Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kilo Tango »

parkija kirjutas: 30 Juun, 2025 8:01 Hea küll , tinutame , joodame , legeerime kuid : kus oleks selline koht et saaks osta kuuskant padrunvõtme mille mõõt oleks pool tolli ja mitte 13mm ?
Internetist?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sten1111 kirjutas: 29 Juun, 2025 19:17
Kapten Trumm kirjutas: 29 Juun, 2025 18:27 Selles viga ongi, et antud plekk pole legeeritud, lihtsalt "mustale" plekile on lastud õhuke kiht pulbervärvi peale ja kärab küll. Autotootmine on massiäri ja kui suudad ü he auto pealt säästa dollari, siis miljoni auto kohta on milku nagu maast leitud. Seepärast toodetaksegi sellist porri nagu toodetakse.
Kahjuks nii ta on jah. Uued lemfi sarniirid kestavad heal juhul 50k kilomeetrit. Aitab see kui kuivale liigendile määre juurde panna, või koguni määrde niplid. Piduriplekid olid nagu vesivärviga värvitud mille vastu aitab kui ise üle värvida.
Otsad uue summuti taga osa ja vaatad et ilusti tsinkplekist aga lähemalt uurides on kõigepealt tsingitud ja siis keevitatud 😀
Nankangi rehvid on vist tehtud biolagunevast kummist jne. Kokkuvõttes on üsna tüütu kui tahad et enamvähem head tükid auto külge jõuaks
See on juba vene autodest teada tarkus, et tavotinippel ja sealtkaudu regulaarne määrimine pikendab munaka eluiga. 8)
Ja summutid tõepoolest, mädanevad läbi mitte keset pütti (kus on tsingitud), vaid selle tsingi peale tehtud keevitusõmbluse juurest. Õmblus ise ei mädane, see on liiga paks, aga selle kõrval olev õhuke plekk kaotab keevituse käigus viimasegi korrosioonivastase omaduse.
Na nende õmbluste ülevärvimine suurt ei aita ka, sest toru seest on ju legeerivad elemendid peale keevituse kuumust lahkunud.

Paljud remonti raskendavad lollused on juurutatud roheliste survel ja autofirma rohelise imagoloogia eesmärgil. Täna värvitakse enamik autosid vesipõhjaliste värvidega, mis kombinatsioonis kivikaitse mittekasutamisega lausa kutsuvad roostet kohale. Rääkimata "rohelisest" taaskasutatud metallist, mis sisaldab kurat teab mida. Õnneks parandamiseks või ülevärvimiseks saab veel lahustipõhiseid värve osta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

parkija kirjutas: 30 Juun, 2025 8:01 Hea küll , tinutame , joodame , legeerime kuid : kus oleks selline koht et saaks osta kuuskant padrunvõtme mille mõõt oleks pool tolli ja mitte 13mm ?
Motonetis on riiulil: https://www.motonet.ee/toode/bahco-sb78 ... t=70-00665

Tööriistamarketist leiab ka: https://tooriistamarket.ee/et/padrun-1-2-1-2
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

parkija kirjutas: 30 Juun, 2025 8:01 Hea küll , tinutame , joodame , legeerime kuid : kus oleks selline koht et saaks osta kuuskant padrunvõtme mille mõõt oleks pool tolli ja mitte 13mm ?
Sise- või väliskuuskant?
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Kapten Trumm kirjutas: 30 Juun, 2025 7:50

Sepal puudus kergesti sulavate metallide sulatamiseks-valamiseks vajalik anum? Ääsis on temperatuur piisav, et pistes sinna traadi.
Vase ja raua sulamistemperatuuride vahe on juba nii suur et iseenesest saab ka terasest potis sulatada. Või kui kindla peale minna siis keraamika. Lillepott :)
Ja kui valamiseks läheb siis isetehtud liivast või savist vorm, niisuguse junni jaoks mis nagunii pärast kärsaks taotakse on liigagi hea.

India ja Pakistani mehed valavad niimoodi mehesuuruseid hammasrattaid. Kõigepealt kaevatakse maasse auk, siis tuleb halli habemega mees, sirkel käes, kes hammaste nurgad maha märgib. Järgmisest tehakse sinna liivast vorm ja valatakse sulametall sisse. Ju siis kõlbab?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See on juba vene autodest teada tarkus, et tavotinippel ja sealtkaudu regulaarne määrimine pikendab munaka eluiga. 8)
Eelneva juurde, järsku keegi lõhub endal midagi ära.
Ilma niplita kasutamiseks mõeldud jupile määrdenipliga määrde lisamisel tuleb asja võtta mõistusega ja mitte pressida nii, et tihendite vahelt määrde välja lööb.

Nt osadel veoautodel on tänaseks lõpetatud niplist määritavate osade pakkumine (eelkõige kardaaniristid), tootja põhjendab, et teenindamisel lüüakse määret liiga palju, see rikub tihendid ja edaspidi on risti sees määrde, vee ja teelt lendava sodi segu, mistõttu rist rikneb kiiremini.

See määrde välja pressimise kultuur pärineb NSVL aegadest, kus nt rooliotstele ei tehtudki normaalseid kummikatteid, sõrme poolne ava polnud tihe ja ainus võimalus sõlmele tagada korrektne määre on igakordsel määrimisel pressida nii, et ülearune sodi sealtkaudu sõlmest väljuks (puhas määre tõrjub selle välja). Valges ilmas osatakse teha hermeetilisi kummikatteid, mis nõuavad ettevaatlikku ümberkäimist.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1393
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Kapten Trumm kirjutas: 30 Juun, 2025 11:16
See on juba vene autodest teada tarkus, et tavotinippel ja sealtkaudu regulaarne määrimine pikendab munaka eluiga. 8)
See määrde välja pressimise kultuur pärineb NSVL aegadest, kus nt rooliotstele ei tehtudki normaalseid kummikatteid, sõrme poolne ava polnud tihe ja ainus võimalus sõlmele tagada korrektne määre on igakordsel määrimisel pressida nii, et ülearune sodi sealtkaudu sõlmest väljuks (puhas määre tõrjub selle välja). Valges ilmas osatakse teha hermeetilisi kummikatteid, mis nõuavad ettevaatlikku ümberkäimist.
Ei ole ainult vene teema.
Mine võta suvaline 80-ndate made in Japan tõsine raami peal maastur ette - kõhualune on tavotinipleid täis. Ja kui Nissan Patroli kardaaniristidele ning rooliotstele panedki ainult TH ajal kindla koguse spetsmääret sisse, siis vedrukiigedele kaks korda kuus ja pendelhoovale veidi harvem, aga ikkagi kindlasti, muidu hakkad varsti varuosasid otsima. Vedrukiigedel tihendid puudusid ning pendelhoova alumine tihend oli vildist. Olidki ette nähtud pidevaks määrimiseks. Ning kui masinat sihtotstarbeliselt kasutasid, siis asjalikumad tüübid vahetasid peale tõsisemat uputamist ka esisilla õli ära.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
TALUPOEG TALUJA
Liige
Postitusi: 429
Liitunud: 12 Jaan, 2014 18:11
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Kapten Trumm kirjutas: 30 Juun, 2025 7:50
TALUPOEG TALUJA kirjutas: 29 Juun, 2025 19:13 Kunagi käisin kadunud hõbenööbi-sepa juures jutuga, et toon hunniku vasktraati ja vastu tahaks saada parajat punast vaskkangi millest siis hiljem teeksin vaskhaamri. Vastuseks sain, et tema ei saa ääsi peal traadist kangi valada. Rohkem kuskilt ei uurinudki. Nüüd siis küsin siit kõvemate meeste käest, kas sepp rääkis õigust? Ja kas keegi ehk on sellise asjaga kokku puutunud?

Tänud ette!
Sepal puudus kergesti sulavate metallide sulatamiseks-valamiseks vajalik anum? Ääsis on temperatuur piisav, et pistes sinna traadi, sulab see ära sinnasamasse. Kes on nn õnnetina valanud, saab ehk aru, mis anumast jutt. Terase sulamistemperatuur on vase omast ca 400 kraadi kõrgem.

Vase sulamistemperatuur asub umbes sepaääsi töötemperatuuri vahemiku keskel.
Tänan info eest!

Ma kardan, et sepp töötas Ramsil firmas ja ei tahtnud seal seda tööd ette võtta. Meenub ka mingi jutt, et kas ta ei saavat mingil põhjusel seda teha, täpsemalt ei mäleta kahjuks. Mees ise on kahjuks ka juba kõvemate seppade seltsi rännanud...... Asja ettevõtmise tasuni me ei jõudnudki tookord.
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas parkija »

Tänud vastajatele .

Vaja on keerata 1/2 " polti , see on eelmises elus juba mudida saanud .

Motonetis on "saba" pool tolli , võtme osa on millimeetermõõdus , kuid on olemas tollimõõdus padrunikomplekt .
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

parkija kirjutas: 30 Juun, 2025 13:05 Tänud vastajatele .

Vaja on keerata 1/2 " polti , see on eelmises elus juba mudida saanud .

Motonetis on "saba" pool tolli , võtme osa on millimeetermõõdus , kuid on olemas tollimõõdus padrunikomplekt .
Ega nüüd küll hästi aru ei saa, mis sul mureks oli, kui tollmõõdus padrunikomplekt olemas.
Mopple
Uudistaja
Postitusi: 15
Liitunud: 01 Veebr, 2017 23:59
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Mopple »

AMvA kirjutas: 30 Juun, 2025 13:16
parkija kirjutas: 30 Juun, 2025 13:05 Tänud vastajatele .

Vaja on keerata 1/2 " polti , see on eelmises elus juba mudida saanud .
Ega nüüd küll hästi aru ei saa, mis sul mureks oli, kui tollmõõdus padrunikomplekt olemas.
Esimese Google otsingu tabeli järgi on 1/2" keermega poldi võtmemõõduks 3/4" ehk 19,05 mm. Alustada tasuks seega mõõdus tavalise 19 mm padruniga.
slider
Liige
Postitusi: 633
Liitunud: 02 Jaan, 2016 22:51
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas slider »

kuid on olemas tollimõõdus padrunikomplekt
Siin vist mitu asja omavahel sassis. Kuigi komplekt on mm mõõdus siis nende kinnitusi kirjeldatakse ka 1/2" või 1/4 tolli. Toll mõõdus padrunite sabad on ka 1/2 jne, ühesõnaga tuleb osta see mida vaja :D
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

parkija kirjutas: 30 Juun, 2025 13:05 Tänud vastajatele .

Vaja on keerata 1/2 " polti , see on eelmises elus juba mudida saanud .

Motonetis on "saba" pool tolli , võtme osa on millimeetermõõdus , kuid on olemas tollimõõdus padrunikomplekt .
Tõepoolest, Motoneti viide ei olnud see, mida otsisid. Minu viga, vabandan.

Tööriistamarketis sai täna seda 1/2" padrunit näpuga katsutud, täitsa olemas ja kuue kandiline ka.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16610
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fucs »

Mopple kirjutas: 30 Juun, 2025 14:46
AMvA kirjutas: 30 Juun, 2025 13:16
parkija kirjutas: 30 Juun, 2025 13:05 Tänud vastajatele .

Vaja on keerata 1/2 " polti , see on eelmises elus juba mudida saanud .
Ega nüüd küll hästi aru ei saa, mis sul mureks oli, kui tollmõõdus padrunikomplekt olemas.
Esimese Google otsingu tabeli järgi on 1/2" keermega poldi võtmemõõduks 3/4" ehk 19,05 mm. Alustada tasuks seega mõõdus tavalise 19 mm padruniga.
Hädaline ilmselt räägib ikkagi võtme mõõdust, mitte poldi ega keerme mõõdust.
kus oleks selline koht et saaks osta kuuskant padrunvõtme mille mõõt oleks pool tolli ja mitte 13mm...

...Vaja on keerata 1/2 " polti , see on eelmises elus juba mudida saanud
See on ilmselt ikkagi tavaline "kaheksane" polt või mutter, mida tuleks 13 võtmega keerata, aga kuna nukid maas, siis keerab nüüd juba ka kuue kandiga padrun "üle" (12 kandiga padrunist rääkimata) ja hädaline tahab proovida 1/2 (12,7mm) tollimõõdus kuue kandiga padruniga seda lahti keerata, et ehk see istub nii palju tihedamalt peale, et ei viska üle...

6.50EUR
https://www.tooriistaari.ee/et/a/1-2-to ... 2-ks-tools

netist leiab neid üksikuna müügis veel...

Võib aidata, kui läheb nii tuugalt peale, et tuleb "peale lüüa", aga kui läheb vabalt poldile-mutrile peale, siis kardan, et ei aita ka see 0,3mm enam.
Kui ruumi on ja juurde pääseb, siis kvaliteetsete torutangidega vbl saab lahti... nagunii see sama mutter või polt enam sinna tagasi ei lähe.
Või kvaliteetsete lukustutangidega. Viimases hädas, kui ka torutangid või lukustustangid hakkavad ka üle keerama, võib (kui pääseb ligi) ketaslõikuriga poldi pea "piklikumaks" külgedelt lõigata.

Vahel võib abi olla ka sellisest asjast
https://www.voti24.ee/et/a/kulunud-mutr ... -8-yt-0603
https://youtu.be/MyzsxGz4eWc?t=63
parkija
Liige
Postitusi: 1538
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas parkija »

Ruumi tangidega nikerdada pole , tellisin tollimõõdus padrunvõtmete komplekti , seega tänan kaasfoorumlasi , kes olid abiks nõu ja jõuga .
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: maxi ja 3 külalist