Internetist?
Autotehnikateema
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10213
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
See on juba vene autodest teada tarkus, et tavotinippel ja sealtkaudu regulaarne määrimine pikendab munaka eluiga.Sten1111 kirjutas: ↑29 Juun, 2025 19:17Kahjuks nii ta on jah. Uued lemfi sarniirid kestavad heal juhul 50k kilomeetrit. Aitab see kui kuivale liigendile määre juurde panna, või koguni määrde niplid. Piduriplekid olid nagu vesivärviga värvitud mille vastu aitab kui ise üle värvida.Kapten Trumm kirjutas: ↑29 Juun, 2025 18:27 Selles viga ongi, et antud plekk pole legeeritud, lihtsalt "mustale" plekile on lastud õhuke kiht pulbervärvi peale ja kärab küll. Autotootmine on massiäri ja kui suudad ü he auto pealt säästa dollari, siis miljoni auto kohta on milku nagu maast leitud. Seepärast toodetaksegi sellist porri nagu toodetakse.
Otsad uue summuti taga osa ja vaatad et ilusti tsinkplekist aga lähemalt uurides on kõigepealt tsingitud ja siis keevitatud
Nankangi rehvid on vist tehtud biolagunevast kummist jne. Kokkuvõttes on üsna tüütu kui tahad et enamvähem head tükid auto külge jõuaks

Ja summutid tõepoolest, mädanevad läbi mitte keset pütti (kus on tsingitud), vaid selle tsingi peale tehtud keevitusõmbluse juurest. Õmblus ise ei mädane, see on liiga paks, aga selle kõrval olev õhuke plekk kaotab keevituse käigus viimasegi korrosioonivastase omaduse.
Na nende õmbluste ülevärvimine suurt ei aita ka, sest toru seest on ju legeerivad elemendid peale keevituse kuumust lahkunud.
Paljud remonti raskendavad lollused on juurutatud roheliste survel ja autofirma rohelise imagoloogia eesmärgil. Täna värvitakse enamik autosid vesipõhjaliste värvidega, mis kombinatsioonis kivikaitse mittekasutamisega lausa kutsuvad roostet kohale. Rääkimata "rohelisest" taaskasutatud metallist, mis sisaldab kurat teab mida. Õnneks parandamiseks või ülevärvimiseks saab veel lahustipõhiseid värve osta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1678
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Motonetis on riiulil: https://www.motonet.ee/toode/bahco-sb78 ... t=70-00665
Tööriistamarketist leiab ka: https://tooriistamarket.ee/et/padrun-1-2-1-2
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Autotehnikateema
Vase ja raua sulamistemperatuuride vahe on juba nii suur et iseenesest saab ka terasest potis sulatada. Või kui kindla peale minna siis keraamika. LillepottKapten Trumm kirjutas: ↑30 Juun, 2025 7:50
Sepal puudus kergesti sulavate metallide sulatamiseks-valamiseks vajalik anum? Ääsis on temperatuur piisav, et pistes sinna traadi.

Ja kui valamiseks läheb siis isetehtud liivast või savist vorm, niisuguse junni jaoks mis nagunii pärast kärsaks taotakse on liigagi hea.
India ja Pakistani mehed valavad niimoodi mehesuuruseid hammasrattaid. Kõigepealt kaevatakse maasse auk, siis tuleb halli habemega mees, sirkel käes, kes hammaste nurgad maha märgib. Järgmisest tehakse sinna liivast vorm ja valatakse sulametall sisse. Ju siis kõlbab?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Eelneva juurde, järsku keegi lõhub endal midagi ära.See on juba vene autodest teada tarkus, et tavotinippel ja sealtkaudu regulaarne määrimine pikendab munaka eluiga.
Ilma niplita kasutamiseks mõeldud jupile määrdenipliga määrde lisamisel tuleb asja võtta mõistusega ja mitte pressida nii, et tihendite vahelt määrde välja lööb.
Nt osadel veoautodel on tänaseks lõpetatud niplist määritavate osade pakkumine (eelkõige kardaaniristid), tootja põhjendab, et teenindamisel lüüakse määret liiga palju, see rikub tihendid ja edaspidi on risti sees määrde, vee ja teelt lendava sodi segu, mistõttu rist rikneb kiiremini.
See määrde välja pressimise kultuur pärineb NSVL aegadest, kus nt rooliotstele ei tehtudki normaalseid kummikatteid, sõrme poolne ava polnud tihe ja ainus võimalus sõlmele tagada korrektne määre on igakordsel määrimisel pressida nii, et ülearune sodi sealtkaudu sõlmest väljuks (puhas määre tõrjub selle välja). Valges ilmas osatakse teha hermeetilisi kummikatteid, mis nõuavad ettevaatlikku ümberkäimist.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Ei ole ainult vene teema.Kapten Trumm kirjutas: ↑30 Juun, 2025 11:16See määrde välja pressimise kultuur pärineb NSVL aegadest, kus nt rooliotstele ei tehtudki normaalseid kummikatteid, sõrme poolne ava polnud tihe ja ainus võimalus sõlmele tagada korrektne määre on igakordsel määrimisel pressida nii, et ülearune sodi sealtkaudu sõlmest väljuks (puhas määre tõrjub selle välja). Valges ilmas osatakse teha hermeetilisi kummikatteid, mis nõuavad ettevaatlikku ümberkäimist.See on juba vene autodest teada tarkus, et tavotinippel ja sealtkaudu regulaarne määrimine pikendab munaka eluiga.
Mine võta suvaline 80-ndate made in Japan tõsine raami peal maastur ette - kõhualune on tavotinipleid täis. Ja kui Nissan Patroli kardaaniristidele ning rooliotstele panedki ainult TH ajal kindla koguse spetsmääret sisse, siis vedrukiigedele kaks korda kuus ja pendelhoovale veidi harvem, aga ikkagi kindlasti, muidu hakkad varsti varuosasid otsima. Vedrukiigedel tihendid puudusid ning pendelhoova alumine tihend oli vildist. Olidki ette nähtud pidevaks määrimiseks. Ning kui masinat sihtotstarbeliselt kasutasid, siis asjalikumad tüübid vahetasid peale tõsisemat uputamist ka esisilla õli ära.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
-
- Liige
- Postitusi: 429
- Liitunud: 12 Jaan, 2014 18:11
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Tänan info eest!Kapten Trumm kirjutas: ↑30 Juun, 2025 7:50Sepal puudus kergesti sulavate metallide sulatamiseks-valamiseks vajalik anum? Ääsis on temperatuur piisav, et pistes sinna traadi, sulab see ära sinnasamasse. Kes on nn õnnetina valanud, saab ehk aru, mis anumast jutt. Terase sulamistemperatuur on vase omast ca 400 kraadi kõrgem.TALUPOEG TALUJA kirjutas: ↑29 Juun, 2025 19:13 Kunagi käisin kadunud hõbenööbi-sepa juures jutuga, et toon hunniku vasktraati ja vastu tahaks saada parajat punast vaskkangi millest siis hiljem teeksin vaskhaamri. Vastuseks sain, et tema ei saa ääsi peal traadist kangi valada. Rohkem kuskilt ei uurinudki. Nüüd siis küsin siit kõvemate meeste käest, kas sepp rääkis õigust? Ja kas keegi ehk on sellise asjaga kokku puutunud?
Tänud ette!
Vase sulamistemperatuur asub umbes sepaääsi töötemperatuuri vahemiku keskel.
Ma kardan, et sepp töötas Ramsil firmas ja ei tahtnud seal seda tööd ette võtta. Meenub ka mingi jutt, et kas ta ei saavat mingil põhjusel seda teha, täpsemalt ei mäleta kahjuks. Mees ise on kahjuks ka juba kõvemate seppade seltsi rännanud...... Asja ettevõtmise tasuni me ei jõudnudki tookord.
Re: Autotehnikateema
Tänud vastajatele .
Vaja on keerata 1/2 " polti , see on eelmises elus juba mudida saanud .
Motonetis on "saba" pool tolli , võtme osa on millimeetermõõdus , kuid on olemas tollimõõdus padrunikomplekt .
Vaja on keerata 1/2 " polti , see on eelmises elus juba mudida saanud .
Motonetis on "saba" pool tolli , võtme osa on millimeetermõõdus , kuid on olemas tollimõõdus padrunikomplekt .
Re: Autotehnikateema
Ega nüüd küll hästi aru ei saa, mis sul mureks oli, kui tollmõõdus padrunikomplekt olemas.
Re: Autotehnikateema
Esimese Google otsingu tabeli järgi on 1/2" keermega poldi võtmemõõduks 3/4" ehk 19,05 mm. Alustada tasuks seega mõõdus tavalise 19 mm padruniga.
Re: Autotehnikateema
Siin vist mitu asja omavahel sassis. Kuigi komplekt on mm mõõdus siis nende kinnitusi kirjeldatakse ka 1/2" või 1/4 tolli. Toll mõõdus padrunite sabad on ka 1/2 jne, ühesõnaga tuleb osta see mida vajakuid on olemas tollimõõdus padrunikomplekt

-
- Liige
- Postitusi: 1678
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Tõepoolest, Motoneti viide ei olnud see, mida otsisid. Minu viga, vabandan.
Tööriistamarketis sai täna seda 1/2" padrunit näpuga katsutud, täitsa olemas ja kuue kandiline ka.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Autotehnikateema
Hädaline ilmselt räägib ikkagi võtme mõõdust, mitte poldi ega keerme mõõdust.Mopple kirjutas: ↑30 Juun, 2025 14:46Esimese Google otsingu tabeli järgi on 1/2" keermega poldi võtmemõõduks 3/4" ehk 19,05 mm. Alustada tasuks seega mõõdus tavalise 19 mm padruniga.
See on ilmselt ikkagi tavaline "kaheksane" polt või mutter, mida tuleks 13 võtmega keerata, aga kuna nukid maas, siis keerab nüüd juba ka kuue kandiga padrun "üle" (12 kandiga padrunist rääkimata) ja hädaline tahab proovida 1/2 (12,7mm) tollimõõdus kuue kandiga padruniga seda lahti keerata, et ehk see istub nii palju tihedamalt peale, et ei viska üle...kus oleks selline koht et saaks osta kuuskant padrunvõtme mille mõõt oleks pool tolli ja mitte 13mm...
...Vaja on keerata 1/2 " polti , see on eelmises elus juba mudida saanud
6.50EUR
https://www.tooriistaari.ee/et/a/1-2-to ... 2-ks-tools
netist leiab neid üksikuna müügis veel...
Võib aidata, kui läheb nii tuugalt peale, et tuleb "peale lüüa", aga kui läheb vabalt poldile-mutrile peale, siis kardan, et ei aita ka see 0,3mm enam.
Kui ruumi on ja juurde pääseb, siis kvaliteetsete torutangidega vbl saab lahti... nagunii see sama mutter või polt enam sinna tagasi ei lähe.
Või kvaliteetsete lukustutangidega. Viimases hädas, kui ka torutangid või lukustustangid hakkavad ka üle keerama, võib (kui pääseb ligi) ketaslõikuriga poldi pea "piklikumaks" külgedelt lõigata.
Vahel võib abi olla ka sellisest asjast
https://www.voti24.ee/et/a/kulunud-mutr ... -8-yt-0603
https://youtu.be/MyzsxGz4eWc?t=63
Re: Autotehnikateema
Ruumi tangidega nikerdada pole , tellisin tollimõõdus padrunvõtmete komplekti , seega tänan kaasfoorumlasi , kes olid abiks nõu ja jõuga .
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist