Lennuõnnetused

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5573
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Manurhin »

Kütusega mingi probleem, nt. vesi sinna sisse sattunud? Mingi ummistus kusagil süsteemis?
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1695
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas davidsoniharald »

lennumudelist kirjutas: 12 Juun, 2025 19:19 RAT-i käivitumine viitaks elektrikatkestusele lennukis. Kui tõde, siis piloodid võisid võimsuse kangi kasvõi ribadeks kiskuda, aga võimsust juurde saada ei tarvitsenud.
Elektrikatkestus lennukis ei seiska mootoreid ja nad on endiselt kontrollitavad. Mootoril on oma generaator, mis mootori juhtimist toidab. Gaasihoova andurid on osa mootori juhtsüsteemist.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
slider
Liige
Postitusi: 646
Liitunud: 02 Jaan, 2016 22:51
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas slider »

Vaatasin ka mõned podcastid läbi, Mentour Now külaline/kaasautor rääkis olukorrast kus piloot teliku sisse tõmbamise asemel tagatiivad ära koristas. Üks huvitav juhtum oli ka kus tehnikud lisasid 37 korda normist rohkem "desoainet" mis hoiab kontrolli all bakterite ja seente vohamise. (tuli mulle ka üllatusena, et paagi sees selline elu võib käia) Tol lennukil alguses probleeme polnud, läks käima ja tegi mõned lennud, enne kui probleemid tekkisid.... mine tea.
https://safetyfirst.airbus.com/fuel-mic ... treatment/
lennumudelist
Liige
Postitusi: 944
Liitunud: 09 Jaan, 2024 18:14
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas lennumudelist »

ruger kirjutas: 12 Juun, 2025 19:35 Kommentaar mingilt piloodilt.
See on ekraanipilt AI171 allakukkumise videost. Olen veendunud, et neil on klapid asendis 0. Klapid peaksid olema seatud 5 või 15 kraadi peale. 37 °C õhutemperatuuri ja täiskütuse korral tähendaks see 100% seda, et lennuk ei saa tõusta.
https://x.com/PilotPoli/status/1933091986543886618
Selle foto najal nõustun, tiiva seadistus ei soosi maksimaalse tõstejõu arendamist. Ei ole rämedalt valesti, aga ei tarvitse olla õigesti.

Tiiva läbipainet silmaga lugeda on ebateadus, aga mina loen kohvipaksu pealt välja suure läbipainde, arvan et küllap on lennuk täislastis.

Kas tõusunurga lisamine tõesti ei võimalda valet tiiva seadistust üle elada, teab sellise lennuki juhtimist õppinud inimene öelda. Mina laiutan käsi - intuitsioon ütleb, et tõusunurk aitab, tegelikku teadmist ei oma.

P.S.

Parandus: uudis parandatud, minu varem lisatud lause ei vasta tõele. BBC sõnul tüüp ei mäleta, kuidas pääses. "Delfi uudistest lugesin, et ainus ellujäänud pardal viibinu Ramesh Vishwashkumar hüppas enne maa tabamist omal algatusel välja. Kuradi kiired refleksid mõnel tüübil." :o
Viimati muutis lennumudelist, 13 Juun, 2025 0:02, muudetud 3 korda kokku.
seersant Angua
Liige
Postitusi: 160
Liitunud: 17 Okt, 2020 8:17
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas seersant Angua »

Selle nurga alt filmitu annab parema ettekujutuse juhtunust:
https://www.itemfix.com/v?t=rjntwa
Tundub, et veojõud kaob ja siis said pilootidest reisijad. Vähem kui kolmkümmend sekundit kestis lend ja sellest juhitav oli ta vaevalt kaheksa sekundit.
Kasutaja avatar
krizz
Liige
Postitusi: 2283
Liitunud: 18 Mär, 2006 1:59
Asukoht: Eesti Kuningriik
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas krizz »

Kõige huvitavam on aga see ellujäänu. Müstika lihtsalt. Küllap ta oma memuaarides pajatab sellest lähemalt. Aga juhtub. Kaitseingel ei maganud...
* Otsin pilte ja infot Aegna merekindluses teeninutest, eriti aastatest 1930-34 *
* Meie peaülesanne olgu peatada eestlaste väljasuremine. Ukrainlased ei sure välja ka siis, kui nad kotavad (enamasti venelastega asustatud) Ida-Ukraina ja Krimmi! *
lennumudelist
Liige
Postitusi: 944
Liitunud: 09 Jaan, 2024 18:14
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas lennumudelist »

Uudised eksivad lennu kestvusega. Ilmselt lennujuhtimine loeb lennu alguseks kiirendusraja broneeringu alguse aega või midagi muud bürokraatlikku, ja ametlikud kanalid ütlesid selle.

Video 15. sekundil saab maast lahti, 30. sekundil on maksimaalne kõrgus, 50 sekundil plahvatus.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23379
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas ruger »

Lennukis oli väidetavalt juba maapeal olles probleemid. Väidetavalt pole tegu sama lennuga.... :( Kuid tegu sama lennukiga enne seda õnnetust toimunud lennul.
Chilling video shows 'nothing was working' on Air India flight just before crash.
https://x.com/DailyMail/status/1933215445793849645
The video shared by Daily Mail is not from the crashed Air India flight AI171 but from an earlier flight on the same plane (VT-ANB). It shows issues like non-working air conditioning, entertainment screens, and call buttons, raising concerns about the plane's condition. However, there's no confirmed link to the crash on June 12, 2025, which killed at least 204 people. Investigations are ongoing to determine the cause. For more, see the Daily Mail or BBC News reports.
https://x.com/grok/status/1933236649389142032
Viimati muutis ruger, 12 Juun, 2025 23:18, muudetud 3 korda kokku.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
seersant Angua
Liige
Postitusi: 160
Liitunud: 17 Okt, 2020 8:17
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas seersant Angua »

"Delfi uudistest lugesin, et ainus ellujäänud pardal viibinu Ramesh Vishwashkumar hüppas enne maa tabamist omal algatusel välja. Kuradi kiired refleksid mõnel tüübil."

Ja nii need vandenõuteooriad sünnivad... Tüübil oli istekoht tiiva peal, akna all... Mõlemad väljapääsud kaugel... Ust ei ole võimalik lennu ajal avada... Jne...
Mõelge enne kui kirjutate, või kontrollige. Mees toibus, laibad ümberringi ja siis ta jooksis. Nii kirjeldas ta ise toimunut.
lennumudelist
Liige
Postitusi: 944
Liitunud: 09 Jaan, 2024 18:14
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas lennumudelist »

seersant Angua kirjutas: 12 Juun, 2025 22:41 "Delfi uudistest lugesin, et ainus ellujäänud pardal viibinu Ramesh Vishwashkumar hüppas enne maa tabamist omal algatusel välja. Kuradi kiired refleksid mõnel tüübil."

Ja nii need vandenõuteooriad sünnivad... Tüübil oli istekoht tiiva peal, akna all... Mõlemad väljapääsud kaugel... Ust ei ole võimalik lennu ajal avada... Jne...
Mõelge enne kui kirjutate, või kontrollige. Mees toibus, laibad ümberringi ja siis ta jooksis. Nii kirjeldas ta ise toimunut.
Aitäh parandamast. Lugesin Delfi artiklist, teisest allikast üle ei kontrollinud. Ukse avamise eripäradega eri kõrguste lõikes pole kursis, tean et õhurõhu erinevus takistab ust avamast kõrgel. Näen nüüd, et ka Delfi on uudist muutnud, parandasin oma varem kirjutatu ütlema, et info ebatõene ja tüüp ei mäleta, kuidas pääses. Või vähemalt BBC ütleb seda, nüüd kus sealt kontrollisin.
"He [Vishwashkumar] himself has no idea how he survived, how he got out the plane.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5573
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas Manurhin »

Ega lennukis viimaks pomm ei olnud, mis seina sisse augu tekitas, kust see pääsenud tüüp siis kuidagimoodi välja lendas? Muidu stardi ajal on turvavööd ka kinni. Kui piloot juba mayday jõudis eetrisse anda, siis oleks vast ka reisijatele röögatanud: brace! Brace!
Pilt
Selles olukorras olekski iga inimene automaatselt kaitseasendi võtnud, mitte tormanud avariiväljapääsu lahti kangutama. Äkki polnudki see väidetav pääsenu üldsegi lennukis, vaid mingi maapealne kitsekarjus, kes ehk mõne lennukitükiga pihta sai ja nüüd tahab oma 15 minutit kuulsust saada (pluss võimalusel miljard ruupiat)?
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
slider
Liige
Postitusi: 646
Liitunud: 02 Jaan, 2016 22:51
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas slider »

Kõik see on mingi lauslollus, kopeeritakse suvalisi twiite uudistesse. Peale matsu läks kere katki, auk isme kõrval ja pani sealt jooksu.
pwn13
Liige
Postitusi: 1044
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas pwn13 »

slider kirjutas: 13 Juun, 2025 6:18 Kõik see on mingi lauslollus, kopeeritakse suvalisi twiite uudistesse. Peale matsu läks kere katki, auk isme kõrval ja pani sealt jooksu.
see lennu ajal välja hüppamine v hetk enne õnnetust välja hüppamine on ilmselgelt mingi utoopia.
seersant Angua
Liige
Postitusi: 160
Liitunud: 17 Okt, 2020 8:17
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas seersant Angua »

ruger kirjutas: 12 Juun, 2025 22:38 Lennukis oli väidetavalt juba maapeal olles probleemid. Väidetavalt pole tegu sama lennuga.... :( Kuid tegu sama lennukiga enne seda õnnetust toimunud lennul.
Chilling video shows 'nothing was working' on Air India flight just before crash.
https://x.com/DailyMail/status/1933215445793849645
The video shared by Daily Mail is not from the crashed Air India flight AI171 but from an earlier flight on the same plane (VT-ANB). It shows issues like non-working air conditioning, entertainment screens, and call buttons, raising concerns about the plane's condition. However, there's no confirmed link to the crash on June 12, 2025, which killed at least 204 people. Investigations are ongoing to determine the cause. For more, see the Daily Mail or BBC News reports.
https://x.com/grok/status/1933236649389142032

Ega ma muidu ei teaks targutada, aga olin ise Mumbais täpselt samas olukorras:
väljas pluss 38kraadi palavust, lennuki konditsioneer ei saanud palavusest jagu ja lülitati välja...
Meenutuseks, et õnnetuse hetkel oli Ahmadabadis pluss 37, seega täpselt sama olukord. Seega konditsioneer, multimeedia ja kutsunginupud olid meelega välja lülitatud, mitte rikkis.
Konditsioneer lülitati tagasi vahetult peale õhkutõusu ja siit võib tuletada mingi teooria, et piloot võis kogemata valesid nuppe näppida...
slider
Liige
Postitusi: 646
Liitunud: 02 Jaan, 2016 22:51
Kontakt:

Re: Lennuõnnetused

Postitus Postitas slider »

See on tavaline praktika, et konditsioneer lülitatakse stardiks välja, et soovitud võimsus kindlasti saadaval oleks.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 1 külaline