiab ettenähtud tõusunurka.

Veojõu olemasolul ja rikkumata tiiva seadistuse korral peaks selle tõusunurga juures kõrgust koguma.

Järeldus: veojõudu ei olnud piisavalt.

Kui oleks ühe mootori rike, peaks olema näha kursil kõrvale pöördumist. Kuna ei ole näha, järeldan et mootorid kaotasid veojõudu võrdselt. Kuidas selleni jõuti, mina puusalt tulistades ära ei seleta.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas davidsoniharald »

Millegi pärast oli ka telik alla lastud. See on esimene asi, mis maast lahti saades ära koristatakse.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Kriku »

Kütus sai otsa?
Kasutaja avatar
wk2
Liige
Postitusi: 3358
Liitunud: 22 Aug, 2014 17:16
Asukoht: Võromaa
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas wk2 »

Mõned inimesed arvavad, et kuulevad õnnetusvideo alguses RAT-i (Ram Air Turbine, hüdrauliline avariipump) käivitumise iseloomulikku heli https://x.com/PlanesOfLegend/status/1933165930508362169
Bertel Gripenberg: See lõhe on sügavam surmast, on sünge, pime ja lai - ta lahutab inimest sellest, kes punaseks kiskjaks sai.
lennumudelist
Liige
Postitusi: 892
Liitunud: 09 Jaan, 2024 18:14
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas lennumudelist »

RAT-i käivitumine viitaks elektrikatkestusele lennukis. Kui tõde, siis piloodid võisid võimsuse kangi kasvõi ribadeks kiskuda, aga võimsust juurde saada ei tarvitsenud.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23184
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas ruger »

Kommentaar mingilt piloodilt.
This is a screenshot from the AI171 crash video. I'm convinced they have flaps set to 0. Flaps should be set to 5 or 15 degrees. At 37C air temperature and a full fuel load, this would 100% result in the aircraft unable to climb.
See on ekraanipilt AI171 allakukkumise videost. Olen veendunud, et neil on klapid asendis 0. Klapid peaksid olema seatud 5 või 15 kraadi peale. 37 °C õhutemperatuuri ja täiskütuse korral tähendaks see 100% seda, et lennuk ei saa tõusta.
https://x.com/PilotPoli/status/1933091986543886618
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist