Pole hullu, küll Trumm selle ka kohe üle trumpab.
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Parandan enne trummi. Enne 1993 aastat sündinud inimesed võivad sõita mopeediga ilma mingisuguste lubadeta. 1993 aastast sündinutel peavad olema mingisugused load olemas, et sõita mopeediga.
-
- Liige
- Postitusi: 253
- Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kordamine ei ole tarkuse ema vaid "Trummipõrin".. Kuid minu osas on äge trummiõrinat lugeda.. davidsoniharald läheb keema ja elu keeb foorumis. Madis mainis kord, et võtke tuba, kuid jätkake kallid sõbrad, et miiiidagigi lugeda oleks.. Aga asjast ka.. Kes tõi esimesed Keeway rollud maale ja mis oli nende rollude müügihind?
- paadikapten
- Liige
- Postitusi: 461
- Liitunud: 06 Juul, 2005 14:34
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Moppide ja rollude üks probleem on, et need ahvatlevad vargaid.
Turvaline parkimine on keeruline. Rolleriklubi foorumis on palju varguslugusid.
Ei ole mõnus, kui ostad kalli raha eest asja ja see ära viiakse. Mõnel juhul isegi päev peale ostmist. Varastatakse neid tänapäevalgi, mis sest, et juba mõnda aega on olemas uus varaste ahvatlus elektriliikurite näol. Tartu-suuruses linnas on elektriliikuril rolleri ees eeliseid. Kasvõi veidi suurem võimalus turvaliselt hoiustada ja võõra silma alt ära peita. Näiteks on minu majas suur lift ja see võimaldab mul enda elektrikat hoida toas. Õue ma seda ööseks ei jäta.
Turvaline parkimine on keeruline. Rolleriklubi foorumis on palju varguslugusid.
Ei ole mõnus, kui ostad kalli raha eest asja ja see ära viiakse. Mõnel juhul isegi päev peale ostmist. Varastatakse neid tänapäevalgi, mis sest, et juba mõnda aega on olemas uus varaste ahvatlus elektriliikurite näol. Tartu-suuruses linnas on elektriliikuril rolleri ees eeliseid. Kasvõi veidi suurem võimalus turvaliselt hoiustada ja võõra silma alt ära peita. Näiteks on minu majas suur lift ja see võimaldab mul enda elektrikat hoida toas. Õue ma seda ööseks ei jäta.
Vaatame siis, mis siin toimub...
-
- Liige
- Postitusi: 2321
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Selle teeb muidugi põnevaks akude omadus teatud juhtudel põlema minna.paadikapten kirjutas: ↑31 Juul, 2025 21:02 . Kasvõi veidi suurem võimalus turvaliselt hoiustada. võimaldab mul enda elektrikat hoida toas.
Re: Autotehnikateema
Akuvärki peaks hoidma kas rõdul või suitsuanduriga vannitoas, sest kui see peaks välisukse ees süttima, siis vaevalt keegi selle korteri uksest välja pääseb.maksipoiss kirjutas: ↑01 Aug, 2025 6:17Selle teeb muidugi põnevaks akude omadus teatud juhtudel põlema minna.paadikapten kirjutas: ↑31 Juul, 2025 21:02 . Kasvõi veidi suurem võimalus turvaliselt hoiustada. võimaldab mul enda elektrikat hoida toas.
Siin on turvakaamerast näha, kui mitme sekundi jooksul süttimine tegelikult toimub ja aegalselt reageerivast suitsuandurist ei pruugi sellisel juhul elanikule endale suurt kasu olla:
https://www.youtube.com/watch?v=ld00r-t ... eTelegraph
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Samas, vannituba ei ole suitsuandurile just eriti sobiv koht.
Re: Autotehnikateema
Kusjuures see on ka probleem.
Juuksuriproua rääkis, et tal sõbrannal(70+) mees suri ära. Härra sõidutas naist igale poole, polnud lube vaja teha.
Siis kuulis, et ohh, mopeedautoga võib sõita ka ilma lubadeta.
Aga ohh issand, ei tea ju ühtegi liikluseeskirja..pole vaja olnud.
Õnneks teise sõbranna mees aitas juhendada, et põhiasjad ikka selgeks saaks.
Re: Autotehnikateema
Ega tõuksile ei ole ka pesuruum sobiv koht aga kui rahulikumalt magada tahad, siis seod suitsuanduri paelaga korteris oleva tõuksi lenksu külge ja paned tõuksi kõige väiksema tulekoormusega ruumi ning loodad, et vast on abiks seegi.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Seepärast see rolleri-anarhia lõpetati, et nendega sõitis liiga palju seltskonda, kes näiteks ei saanud aru märgi "Anna teed" tähendusest ja võisid sulle üllatuslikut ette sõita. Lube nõuti seepärast, et mootorsõidukiga liikluses liikudes peaks olema elementaarne ettekujutus liikluskorraldusest, märkide tähendusest jne.
Täna on analoogne seltskond kolinud elektriliikurite selga. Mõnel eriti idiootsel isendil on sõidu ajal ka klapid peas ning ühe käega kratsime telefoni - ei kuule ega näe, ime siis, pool liiklusohvritest sellised ongi.
Täna on analoogne seltskond kolinud elektriliikurite selga. Mõnel eriti idiootsel isendil on sõidu ajal ka klapid peas ning ühe käega kratsime telefoni - ei kuule ega näe, ime siis, pool liiklusohvritest sellised ongi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Spetsid äkki kommenteerivad?
Esituledes sees Osram Nightbreaker H1 lähitule pirnid (55w).
Oli järjest pikem sõit ja esituled põlesid nii ca 10 tundi ilma pausita. Sõidu lõpus märkasin, et üks esituli ei põle. Võtsin pirni välja, aga see tundus terve, hõõgniit ei olnud katki, testriga mõõtes näitas klemmide otsas "lühist" ja 5 oomi takistust.
Panin tagasi. Läksin kaitsmeid uurima ja oligi selle tule 10A kaitse läbi. Panin uue kaitsme ja tuli põles edasi .... umbes üks päev oli ok ja siis lõi uuesti kaitsme puruks. Panin uue kaitsme, mille lõi nüüd kohe läbi nii kui süüte sisse keerasin (lähituled lülituvad kohe autom. sisse). Võtan pirni välja, tundub endiselt ok. Panen katsetuseks juhtmetega ühe teise jõude seisva aku pealt otse toite ja pirnike ja põleb.
Nii.
Limus tuli koos ostuga eelmiselt omanikult üks Nightbreaker pirn karbis kaasa.... Näha on, et on kasutatud, klaasi servast on metallosa natuke kuumusega tumekollaseks läinud. Mõõdan testriga, näitab - niit terve, 4...5 oomi takistus. Panin selle sisse ja uue kaitsme. Süüde sisse, auto käima. Pirn läks põlema, põles töötava mootoriga mingi 5? ..7? minutit ja kustus ära. Jätsin auto seisma, vaatan, jälle kaitse läbi rsk
Ka see pirn põleb, kui teise aku pealt otse juhtmed pirnile korraks panna. Pikalt ei saa katsetada praegu, pirn ise läheb veidi liiga kuumaks näppude vahel hoidmiseks.
Toppisin praegu tavalise uue 55w pirni limusse ja viimase uue 10A kaitsme, mis mul on, ning kõik on ok nüüd veits pikemat aega (sõitsin tund poolteist ringi just). Teises tules on endiselt sama vana (ca 1aasta) Nightbreaker pirn sees, siiani no problemo.
Mis krt neil Nightbreakeritel viga on, või võib olla, et kaitsmeid mul maha põletavad, aga ise justkui terved tunduvad? See mingi tootepõhine iseärasus mingis muus osas läbipõleda nii, et hõõgniit jääb terveks?
Esituledes sees Osram Nightbreaker H1 lähitule pirnid (55w).
Oli järjest pikem sõit ja esituled põlesid nii ca 10 tundi ilma pausita. Sõidu lõpus märkasin, et üks esituli ei põle. Võtsin pirni välja, aga see tundus terve, hõõgniit ei olnud katki, testriga mõõtes näitas klemmide otsas "lühist" ja 5 oomi takistust.
Panin tagasi. Läksin kaitsmeid uurima ja oligi selle tule 10A kaitse läbi. Panin uue kaitsme ja tuli põles edasi .... umbes üks päev oli ok ja siis lõi uuesti kaitsme puruks. Panin uue kaitsme, mille lõi nüüd kohe läbi nii kui süüte sisse keerasin (lähituled lülituvad kohe autom. sisse). Võtan pirni välja, tundub endiselt ok. Panen katsetuseks juhtmetega ühe teise jõude seisva aku pealt otse toite ja pirnike ja põleb.

Nii.
Limus tuli koos ostuga eelmiselt omanikult üks Nightbreaker pirn karbis kaasa.... Näha on, et on kasutatud, klaasi servast on metallosa natuke kuumusega tumekollaseks läinud. Mõõdan testriga, näitab - niit terve, 4...5 oomi takistus. Panin selle sisse ja uue kaitsme. Süüde sisse, auto käima. Pirn läks põlema, põles töötava mootoriga mingi 5? ..7? minutit ja kustus ära. Jätsin auto seisma, vaatan, jälle kaitse läbi rsk

Ka see pirn põleb, kui teise aku pealt otse juhtmed pirnile korraks panna. Pikalt ei saa katsetada praegu, pirn ise läheb veidi liiga kuumaks näppude vahel hoidmiseks.
Toppisin praegu tavalise uue 55w pirni limusse ja viimase uue 10A kaitsme, mis mul on, ning kõik on ok nüüd veits pikemat aega (sõitsin tund poolteist ringi just). Teises tules on endiselt sama vana (ca 1aasta) Nightbreaker pirn sees, siiani no problemo.
Mis krt neil Nightbreakeritel viga on, või võib olla, et kaitsmeid mul maha põletavad, aga ise justkui terved tunduvad? See mingi tootepõhine iseärasus mingis muus osas läbipõleda nii, et hõõgniit jääb terveks?
Re: Autotehnikateema
10A kaitse põleb kiiresti läbi kui vool ületab 20A ja 15A kaitse põleb läbi ca 35A vooluga.
Suure tõenäosusega on kuskil pistikus ülekuumenenud ja sulanud klemm, mis tekitab lühise.
Võib ka juhtmestikus olla isolatsiooniviga.
Ühenda "traatidega" kaitsme asemele üks olemasolev 55W varupirn (see hoiab, et lühise korral ei tõuseks vool katsutavas ahelas üle 5,5A) ja tulede sisse lülitamisel hakkavad mõlemad pirnid (esitules ja kaitsme asemel olev) võrdselt hõõguma.
(On olemas ka spetsiaalsed elektroonilised voolupiiramise test seadmed aga pirni kasutamine kaitsme asemel lühise otsimiseks, on mugavam ja odavam.)
Kui nüüd osa aja pärast esitules olev ära kustub ja kaitsme asemel olev pirn heledalt hõõguma hakkab, siis tekkis kuskile (juhtmestikku) lühis.
Nüüd pistikuid lahutades ja juhtmestikku liigutades saab "käsitsi" (ilma ampertangideta) otsida lühise kohta, ilma kaitsemeid raiskamata ja juhtmestikku rohkem kahjustamata, sest põlev pirn piirab voolu 5,5A juurde.
Muidugi peab samal ajal pidevalt jälgima kaitsme asemele ühendatud pirni heledust ja selle on vaja kas abimeest või piisavalt pikki juhtmeid, et see pirn oleks vea otsimise ajal pidevalt nägemise ulatuses.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Eks ma hakka uurima juhtmestikku ja pistikuid... aga tavaline uus pirn praegu endiselt kestab (sõitsin veel ringi) ja enne üldse ilma pirnita polnud ka probleeme, kaitse püsis terve....
Mul selline tunne tekkis, et kui pirn (need Nightbreakerid) mingi temperatuurini üleskuumeneb/kuumenevad, siis käib "laksakas"... võiks huvi pärast panna ühe neist prooviks teise esitule sisse, aga sellele juurdepääs on paras koin ja tegevus ei kutsu niisama ajaviiteks katsetama... ja 10A kaitsmed said ka otsa ...
Mul selline tunne tekkis, et kui pirn (need Nightbreakerid) mingi temperatuurini üleskuumeneb/kuumenevad, siis käib "laksakas"... võiks huvi pärast panna ühe neist prooviks teise esitule sisse, aga sellele juurdepääs on paras koin ja tegevus ei kutsu niisama ajaviiteks katsetama... ja 10A kaitsmed said ka otsa ...

Re: Autotehnikateema
Mina ei usu, et viga on ühe täitsa korraliku tootja pirnides - nende eripära lihtsalt toob juhtmestiku mingi kala esile. Otsi see ikka üles - laiskusest põlenud autot on ka tobe taastada 

Re: Autotehnikateema
Plussjuhe käib kuskil keresse ja küpsetab kaitset läbi. Ja kui praegu toimib, siis ju sa pirnivahetusega mudisid piisavalt juhtmeid, et remontisid kogemata ära.
Juhtmenu*s sümpomite järgi igatpidi.
Juhtmenu*s sümpomite järgi igatpidi.
professional retard
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist