Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

isakene kirjutas: 03 Juul, 2025 11:38
Kapten Trumm kirjutas: 03 Juul, 2025 9:10 Vändaotsa poldi avamisega on tegelt vaja natuke leidlikkust. Nt BMW puhul olen neid keeranud küll, käbipoldi otsa pandud võti lastakse starteri jõul vastu lonzerooni (sinna peale teipida puuklots) ja lahti ta ongi. Vajalik on korralik padrun ja mitte nurka muutev pikk saba. Muidu on see polt seal vist 400 Nm või millgi taolisega kinni keeratav.
Kusjuures, mingil vanemal autol oli see meetod isegi service manualis kirjas. :) Aga ma tean juhust, kus kildudeks lennanud padrunvõtmega lasti radikasse auk sisse, nii et võti võiks tõesti korralik olla. :D
See meetod on üsna vägivaldne ning eeldab teatud kogemust/eeldusi. Opel Omega B käbipolt käis umbes sama meetodiga lahti. Seejuures sama sabaga neid kanalist väänata üritades võid kasvõi võtme otsas rippuda, ei liigugi. Minu noorusajal üsna levinud 3nda seeria BMW E30 mudel, kuuesilindrilise M20 mootoriga (4-sil ei peetud toona eriti BMW-ks, v.a M3) oli levinud klappide pähe laskmise põhjus hammasrihma vahetusega venitamine, kobakäpad ei saanud seda käbipolti lahti ja ilma selleta hammasrihma vahetada ei saa. Muu rihmavahetus oli sellel autol suhteliselt lihtne. Ainus probleem oli selles, et kui tegu oli mootoriga, millel oli "alumine" süütejagaja (st mitte-Motronic), et süüte õigeks saamisega läks samakaua aega kui rihma enda vahetusega, sest sellel auto jagajat liigutada töötava mootoriga ei saa (ei pääse ligi), vaid see käib nii, et paned kõik kokku ära, keerad jagaja nii, et väntvõlli süütemärgi kohas on rootor üle 1 silindri kontakti, siis keerad käima (kui lähen), siis vaatad strobolambiga, millal see süütehetk tegelikult on ja siis võtad uuesti asjad lahti, keerad tibake jagajat ja proovid uuesti. Ja nii 5-6 korda, kuni paika saab. Ja antud mootor on süüte seade suhtes äärmiselt kapriisne, olen kogenud, et 2 kraadi vale süüde (seda on stroboga hädavaevalt näha) põhjustab külmalt raskusi käivitumisel. Hiljem, kui süüdet hakkas juhtima aju, siis kadusid taolised asjad ära, oli vaja vaid kõik märgid õigesti panna.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
logistik76
Liige
Postitusi: 316
Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas logistik76 »

Sügis tulekul ja aeg rehvivahetusele mõelda.
Viimasel ajal on iga hooajaga rehvivahetuse hinda 10 euro võrra tõstetud, nii et tuli mõte, et ostaks seekord talvekatele eraldi veljed.
No pole ju seegi raske, kataloogist sobivad välja ja ära tellida.
Siin tuleb küsimus, et masin aastast 2023 ja rehvirõhuanduritega.
Nii palju olen aru saanud, et veljed on vaja osta rehvirõhuanduri kohaga.
Edasine on minu jaoks tume maa.
Mis andureid saab kasutada, originaale või on ka töökindlat alternatiivi?
Kuidas need andurid autoga suhtlevad, on neid kuidagi kalibreerida vaja?
Margiks Nissan, kui see mingit rolli mängib.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

logistik76 kirjutas: 04 Juul, 2025 7:47 Sügis tulekul ja aeg rehvivahetusele mõelda.
Viimasel ajal on iga hooajaga rehvivahetuse hinda 10 euro võrra tõstetud, nii et tuli mõte, et ostaks seekord talvekatele eraldi veljed.
No pole ju seegi raske, kataloogist sobivad välja ja ära tellida.
Siin tuleb küsimus, et masin aastast 2023 ja rehvirõhuanduritega.
Nii palju olen aru saanud, et veljed on vaja osta rehvirõhuanduri kohaga.
Edasine on minu jaoks tume maa.
Mis andureid saab kasutada, originaale või on ka töökindlat alternatiivi?
Kuidas need andurid autoga suhtlevad, on neid kuidagi kalibreerida vaja?
Margiks Nissan, kui see mingit rolli mängib.
Oled sa kindel et rehvirõhuanduritega?
Alates kuskil selle sajandi 20-datest on 90% autode rehvirõhu kontrolli süsteemidest üles ehitatud ABS anduritele, ehk siis auto võrdleb pidevalt erinevate rataste kiiruste erisusi ja erinevust mällu salvestataud väärtusest.
Kui on andurid, siis otsi ebay-s Shrader tyre pressure sensor, saad sama asja kordades odavamalt, kui tehase karbis.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 04 Juul, 2025 8:00
logistik76 kirjutas: 04 Juul, 2025 7:47 ...
Mis andureid saab kasutada, originaale või on ka töökindlat alternatiivi?
Kuidas need andurid autoga suhtlevad, on neid kuidagi kalibreerida vaja?
Margiks Nissan, kui see mingit rolli mängib.
Oled sa kindel et rehvirõhuanduritega? ...
Andurite olemasolu tuleb alati konkreetselt üle kontrollida.
Mul on kahel sama tootja, samal mudelil aga erinevast aastast olnud erinevad süsteemid.
Kusjuures vanemal olid andurid rehvis aga nooremal võrreldi ABS kaudu rataste pöörlemiskiiruseid ja tarkvaraliselt sai uuemal OBD kaudu valida vajaliku režiimi.
Andurite olemasolu on vajalik rohkem 4 vedulistele, lumes ja maastikul kasutatavatele sõidukitele, sest need hakkavad andmeid edastama madalamal kiirusel, mõõtes rõhku.
ABS'ist võetavat infot hakatakse arvestama alles suuremal (asfaldi)kiirusel, võrreldes rataste pöörlemiskiirust.
ABS süsteem on asfaldisõiduks mugavam ja sellega peaks juht ise saama (minu autol saab) menüüst algnäidu kalibreerida, pärast rehvirõhu kontrollimist ja mingeid lisaseadmeid vaja ei ole.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
logistik76
Liige
Postitusi: 316
Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas logistik76 »

Jah, minu autol (ja töökaaslase 2022 aasta Mazdal ka) on kindlalt anduritega süsteem.
Pärast rataste vahetust on armatuuris "jõulupuu" ja sajakonna meetriga loeb rehvirõhud sisse.
Minu jaoks oli täiesti uus info, et japsid ABS kiirusel põhinevat süsteemi ikka veel kasutavad.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

isakene kirjutas: 03 Juul, 2025 11:32 ... Vaata, minu ja Sinu erinevus on see, et Sina teoretiseerid kodus laua taga, mina käin selle kolaga põllul. (Põld on laiem mõiste, tähendab remondikohta statsionaarsetest töökodadest eemal.)
Kunagi käisin kompressori, vajadusel generaatori ja pneumopüssiga väljas, see aeg on minevik. ...
Eeldamine on kõigi untsuminekute põhjus.
Ma olen teenust osutades aastakümnete jooksul igapäevaselt kasutanud erinevaid keerajaid ja kui klient tööriistad kinni maksab, siis võib osta kokku suvalise raha eest igasugu imevigureid.

Aga soetades hobigaraaži (mõned korrad aastas kasutatavat), ebamugavat (suur kaal), seismisega riknevaid (elektroonikaga), väga kalleid tööriistu, mis pärijad hiljem prügimäele viivad, peab kalli riista ostu mõtekust tõsiselt kaaluma.

Tehnika muutub nii kiirelt, et 5 aasta vanuse (ajaga riknenud) profiriista remont võib olla kordades kallim, kui kaasaegse samaväärse odavtoote hind on letil ja olen ka profitooteid minema visanud, kui remont ei ole ise teostatav või ostetud varuosadega majanduslikult mõtekas.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

logistik76 kirjutas: 04 Juul, 2025 11:30 ... Minu jaoks oli täiesti uus info, et japsid ABS kiirusel põhinevat süsteemi ikka veel kasutavad.
Vahet ei ole milline tootja kasutab aga kui töökojad on kaugel või öised pikad ülesõidud maanteel, siis teadlikule juhile on juhikohalt nullitav ABS kontroll mugavam, kui ei pea häiriva alarmi elimineerimiseks lisavigureid kaasas vedama.
(Mina tundsin heameelt, kui lõugavate anduritega masinast lahti sain.)
Rehvirõhu andurid on autodel kohustuslikud eelkõige keskkonnahoiu seisukohalt:
https://www.akustika.ee/Article/56
Kes väga tahab näha numbriliselt rehvirõhku, siis saadaval on ventiili otsa keeratavad ekraaniga andurikomplektid:
https://merkandi.ee/products/ag678-rehv ... -2/1389553
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
zephys
Liige
Postitusi: 169
Liitunud: 28 Apr, 2015 14:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas zephys »

OLAVI kirjutas: 04 Juul, 2025 11:54
Vahet ei ole milline tootja kasutab aga kui töökojad on kaugel või öised pikad ülesõidud maanteel, siis teadlikule juhile on juhikohalt nullitav ABS kontroll mugavam, kui ei pea häiriva alarmi elimineerimiseks lisavigureid kaasas vedama.
Mis kelbast härra nüüd ajab? Mis lisavigurit teil veel alarmi elimineerimiseks vaja on velje anduritega?
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

zephys kirjutas: 04 Juul, 2025 12:19
OLAVI kirjutas: 04 Juul, 2025 11:54
Vahet ei ole milline tootja kasutab aga kui töökojad on kaugel või öised pikad ülesõidud maanteel, siis teadlikule juhile on juhikohalt nullitav ABS kontroll mugavam, kui ei pea häiriva alarmi elimineerimiseks lisavigureid kaasas vedama.
Mis kelbast härra nüüd ajab? Mis lisavigurit teil veel alarmi elimineerimiseks vaja on velje anduritega?
Bensujaama koos õhu võimalusega :lol:
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Kui armatuuris või keskmenüüs on näha rõhunumbreid, siis on andurid, kui ei, siis ABS süsteem.
ahto42
Liige
Postitusi: 731
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Osadel Hondadel on ka megajõuga käbipolt kinni.
On hondal tehasepoolt spets padrun selle lahtisaamiseks

Link on küll hiina analoog, aga ikkagi..
https://www.amazon.com/Harmonic-Balance ... 1BDNY?th=1
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

zephys kirjutas: 04 Juul, 2025 12:19
OLAVI kirjutas: 04 Juul, 2025 11:54
Vahet ei ole milline tootja kasutab aga kui töökojad on kaugel või öised pikad ülesõidud maanteel, siis teadlikule juhile on juhikohalt nullitav ABS kontroll mugavam, kui ei pea häiriva alarmi elimineerimiseks lisavigureid kaasas vedama.
Mis kelbast härra nüüd ajab? Mis lisavigurit teil veel alarmi elimineerimiseks vaja on velje anduritega?
Kui endal kogemust ei ole olnud, siis otsi üles kasvõi Toomas Vabamäe artikkel, kus ta ka oli selle probleemiga hädas, et rehvirõhud korduvalt kontrollitud aga masin annab pidevat viga ja automaatika normaalselt sõita ei lase ning kasutusjuhendi järgi peaks pöörduma esindusse.
Kui palju autoomanikke hakkaks ise oma garantiilist masinat mudima?
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 04 Juul, 2025 18:43
zephys kirjutas: 04 Juul, 2025 12:19
OLAVI kirjutas: 04 Juul, 2025 11:54
Vahet ei ole milline tootja kasutab aga kui töökojad on kaugel või öised pikad ülesõidud maanteel, siis teadlikule juhile on juhikohalt nullitav ABS kontroll mugavam, kui ei pea häiriva alarmi elimineerimiseks lisavigureid kaasas vedama.
Mis kelbast härra nüüd ajab? Mis lisavigurit teil veel alarmi elimineerimiseks vaja on velje anduritega?
Kui endal kogemust ei ole olnud, siis otsi üles kasvõi Toomas Vabamäe artikkel, kus ta ka oli selle probleemiga hädas, et rehvirõhud korduvalt kontrollitud aga masin annab pidevat viga ja automaatika normaalselt sõita ei lase ning kasutusjuhendi järgi peaks pöörduma esindusse.
Kui palju autoomanikke hakkaks ise oma garantiilist masinat mudima?
Huvitav kust auväärne seda artiklit otsida käseb? Google ei anna küll ühtegi vastet
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

OLAVI kirjutas: 04 Juul, 2025 18:43
Kui endal kogemust ei ole olnud, siis otsi üles kasvõi Toomas Vabamäe artikkel, kus ta ka oli selle probleemiga hädas, et rehvirõhud korduvalt kontrollitud aga masin annab pidevat viga ja automaatika normaalselt sõita ei lase ning kasutusjuhendi järgi peaks pöörduma esindusse.
Kui palju autoomanikke hakkaks ise oma garantiilist masinat mudima?
Mis artikkel see selline on? Mu kasutada olevatel autodel on kõigil saanud rehvirõhku fikseerida. Kui rehv tühjaks visiseb tuleb vastav teade - kiri et kontrolli rõhke ja kui lihtsalt vajutad et rõhud OK siis nii ongi. Fikseerid näiteks et 3 rehvis peab olema 2,5 ja ühes 1,5. Kui see veel tühjamaks läheb siis tuleb mingil ajal uus teade. Kust auto teab et milline rõhk seal peab olema?

Audil vaatasin et kui kõik rõhud algselt fikseerida 2,5 ja üks vaikselt tühjaks läheb siis veateade tuleb alles 1,6-1,7 kandis ehk umbes atm peab ära kaduma.
Instruktsiooni järgi on suure diisliga autol esisillal nagunii vähemalt 2,8 ja tagasild vastavalt koormusele. Alates 2,2 mu autol. Kusjuures auto ei tea mitmekesi sõidetakse ja kuimitu koti kardulaid peal on. Samamoodi kaubikul- esisild vist 2,5 ja taga 3,5-4.

Automaatika laseb täitsa normaalselt sõita. Esimese hooga tuleb ekraanile suur hüüumärk ja helisignaal. Kui väljagi ei tee läheb hüüumärk ekraani nurka ja sõitmist see kuidagi ei sega.
zephys
Liige
Postitusi: 169
Liitunud: 28 Apr, 2015 14:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas zephys »

OLAVI kirjutas: 04 Juul, 2025 18:43 Kui endal kogemust ei ole olnud, siis otsi üles kasvõi Toomas Vabamäe artikkel, kus ta ka oli selle probleemiga hädas, et rehvirõhud korduvalt kontrollitud aga masin annab pidevat viga ja automaatika normaalselt sõita ei lase ning kasutusjuhendi järgi peaks pöörduma esindusse.
Kui palju autoomanikke hakkaks ise oma garantiilist masinat mudima?
Ma ei mäleta, et me oleksime sina peale üle läinud, aga see selleks, oma naist võid köögis käskida niimodi.
Viisakuse teemal jätkates - mingit lugemist soovitades võiks ikka normaalselt viidata kah. Praegu rohkem nagu juturobot, kes ise oma kelbase toeks allikaid juurde mõtleb.

Mis aga nimetatud kogemusse puutub siis artiklit lugemata saan öelda ainult niipalju, et järgmine kord äkki proovigu auto või anduri tootja poolt ette nähtud rõhkudes püsida. Ja kui tegemist garantiilise autoga siis just on esindus ainuõige koht, kust lahendust otsida, eriti uute mudelite lastehaiguste korral.

Mul praegu igapäevaselt tagumiku all nii ABS kaudse kontrolliga, kui TPMS (koos DCC-ga, mis avardab veel omakorda rehvirõhu märguannete esinemist, näiteks kui pehmema rehviga seadistada amortidest raskem koorem jne). Aga "mudima" pole veel pidanud, ei tea, äkki kasutan autosid valesti vms.
Tõsi, kaudse mõõtmisega on vähemalt VAG puhul see oht, et kui rehvi tühjenedes teavitus kinni vajutada uut väärtust seadistamata, siis saab hea tahtmise korral ka velje peal sõita - peres on juhtunud.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist